۵ نکته کلیدی برای ست کردن مبل سلطنتی جدید با فرش اتاق پذیرایی

جمعه, 5 خرداد 1402
اگر یک مبل سلطنتی جدید خریداری کرده باشید ست کردن فرش با مبلمان مهمترین قسمت طراحی داخلی است. اگر بخواهید یک دکوراسیون شیک و سنتی داشته باشید، باید وسواس زیادی به خرج دهید تا اتاق نشیمن منحصر به فرد و زیبایی در خانه خود داشته باشید.
مهمترین نکته ای که باید با رنگ فرش شما هماهنگ باشد رنگ مبلمان و طراحی داخلی شماست. برای داشتن ترکیب رنگی جذاب در طراحی اتاق پذیرایی تان بهتر است نکاتی را که در این مقاله می‌خواهیم به آنها بپردازیم، رعایت کنید.

رنگ فرش و مبل سلطنتی جدید را هماهنگ انتخاب کنید


اگر می‌خواهید طرحی ساده و سبک سنتی داشته باشید، بهتر است فرش و مبلمان شما همرنگ باشد. به عنوان مثال: برای هماهنگی فرش با مبلمان خاکستری، رنگ فرش خود را در همان تم رنگی اما کمی تیره تر انتخاب کنید و با سایر اجزای دکوراسیون مانند مجسمه یا آباژور از طریق رنگ های متضاد تنوع ایجاد کنید.
البته لازم به ذکر است که خاکستری رنگی خنثی است و دارای سه طیف خاکستری روشن، خاکستری تیره و خاکستری دودی است. رنگ های خنثی با اکثر رنگ‌ها هماهنگ می‌شوند، بنابراین سازگاری بیشتری دارند.

کدام رنگ فرش را با مبل سلطنتی جدید طوسی هماهنگ کنیم؟


اگر مبل سلطنتی جدید طوسی رنگ خریداری کردید می‌توانید این مدل مبلمان را با فرش هایی به رنگ زیر ست کنید:

فرش رنگ کرم


یکی از انتخاب های مناسب برای چیدمان مبل سلطنتی جدید طوسی با فرش رنگ کرم است. کرم، رنگی گرم است و به دلیل گرمی آن، فضای سرد خاکستری را تعدیل می‌کند. با ترکیب این دو رنگ، طراحی داخلی خانه روشن تر به نظر می‌رسد. برای هماهنگی فرش کرم با مبلمان طوسی می‌توانید از طرح های ساده و پیچیده یکی را انتخاب کنید.
یکی از مزایای فرش خامه ای ساده این است که خانه شما را بزرگتر و آرام تر نشان می‌دهد. اما اگر می‌خواهید اتاقتان پرانرژی باشد، بهتر است از یک فرش کرم طرح دار برای هماهنگی با مبل سلطنتی جدید طوسی استفاده کنید.

فرش رنگ سفید


رنگ سفید با همه رنگ‌ها ست می‌شود و ترکیبی بسیار دلنشین با مبل سلطنتی جدید خاکستری ایجاد می‌کند. می‌توانید مبلمان طوسی را با یک فرش سفید ساده یا طرح دار هماهنگ کنید. تنها عیب فرش سفید این است که زود کثیف می‌شود. به طور کلی رنگ های روشن در فرش مانند سفید، کرم یا زرد روشن با مبلمان خاکستری روشن سازگاری بیشتری دارد، بنابراین اگر مبلمان شما خاکستری تیره است، باید آن را با رنگ های دیگر هماهنگ کنید.

فرش آبی تیره


ست کردن فرش آبی تیره با مبلمان خاکستری ظاهری مجلل ایجاد می‌کند. برای جذابیت بیشتر این ترکیب بهتر است یکی از دیوارها را خاکستری یا ترکیبی از خاکستری و آبی تیره رنگ کنید.

