مبل چستر چیست و چرا به آن چسترفیلد می گویند؟

سه شنبه, 28 بهمن 1399

مبل‌ چسترفیلد یا همان مبل چستر ریشه بریتانیایی دارد که معروف ترین آنها از چرم قهوه ای نفیسی ساخته شده است. با وجود اینکه طراحی آن از قرن ها قبل وجود داشته، اما همچنان هم از نظر سبک و هم از لحاظ عملکرد بسیار پرطرفدار بوده و یکی از انواع مبلمان مدرن حتی در عصر حاضر به شما می آید.
مبل چسترفیلد از آن نوع مبلمان هایی است که طی چند دهه گذشته در کشورهای مختلف تولید شده و با استقبال مردم در سراسر جهان مواجه شده است.
مبل چسترفیلد یک طرح مبلمان شناخته شده است که از برجسته ترین ویژگی های این مبل می توان به دسته‌های بلند و روکش های چرمی تافته، اشاره کرد که تقریباً 300 سال قدمت دارد. چیدمان مبل چستر بیشتر در دکوراسیون خانه های اشراف زادگان انگلیسی، خانه های مجلل و قصرهای باشکوه انگلیس دیده می شود. ملکه ویکتوریا و زیگموند فروید هر دو از طرفداران این نوع مبلمان بودند) دیده شده است.
با اینکه به نظر می رسد مبلمان چستر باید برای فضاهای کلاسیک مورد استفاده قرار گیر اما طراحی های جدید مبل چسترفیلد برای فضاهای مدرن تر در چند دهه گذشته بیشتر محبوبیت پیدا کرده است.

مبل چسترفیلد دقیقاً چیست؟

مبل چسترفیلد یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین طرح های مبلمان است. این نوع مبلمان فروش بسیار بالایی در کانادا که یکی از مقاصد اصلی صادرات مبلمان از انگلیس است و همچنین در سایر کشورهای جهان دارد.
اصطلاح چسترفیلد chesterfield به معنی مبل از هر طرحی بود. اما وقتی درمورد نسخه اصلی صحبت می کنید این بدان معنی است که به زبان ساده، مبل چسترفیلد یک کاناپه بزرگ با دسته‌های رول شده است که دارای همان ارتفاع پشتی هستند.
چسترفیلد اصل با یک چرم تیره روکش شده است، در همه قسمت ها، دکمه های عمیق و دکوراسیون سرمیخی دارد. معمولاً مبل های مدرن تری با پارچه های مخملی یا پارچه های دیگر، پایه‌های بلندتر و پشتی و دسته‌های باریک، مبل چستر را تزئین می کنند.
مبل چسترفیلد اصل که از چوی مرغوب و روکش چرم تهیه شده باشید بسیار سبک بوده و جابجایی آن نیز راحت است.

مبل چسترفیلد از کجا آمده است؟

اگرچه به طور رسمی مستند نیست، اما گفته می شود مبل چستر فیلد در اواسط دهه 1700 به سفارش لرد فیلیپ استنهوپ، چهارمین ارل چسترفیلد، که به عنوان پدر چسترفیلد شناخته می شود، سفارش داده شد. لرد استنهوپ نویسنده و سیاستمدار تحسین برانگیزی بود و ظاهراً یک پیشگام شناخته شده در زمان خود بود.
همانطور که هر اشراف زاده واقعی انتظار دارد، او مبلی را درخواست کرد که بدون اینکه لباسش چروک شود، روی آن بنشیند. به این ترتیب مبل چستر طراحی شد و طراحی مبل سفارش داده شده تقریبا به همان شکلی است که امروز آن را می شناسیم. بنابراین، به نظر می رسد نام مبل چسترفیلد از لرد فیلیپ، چهارمین ارل چستر فیلد که برای اولین بار آن را سفارش داده، برگرفته شده است.
توجه به این نکته مهم است که این ظاهر مبل چسترفیلد ساخته شده در اوایل قرن هجدهم احتمالاً با آنچه امروز می شناسیم کمی متفاوت بود. در زمان سلطنت ملکه ویکتوریا، مبل چستر بسیار محبوب شد و او حتی اتاق کار خود را نیز با مبلمان چستر تزئین کرد.
زمانیکه فنرهای پیچ خورده برای مبلمان در اواسط دهه 1800 اختراع شد، باعث شد صندلی ها نسبت به قبل راحت‌تر شوند و برای بالشتک سازی، مبلمان قرن نوزدهم با موی اسب، پر می شد که با دکمه های مخصوص برای تهیه تشک دکمه‌دار دوخته می شد.
مبل های چسترفیلد به خصوص آن هایی که برای کاخ ها و خانه های مجلل سفارش داده می شدند معمولاً با چرم و مخمل نفیسی پوشانده می شدند تا با محیط بزرگ خود مطابقت داشته باشند. ساخت این نوع مبل که نمایانگر تجمل و راحتی بود، گسترش پیدا کرد و به سرعت به جزء اصلی خانه ها، ادارات و باشگاه های اشراف انگلیس تبدیل شد.
مبل چسترفیلد را پس از گذشت 200 سال از فراگیر بودن آن، کلاسیک جاودان نامیدند. چه با روکش چرم و چه با پارچه طرح دار، طراحی مبلمان چستر به طور مداوم از نو متحول شده تا نشان دهد که برای بسیاری از فضاها به غیر از کلوپ های قدیمی و سنتی اشراف زادگان نیز مناسب است.

