انواع مبل سلطنتی کاربرد و نحوه چیدمان آن‌ها

دوشنبه, 21 شهریور 1401
مبل سلطنتی یکی از انواع مبل های موجود در بازار است که طرفداران بسیار زیادی به خود جذب کرده است این مبل‌ها در صنایع مبل و دکوراسیون دارای جایگاه ویژه ای هستند. قیمت این مبلمان نسبت به دیگر مبل‌ها کمی بیشتر است به علت این که دارای منبت کاری های بسیار زیبا و پر نقش و نگاری است و تاج، دسته و پایه های آن دارای منبت کاری های بسیار زیبایی می‌باشند که هنر دست  است.
در بازار انواع مختلفی از مبلمان های سلطنتی وجود دارد که برای استفاده در سبک های کلاسیک  بسیار مناسب می‌باشد و چیدمان این مبل‌ها نیاز به فضای زیادی دارد.
مبل سلطنتی از سری مبل های بسیار شیک و زیبا است که معمولا بر اساس رنگ سال تولید می‌شوند و افرادی که دارای علاقه زیادی به مد هستند می‌توانند این مبلمان شیک را برای منزل خود خریداری کنند دوخت . لمسه دوزی هایی که بر روی این مبلمان‌ها انجام می‌شود به صورت اریب، افقی، عمودی و یا چهار خانه می‌باشد که این مبل‌ها را بسیار شیک و زیبا می‌کند و باعث می‌شوند که مبل جلوه‌ی بیشتری داشته باشد. این مبلمان‌ها دارای ظاهری لاکچری و لوکسی هستند که از بهترین چوب و روکش‌ها برای تهیه آن‌ها استفاده شده است. این مبلمان های  سلطنتی که از نوع راحتی هستند برای استفاده در بیشتر سبک های دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انواع مبل سلطنتی


مبل های سلطنتی دارای انواع مختلفی هستند که برخی از شیک ترین و زیبا ترین و ن آن‌ها را برای شما توضیح می‌دهیم.

مبل سلطنتی مصری


این نوع مبلمان استیل لاکچری ترین و لوکس ترین مدل مبلمان های موجود در بازار است و کنده کاری های بسیار ظریف و پیچیده ای بر روی دسته و تاج و پایه خود دارد.  سایز مبل مصری تقریباً بزرگ است که برای خانه هایی که دارای متراژ بالا هستند بسیار مناسب است این مبل‌ها بیشتر جنبه تشریفاتی و یا رسمی دارند و برای نشستن های طولانی مدت زیاد مناسب نیستند.  مبل مصری دارای سبک های بسیار مختلفی است که از سری پرفروش ترین آن‌ها مبل سلطنتی خفاشی یا خرچنگی و پنج شیری است که معمولاً دسته های آن‌ها بیشتر شبیه حیوانات است. پارچه هایی که در این نمونه مبلمان استفاده می‌شود از نوع یزدی و ترک است و جنس چوب آن‌ها گردو، توسکا، راش  می‌باشد که از سری  چوب های بسیار با کیفیت موجود در بازار به حساب می‌آیند.

مبل سلطنتی امپراطور


این نمونه مبل دارای زیبایی بسیار زیادی است که ساختار پارچه و منبت کاری های این مبل نسبت به  دیگر مبلمان سلطنتی کمی متفاوت تر است. 
این مبلمان در ظاهر خود دارای رگه های طلایی هستند که در صورتی که از این نمونه مبل را برای منزل خود استفاده می‌کنید  سعی کنید در سبک دکوراسیون منزل شما هم رگه های طلایی وجود داشته باشد تا زیبایی منزل شما را چندین برابر کند.

مبل سلطنتی ال


مبل ال نسبت به دیگر مبلمان های سلطنتی کمی جمع و جور تر می‌باشد و برای محیط هایی که دارای متراژ پایین است مناسب می‌باشد.

مبل سلطنتی ایتالیایی


مبل ایتالیایی دارای ظاهری بسیار شیک و لوکس است و دارای منبت کاری های بسیار زیاد و در عین حال زیبایی می‌باشد  لمسه دوزی های این مبلمان به صورت راه راه می‌باشد که مناسب سبک های مختلف است در صورتی که این مبلمان‌ها را استفاده می‌کنید سعی کنید از پرده‌ها و تابلوهای هنری بسیار لاکچری و زیبایی در کنار آنها استفاده کنید.

