چیدمان مبلمان راحتی شیک در اتاق پذیرایی

سه شنبه, 17 خرداد 1401
چیدمان مبل راحتی شیک می تواند یکی از لذت بخش ترین کار ها باشد به این صورت که شما با سلیقه بی نظیر خود اقدام به چیدمان منزل تان کرده و یک فضای بسیار عالی را برای استراحت و میزبانی از مهمانان تان آماده می کنید.
چیدمان مبل باید به گونه ای باشد که افرادی که بر روی مبل ها می نشینند به راحتی بتوانند تلویزیون را تماشا کنند. معمولا در خانه های ایرانی تلویزیون را در بالاترین نقطه پذیرایی قرار می دهند این افراد به دلیل داشتن خانه های کوچک نمی توانند یک فضا برای نشیمن آماده کنند پس باید چیدمان منزل خود را به گونه ای انجام دهند که تلویزیون هم در جای مناسب و روبروی مبل ها قرار بگیرد.
یکی از اصولی ترین چیدمان ها برای اتاق پذیرایی چیدمان های است که تلویزیون باید به دیوار مقابل مبل ها چسبیده باشد و مبل ها باید با دیوار فاصله داشته باشند و فاصله آن باید به شکلی باشد که بتوان از پشت آن عبور کرد و یک راهرو کوچک پشت مبل ها ایجاد کرد. مبل ها باید در نقطه مقابل تلویزیون باشد به گونه ای باشد که استاندارد ها به خوبی رعایت شوند ولی نباید مبل و تلویزیون زیاد به یک دیگر نزدیک باشند چون باعث آسیب رسیدن به چشم شما می شود.

چیدمان مبل راحتی شیک در یک فضای کوچک


امروزه بیشتر خانه ها دارای پذیرایی به شکل مربع و مستطیل و یا ال مانند هستند و معمولا پذیرایی یک فضا برای دورهمی های دوستانه و خانوادگی است و یکی از مهمترین نکات چیدمان این مکان چیدمان میل می باشد در این جا باید مبل ها را با فاصله ای مناسب با یک دیگر قرار بدهید تا بتواند در هنگام دورهمی یک گفتگو بسیار صمیمی و گرم داشته باشید.
اگر پذیرایی شما چیزی حدود 30 متر است بهتر است از مبلمان های با ظرفیت هفت نفره استفاده نماید یکی از چیزهای که در چیدمان هر خانه باید رعایت شود انتخاب کردن یک نقطه کانونی است یعنی یک وسیله در دکوراسیون منزل شما که بتواند در ورود افراد نظر آن ها را جلب نماید. 
برای خانه های که پذیرایی آن ها مستطیل شکل است بهترین نقطه کانونی تلویزیون می باشد پس باید مبل را درست روبروی مبل ها قرار دهید و مبلمان هفت نفره خود را به صورت مبل سه نفره یا کاناپه روبروی تلویزیون و یا همان نقطه کانونی قرار بدهید و بقیه مبلمان ها را در اطراف کاناپه و نقطه کانونی به صورت متناسب چیدمان نماید شما حتی می توانید برای جذاب کرد فضای چیدمان خود از یک مبل شزلون که حالت اسپرت و یا کلاسیک دارد استفاده نماید.
مبلمان ال یکی دیگر از مبل های راحتی است که می توانید از آن در خانه های خود که فضای کمی دارند استفاده نماید این مبلمان ها را با عنوان مبل های کوچک و کم جا می شناسند استفاده از این مبل ها در فضای یک دست و پارچه باعث ایجاد یک فضای مدرن و مرتب می شود. مبلمان ال یکی از مبل های است که به شما کمک می کند که علاوه بر یک چیدمان شیک یک فضای مناسب هم برای رفت و آمد داشته باشید.

