تخت یک و نیم نفره

تخت یک و نیم نفره یک انتخاب بهینه برای اتاق خواب هایی با فضای کم است. تخت های یک و نیم نفره در طرح‌های مختلفی مانند کلاسیک، مدرن، چوبی، فلزی، فرفورژه و غیره طراحی شده‌اند تا خانواده ها بتوانند به راحتی با توجه به فضایی که در اختیار دارند، طرح ایده آل خود را انتخاب کنند. در سایت چوب، شرایط مناسب و اقتصادی را برای خرید تخت یک و نیم نفره فراهم کردیم تا با هر بودجه ای بتوانید محصول مورد نظر خود را با بالاترین کیفیت خریداری کنید.

تخت یک و نیم نفره


هر فردی هنگام استراحت نیازمند شرایط خاصی است تا به آرامش روحی و جسمی دست یابد. انتخاب تخت خواب مناسب یکی از عواملی است که در رسیدن به این آرامش نقش بسزایی دارد. تخت یک و نیم نفره که به تخت دو نفره نیز معروف است با عرض ۱۴۰ سانتی متر ساخته می شود و برای اتاق خواب های کوچک، انتخاب خوبی است. البته این مدل تخت خواب به اندازه تخت 2 نفره راحت نیست و معمولا افراد لاغر اندام روی آن راحت تر هستند. 

ویژگی‌ها و مشخصات تخت یک و نیم نفره در سایت چوب 


پیش از خرید هر مدل تختی بهتر است به ویژگی های آن توجه کنید که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم:

جنس


برای طراحی تخت یک و نیم نفره از متریال‌های مختلفی مانند‌ام دی اف، چوب و فلز استفاده می‌شود و اگر می‌خواهید از تخت برای مدت زمان بیشتری استفاده کنید تخت چوبی می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. 
تخت یک و نیم نفره‌ام دی اف نیز دارای طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی است و قیمت این طرح تخت از تخت چوبی ارزانتر است و به همین دلیل یکی از تخت‌های پرطرفدار است. 
تخت‌های فلزی یا فرفورژه نیز قیمت مناسب و ارزانی دارند و امروزه این طرح‌های تخت در طرح‌های متنوعی عرضه می‌شوند و اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی برای خرید تخت خواب خرج کنید این طرح می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. 

طرح و رنگ تخت یک و نیم نفره


در انتخاب طرح و رنگ تخت یک و نیم نفره بهتر است به طرح و رنگ سایر وسایل اتاق خواب توجه کنید و در صورت امکان طرح تخت را به صورت ست کشو دار انتخاب کنید. 
انتخاب رنگ مناسب برای تخت نیز بسیار مهم است. تخت خواب یک و نیم در انواع رنگ‌های روشن و تیره موجود است و اگر فضای اتاق خواب شما کوچک است بهتر است تختی با رنگ روشن انتخاب کنید تا فضای اتاق خواب بزرگتر و جذاب‌تر به نظر برسد. 

اندازه استاندارد 


خواب مفید یکی از مهم‌ترین پارامترهای سلامت انسان است. هر فرد حدود ۶ تا ۸ ساعت در روز را به خواب اختصاص می‌دهد. 
برای داشتن یک خواب مفید و آرام، ابتدا باید یک تخت خواب راحت داشته باشید. اولین معیار برای تعیین تخت یک و نیم نفره مناسب، اندازه استاندارد آن است. 
اندازه استاندارد تخت از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. دلایل زیادی برای این تفاوت وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به میزان تزئین روی چارچوب تخت و اندازه تشک اشاره کرد. 
رایج‌ترین شکل تخت یک و نیم نفره، مستطیل است، اما امروزه تخت‌های دایره‌ای نیز در بازار رایج است که طرفداران خاص خود را دارد. 
عرض استاندارد تخت یک و نیم نفره 140 سانتی متر و طول آن 2 متر است. با اینحال سبک ها و طرح های متنوعی در بازار وجود دارد که ممکن است از این استاندارد پیروی نکند.

ارتفاع تخت یک و نیم نفره استاندارد


ارتفاع تخت شما تاثیر زیادی در راحتی شما در هنگام خواب دارد. متخصصان این علم بر این باورند که برای یک خواب آرام، چه انرژی باید بتواند در اطراف تخت شما جاری شود. 
به همین دلیل این کارشناسان استفاده از تخت‌هایی با ارتفاع کم یا تخت‌هایی که زیرشان کشو دارد را توصیه نمی‌کنند. 
از نظر زیبایی نیز ارتفاع تخت یک و نیم نفره بسیار مهم است. برای مثال اگر سقف اتاق شما بلند است بهتر است از تخت‌های بلند استفاده کنید. البته در دکوراسیون‌های امروزی از تخته‌های کم ارتفاع استفاده می‌شود. 