ست کردن مبل سلطنتی جدید با فرش دارای رنگ های مکمل


ترکیب رنگ های مکمل همیشه جذاب و دیدنی است. کافی است بدانید کدام رنگ‌ها در کنار هم جذابیت بیشتری دارند. در کروماتوگرافی، هر رنگ معنای خاصی دارد. به عنوان مثال از کرم در دکوراسیون برای بیان انرژی، نشاط و شادی استفاده می‌شود یا از رنگ های دیگری مانند قهوه ای، خاکستری، سفید، سیاه و ... استفاده می‌شود که به عنوان رنگ های خنثی شناخته می‌شوند و معمولا با اکثر رنگ‌ها هماهنگ می‌شوند.

فرش هماهنگ با مبل سلطنتی جدید کرم


برای مبلمان کرم انتخاب کوسن های نارنجی در کنار فرش نارنجی بسیار زیباست. اگر فرش خاکستری دارید بهتر است از مبلمان صورتی تیره یا روشن استفاده کنید زیرا ترکیب این دو رنگ اتاق شما را بسیار زیبا می‌کند.
صورتی چرک یکی از پرطرفدارترین رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی است. ترکیب صورتی چرک با خاکستری فضایی آرام و متعادل ایجاد می‌کند. برای انتخاب رنگ فرش مناسب برای مبلمان صورتی چرک، خاکستری بهترین رنگ است.

فرش هماهنگ با مبل سلطنتی جدید قهوه ای خاکستری


قهوه ای مایل به خاکستری یکی از پرطرفدارترین رنگ‌ها در انتخاب مبلمان است. برای هماهنگی مبلمان قهوه ای مایل به خاکستری با فرش، اولین چیزی که باید در نظر بگیرید سبک مبلمان شما است. برای مثال اگر مبلمان شما مبل سلطنتی جدید است، بهتر است یک فرش مدرن و ساده انتخاب کنید. مبلمان قهوه ای مایل به خاکستری معمولاً با یک فرش ساده و تیره سازگار است. همچنین اگر می‌خواهید از رنگ های مکمل استفاده کنید، بهتر است فرش را با کوسن‌ها هماهنگ کنید.

فرش رنگ سبز با مبل سلطنتی سفید


سبز پر از انرژی و عشق است. استفاده از رنگ سبز در طراحی داخلی ظرافت منزل یا محل کار شما را دو چندان می‌کند. ترکیب این رنگ با زرد می‌تواند ظاهر زیبایی ایجاد کند.
بنابراین اگر می‌خواهید از تکنیک های رنگ های متضاد استفاده کنید، فرش سبز را با مبلمان زرد هماهنگ کنید. البته مبل سبز می‌تواند با رنگ های دیگر هم ست شود و این بستگی به میزان علاقه شما دارد.

فرش هماهنگ با مبلمان فیروزه ای


ترکیب فرش های رنگ روشن با مبلمان فیروزه ای ظاهری شیک و زیبا ایجاد می‌کند. مبلمان فیروزه ای با فرش های رنگ روشن مانند کرم ست می‌شود و آبی روشن نیز توصیه می‌شود. اگر تمایلی به خرید فرش های رنگ روشن ندارید، می‌توانید مبل فیروزه ای خود را با یک فرش آبی تیره با طرحی ساده ست کنید.

خرید فرش های رنگارنگ با مبل سلطنتی طلایی


اگر می‌خواهید برای تغییر طراحی داخلی خود فرشی بخرید، بهتر است فرش های چند رنگ بخرید زیرا در الیاف آن از رنگ های متنوعی استفاده شده است. به این ترتیب می‌توانید مبل سلطنتی جدید خود را با یکی از رنگ های این رنگ هماهنگ کنید، فرش های چند رنگ به راحتی با هر مبلمانی ست می‌شوند و با خیال راحت می‌توانید رنگ مبلمان خود را انتخاب کنید.