چیدمان مبل راحتی شیک در یک فضای بزرگ


اگر شما دارای یک خانه بزرگ هستید باید بدانید که چیدمان مبلمان راحتی باید به گونه ای انجام شود که بتواند یک فضای صمیمی و گرم را به وجود بیاورد پس نباید چیدمان مبل راحتی را با فاصله زیاد انجام دهید این مبلمان را شما می توانید یا به صورت مامتقارن و یا متقارن چیدمان نماید. شما حت می توانید در کنار مبلمان راحتی از مبلمان های سلطنتی هم در چیدمان مبل راحتی شیک خود استفاده نماید.
در این نمونه شما می توانید نقطه کانونی خود را یا تلویزیون و یا شومینه در نظر بگیرید و یک دست مبلمان راحتی را مقابل نقطه کانونی چیدمان نماید و مبلمان سلطنتی را در بخش دیگری از خانه  قرار بدهید شما باید توجه کنید تا  مبل راحتی خود را زیاد به تلویزیون و یا شومینه نچسبانید و آن را با فاصله مناسب از آن چیدمان نماید به طور کلی باید فضای استاندارد در آن را رعایت کنید.
اگر می خواهید در منزل خود یک فضای مناسب با دورهمی ایجاد نماید می توانید این مبلمان سلطنتی  را به صورت دایره ای چیدمان کنید.
اگر چیدمان مبل راحتی به خوبی انجام شود باعث می شود که شما یک دکوراسیون بسیار زیبا و بی نظیر و لوکس داشته باشید معمولا مبل یکی از ارکان های مهم هر خانه به حساب می آید پس با چیدمان دقیق و اصولی می توانید جلوه زیبا و منحصر به فردی را در فضا به وجود بیاورید.
یکی دیگر از چیزهای که درباره مبل راحتی باید بدانید این است که نورپردازی یکی از موارد تاثیرگذار در زیبایی منزل است پس شما باید سعی کنید که مبلمان راحتی خود را به گونه ای چیدمان کنید که با نور طبیعی و چیدمان خانه تناسب داشته باشند یعنی باید مبل ها با یک فاصله مناسب از مبل ها قرار داده شوند تا در طول روز از نور مناسبی برخوردار شوند. به علاوه می توانید در فضای خانه خود برای ایجاد یک نور مناسب از دیوارکوب ها، لوسترها، و لامپ های مناسب در قسمت های مختلف خانه استفاده نماید.
شما می توانید با استفاده از کمی خلاقیت مبلمان خود را به بهترین صورت در خانه چیدمان کنید و از زیبایی آن نهات لذت را ببرید شما می توانید برای زیباتر دیده شدن مبل راحتی از پاف های رنگی و کوسن های بسیار زیبا استفاده کنید برای زیباتر دیده شدن مبلمان در طراحی منزل بهتر است از کوسن های متناسب با رنگ مبل ها استفاده کنید.
استفاده از گل ها و گیاهان زیبا هم می توانند به شما در زیباتر دیده شدن مبلمان راحتی کمک زیادی بکنند به این صورت که از گل و گیاهان بسیار زیبا در منزل خود استفاده نماید و با این کار باعث روح بخشی به محیط خانه می شوید به طور کلی استفاده از گیاهان در کنار مبلمان راحتی یک فضای دلپذیر و لوکس برای شما به وجود می آورند.



نحوه چیدمان مبل راحتی شیک دو رنگ


یکی از نکات دارای اهمیت قبل از خرید مبل راحتی انتخاب کردن پارچه و مدل مبل براساس فضای خانه است امروزه معمولا بیشتر مبلمان های راحتی دارای دو رنگ هستند و انتخاب آن ها در بین افراد بسیار رواج پیدا کرده است چون با انتخاب مبل راحتی دو رنگ یک فضای بسیار زیبا و لوکس به خانه خود می دهید.
در چیدمان این نمونه مبل می توانید آن ها را به گونه ای در کنار یک دیگر چیدمان نماید که رنگ های متضاد و یا مکمل در کنار یک دیگر قرار بگیرند. استفاده از پاف های رنگی در کنار مبلمان راحتی می تواند یک زیبایی بسیار عالی به محیط شما بدهد پس استفاده از پاف را در چیدمان منزل خود فراموش نکنید.
در هنگام چیدمان سعی کنید از چیدمان های مختلفی را انجام دهید تا متوجه شوید که کدام چیدمان برای منزل شما مناسب تر است در هنگام چیدمان تعادل در فضا بسیار اهمیت دارد پس باید چیدمان خود را به صورت متعادل انجام دهید.

جمع بندی


هر خانه با هر متراژی که دارد نیاز به یک چیدمان زیبا و منحصر به فرد دارد و یکی از اصلی ترین وسایل در چیدمان منزل استفاده از مبلمان مناسب است پس اگر می خواهید که یک پذیرایی راحت و در نهایت لوکس داشته باشید می توانید به سایت چوب مراجعه نماید و با مطالعه مبلمان راحتی اطلاعات مفید زیادی را درباره آن به دست بیاوید به علاوه می توانید برای خرید این مبلمان راحتی از این سایت کمک بگیرید و خرید خود را از آن ها با یک قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه انجام دهید.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}