۱۰ نکته برای خرید اینترنتی مبل راحتی

شنبه, 8 اردیبهشت 1403
بسیاری از مشتریان به دلیل مشغله کاری و روزمرگی، فرصت زیادی برای چرخیدن در بازار برای خرید مبل ندارند و ترجیح می دهند اینترنتی خرید کنند. فروشگاه های بسیاری امکان خرید مبل راحتی از طریق اینترنت را فراهم کرده اند اما باید نکاتی را در رابطه با خرید اینترنتی مبل راحتی بدانید، ما در این مقاله از سایت چوب قصد داریم به ۱۰ نکته برای خرید اینترنتی مبل راحتی بپردازیم، بنابراین تا اتمام مقاله همراه ما باشید.

نکات مهم خرید اینترنتی مبل راحتی 


مبل راحتی یک نوع کاناپه می باشد که به صورت دو نفره، سه نفره، هفت نفره و بیشتر و در مدل های گوناگونی طراحی می شود. مبل های راحتی یکی از مهم‌ترین اجزای دکوراسیون منزل هستند و از آنجایی که قرار است هزینه نسبتا زیادی برای خرید آن صرف کنید و برای مدت طولانی از آن ها استفاده کنید بهتر است نکاتی را قبل از خرید مبل راحتی بدانید.

۱- اندازه گیری فضای خانه


برای خرید مبل باید فضای مورد نظر برای قرار دادن مبل، میزهای عسلی و جلومبلی را در نظر بگیرید و اندازه‌گیری کنید و سپس مبلی را انتخاب کنید که با فضای خانه متناسب باشد‌. برای جابجایی بهتر مبل ها پیشنهاد میکنیم عرض راه پله ها، درب ورودی و عرض آسانسور را به صورت دقیق اندازه گیری کنید تا در انتخاب مبل و همچنین جاگذاری در فضای منزل، با هیچ نوع مشکلی مواجه نشوید.

۲- توجه به سبک انتخابی


برای اینکه انتخاب مناسبی داشته باشیم باید به سبک مورد نظر دقت کنیم. انتخاب سبک به عوامل گوناگونی بستگی دارد به عنوان مثال برای فضاهای بزرگ سبک مدرن و سبک کلاسیک هردو مناسب هستند در حالی که برای فضاهای کوچک سبک مدرن مناسب تر است.
همچنین شما می توانید با مقایسه مدل های متنوع مبل راحتی در سایت های اینترنتی مثل فروشگاه چوب، بهترین مدل را انتخاب کنید. برای مقایسه این مدل ها هیچگونه محدودیت زمانی ندارید بنابراین می توانید با خیال راحت بعد از اینکه از سرکار به خانه برگشتید روی تخت دراز بکشید و با باز کردن سایت چوب در گوشی موبایل تان، این مدل ها را بررسی کنید.
برخی از رایجترین انواع مبل راحتی عبارتند از:
1- مبل راحتی ال: این مدل مبلمان برای آپارتمان های کوچک و اتاق نشیمن که به عنوان اتاق پذیرایی نیز استفاده می شود بسیارمناسب است.
2-مبل راحتی ایتالیایی : این مدل دارای طراحی خاصی است که می تواند به اتاق نشیمن شما دکوراسیون مدرن و شیک بدهد.
3- مبل راحتی چسترفیلد: مبل راحتی چستر با پشتی کوتاه و لمسه دوزی های زیبا می تواند بهترین انتخاب شما برای دکوراسیون کلاسیک باشد. 
4- کاناپه لاوسیت Loveseat: مبل لاوسیت برای جلوی تلویزیون بهترین انتخاب است.
5- مبل راحتی 9 نفره: ست مبل راحتی 9 نفره را می توانید در اتاق نشیمن بزرگ بچینید و در هر شرایطی از دورهمی های خانوادگی گرفته تا استراحت هنگام بعد از ظهر از آن لذت ببرید.
6- مبل راحتی تختخواب شو: این نوع مبلمان یکی از پرفروش ترین مدل های مبل راحتی برای آپارتمان های کوچک است که به علت چند کاربردی بودن پرطرفدار شده است.

۳- انتخاب رنگ مناسب


یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای خرید مبلمان راحتی باید به آن دقت کنید، انتخاب رنگ است. چرا که رنگ مبلمان باید با رنگ لوازم خانه و همچنین دکوراسیون داخلی منزل متناسب باشد. این رنگ ها هستند که می توانند حس و حال گرم و جذابی به خانه بدهند. رنگ های خنثی مانند شیری، طوسی و کرمی در صورتی مناسب هستند که رنگ خاصی مد نظر نباشد. رنگ های خنثی با تمام وسایل و لوازم همخوانی دارند و زیبایی چشمگیری را به فضای خانه می دهند.
رنگ های روشن برای فضاهای کوچک مناسب تر هستند. برای فضاهای بزرگ می توانید رنگ های متنوعی انتخاب کنید و رنگ های تیره، روشن و حتی طرح دار نیز مناسب هستند.

۴- انتخاب جنس مناسب برای رویه مبل


یکی دیگر از نکات مهم در خرید مبل راحتی توجه به جنس رویه مبل است. این نکته برای ادارات، اماکن پر رفت و آمد و منزل بسیار حائز اهمیت است. به عنوان مثال برای مکان هایی که رفت و آمد زیادی دارند، بهتر جنس رویه مبل از نانو یا چرم باشد تا بتوانید راحت تر آن ها را شستشو و پاکسازی کنید. البته برای منزل و اماکن کم رفت و آمد می توانید مبلمان با رویه مخملی، کتان، پارچه ای و … انتخاب کنید.

