چه نوع مبلمانی برای طراحی بالکن مدرن بهتر است؟

جمعه, 28 مرداد 1401
طراحی بالکن مدرن یکی از تغییر دکوراسیون های بسیار پرطرفدار در خانه های ویلایی و حتی آپارتمان ها است. به این علت که امروزه بالکن ها یک فضای بسیار عالی و کاربردی در هر خانه آپارتمانی است و بیشتر افراد سعی دارند یک طراحی بسیار زیبا برای بالکن خود داشته باشند. 
در طراحی  بالکن می توانید از شیشه های تاشو  برای پنجره های بالکن استفاده کنید تا علاوه بر زیبایی آن را به یک بالکن بسیار کاربردی تبدیل نماید امروزه بالکن بسیار مورد توجه طراحان قرار گرفته است و تاثیر زیادی در زیبایی ساختمان شما دارد که با استفاده از طراحی بالکن مدرن می توانید یک نمای بسیار جذاب طراحی کنید.
از این فضا می توانید برای استراحت و مطالعه استفاده کنید این فضا بسیار کاربردی است و حتی برای دورهمی های خانوادگی هم قابل استفاده است و شما با گذاشتن درب و یا شیشه های تاشو می توانید یک حریم خصوصی به وجود بیاورید که آن را با گلدان های تزئینی تزئین کنید.
شما می توانید با استفاده از ایده های جذاب  یک فضای بسیار عالی و جذاب برای گذراندن اوقات فراغت و استراحت به وجود بیاورید. معمولا بالکن ها دارای سقف هستند و شما با استفاده از شیشه و پنجره می توانید جلوی آن را بپوشانید  تا از ورود حشرات و آلودگی و ..... جلوگیری نماید.
انتخاب طراحی بالکن مدرن به ظرفیت بالکن شما بستگی دارد در صورتی که بالکن شما بزرگ باشد می توانید از وسایل بیشتری برای طراحی بالکن مدرن استفاده کنید  ولی اگر بالکن شما کوچک است بهترین گزینه استفاده از مبلمان های تاشو و وسایل کمتر است. 

در هنگام طراحی بالکن مدرن به چه نکاتی توجه کنیم؟


در هنگام طراحی بالکن باید یک سری اصول و نکات مهم را در نظر بگیرید که برخی از این اصول ها مانند شیب بندی استاندارد کف تراس، توجه به سبک طراحی، انتخاب کفپوش مناسب و ... 
یکی از اصلی ترین نکاتی که در طراحی بالکن باید به آن توجه کنید سبک طراحی است. برخی از افراد می‌خواهند سبک بالکن خود را به حالت مدرن طراحی کنند انتخاب سبک به شما کمک می کند که به راحتی بتوانید مبلمان بالکن خود و دیگر لوازم مورد نیاز را تهیه کنید برای سبک های مدرن معمولاً از مبلمان های ساده و در عین حال شیک استفاده می کنند همچنین مبلمان های فلزی با الگوهای ساده و یا هندسی برای سبک مدرن بسیار گزینه مناسبی است.
از دیگر نکاتی که برای طراحی بالکن باید به آن توجه کنید انتخاب کفپوش مناسب است همان طور که گفته شد با انتخاب طراحی بالکن می توانید به راحتی کفپوش مورد نظر خودتان را هم انتخاب کنید معمولاً برای بالکن های به سبک مدرن کفپوش های چوبی یک گزینه بسیار مناسب است که می‌توانید برای بالکن منزل خود استفاده کنید همچنین می توانید از چمن های مصنوعی که در برابر رطوبت،  شستشو و باران مقاوم هستند هم برای این سبک استفاده کنید.
از دیگر نکاتی که برای طراحی بالکن باید حتما در نظر بگیرید طراحی سقف بالکن است که اگر طراحی سقف با گل و گیاه همراه باشد می تواند یک بالکن بسیار شیک و زیبا برای شما به وجود بیاورد برای طراحی این نمونه سقف بهتر است از گلدان هایی که در برابر شرایط آب و هوایی مقاوم هستند استفاده کنید و این گلدان ها را می توانید به شکل آویز از سقف آویزان کنید که باعث می‌شود یک نمای بسیار زیبا به بالکن شما دهد.
برای طراحی کردن بالکن سعی کنید از مبلمان های استفاده کنید که زیاد بزرگ و جاگیر نیستند. ولی در صورتی که بالکن منزل شما بزرگ و جادار است می‌توانید علاوه بر استفاده از مبلمان از میز غذاخوری صندلی ها و یا تخت  های تاشو برای استراحت و برخی از وسایل تزیینی مثل گلدان و یا آکواریوم در بالکن بزرگ خود استفاده کنید. در بالکن های کوچک که ظرفیت فضا پایین است می توانید از میز و صندلی هایی که حالت تاشو دارند استفاده کنید همچنین گلدان هایی که حالت  آویزان هستند می توانید برای فضاهای کوچک استفاده کنید که باعث زیبای بیشتر بالکن شما می شود به طور کلی ابعاد فضا برای انتخاب مبلمان و وسایل بسیار تاثیر گذار می باشد.



