تخت تک نفره

در سایت چوب به راحتی می‌توانید با مقایسه ویژگی های انواع تخت یک نفره، طرح مورد نظر خود را سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید. انواع مبلمان و ست اتاق خواب با بهترین کیفیت و مقرون به صرفه‌ترین قیمت در سایت چوب قرار گرفته تا از بین طرحی های متنوعی مانند تخت تک نفره کم جا، تحت تک نفره کلاسیک، تحت یک نفره فرفورژه و غیره بتوانید انواع تخت تک نفره ساخت برندهای معتبر داخلی و خارجی را خریداری کنید و از خدمات پس از فروش آن ها نیز بهره مند شوید. 

تخت تک نفره

انتخاب تخت یک نفره مناسب و استاندارد یکی از پارامترهای موثر برای داشتن خوابی راحت و مطلوب است. بدون شک خواب راحت و مناسب تاثیر زیادی در افزایش کارایی و اثربخشی و همچنین سلامت افراد دارد. همچنین نمی‌توان تأثیر و نقش خواب را در تقویت قدرت تفکر و احساسات مثبت نادیده گرفت. خرید و استفاده از تخت یک نفره با کیفیت و استاندارد یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این امر است.
از آنجایی که حدود یک سوم زندگی انسان در خواب سپری می‌شود، نقش و اهمیت تخت یک نفره بیش از پیش اهمیت می‌یابد. بر این اساس تخت خواب‌های یک نفره جزئی اجتناب ناپذیر و جدایی ناپذیر از لوازم مهم و ضروری هر خانه هستند.
در این خصوص باید توجه داشت که فقط با خرید یک تخت یک نفره استاندارد و ارگونومیک، استراحت کافی همراه با آسایش و آرامش به بهترین وجه حاصل می‌شود. 

تخت یک نفره چیست و چه کاربردی دارد؟ 

یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین وسایل اتاق خواب است که به عنوان محل استراحت مورد استفاده قرار می‌گیرد، تخت تک نفره است.
در واقع می‌توان آن را بزرگترین وسیله اتاق خواب دانست زیرا ابعاد و اندازه بزرگی دارد. روی این وسیله چوبی یا آهنی تشک قرار می‌گیرد.
تشک روی تخت معمولاً از جعبه‌ای ساخته می‌شود که داخل آن تعدادی چوب و فنر وجود دارد، این ویژگی باعث انعطاف‌پذیری و راحتی تشک برای خوابیدن می‌شود.
اگرچه این وسیله خوابی راحت را برای شما به ارمغان می‌آورد اما متاسفانه سالانه ۴۵۰ نفر جان خود را از دست می‌دهند زیرا افتادن از تخت باعث آسیب جدی به سر و گردن آن‌ها می‌شود.
با توجه به این آمارها، مشخص می شود که انتخاب یک تخت تک نفره مناسب چقدر در کیفیت زندگی ما انسان ها تاثیر دارد.

آشنایی با انواع تخت یک نفره در سایت چوب

تخت تک نفره چوبی

احتمالا یکی از بهترین مدل تخت یک نفره است. چوب مقاومت بالایی دارد و هنگام حرکت صدا تولید نمی‌کند.
البته در نظر داشته باشید که این مدل تخت وزن بیشتری دارد که طبیعتا جابجایی آن دشوارتر است. شاید قیمت تخت یک نفره چوبی نسبت به سایر انواع آن، گران تر باشد اما زیبایی خاصی به اتاق خواب شما می‌بخشد.
این مدل‌های تخت معمولا دارای کشو در پایین هستند که برای نگهداری لباس‌ها و وسایل ضروری استفاده می‌شود. 

تخت یک نفره فلزی

این مدل تخت تک نفره از مدل چوبی استحکام بیشتری دارد، اما باید به این نکته هم توجه داشته باشید که هنگام حرکت روی تخت صدایی تولید می‌کنند که ممکن است خواب شما را مختل کند.
این نمونه را نباید در جای مرطوب نگهداری کرد، زیرا زنگ می‌زند و پوسیده می‌شود. تخته‌های فلزی ارزان‌تر از تخته‌های چوبی هستند، بنابراین اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی بپردازید، بهترین گزینه برای شما هستند.
توجه داشته باشید که در این مدل مقاومت حرف اول را می‌زند و نباید انتظار زیبایی بیش از حد از آن داشته باشید. 