مبل سلطنتی پشت بلند


از دیگر مبل های سلطنتی بسیار خاص و کاربردی می‌توان به این نمونه اشاره کرد که دارای تاج های بلند هستند که به دلیل داشتن تاج بلند یک نقطه کانونی بسیار عالی برای منزل شما به حساب می‌آیند. در هنگام خرید این مبل‌ها سعی کنید نمونه هایی از این مبلمان‌ها را انتخاب کنید که دارای منبت‌کاری های بسیار زیادی هستند به این علت که این منبت کاری‌ها زیبایی این مبلمان‌ها را چندین برابر خواهد کرد.

مبل سلطنتی چرمی


مبلمان دارای دوام و طول عمر بسیار بالایی می‌باشد و به راحتی می‌توانید این مبلمان را تمیز کنید در صورتی که دوست دارید یک خانه لاکچری و سلطنتی داشته باشید این نمونه مبل چرمی می‌تواند یک گزینه بسیار عالی برای شما به حساب می‌آید.



نکات مهم برای چیدمان مبل سلطنتی


اولین نکته ای که در هنگام چیدمان مبل سلطنتی باید به آن توجه کنید محیطی است که می‌خواهید مبل را در آن قرار دهید اگر در خانه آپارتمانی زندگی می‌کنید که فضای خانه شما کوچک است این مبل برای خانه شما زیاد مناسب نمی باشد. چون این مبل‌ها دارای ارتفاع بلندتری از مبلمان های راحتی هستند و برای خانه های کوچک مناسب نیستند این مبل‌ها معمولا در ظرفیت های ۹ نفره و ۷ نفره تولید می‌شوند که در مقایسه با مبلمان های راحتی نیاز به فضای بیشتری دارند و فضای بیشتری رو اشغال می‌کنند پس همان طور که گفته شد اگر دارای خانه های کوچک هستید سعی کنید از مبلمان های دیگر برای منزل خود استفاده کنید.
از دیگر نکات برای چیدمان مبل های سلطنتی توجه به نقطه مرکزی اتاق است یعنی شما باید مبل‌ها را در مجاورت تلویزیون و یا شومینه قرار دهید و باید فاصله مناسب بین آن‌ها را هم رعایت کنید. مبل های سلطنتی را در کنار شومینه و با فاصله مناسب قرار دهید چون به مرور زمان این مبل‌ها بر اثر گرمای شومینه ممکن است دچار آسیب شوند و همچنین چیدمان مبل‌ها باید به شکلی باشد که زیاد در مجاورت و نزدیکی تلویزیون نباشد و باید فاصله مناسب بین تلویزیون و مبلمان رعایت شود تا به چشم‌ها آسیب نرسد و چیدمان منزل هم به زیبایی انجام شود.
در هنگام چیدمان سعی کنید که فاصله مبلمان‌ها را به خوبی رعایت کنید در صورتی که خانه شما دارای فضای زیادی است سعی کنید که مبلمان‌ها را به سبک قدیم به دیوار تکیه ندهید و بلکه  آن‌ها را به عنوان یک کانون توجه چیدمان کنید یعنی با فاصله بسیار کمی از دیوار مبلمان‌ها را بچینید و سعی کنید فاصله بین مبل‌ها به گونه ای باشد که افرادی که بر روی این مبلمان‌ها می‌نشینند بتوانند به راحتی با یکدیگر گفتگو کنند و یا به راحتی بتوانند جا به جا شوند.
چیدمان قرینه یکی دیگر از نکاتی است که باید حتماً در هنگام چیدمان به آن توجه کنید مثلاً شما نباید دو مبلمان که شکل یکدیگر هستند را در کنار هم بگذارید شما باید مبل‌ها را به گونه ای چیدمان کنید که یک کاناپه در کنار یک صندلی تک قرار بگیرد که این گونه جلوه زیباتری به فضای خانه می‌دهد.
یکی دیگر از نکات چیدمان مبل‌ها این است که مبل های سلطنتی برای چیدمان نیاز به سلیقه بیشتری دارند و رنگ هایی که با رنگ مبلمان شما ست هستند برای چیدمان این مبل‌ها استفاده کنید قالی هایی را انتخاب کنید که دارای رنگ و نقش و نگار های بسیار زیبا هستند و به مبلمان شما زیبایی بیشتری می‌دهند.
انتخاب رنگ مبل  یکی دیگر از نکاتی است که باعث می‌شود مبلمان شما زیباتر دیده شود  بیشتر افراد برای اینکه به خانه های  خود زرق و برق بدهند  از مبلمان های سلطنتی برای منزل خود استفاده می‌کنند. در صورتی که از این مبل‌ها را انتخاب کرده اید و می‌خواهید آن‌ها را خریداری کنید سعی کنید از رنگ های طلایی و سفید طلایی و مشکی طلایی و قرمز و هر رنگ دیگری که دارای من رنگ  طلایی است استفاده کنید که رنگ طلایی به فضا حالت لوکس بودن می‌دهد و یکی از شاخص ترین ویژگی های مبل های سلطنتی همین رنگ طلایی آن‌ها است.
در هنگام چیدمان باید مبلمان را به گونه‌ای چیدمان کنید که فضای کافی برای رفت و آمد مهمان و میزبان وجود داشته باشد مثلاً استفاده زیاد از وسایل دکوری در اطراف و یا روی میز‌ها باعث می‌شود فضای کمتری برای رفت و آمد و یا قرار دادن وسایل پذیرایی بر روی میز باشد پس سعی کنید یک فضای ساده و شیک چیدمان کنید مبل های سلطنتی خود دارای شکل و شمایل بسیار زیبا و اصیل هستند سعی کنید که اطراف این مبلمان‌ها را زیاد شلوغ نکنید.
در چیدمان مبلمان سعی کنید میز عسلی های مبلمان را به گونه ای قرار دهید که دسترسی به آن‌ها آسان باشد که افرادی که بر روی مبلمان میشیند بتوانند به راحتی از وسایل روی میز استفاده کنند. این کار باعث می‌شود که شما در پذیرایی مجبور نباشید وسایل و میزهای عسلی را جا به جا کنید.

