کاربرد و قیمت مبل سلطنتی ۹ نفره با چوب راش

پنجشنبه, 26 آبان 1401
چوب درخت راش یکی از متریال های طبیعی است که به طور گسترده برای ساخت انواع مبلمان مورد استفاده قرار می گیرد، اما نسبتاً کمتر شناخته شده است. این نوع چوب، دارای خواص و کاربردهای بسیار زیادی است و انواع مبلمانی که با آن تولید می شوند بسیار با دوام هستند. به همین علت است که قیمت مبل سلطنتی ۹ نفره با چوب راش نسبت به سایر مبلمان بالاتر است.
شاید برای شما جالب باشد که بدانید از چوب راش فقط در ایران برای تولید مبل استفاده نمی شود بلکه بسیاری از کشورهای اروپایی مانند ایرلند دارای ذخایر غنی از این نوع درخت هستند و از آن برای ساخت مبل استفاده می کنند.
چوب راش دارای ویژگی های منحصر به فردی است که چنین کاربرد گسترده ای در ساخت مبل پیدا کرده است اگر می خواهید بدانید چرا قیمت مبل سلطنتی ۹ نفره با چوب راش بالاتر از متریال های دیگر است باید درباره ویژگی های منحصر به فرد این چوب اطلاعات بیشتری داشته باشید.
در این مقاله ویژگی های مهم چوب راش را با هم بررسی می کنیم.

راش دارای نمادهای الهی و تاریخی است


از قدیم درختان راش به عنوان ملکه جنگل شناخته می شدند آنها به انسان ها و حیوانات کمک می کردند که مسیر آب را بیابند و در کنار درخت بلوط که به عنوان پادشاه درختان جنگل شناخته می شد، برای انسان ها ارزشمند بودند.
به طور کلی، راش به عنوان درختی بسیار مفید یا «خاص» شناخته می‌شود. کاربرد درخت راش فقط به چوب آن محدود نمی شد، بلکه از پوست راش به علت نازک بودن اغلب در هند و اروپا برای نوشتن آثار مذهبی استفاده می شد. در واقع، کلمه "کتاب" از کلمه bók گرفته شده است که معنای اصلی آن به معنای "راش" است. کلمه آلمانی برای "کتاب" Buch است و Buche به معنای "درخت راش" است.
همچنین تصور می شد که برگ های راش دارای خواص دارویی خاصی است و برای ایجاد ضمادهای ضد التهابی و تسکین تورم جوشانده می شد. حتی امروزه نیز از گل های راش در روش های هومیوپاتی استفاده می شود . 
با توجه به این توضیحات تا حدودی می توان حدس زد که چرا قیمت مبل سلطنتی ۹ نفره با چوب راش گران است، اما ارزشمند بودن چوب راش برای انسان تنها دلیل نیست.

چوبی سخت با پوست ظریف دلیل بالا بودن قیمت مبل سلطنتی ۹ نفره با چوب راش


راش با وجود داشتن پوست بسیار نازک و ظریفی که حک کردن حروف روی آن برای همیشه باعث زخمی شدن درخت می شود، نوعی چوب سخت است.
چوب سخت و در عین حال قابل خم شدن، آن را به گزینه ایده آلی برای تولید انواع مبل از جمله مبلمان سلطنتی ۹ نفره تبدیل کرده که به راحتی با ابزارهای نجاری برش می خورد و در عین حال بسیار مقاوم است.
 انواع مختلفی از چوب راش به طور گسترده در سراسر اروپا و آسیا یافت می شود.
البته این نوع چوب به طور گسترده برای اهداف نازک کاری و نجاری، مانند ساخت فریم و قاب مبلمان استفاده می شود و به ندرت برای اهداف زیبایی شناسی مانند منبت کاری مورد استفاده قرار می گیرد.
علت تولید مبل سلطنتی ۹ نفره با چوب راش، سخت و مقاوم بودن آن است که قیمت بالایی دارد. البته از آن می توان برای قاب بندی و فضای داخلی و ساخت کلبه ها و خانه های چوبی نیز استفاده کرد.