آشنایی با انواع تخت یک و نیم نفره در سایت چوب


امروزه اکثر خانواده‌ها با مشکل کمبود جا در منازل خود مواجه هستند. بنابراین سعی می‌کنند از تخت‌های کوچک و غیر استاندارد استفاده کنند. 
غافل از اینکه استفاده از این تابلوها اغلب آسیب‌های جبران ناپذیری به سلامت آن‌ها وارد می‌کند. البته از نظر زیبایی شناختی استفاده از روتختی نامناسب نتیجه‌ای جز بی‌نظمی در خانه ندارد. 
مهم‌ترین نکته‌ای که بیش از هر چیز باید درباره تخت یک و نیم نفره به آن توجه کرد احساس راحتی است و کوچک بودن تخت در فرد احساس بدی ایجاد می‌کند و نتیجه‌ای جز بی‌خوابی و شروع روزهای کسل کننده ندارد. 
در سایت چوب انواع تخت یک و نیم نفره استاندارد در سبک ها و طرح های مختلف عرضه شده تا شرایطی را برای همه خانواده ها فراهم آورد که در زمان استراحت خود آرامش را تجربه کنند.

بیایید به مزایای خرید تخت یک و نیم نفره نگاهی بیندازیم


انتخاب تخت یک و نیم نفره مناسب و استاندارد یکی از پارامترهای موثر برای داشتن خوابی راحت و مطلوب است. 
بدون شک خواب راحت و مناسب تاثیر زیادی در افزایش کارایی و اثربخشی و همچنین سلامت افراد دارد. 
همچنین نمی‌توان تأثیر و نقش خواب را در تقویت قدرت تفکر و احساسات مثبت نادیده گرفت. خرید و استفاده از تخت یک و نیم نفره با کیفیت و استاندارد یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این امر است. 
از آنجایی که حدود یک سوم زندگی انسان در خواب سپری می‌شود، نقش و اهمیت تختخواب بیشتر و بیشتر می‌شود. 
بر این اساس تخت‌های یک نفره یا دو نفره جزء جدایی ناپذیر و اجتناب ناپذیر لوازم مهم و ضروری هر خانه‌ای هستند. 
در این خصوص باید توجه داشت که در پرتو استفاده از تخت خواب استاندارد و ارگونومیک، استراحت کافی همراه با آسایش و آرامش به بهترین وجه حاصل می‌شود. 
از سوی دیگر به دلیل تغییر سبک زندگی و در نتیجه کوچک شدن خانه ها، بسیاری از افراد با مشکل کمبود فضا و محدودیت فضا مواجه هستند. 
تخت یک و نیم نفره با ابعاد مناسب و کاربردی ضمن اشغال فضای بسیار کمی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای استفاده در فضاهای با فضای محدود محسوب می‌شود. 
این محصول علاوه بر صرفه جویی و بهینه‌سازی فضای خانه، تجربه خوابی شیرین و راحت را برای افراد به ارمغان می‌آورد. 
راحتی تخت یک و نیم نفره یکی از مولفه‌ها و فاکتورهای مهم در انتخاب این محصول می‌باشد. زیرا این ویژگی ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با داشتن خوابی آرام و شیرین دارد. 

مهمترین نکاتی که قبل از انتخاب تخت یک و نیم نفره باید در نظر بگیرید


به طور کلی ویژگی‌های مختلفی در افزایش سطح کیفی تخت یک و نیم نفره موثر است. در ادامه به برخی از مهم‌ترین مشخصات این محصول اشاره می‌کنیم. 

اندازه استاندارد


بدنه مشکوک، ابعاد استاندارد و اندازه‌های تخت یک و نیم نفره از جمله معیارهای مهم در این زمینه است. تخت خواب‌های یک و نیم نفره با توجه به طرح و مدل در ابعاد مختلف طراحی و تولید می‌شوند. 
ناگفته نماند که برای افراد قد بلند و درشت اندام، اندازه تخت بسیار مهم است. همچنین ابعاد تخت باید متناسب با فضای اتاق خواب باشد. 
لازم به ذکر است که تخت یک و نیم نفره طراحی شده به شکل مستطیل یکی از رایج‌ترین نمونه‌های تخت خواب در بین افراد می‌باشد. 

ارتفاع مناسب


داشتن تخت یک و نیم نفره با ارتفاع دلخواه برای گردش جریان هوا در سرتاسر بستر به خصوص در شرایط گرم و مرطوب بسیار موثر است. 
این ویژگی علاوه بر کمک به خواب راحت و آرام افراد در شب، نقش برجسته‌ای در حفظ سلامت آن‌ها دارد. 
جریان مناسب هوا در لایه‌های زیرین بستر از رشد و انتشار عوامل بیماری‌زا و میکروب‌ها جلوگیری می‌کند. شایان ذکر است که ۳۵ تا ۴۰ سانتی متر ارتفاع استاندارد تخت برای بزرگسالان است. 

جنس تخت یک و نیم نفره


متریال به کار رفته در بافت تخت یک و نیم نفره از دیگر ویژگی‌های مهم آن است. به طور معمول، تخت‌ها از مواد مختلفی مانند ملامین، ام دی اف، فلز و چوب ساخته می‌شوند. 