چطور سبک و نوع مبلمان را با فرش اتاق پذیرایی هماهنگ کنید؟


یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید فرش متناسب با مبلمان خود باید به آن توجه کنید، هماهنگی سبک مبلمان با فرش است. برای سبک های مختلف مبلمان مانند سلطنتی و رسمی یا انواع مبلمان مدرن باید فرش های مختلفی را انتخاب کنیم.
در سبک های رسمی تری مانند مبلمان سلطنتی یا کلاسیک از فرش های ایرانی و سنتی استفاده می‌شود. اما برای مبل های راحتی و ال، فرش هایی با طرح های مدرن و مینیمال جذابیت بیشتری دارند.

هماهنگی مبلمان با فرش های طرح دار


اگر فرش طرح دار دارید، بهتر است مبلمان ساده و تک رنگی را انتخاب کنید که با رنگ زمینه فرش شما همخوانی داشته باشد تا در کنار هم زیباتر به نظر برسند.
در مورد فرش دو رنگ، طرحی ساده و مینیمال برای پارچه مبل سلطنتی جدید خود انتخاب کنید. رعایت این تضادها تاثیر بسزایی در زیبایی طراحی داخلی شما خواهد داشت.

پارچه مناسب را برای مبل سلطنتی جدید خود انتخاب کنید


برای هماهنگی فرش با مبلمان، به نوع بافت و طرح پارچه مبلمان خود توجه کنید. به عنوان مثال: اگر مبلمان ساده دارید، از فرش ساده استفاده کنید و یا اگر از طرفداران طرح های ساده در طراحی داخلی هستید، یک فرش ساده و طرح دار با مبلمان ساده انتخاب کنید.
در طراحی داخلی مدرن می‌توان فرش و مبل سلطنتی جدید را با رنگ و طرح یکسان انتخاب کرد و یا آنها را متفاوت از یکدیگر انتخاب کرد. بنابراین محدودیتی برای دکوراسیون خانه خود ندارید. 
همه این نکات به شما کمک می‌کند تا انتخاب درستی داشته باشید و مجبور نیستید حتما از آنها پیروی کنید. نظر و سلیقه شما بهترین و مناسب ترین گزینه برای دکوراسیون اتاق نشیمن شماست. 

نکات متداول در انتخاب رنگ فرش


از میان نکات مختلفی که در بالا ذکر شد، رنگ بخش مهمی از خرید مبل و فرش برای هر فضایی است. اگر به این فکر می‌کنید که چگونه رنگ مبل سلطنتی جدید را با فرش اتاق پذیرایی ست کنید، هنگام خرید مبل باید نکات زیر را در نظر بگیرید تا دکوراسیون داخلی شما ظاهر مناسبی داشته باشد.

در مورد یک تم هماهنگ در اتاق پذیرایی تصمیم بگیرید


با توجه به اینکه قصد دارید سبک سنتی را انتخاب کنید، بهتر است در منابع مختلف مثل سایت پینترست تصاویری از چیدمان اتاق پذیرایی با مبل سلطنتی را بررسی کنید. با دیدن این عکس‌ها می‌توانید اه بگیرید که چه رنگ فرشی را برای اتاق پذیرایی خود انتخاب کنید که با مبل سلطنتی جدید تان هماهنگ باشد.

به رنگ‌ها و نقش های موجود در اتاق پذیرایی خود توجه کنید


خوب، اگر می‌خواهید فرش جدید خود را کاملاً با مبل سلطنتی جدید هماهنگ کنید، باید درباره رنگ‌ها، نور و وسایل دکوری موجود در فضای خود بررسی های لازم را انجام دهید. وقتی نوبت به انتخاب مبل سلطنتی جدید برای اتاق پذیرایی شما می‌رسد که قرار است از مهمانان تان در آن پذیرایی کرده و آنها را تحت تاثیر قرار دهید، باید همه چیز عالی و فوق العاده به نظر برسد.

سبک مبلمان تان را در نظر بگیرید


اگر ورودی خانه، اتاق‌ها، آشپزخانه و اتاق نشیمن شما دارای سبک مدرن است، انتخاب مبل سلطنتی جدید برای اتاق پذیرایی منطقی نیست. شاید بهتر باشد به خرید یک دست مبل چستر و یک مبل شزلونج فکر کنید. اما اگر تمام خانه شما سبک سنتی دارد، می‌توانید با خیال راحت یک دست مبل استیل سفارش دهید و از دوام آن اطمینان کافی داشته باشید.