تفاوت مبل چستر فیلد با سایر مبلمان

تفاوت مبل چسترفیلد با سایر مبلمان از جمله مبل استیل، مبل راحتی یا مبلمان مدرن در این است که انواع دیگر مبل معمولا به شکل یک صندلی روکش دار هستند که به طور معمول کناره و پشت دارند و به اندازه کافی بزرگ هستند که بتوانند دو یا چند نفر را در خود جای دهند، در حالی که مبل چسترفیلد، تقریبا به شکل یک کاناپه دسته‌های بالشتکی و پشتی همان ارتفاع با آن طراحی شده که لبه های آن، اغلب در قسمت بالا به سمت بیرون خم می شود.
در واقع در هیچکدام از انواع دیگر مبلمان، این ویژگی هم سطح بودن پشتی با دسته ها را نمی بینیم. در بسیاری از انواع مبلمان به خصوص مبل استیل، تاج مبل که با کنده کاری و منبت کاری به زیبایی و جلوه پشتی مبل کمک می کند، دو یا سه برابر نسبت به دسته ارتفاع دارد.
تفاوت دیگر مبل چسترفیلد در پوشش کامل این مبل با پارچه یا چرم است به طوریکه در هیچ قسمت آن چوب مبل دیده نمی شود. درحالیکه در انواع دیگر مبلمان به خصوص مبلمان کلاسیک، چوب مبل یکی از اجزاء اصلی است که به چشم می آید.

 

مبل چستر چیست و چرا به آن چسترفیلد می گویند؟

 

5 ایده برای چیدمان و تزئین مبل چسترفیلد

مبل های چسترفیلد بدون شک یکی از مشهورترین انواع مبل چرمی موجود است. نکته خاصی در مورد این مبل ها وجود دارد، شاید جذابیتی است که آنها به وفور دارند یا شاید این واقعیت باشد که هنگام خرید یکی از آن ها احساس می کنید که یک قطعه تاریخ را خریداری می کنید. در اینجا، چندین نکته برای تزئین اطراف چستر فیلد به شما ارائه می دهیم.

از کوسن ها به عنوان لوازم تزئینی استفاده کنید و ترکیب رنگی را به اتاق نشیمن خود اضافه کنید