۵- طرح پارچه مناسب


اگر قصد دارید برای مبل راحتی، پارچه طرح دار انتخاب کنید طرحی را برگزینید که با سایر لوازم خانه و به ویژه فرش تناسب رنگی داشته باشد. پیشنهاد ما به شما این است که تمام مبلمان طرح دار نباشند به ویژه اگر یک سبک مدرن انتخاب کرده اید بهتر است دو صندلی با رویه ساده در کنار آن ها انتخاب کنید تا تعادل مطلوبی بوجود آورند.




۶- دسته و پایه


دسته و پایه مبل های راحتی یکی دیگر از مواردی هستند که اهمیت زیادی دارند. در هنگام تماشای تلویزیون و فضای منزل استراحت کردن بر روی مبل های راحتی بسیار رایج تر و مطلوب تر از مبلمان سلطنتی و کلاسیک است. به همین علت در دورهمی های خانوادگی و فضای دوستانه بیشتر از مبل های راحتی استفاده می کنند چرا که طرح ساده دسته این مبل ها در دسته آن ها در زمان استفاده باعث ایجاد راحتی بیشتری می شود.

۷- راحت بودن مبل


یکی دیگر از نکات خرید اینترنتی مبل راحتی، که باید به آن توجه کنید، راحت بودن مبل است که باید به استاندارد بودن مبل دقت کنید. بنابراین مبلمانی را انتخاب کنید که استانداردهای لازم را داشته باشد.
قرار گرفتن گردن در زاویه ای مناسب 
زاویه مناسب برای کمر
متناسب بودن قسمت نشیمن آن 
تعریق پذیر نبودن متریال آن 

۸- در نظر داشتن قابلیت شستشو


قابلیت شستشوی لوازم و وسایل منزل نکته بسیار مهمی است که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید. لازم به ذکر است که بعضی از روکش ها غیرقابل شستشو می باشند. یکی از مناسب ترین گزینه ها مبلمان نانو است که در برابر نفوذ مایعات مقاوم است چرا که پس از آلودگی با یک پارچه نم دار نیز می توانید آن را به راحتی پاک کنید.

۹- اطلاع از شرایط گارانتی و عودت


برای خرید اینترنتی مبل راحتی از فروشگاهی خرید کنید که امکانات و شرایط بهتری در مورد گارانتی و عودت کالا دارند و اطلاعات دقیق تری را در این مورد به شما ارائه می دهند. توجه به این نکته به شما کمک می کند تا در صورت برگشت کالا و نیاز به تعویض با مشکلات روبرو نشوید و به راحتی می توانید از گارانتی و عودت کالا استفاده کنید.

۱۰- مشخص کردن بودجه ای برای خرید اینترنتی مبل راحتی


زمانی که تصمیم برای خرید مبل راحتی از طریق اینترنت می گیرید، بهتر است بودجه ای را نیز برای آن تعیین کنید تا بتوانید بهترین نوع آن را انتخاب کنید. قیمت مبلمان راحتی بر اساس متریال و مدل آن متغیر است.

مزایای خرید اینترنتی مبل راحتی


با توجه به نبود وقت و تغییر شیوه زندگی، خرید اینترنتی مبل در خانه تا حدود زیادی از هزینه و وقت شما صرفه‌جویی می کند. خرید اینترنتی مبل راحتی مزایای زیادی دارد که در اینجا 
به مهم‌ترین آن ها اشاره می کنیم.
یکی از مهم‌ترین مزایای خرید اینترنتی مبل راحتی دسترسی آسان به تنوع بیشتر و گسستن بندهای بازاری و شهری است. شما در زمان استراحت و در منزل خودتان می توانید از مبل های راحتی با تنوع بالا دیدن کنید.
خرید اینترنتی مبل راحتی باعث صرفه جویی در هزینه های اضافه می شود. علت اصلی کم شدن این هزینه ها حذف فاکتورهایی مثل اجاره انبار، واسطه ، اجاره مغازه و … است‌. به همین علت این محصول با قیمت کمتری به دست شما می رسد.
در بعضی موارد ممکن است مبل راحتی انتخابی شما به سفارش و ساختن نیار داشته باشد اما خرید اینترنتی این امکان را برای شما مقدور می سازد که هر زمانی که مایل بودید از روند ساخته شدن و پیشرفت مبل های خود آگاه شوید.
دسترسی به تمام اطلاعات مورد نیاز از جمله مواد تشکیل دهنده، شرکت سازنده، رنگ و نوع چوب، جنس و رنگ پارچه، نکات مراقبتی و … یکی دیگر از مزایای خرید اینترنتی مبل راحتی است.
در نهایت با خرید اینترنتی مبل راحتی بدون هدر دادن انرژی در مسیرهای و بدون هدر دادن دقت، می توانید مبل راحتی مورد نظر خود را به راحتی سفارش دهید و آن را در زمان کوتاهی درب منزل خود دریافت کنید.

جمع بندی 


مبل های راحتی یکی از پرکاربردترین نوع مبلمان هستند که در سال های اخیر در اکثر خانه ها نفوذ کرده اند. ممکن است شما هم تهیه یک دست مبل راحتی را برای خود ضروری بدانید بنابراین لازم است که قبل از خرید نکات مهم را در این باره به خوبی بدانید در این مقاله از سایت چوب به نکات مهم خرید اینترنتی مبل راحتی اشاره کردیم.
 می توان با در نظر گرفتن نکات مهم خرید اینترنتی مبل راحتی از جمله فضای منزل، توجه به سبک انتخابی، انتخاب رنگ و جنس مناسب، قابلیت شستشو، اطلاع از شرایط گارانتی و خدمات پس از فروش انتخاب بهتری داشته باشید.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}