مزایای چوب راش در ساخت مبل سلطنتی


چوب راش چوبی سبک و دانه درشت است که دارای سختی متوسط تا زیاد است. نجاری با این چوب برای صنعتگران چندان ساده نیست، اما اگر بدانید چگونه از آن استفاده کنید، معمولاً ارزش دارد که زمان کافی برای برش دادن آن اختصاص دهید. مبلمان ساخته شده با چوب راش مانند مبل سلطنتی ۹ نفره، بسیار زیبا و دارای رنگ روشن هستند که به خوبی برای هر اتاقی مناسب به نظر می رسند و البته قیمت بالایی دارند.
از دیگر مزایای ساخت مبل سلطنتتی با چوب راش می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

انعطاف پذیر بودن چوب راش


چوب راش معمولاً برای تولید فریم های منحنی استفاده می شود، زیرا به راحتی چکش خوار است و تقریباً برای ساخت هرنوع لوازم چوبی مانند صندلی ها، کابینت ها، کفپوش ها، قاشق ها، مبل ۹ نفره سلطنتی، تخته های برش و حتی لیوان ها، گزینه ای عالی است. کار با چوب راش در نجاری به دلیل انعطاف پذیر بودن بسیار آسان است

بادوام بودن چوب راش برای ساخت مبل سلطنتی


چوب سخت راش که در دسته چوب های «سخت ساینده» قرار دارد، غیر متخلخل، دارای چگالی بالا و سطحی مستحکم است. این جوب در برابر فشار، بریدگی و خراشیدگی بیشتر از سایر انواع چوب دوام می آورد به همین علت مبل سلطنتی ۹ نفره با چوب راش بدون نیاز به تعمیر برای سال ها دوام می آورد و با وجود قیمت بالاتر به علت ماندگاری طولانی مدت بسیار مقرون به صرفه است.

ضربه گیر بودن چوب راش


چوب راش با بافت یکنواخت، به دلیل سخت، سنگین و قوی بودن، مقاومت قابل توجهی در برابر فشار دارد. با در نظر گرفتن این موضوع، چوب راش معمولاً برای ساخت مبل سلطنتی ۹ نفره ترجیح داده می شود، زیرا می تواند وزن و فشار زیادی را تحمل کند.

مقرون به صرفه بودن قیمت مبل سلطنتی ۹ نفره با چوب راش


قیمت مبل ۹ نفره سلطنتی با چوب راش کمی بالاتر از انواع مبلمان ارزان قیمت است اما خرید آن بسیار مقرون به صرفه تر از چوب های گران قیمت مانند ماهون، افرا، گردو و گیلاس می باشد.

تعمیر و نگهداری آسان مبل سلطنتی ساخته شده با چوب راش


چوب راش دارای ویژگی ماندگاری طولانی است و مبلمان تولید شده با این چوب به خوبی در طولانی مدت مقاومت می کند و حتی سال ها بعد نیز زیبا به نظر می رسد. در صورت آسیب دیدگی شدید به راحتی با سمباده کشیدن لبه ها دوباره ظاهر قبلی خود را پیدا خواهد کرد.

بی بو بودن چوب راش


بر خلاف چوب های دیگر، چوب راش بو یا رایحه مشخصی ندارد. این نه تنها چوب راش را به گزینه ای عالی برای ساخت لوازم چوبی و انواع مبلمان تبدیل می کند، بلکه برای مشتریان نیز جذابیت دارد.



کاربرد چوب راش در نجاری


راش یک چوب بسیار سخت و مقاوم است که اغلب در ساخت مبلمان، کابینت، ظروف پخت و پز، ابزار آلات، تخته سه لا و تجهیزات ورزشی و حتی آلات موسیقی مانند پین‌بلوک‌های پیانو و درام‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
مسئله این است که اغلب آنچه توسط چوب راش تولید شده را نمی‌توانید ببینید مانند: 
پایه‌های صندلی و میز، 
کف کشو، 
دیواره های کابینت‌ها
فریم و قاب انواع مبلمان
نجارها دقیقا می‌دانند چگونه از استحکام و انعطاف‌پذیری چوب راش برای ساخت انواع مبلمانی که نیاز به استفاده از چوب‌های گران‌تر و ظریف‌تر دارند مانند مبل سلطنتی ۹ نفره چوبی استفاده کنند.
لطفا توجه داشته باشید با اینکه قیمت مبل سلطنتی ۹ نفره تاحدودی بالا است اما به خوبی در هر محیطی البته به جز نواحی مرطوب دوام می آورد. 
در حقیقت چوب راش پس از برش خوردن نمی تواند در برابر عناصر بیرونی یا تغییرات رطوبت مقاومت کند که باعث می شود برای استفاده در فضای باز و خارجی مناسب نباشد .
به همین علت است که مبل های سلطنتی یا کلاسیک که برای دکوراسیون داخلی ساخته می شوند اغلب با چوب راش تولید می شوند اما مبلمانی که در فضای بیرونی مانند حیاط ویلاها یا بالکن استفاده می شود از جنس حصیری یا کنفی است.
قیمت مبل سلطنتی ۹ نفره با چوب راش اگرچه بالا است اما نباید تصور کرد که برای محیط های مرطوب مانند شمال کشور مناسب است. در این مناطق از متریال های که در اثر رطوبت هوا کمتر آسیب ببینند استفاده می شود.