در حالی که مبل چسترفیلد با کوسن و بدون کوسن خوب به نظر می رسد، استفاده از کوسن همیشه خوب به نظر می‌رسد. کوسن ها یک روش عالی برای اضافه کردن یک رنگ سفید به اتاق نشیمن و اضافه کردن یک مورد جالب دیگر به مبل شما هستند. رنگی که باید انتخاب کنید به رنگ مبل چستر شما بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر مبل چسترفیلد قهوه ای دارید، برای کوسن ها باید رنگ دیگری مانند سفید، لیمو یا کرم را انتخاب کنید.
اگر می خواهید ظاهری جسورانه تر ایجاد کنید، کوسن هایی با رنگ روشن و قرمز، آبی یا سبز انتخاب کنید. اگر مبل چسترفیلد برنزه دارید، می توانید از کوسن های طلایی استفاده کنید. دلیل این امر این است که رنگ چرم برنزه کاملاً با کوسن طلایی رنگ متفاوت است. مراقب باشید که کوسن‌های زیادی به مبل چستر خود اضافه نکنید، زیرا انجام این کار زیبایی مبل را پنهان می‌کند. ایده‌ خوبی است که فقط یک کوسن در وسط مبل چسترفیلد خود قرار دهید.
روش محبوب دیگر برای افزودن کوسن به مبل چسترفیلد این است که 3 کوسن را در یک طرف چستر فیلد پخش کنید و طرف دیگر را خالی بگذارید.
اگر دو مبل چسترفیلد دارید، این ایده طراحی بسیار دیدنی است. یک میز قهوه را مقابل محل آتش خود قرار دهید، سپس دو قسمت چستر فیلد را در دو طرف آن قرار دهید. نتیجه نهایی یک منطقه مکالمه دنج است که در آن نقطه کانونی اصلی شما شومینه است. این ایده طراحی به ویژه به دلیل ظاهر گراند که دارند، به ویژه با چستر فیلدس کار می کند. وقتی از میز قهوه استفاده نمی کنید، یک گلدان گل در وسط آن قرار دهید. با این کار ظاهر کامل می شود و حسادت دوستان و خانواده را به شما تحمیل می کند.

برای ایجاد ظاهری کلاسیک، از روشنایی لامپ ها و مبلمان چوبی استفاده کنید

وقتی بسیاری از مردم نام مبل چسترفیلد را می خوانند، اغلب به مبلی در خانه ای باشکوه فکر می‌کنند که با مبلمان چوبی و کتابخانه های لوکس احاطه شده است. روشی عالی که برای داشتن خانه‌ای با شکوه و کلاسیک، قرار دادن یک قفسه بزرگ کتاب چوبی در پشت مبل و دو روشنایی بلند در دو طرف آن است.

از مبل چستر خود به عنوان نقطه اصلی استفاده کنید

زیبایی مبل چسترفیلد آن را به یک کانون عالی برای هر اتاق نشیمن تبدیل کرده است. مبل های چسترفیلد علاوه بر داشتن ظاهری مسلط و جذابیت فراوان، از تنوع لازم برای کارکرد مناسب در تعدادی از سبک های دکوراسیون اعم از سنتی یا معاصر برخوردار هستند.. برای استفاده از چسترفیلد به عنوان یک نقطه کانونی اصلی، سعی کنید آن را تا آنجا که ممکن است در وسط اتاق نشیمن قرار دهید، این زمانی است که چسترفیلد در بهترین وضعیت خود قرار دارد.

یک فرش جلوی مبل چسترفیلد خود قرار دهید تا یک منطقه کانونی دنج ایجاد کنید

فرش ها با مبل چسترفیلد بسیار عالی کار به نظر می‌رسند، مخصوصاً اگر کفپوش چوبی دارید. اگر به دنبال سبک ملکه ویکتوریا هستند، یک فرش بزرگ طرح دار را انتخاب کنید. این کار باعث می شود اتاق نشیمن شما به زیبایی شکسته شود و یک منطقه کانونی دنج برای لذت بردن شما، دوستان و خانواده ایجاد شود. اگر می خواهید ظاهری به سبک قرن معاصر ایجاد کنید، از یک فرش پررنگ و رنگی استفاده کنید.
کاری که بسیاری از طراحان انجام می دهند قرار دادن دو پایه جلوی مبل چستر بر روی یک قالیچه است. این کار یک روش عالی برای ایجاد یک محل زندگی دنج است.

جمع بندی

مبل چسترفیلد گزینه بسیار ایده آلی برای تزئین اتاق پذیرایی و نشیمن است. امروزه طرح های مختلفی از مبل چستر تولید شده که با هر نوع دکوراسیونی از کلاسیک گرفته تا مدرن ست می شود. فراموش نکنید که بهترین روش برای خرید مبل چستر، خرید از فروشگاه های اینترنتی مبلمان است. در این فروشگاه های اینترنتی به راحتی می توانید تصویر مبلمان چسترفیلد را در انواع و رنگ های مختلف مشاهده کرده و طبق سلیقه خود آنها با رنگ و پارچه دلخواهتان سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید.

برچسب ها:
مبل چسترفیلد

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}