تخت یک نفره تاشو یا کم جا

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که صاحبان تخت یک نفره در یک اتاق کوچک با آن مواجه هستند کمبود فضای اتاق پس از نصب تخت است.
یعنی با قرار دادن تخت در داخل اتاق، تمام فضای آن اشغال می‌شود. یکی از اختراعات جالبی که به کمک این افراد آمد تخت یک نفره تاشو است.
اندازه این تخت‌ها تقریبا به نصف کاهش یافته است، می‌توانید در مواقعی که نیاز به تخت خواب ندارید، این مدل را خریداری کنید و در صورت نیاز آن را باز کنید.
برخی از مدل‌ها کمد هستند یعنی بعد از استفاده تبدیل به کابینت می‌شوند و فضای اتاق خالی می‌شود. 

تخت یک نفره سورتمه

از نظر ظاهری شباهت زیادی به سورتمه دارند و به همین دلیل به آن‌ها این نام را داده اند. این نمونه از چوب ساخته شده است که بسیار سلطنتی است و بیشتر در خانه‌های اشرافی و مدرن دیده می‌شود.
در واقع می‌توان گفت مشتریان خاص خود را دارد و بیشتر برای خرید آن‌ها باید از قبل سفارش دهید تا برای شما تولید شود.
اگر به دنبال تختی مجلل و چشمگیر هستید که نظر همه را به خود جلب کند، حتما این مدل را خریداری کنید. 

مبل تخت خواب شو

در واقع می‌توان مبل تختخواشو را یک وسیله چند منظوره نامید. وقتی در یک آپارتمان کوچک زندگی می‌کنید، وقتی مهمان شهری به سراغ شما می‌آید، فضای لازم برای خواب مهمان با وسایل دیگر را نخواهید داشت.
به همین دلیل بهتر است از مبل تخت خواب شو استفاده کنید. 

تخت تک نفره کابین دار

این مدل نگرانی شما از کمبود فضا در اتاق را جبران می‌کند. معمولا بزرگ هستند چون قسمت پایین دارای کابین است که از کابین زیر تخت می‌توان به عنوان میز مطالعه، کمد و… استفاده کرد پس اگر مبلمان زیادی دارید و نمی‌خواهید اتاقتان شلوغ شود این را توصیه می‌کنیم.
این تخت بیشتر برای دانش آموزان مناسب است و اگر این مدل را بخرید فضای اتاق شما را بهینه می‌کند.

ویژگی‌ها و مشخصات تخت یک نفره در سایت چوب

مطمئنا دکوراسیون داخلی اتاق خوا برای شما اهمیت زیادی دارد و می تواند در روحیه شما نیز تاثیر گذار باشد. خرید تخت تک نفره استاندارد به منظور ایجاد آسایش و داشتن احساس دلپذیر و خوابی آرام ضروری است. درصورتیکه غیر استاندارد بودن و کوچک بودن تخت نتیجه معکوس خواهد داشت و باعث بی‌خوابی و کسالت شما می‌شود.
بنابراین، بهتر است با دانستن سایز مناسب و ویژگی‌های یک تخت یک نفره خوب تا حد امکان از سایز استاندارد استفاده کنید. 

ارتفاع در تخت تک نفره

طبق بسیاری از مطالعات، ارتفاع مناسب تخت در راحتی فرد هنگام خواب تاثیر زیادی دارد. ارتفاع تخت یک نفره نیز از نظر زیبایی در دکوراسیون داخلی اتاق اهمیت دارد. برای مثال در اتاق خواب‌هایی با سقف بلند بهتر است از تخت‌هایی استفاده کنید که بلندتر باشند.
البته امروزه تخت‌های یک نفره با ارتفاع کمی بیشتر مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته است. 

ویژگی‌های یک تشک مناسب برای تخت یک نفره

تشک‌های ساخته شده برای یک تخت تک نفره اغلب در دو اندازه هستند. تشک‌ها اغلب ۲ متر طول دارند که برای تخت‌های نوجوان ممکن است ۱۸۰ سانتی متر باشد.
در ضمن عرض تشک طبق تخت یک نفره استاندارد ۹۰ سانتی متر می‌باشد. در هتل‌ها و اکثر مراکزی که محل اقامت مسافران را فراهم می‌کنند.
سایز دیگری که برای تشک‌های یک نفره در نظر گرفته می‌شود، عرض ۱۲۰ سانتی متر است که اغلب برای افراد درشت اندام و درشت اندام و همچنین برای مادرانی که با فرزندان خود می‌خوابند مناسب است. 

تخت یک نفره کودکان و نوجوانان

علاوه بر سایز تخت یک نفره که باید با ابعاد اتاق خواب همخوانی داشته باشد، مدل انتخابی شما نیز بسیار مهم است.
طراحی تخت باید با دکوراسیون اتاق هماهنگ باشد. تخت خواب‌های یک نفره معمولا از چوب، ام دی اف یا فرفورژه ساخته می‌شوند که می‌توانید با توجه به سلیقه و بودجه خود آن‌ها را انتخاب کنید. 