مبل سلطنتی ۹ نفره با چوب راش چه رنگی است؟


رنگ چوب راش معمولاً در حالت طبیعی قهوه‌ای کم‌رنگ یا صورتی است، راش را به خوبی می توان جلا داد و می‌تواند از طریق بخار دادن به رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز تیره درآید. 
چوب راش در حالت طبیعی خود جذابیت خاصی ندارد، اما به خوبی در برابر لکه مقاوم است و می توان آن را شبیه چوب ماهون، افرا یا گیلاس ساخت.
رنگدانه ای به نام bistre با رنگ قهوه ای مایل به خاکستری بسیار تیره از دوده چوب راش ساخته می شود.

قیمت مبل سلطنتی۹ نفره با چوب راش چقدر است؟ 


یکی از مزیت های اصلی راش به غیر از چقرمگی و تطبیق پذیری، قیمت مناسب و کیفیت ساخت بالای انواع مبلمان با چوب راش است که آن را به گزینه ای مناسب برای ساخت مبل سلطنتی ۹ نفره تبدیل می کند.
یکی از دلایل قیمت مناسب ساخت مبلمان با چوب راش، وجود منبع غنی از آن  در سراسر اروپا است. این چوب بسته به شرایط خاک می تواند تا ارتفاع بسیار بالایی رشد کند و حتی تا ارتفاع 50 متر نیز برسد. به همین علت، الوار به دست آمده از آن بسیار طویل و پهن است و به همین دلیل قیمت آن برای تولید فریم مبل سلطنتی ۹ نفره بسیار مناسب است. 

آیا مبل سلطنتی ۹ نفره با چوب راش برای دکوراسیون اتاق پذیرایی مناسب است؟


همانطور که گفتیم مبل سلطنتی ۹ نفره با چوب راش نسبت به مبلمان ساخته شده از انواع دیگر چوب ترجیح داده می شود که از دلایل اصلی آن می توان به قیمت مناسب، بی بو بودن و دوام و مقاومت بالا اشاره کرد. 
انواع مبلمان ساخته شده با این چوب، می تواند برای دکوراسیون فضاها و اتاق های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. اگر نمی خواهید بوی چوب در اتاق خواب یا اتاق نشیمن تان باشد، چوب راش یک انتخاب عالی است.

معایب چوب راش


با وجود مزایای بسیار زیاد، معایبی نیز برای مبلمانی که از چوب راش ساخته شده وجود دارد. راش، رطوبت زیادی را جذب می کند. پس منطقی است که برای مبلمان فضای باز یا مکان هایی با هوای بسیار مرطوب مناسب نباشد زیرا بسیار سریع متورم می شود و از بین می رود. 
قیمت مبل سلطنتی ۹ نفره با چوب راش با اینکه بالا است اما خرید آن برای مناطق ساحلی اصلا مقرون به صرفه نیست زیرا سریعا از بین می رود.
بنابراین، اگر در مکانی بسیار مرطوب، مثلاً نزدیک دریا زندگی می‌کنید، یا می‌خواهید مبلمان خود را بیرون از خانه قرار دهید، نباید مبلمان ساخته شده از چوب راش را خریداری کنید. 

خرید مبل سلطنتی ۹ نفره با چوب راش


کاربردها و خواص چوب راش برای ساخت انواع مبلمان بسیار زیاد است. حتی با وجود محدودیت هایی که چوب راش برای نواحی مرطوب دارد، متوجه خواهید شد که کابینت های ساخته شده از چوب راش، تختخواب ها یا سایر لوازم چوبی می توانند انتخابی عالی برای هر فضایی باشند. 
رنگ روشن و دوام مبل سلطنتی ۹ نفره با چوب راش، آن را برای استفاده در اتاق نشیمن و اتاق پذیرایی ایده آل می کند. 
برای خرید انواع مبل سلطنتی با کاربردهای مختلف ساخته شده از چوب راش می توانید مدل های متنوع آن را در سایت چوب مشاهده کرده و سفارش دهید.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}