برای خرید مبل به چه نکاتی باید توجه کرد

يكشنبه, 16 مرداد 1401
امروزه مبل یکی از اصلی ترین وسیله ها برای هر خانه به حساب می آید و تقریبا بیشتر افراد خرید مبل را در اولویت خرید منزل  قرار می دهند ولی خرید مبل نیاز به دقت و توجه و بررسی زیادی دارد تا بتوانید مبل مناسبی را خریداری کنید.
استراحت کردن بر روی یک مبل نرم و گرم بعد از یک روز پر مشغله یکی از اساسی ترین لذت ها می باشد انتخاب یک مبل متناسب با فضای منزل شما و دکوراسیون نیاز به توجه زیادی دارد. 
مبل باید براساس فضای نشیمن شما انتخاب شود تا در هنگام استفاده بتوانید به راحتی در اتاق رفت آمد کنید. تناسب داشتن مبل با فضای خانه بسیار اهمیت دارد پس باید حتما به  تناسب  مبل با خانه خود توجه کنید.
مبل ها از سری لوازم مهم در دکوراسیون خانه به حساب می آیند و در صورتی که به درستی انتخاب نشود ممکن است باعث پشیمانی شود و دکوراسیون منزل شما را با مشکل مواجه کند. مبل های زیادی در بازار وجود دارد که می توانید بر اساس نیاز خود و بودجه ای که در دست دارید اقدام به خرید مبل نماید. در ادامه برخی از انواع مبل را برای شما توضیح می دهیم.

انواع مبل موجود در بازار


نمونه مبل های زیادی در بازار وجود دارد که هر یک از آن ها را می توان بر اساس بودجه و سلیقه انتخاب نمود. برخی از این مبل ها مانند:

مبل راحتی


مبل راحتی یکی از مبل های است که طرفداران بسیاری دارد که در ساخت آن از پارچه و چوب بسیار مرغوب استفاده می شود به گونه ای که هنگامی که بر روی آن می نشینید احساس هیچ گونه ناراحتی ندارید پایه های این مبل ها زیاد جلو نیست و لبه های تیز ندارد که در هنگام استراحت و یا نشستن شما دچار مشکل شوید. 
پارچه استفاده شده در این مبل ها قابل شستشو است و کیفیت دوخت بالای دارد چون این مبل ها نسبت به دیگر مبل ها استفاده بیشتری دارند.

مبل چستر


این نمونه مبل سری مبل های است که طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است و توانسته در بیشتر خانه ها راه پیدا کند. این مبل ها از سری مبل های هستند که با توجه به برترین متدهای روز دنیا طراحی و تولید شده اند و از بهترین چوب و اسفنج در ساخت این مبل ها استفاده شده است و یک انتخاب بسیار عالی برای شما می باشد همچنین از کیفیت بسیار بالای برخوردار است که شما با خرید این مبل ها در واقع با یک تیر دو نشان می زنید چون علاوه بر زیبایی دارای کیفیت بسیار زیادی نیز می باشد.

مبل سلطنتی یا استیل


اگر به زندگی سلطنتی علاقه مند هستید و فضای زیادی را در اختیار دارید بهترین گزینه برای شما انتخاب مبل سلطنتی  یا استیل است این نمونه مبل دقیقا نقطه مقابل مبل راحتی است به این صورت که در ساخت این مبل ها از چوب بیشتری استفاده می کنند و پایه و دسته های آن بسیار ظریف است همچنین در قسمت تاج این مبل از منبت کاری های زیبایی استفاده شده است.
مبل های استیل بیشتر در رنگ بندی فندقی و طلایی هستند  شما باید دقت داشته باشید که هنگام خرید مبل سلطنتی علاوه بر زیبایی راحت بودن آن را هم مد نظر داشته باشید یعنی باید به گونه ای انتخاب کنید که زیبایی قربانی کیفیت و راحتی نشود و یا برعکس.
برخی از شرکت های تولید کننده مبل تنها به زیبایی مبل توجه می کنند و اهمیت زیادی به راحت بودن آن نمی دهند. این نمونه مبل دارای تنوع بسیاری است که افراد می توانند بر اساس سلیقه خود خرید مبل را انجام دهند و میل استیل را انتخاب کنند.  این مبل ها در دکوراسیون داخلی دارای طرفداران بسیار زیادی است و از محبوبیت زیادی برخوردار است.

مبل ال


این نمونه مبل از دسته مبل اداری است و برای خانه های کوچک هم کاربرد دارد اگر دارای خانه ی با فضای کوچک هستید این مبل ها گزینه مناسبی برای شما است به این صورت که این مبل ها در کنج خانه قرار می گیرند و فضای زیادی را اشغال نمی کند.
این مبل همان طور که از نامش پیدا است شکل ال است و باید در گوشه ای از خانه قرار بگیرد تا باعث به هم خوردگی مبل نشود. برخی از این مبل ها به شکل تخت خواب شو هستند و شما با خرید مبل ال با یک تیر دو نشان می زنید هم به عنوان مبل از آن استفاده می کنید و هم به صورت تخت خواب که بسیار به صرفه تر می باشد. مبل ال دارای تنوع طرح و رنگ است و ممکن است افرادی که اقدام به خرید این مبل ها می کنند با دیدن طرح و رنگ مختلف این مبل ها دچار سردرگمی شوند و نتوانند یک مبل خوب انتخاب کنند آن ها باید توجه کنند که دکوراسیون منزل آن ها چگونه است و براساس آن اقدام به خرید مبل ال نمایند. 