عوامل موثر بر قیمت تخت یک و نیم نفره


لازم به ذکر است که در قیمت نهایی تخت یک و نیم نفره عوامل مختلفی از جمله نوع یراق آلات مورد استفاده، طرح، مدل و متریال استفاده شده به صورت مستقیم و غیرمستقیم تاثیرگذار است. 
بر این اساس و از نظر جنس، تخت‌های فلزی قیمت پایین‌تری نسبت به سایر تخت‌های یک نفره دارند. 
از طرفی تخت خواب‌های یک و نیم نفره در مدل‌های مدرن و کلاسیک موجود است که افراد می‌توانند با توجه به سبک دکوراسیون و نوع نیاز خود آن‌ها را تهیه کنند. 
به علاوه در ساختار برخی از مدل‌های تخت یک و نیم نفره کمد و کشو تعبیه شده است تا کارایی محصول را افزایش دهد. از طرفی مدل‌های مدرن این محصول ظاهری تمیز و ساده دارند. 
از طرفی بافت تخت خواب یک و نیم نفره کلاسیک با پارچه‌های ساده و چرم پوشیده شده است. تاج و پشت تخت‌های کلاسیک نیز با چوب منبت تزئین شده است. 
بنابراین، طراحی و مدل تخت خواب یک و نیم نفره اعم از مدرن و کلاسیک در تعیین قیمت نهایی محصول تاثیرگذار است. 
در حال حاضر تخت‌های یک نفره در مدل ها، طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تولید و در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد. 

نکات مهم در خرید تخت یک و نیم نفره


1. اگر قصد خرید تخت‌های یک و نیم نفره را دارید باید در نظر داشته باشید که محصولات روتختی تولید شده برای این تخت از تنوع کمتری نسبت به تخت‌های دو نفره برخوردار است. 
2. عرض تخت یک و نیم نفره از دیگر نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد. سعی کنید تختی را انتخاب کنید که به شما اجازه دهد بدون آویزان شدن از تخت و یا ایجاد مزاحمت برای فرد کناری، دست‌ها و بازوهای خود را رها کنید. 
3. فضای اتاق خود را در نظر بگیرید. سعی کنید تخت یک و نیم نفره را انتخاب کنید که بعد از چیدن تخت، فضای کافی برای مطالعه و سایر فعالیت‌ها و قرار دادن وسایلی مانند تخت، تخت پفکی، میز آرایش و… را داشته باشد. اگر با کمبود فضا در اتاق خود مشکل دارید، توکامگ استفاده از تخت خواب تاشو، مبل تختخواب شو یا تخت دوطبقه را پیشنهاد می‌کند. 
4. نکته دیگری که در انتخاب تخت یک و نیم نفره حائز اهمیت است، تعداد افرادی است که روی آن می‌خوابند. به عنوان مثال برای راحتی زوج‌های جوانی که می‌خواهند در کنار فرزندشان بخوابند، بهتر است بزرگ‌ترین سایز تخت خواب یک و نیم نفره استفاده شود. 
5. اگر به فکر تزیین دیوار پشت تخت هستید، به فضای بالای سرتان توجه کنید، سعی کنید از سطح تشک تا مانع یک متر فاصله ایجاد کنید. 
6. بدون شک برای خرید یک تخت یک و نیم نفره خوب و مناسب رعایت یک سری اصول و نکات می‌تواند زمینه مناسبی را برای خریدی کارآمد و کاربردی فراهم کند. 
راحتی تخت یک و نیم نفره یکی از مهمترین عناصر در این زمینه است. استاندارد و ارگونومیک بودن تخت در افزایش راحتی و راحتی آن بسیار موثر است. یکی دیگر از عوامل تعیین کننده هنگام خرید توجه به پشتی مناسب تخت یک و نیم نفره است. 
وزن تخت خواب یک و نیم نفره یکی دیگر از مولفه‌های مهم در خرید این محصول است. تخت دارای وزن مناسب و مطلوبی است، قابلیت حمل و نقل مخصوصاً در هنگام نظافت و جابجایی را دارد. 
از بررسی و ارزیابی پایه‌های طراحی شده برای تخت‌های یک نفره نباید غافل شد. داشتن پایه‌های مستحکم و بادوام باعث ایجاد ثبات تخت در سطوح مختلف می‌شود. 

مزایای خرید آنلاین تخت یک و نیم نفره از سایت چوب 


شما باید تخت یک و نیم نفره مد نظر خود را از فروشگاهی خریداری کنید که دارای مزایایی مانند گارانتی و داشتن قطعات آن محصول باشد. 
در پایان باید توجه داشت که جدای از مواد مرغوبی که در خرید یک تخت یک و نیم نفره ایده آل باید در نظر گرفته شود، توجه به تناژ رنگ و طرح از عواملی است که به سلیقه افراد بستگی دارد. 
شما می‌توانید جهت خریداری کردن بهترین کیفیت و مقرون به صرفه‌ترین تخت یک و نیم نفره محصولات موجود در سایت را مقایسه کرده و یا جهت مشاوره با کارشناسان ما در ارتباط باشید. 

محصولات اخیرا مشاهده شده