ویژگی های مبل سلطنتی


مبل های سلطنتی مانند دیگر مبل‌ها از فوم، چوب و پارچه تولید می‌شوند معمولا چوبی که در ساخت این مبل استفاده می‌شود از نوع چوب راش، گردو و..است که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی های مثبت زیادی است.
از ویژگی های مهم این مبل‌ها می‌توان به منبت کاری های که بر روی آن‌ها انجام شده اشاره کرد این منبت کاری‌ها در دسته تاج و پایه این مبل‌ها انجام می‌شوند و کار دست می‌باشند که بسیار زیبا و ظریف انجام می‌شوند.
در این مبل‌ها از چوب بیشتری نسبت به مبل های دیگر استفاده می‌شود به این علت دارای وزن بیشتری هستند و جا به جا کردن این مبل‌ها کمی دشوار است ولی در عوض دارای کیفیت بسیار بالا و بی نظیری است و از افزایش و مقاومت بسیار بالای برخوردار می‌باشند.
از دیگر ویژگی های این مبل‌ها می‌توان به نشیمنگاه دوبل و یک تکه این مبل‌ها اشاره کرد که دارای مقاومت بسیار بالاتر نسبت به دیگر مبل‌ها است و به راحتی می‌توان آن‌ها را تمیز کرد.
این مبل‌ها معمولا در ظرفیت های 7 یا 9 نفره تولید می‌شوند که می‌توانید به راحتی از آن‌ها در پذیرایی منزل خود استفاده کنید.

جمع بندی


در این مقاله سعی کردیم توضیحات کاملی را درباره ویژگی‌ها و نکات خرید مبل سلطنتی برای شما توضیح دهیم. همان گونه که گفته شد این مبل‌ها دارای کیفیت بسیار بالایی هستند که شما می‌توانید از آن‌ها در اتاق نشیمن خود استفاده کنید در صورتی که قصد خرید این مبل‌ها را دارید می‌توانید به سایت چوب مراجعه کنید و از تنوع محصولات این سایت دیدن کنید و مبل کلاسیک و سلطنتی مناسب خریداری کنید شما می‌توانید اقدام به خرید اینترنتی این محصول کنید که به راحتی آن را درب منزل خود تحویل بگیرید. در صورتی که اطلاعات کافی درباره خرید اینترنتی ندارید می‌توانید با خواندن مقاله چگونه از فروشگاه اینترنتی مبلمان خرید کنیم اطلاعات کافی به دست بیاورید. 
برچسب ها:
مبل سلطنتی

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}