آیا فرش باید روشن تر از مبل باشد یا تیره تر؟


فرش زیر مبل بسته به سلیقه شخصی و طراحی داخلی شما می‌تواند روشن تر یا تیره تر باشد. مبل های تیره معمولا برای فرش های روشن و مبل های روشن برای فرش های تیره انتخاب می‌شوند. اگر مبل سلطنتی جدید روشنی خریداری کردید، یک فرش تیره می‌تواند کنتراست شگفت انگیزی ایجاد کند و بالعکس. بنابراین، یک دست مبل متناسب با فرش یا فرشی متناسب با مبل خود انتخاب کنید. می‌توانید این دو را با یک فرش متفاوت از هم جدا کنید.
اگر بخواهید اتاقتان بازتر و دلبازتر باشد، فرش های رنگ روشن این جلوه را ایجاد می‌کنند. اگر اتاق پذیرایی شما وسیع است و وسایل کمی در آن وجود دارد می‌توانیو با خرید یک فرش تیره احساس کوچکی و راحتی ایجاد کنید. اگر قصد رنگ آمیزی دیوارهای خود را ندارید، هنگام انتخاب فرش باید رنگ دیوار های فضای خود را در نظر بگیرید.
در یک کلام می‌توان گفت، رنگ روشن یا تیره فرش فرقی نمی کند. با این حال، بر اساس تجارب و تئوری های نور که معماران و طراحان داخلی مطرح می‌کنند، بهتر است بین رنگ فرش و مبل تضاد کمی وجود داشته باشد.

فرش با رنگ متضاد


اگر هنوز کل مبلمان و وسایل خانه تان را خریداری نکردید، حداقل به دنبال 2 رنگ در طراحی اتاق پذیرایی باشید که بسته به سلیقه شخصی و طراحی شما متفاوت است. همانطور که گفتیم مبل های تیره با فرش های روشن و مبل های روشن با فرش های تیره ست می‌شوند.
به عنوان مثال، به گرفتن عکس سیاه و سفید در نزدیکی فرش و مبل سلطنتی جدید خود فکر کنید. در مقیاس خاکستری، باید رنگ‌ها را به میزان قابل توجهی تغییر دهید. در عین حال، اگر فرشی چند رنگ انتخاب می‌کنید، باید رنگ های ثانویه یا ثالث را با سایر مبلمان یا لوازم بزرگ خود هماهنگ کنید. 

فرش تک رنگ 


طرح های رنگی تک رنگ از یک رنگ پایه گرفته شده اند و با استفاده از سایه آن با سایر مبلمان هماهنگ می‌شوند.

آیا رنگ فرش حتما باید با رنگ مبل سلطنتی جدید مطابقت داشته باشد؟


خوب. طبق قوانین طراحی دکوراسیون، دقیقاً خیر. با این حال، برای ست کردن ظاهر اتاق، باید فرشی را انتخاب کنید که مکمل دو یا سه رنگ اصلی اتاق باشد. اطمینان حاصل کنید که یک فرش تک رنگ مکمل رنگ مبل سلطنتی جدید شما باشد و با رنگ های برجسته در اتاق، مانند یک اثر هنری یا گلدان، مطابقت داشته باشد.
با این حال، در فضای باز و وسیع، فرش باید زیر پایه های جلویی هر مبل قرار بگیرد اما اگر فرش بزرگی دارید، هر دو پایه مبل می‌توانند به خوبی روی فرش قرار بگیرند. اگر مبل تک نفره نیز در فضا دارید، پایه‌های جلویی مبل تک نفره باید روی فرش قرار بگیرد.
در صورت نیاز به خرید مبل سلطنتی جدید می‌توانید تصاویر مربوط به مبلمان را در سایت چوب بررسی کرده و پس از مقایسه قیمت، مبلمان مورد نظر خود را سفارش دهید.
برچسب ها:
مبل سلطنتی جدید

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}