چند ایده جذاب برای بالکن های بزرگ


استفاده کردن از متریال های مختلف در نقاط مختلف بالکن باعث می شود جذابیت فضا بیشتر شود مثلا استفاده کردن از چمن مصنوعی، نرده های فلزی، کف و مبلمان و .... از سری متریال های بسیار عالی است که باعث می شود جذابین بالکن شما بیشتر شود. همچنین استفاده کردن از ریسه های که دارای لامپ های رنگی هستند می تواند باعث به وجود آمدن یک جلوه زیبا در بالکن شما در شب شود.
در نظر گرفتن یک دیوار به عنوان دیوار سبز می تواند بسیار ایده جذابی باشد بدین صورت که شما می توانید قسمتی از بالکن خود را برای رشد گیاهانی که رونده هستند در نظر بگیرید.
استفاده کردن از نرده در بالکن یک کار  بسیار ضروری است به دلیل مسائل امنیتی و جلوگیری از افتادن از بالکن، که استفاده از نرده در طراحی مدرن بالکن بسیار انتخاب درستی است پس حتما باید از نرده برای بالکن خود استفاده کنید شما می توانید با کمی خلاقیت نرده ها را بسیار زیبا و جذاب کنید مثلا با قرار دادن گلدان بر روی این نرده ها می توانید یک نمای بسیار زیبا به وجود بیاورید. استفاده از نرده های چوبی و فلزی یک گزینه مناسب برای قرار گرفتن گلدان است.
استفاده از مبلمان های تاشو در طراحی دکور یک گزینه بسیار کاربردی است. شما می توانید از مبلمان های که حالت تاشو دارند برای طراحی بالکن مدرن خود استفاده کنید که با یک چیدمان بسیار عالی می تواند جذابیت زیادی به بالکن شما دهد.
در بازار آبنما با طراحی های بسیار زیبا و متنوعی وجود دارد که می تواند یک عنصر تزئینی و در عین حال کاربردی باشد پس می توانید در هنگام طراحی قسمتی را به استفاده از آب نمای خود اختصاص دهید. 
در صورتی که به مطالعه علاقه زیادی دارید می توانید در فضای بالکن خود یک طرح با اجرای کتابخانه داشته باشید و از قفسه و شلف در آن قسمت استفاده کنید که باعث زیبایی بالکن شما هم می شود و می توانید به راحتی در آن جا استراحت کنید و به مطالعه بپردازید.
استفاده کردن از کفپوش های چوبی در طراحی مدرن بسیار  گزینه مناسبی است و جلوه زیبایی به فضا می دهد و یا حتی می توانید از چمن های مصنوعی هم استفاده کنید استفاده از چمن مصنوعی به دلیل قیمت پایین آن یک گزینه عالی است و این که این چمن ها در برابر رطوبت و نم تغییر شکل نمی دهد.

تزیین بالکن


یکی از چیزهای که در طراحی بالکن مدرن باید به آن توجه نمود استفاده کردن از وسایل ارزان و در عین حال زیبا است مثلا شما می توانید به راحتی با قوطی های که دیگر از آن ها استفاده  نمی کنید گلدان های زیبا درست کنید و آن ها را از نرده ها آویزان نماید.
تزیین بالکن با شلف یکی دیگر از راه های است که شما می توانید به کمک آن یک طراحی بسیار زیبا داشته باشید. استفاده از گل و گلدان در بالکن بسیار اهمیت دارد و شما می توانید برای جای گذاری این گلدان ها از شلف های زیبا و رنگارنگ استفاده کنید.
شما می توانید دیوار بالکن را با استفاده از تابلوهای نقاشی که می تواند هنر دست خودتان باشد زیبا و تزئین کنید. استفاده از لوستر حصیری و یا پاف های حصیری می تواند یک انتخاب بسیار عالی برای طراحی بالکن مدرن باشد و آن را به یک بالکن بسیار شیک و خاص تبدیل کند.
استفاده از صندلی های آویز و یا صندلی های تابی هم می تواند یکی از راه های مناسب برای تزئین بالکن باشد چون در این تاب ها هم می توانید به خوبی استراحت کنید و هم به مطالعه بپردازید.
در صورتی که از گل و گلدان در بالکن خود استفاده کردید سعی کنید این گلدان ها را در سایز و اندازه های مختلف انتخاب نماید. 

جمع بندی


در متن بالا سعی کردیم توضیحات کاملی را درباره طراحی بالکن مدرن در اختیار شما قرار دهیم. در صورتی که بالکن شما بزرگ است می توانید از مبلمان های بسیار زیبا و جذابی در بالکن خود استفاده کنید ولی در صورتی که فضا کوچک است باید از وسایل کمتری در دکوراسیون استفاده کنید که انتخاب وسیله ها به سبک دکوراسیون و سلیقه شما بستگی دارد. در صورتی که قصد خرید مبل برای بالکن را دارید می توانید مقاله مبلمان راحتی و مبلمان ال را مطالعه کنید تا بتوانید یک خرید مناسب داشته باشید. همچنین می توانید با خواندن مقاله برای خرید مبل به چه نکاتی باید توجه کرد می توانید نکات لازم برای خرید را در نظر بگیرید. استفاده از گل و گلدان های زیبا می تواند زیبایی بالکن شما را چندین برابر کند پس سعی کنید از گلدان های مختلفی در طراحی بالکن خود استفاده کنید. 

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}