مزایای استفاده از تخت تک نفره

تخت همیشه ثابت است و هر زمان که نیاز به استراحت داشتید می‌توانید روی آن دراز بکشید و نیازی به پرتاب یا تا کردن تخت ندارید.
آرامش بیشتری نسبت به دراز کشیدن روی زمین سفت دارید، بنابراین کمر درد و گردن کمتری خواهید داشت.
حشرات و حیوانات موذی مانند موش بیشتر روی زمین حرکت می‌کنند، احتمال گزش شما توسط مارها و عقرب‌های روی تخت بسیار کمتر است.
به اتاق شما ظاهری شیک و تمیز می‌دهد و باعث می‌شود اتاق شما خشک و خالی به نظر نرسد. 

نکات مهم در خرید تخت یک نفره

۱. قیمت تخت یک نفره

همیشه قبل از خرید، بودجه خرید این محصول را مشخص کنید. با تعیین میزان بودجه، مدل‌هایی که در محدوده قیمتی شما نیستند، به صورت خودکار از انتخاب شما حذف می‌شوند و انتخاب برای شما آسان‌تر می‌شود.
در کل پیشنهاد می‌کنیم نگران مدل‌های خیلی ارزان نباشید چون کیفیت لازم را ندارند و با خرید این محصولات وقت و هزینه خود را هدر خواهید داد. 

۲. نوع تخت تک نفره

مشخص کنید که زیبایی برای شما در اولویت است یا کارایی و دوام محصول، البته بسیاری از افراد به طبی بودن آن توجه دارند که با خرید تشک طبی می‌توان هر تختی را استاندارد کرد.
نمونه چوبی کیفیت و زیبایی بالاتری دارد اما قیمت آن کمی بالاتر است. نمونه فلزی دارای استحکام بسیار بالایی بوده و از نظر قیمتی ارزانتر است اما نباید انتظار ظاهری بسیار زیبا را داشته باشید. 

۳. متریال تخت یک نفره

متریال تخت یک نفره پارامتری است که ارتباط مستقیمی با طول عمر آن دارد. به عنوان مثال، تخت ساخته شده از بلوط و گردو نسبت به تخت ساخته شده از چوب مصنوعی مانند نئوپان طول عمر بیشتری دارد.
البته برخی از تخته‌ها فلزی هستند که طول عمر بسیار بیشتری نسبت به تخته‌های ساخته شده از فلز آلومینیوم دارند. زیرا تخت آهنی در اثر رطوبت زنگ می‌زند. 

۴. ابعاد و اندازه تخت تک نفره

اندازه تخت یک نفره را باید با توجه به فضای اتاق خواب خود تعیین کنید. هرچه اتاق شما بزرگتر باشد، دستان شما برای خرید تخت بزرگتر بازتر است.
اگر اتاق شما خیلی کوچک است بهتر است سراغ مدل‌های کوچکتر بروید، اما اگر تختخواب خیلی کوچک را دوست ندارید و فضایی برای استفاده از تخت بزرگ ندارید، می‌توانید تخت خواب یا کمد تاشو انتخاب کنید.

۵. ظاهر تخت یک نفره 

یکی از پارامترهایی که در خرید تخت یک نفره باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید، ظاهر تخت است. داشتن یک تخت زیبا اتاق شما را زیباتر می‌کند و باعث می‌شود احساس بهتری در استفاده از تخت داشته باشید. 

مزایای خرید آنلاین تخت تک نفره از سایت چوب 

هر محصول خریداری شده باید دارای گارانتی واقعی باشد. تضمین واقعی، ارائه خدمات پس از فروش طولانی مدت است.
در سایت چوب می توانید انواع تخت تک نفره ساخت برندهای معتبر داخلی و خارجی را خریداری کنید و از خدمات پس از فروش آن ها نیز بهره مند شوید.
اما آنچه که بیش از انتخاب برند در خرید تخت تک نفره اهمیت دارد، مدل و سبک طراحی این نوع تخت است که می تواند دکوراسیون اتاق خواب شما را به کلی متحول کند. در ادامه شما را با پرفروش ترین مدل های تخت تک نفره آشنا می کنیم:

تخت اوروس
تخت سونیا
تخت سلین
تخت سایمون
تخت سناتور
تخت خواب عمیق
تخت حداقل
تخت سلطنتی
تخت تولیکا
تخت انتخاب اول
تخت تولیکا

در سایت چوب به راحتی می‌توانید با مقایسه ویژگی های انواع تخت یک نفره، طرح مورد نظر خود را سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید. همچنین، شما انواع مبلمان و ست اتاق خواب را با بهترین کیفیت و مقرون به صرفه‌ترین قیمت در سایت چوب خواهید یافت و در صورت نیاز می‌توانید جهت مشاوره با کارشناسان ما نیز در ارتباط باشید.

محصولات اخیرا مشاهده شده