مبل کلاسیک


مبل کلاسیک یکی از زیباترین و ظریف ترین مبل ها می باشد که طرح و تولید این مبل کاملا اروپایی است و براساس طراحی و تولید آن ها می باشد. این مبل ها دارای ظرافت در دسته مبل هستند که باعث شیک شدن بیشتر خانه شما می شود. از ویژگی های این مبل می توان به پشتی های بلند آن اشاره کرد که زیبایی این مبل ها را بیشتر می کند.
خرید مبل کلاسیک دارای طرفداران بسیار زیادی است که اگر دارای فضای بزرگی هستید بهتر است این مبل زیبا و شیک را انتخاب کنید. کوسن های این مبل بسیار زیبا و ظریف است که باعث زیبایی چندین برابری این مبل شده است.

مبل های مدرن


مبل مدرن از سری مبل های است که در بین مردم از محبوبیت زیادی برخوردار است این مبل ها می توانند مانند مداد رنگی به خانه شما رنگ بدهند و باعث زیبایی شوند ولی در صورتی که از مبل های با رنگ های مختلف استفاده کنید.
این سبک مبل بیشتر شبیه مبل راحتی است و حق انتخاب برای چیدمان را برای شما چند برابر می نماید به این صورت که می توانید هر گونه که دوست دارید این مبل ها را چیدمان کنید. از این مبل می توانید برای اتاق نشیمن، اتاق خواب و یا حتی کتابخانه استفاده کرد.



نکات مهم برای خرید مبل


یکی از روش های که به وسیله آن می توانید خرید مبل را به راحتی انجام دهید خرید اینترنتی است بدین صورت که می توانید از یک سایت معتبر که محصولات خود را به صورت اینترنتی به فروش می رساند اقدام به خرید مبل کنید و مبل خود را درب منزل تحویل بگیرید.
در صورتی که مستاجر هستید و هر سال خانه خود را تغییر می دهید بهتر است از مبل های که گران و سنگین هستند استفاده نکنید و سعی کنید در خرید مبل از مبل های سبک تر مانند مبل ال و یا مبل راحتی استفاده کنید تا بتوانید به راحتی آن را جا به جا کنید.
در هنگام خرید مبل بهتر است به پارچه و چوب مبل توجه زیادی کنید به این علت که در صورتی که مبلمان شما دارای کیفیت بالای باشند شما می توانید زمان بیشتری از آن استفاده کنید و در مدت زمانی که از آن استفاده می کنید پارچه و سطح آن آسیب نمی بیند و از بین نمی رود.
شما باید مبلمانی را انتخاب کنید که با دکوراسیون منزل شما هماهنگی داشته باشد و باید مبل را براساس سبک منزل خود انتخاب کنید در صورتی که دکوراسیون منزل شما کلاسیک است باید مبلمانی را انتخاب کنید که دارای این نوع سبک باشد. در صورتی که مبل انتخابی شما با سبک خانه تان هماهنگ نباشد ممکن است باعث از بین رفتن نظم دکوراسیون شما شود. در صورتی که خانه شما دارای طرح ها و رنگ های مختلفی است بهترین کار این است که مبلی را انتخاب کنید که دارای ترکیب چندین رنگ است. 
در هنگام خرید مبل از انتخاب رنگ های شاد ترس نداشته باشید بلکه بدانید که استفاده کردن از رنگ های شاد باعث زیبایی بیشتر می شود. همچنین می توانید مبل خود را با رنگ کفپوش و یا پرده خود ست کنید که باعث می شود دکوراسیون شما شیک تر باشد.
سعی کنید در هنگام خرید به روکش مبل ها توجه زیادی کنید مثلا اگر فرزند کوچک و یا حیوان خانگی دارید از مبل های با روکش سفید انتخاب نکنید چون نگهداری از آن ها سخت است.
شما باید مبلی را خریداری کنید که بتوانید به راحتی آن را تمیز کنید و مبل شما در برابر ساییدگی و خراشیدگی زود خراب نشود و مقاوم باشد. مبل های با پارچه پشم و چرم و یا کتان می تواند یک انتخاب عالی باشد به این صورت که می توانید به راحتی آن ها را بشوید و تمیز نماید. اگر خانه شما کوچک است استفاده از پارچه ای ساده برای شما مناسب می باشد ولی در صورتی که خانه تان بزرگ است سعی کنید از مبل های با طرح های گلدار و یا مخمل استفاده کنید چون باعث روح بخشیدن به خانه شما می شود همچنین انتخاب کوسن با رنگ های شاد باعث زیبایی زیادی می شود.

جمع بندی


در متن بالا سعی کردیم توضیحات کاملی را درباره خرید مبل و نکات مهم قبل از خرید را توضیح دهیم در صورتی که می خواهید مبل خود را به صورت آنلاین خریداری کنید می توانید با مراجعه به سایت چوب تنوع محصولات آن ها را ببینید و با توجه به هزینه ای که می خواهید انجام دهید مبل را انتخاب نماید. شما می توانید برای آشنایی بیشتر با مبل ها مقاله مبل راحتی؛ مبل استیل و کلاسیک را مطالعه نماید و یا حتی می توانید با خواندن مقاله زیباترین مبلمان لاکچری و مبل سلطنتی اطلاعات مفیدی را به دست بیاورید.
برچسب ها:
خرید مبل

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}