چه زمانی از براق کننده مبل استیل استفاده کنیم؟

شنبه, 10 اردیبهشت 1401
برای تمیز کردن مبل استیل می توانید از مواد طبیعی مانند روغن زیتون، موم زنبور عسل و ... به عنوان براق کننده استفاده کرد. این نمونه مبلمان نیاز به نگهداری زیادی دارند تا براقیت خود را از دست ندهند. اگر مبل را به خوبی تمیز نکنید ممکن است خراب شود و جذابیتش را از دست دهد.
مبلمان استیل همان مبل سلطنتی است این مبل بسیار زیبا و پر طرفدار می باشد این مبلمان دارای ارتفاعی بلندتر از مبلمان راحتی است و از دیگر مبل ها سنگین تر می باشد که بیشتر جنبه رسمی و تشریفاتی دارد.
این مبل شیک و زیبا دارای قیمتی بیشتر از  مبل های راحتی است به این علت که برای تهیه این مبل از چوب باکیفیت و طبیعی استفاده شده است همچنین پارچه های که برای تولید  این مبل استفاده می شود از بهترین نوع پارچه ها می باشد.
این مبلمان ها دارای طول عمر بسیار زیادی است و از استحکام بالای هم برخوردار می باشد. این مبلمان های زیبا را می توانید در سالن های پذیرایی استفاده کنید به این علت که دارای جلوه بسیار زیبایی می باشد. پس بهتر است این مبلمان های استیل به خوبی تمیز و براق شوند چون اگر لکه تمیز نشود ممکن است باعث شود که لکه هیچوقت از بین نرود و ماندگار شود.

مبلمان های استیل یا سلطنتی


این مبلمان ها مختص مکان های است که فضا های رسمی می باشد  به این علت که دارای ظاهری بسیار مجلل و شیک است. این مبلمان ها 9 نفره می باشند. ست میز ناهار خوری و مبل استیل معمولا دارای جلوه بیشتری است. این نمونه مبلمان دارای وزن نسبتا سنگینی هستند و این  وزن زیاد به دلیل استفاده از چوب طبیعی می باشد که در بدنه و اسکلت این مبل ها استفاده شده است.
هر چقدر که در ساخت و بدنه این مبل از چوب باکیفیت استفاده شود این مبل ها محکمتر و با دوام تر خواهند بود. معمولا برای ساخت این مبل ها از چوب گردو، توسکا، راش و توت و... استفاده می کنند که دارای جنس محکم و باکیفیتی است. پس با اطمینان گفت که این مبل ها علاوه بر زیبایی زیادی که دارند از طول عمر و استحکام زیادی هم برخوردار هستند. استفاده از براق کننده مبل استیل نه تنها موجب زیباتر به نظر رسیدن این مبلمان خواهد شد بلکه به استحکام و دوام بیشتر این مبلمان نیز کمک خواهد کرد.
از دیگر ویژگی های مبل استیل می توان به جنس پارچه باکیفیت است که در تولید این محصول استفاده می شود. در ساخت این مبلمان ها معمولا از بهترین و باکیفیت ترین پارچه ها استفاده می شود. دلایل مرغوبیت مبل استیل تنها به خاطر زیبایی پارچه نیست بلکه به دلیل ضد آب و ضد گرد و غبار بودن پارچه مبل هم می باشد که به این نو پارچه ها نانو می گویند.
بر روی این مبلمان ها از کنده کاری های بسیار زیادی استفاده شده است که این مبل را بسیار زیبا کرده است. منبت کاری یکی از قدیمی ترین هنرهای دستی به حساب می آید. از زیباترین و اصلی ترین شکوه مبل های سلطنتی منبت کاری است که بر روی دسته و تاج و پایه آن ها استفاده شده است و بیشترین زیبایی این مبل ها هم استفاده از همین حکاکی های ریز و درشت بر روی بدنه آن ها می باشد. معمولا افرادی که این نمونه مبلمان را برای منزل خود انتخاب کرده اند هنر اصیل ایرانی را به خانه خود برده اند.
در هنگام خرید این مبل ها باید فضای که می خواهید آن را قرار دهید را در نظر بگیرید و حتما باید فضای کافی برای مبل استیل یا سلطنتی را داشته باشید.
این مبلمان مانند دیگر مبل ها تنوع رنگ ندارد و بیشتر پارچه‌هایی که در این مدل ها استفاده می شود در رنگ های خنثی و سنگین است. پس اگر قصد خرید مبلمان های استیل ظریف را دارید بهتر از روی رنگ آن مانور بیشتری داشته باشید معمولاً مبل های استیل رنگ بژ و سفید طلایی و کرم قهوه ای در بین مردم از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند و می توانند گزینه مناسب تری برای شما باشند. اگر می خواهید رنگ قهوای بهتر خود را نشان دهد بهتر است از براق کننده مبل استیل استفاده کنید.
این مبل ها به گونه ای طراحی شده است که بسیار محکم و با کیفیت هستند و در صورتی که بر روی بدنه این مبل ها اثری از اشیای نوک تیز باشد و بدنه آسیب ببیند و شما می توانید به راحتی با رنگ کردن آن مشکل را برطرف نمایید. برخی از افراد خیلی زود از رنگ چوب  این مبل ها خسته می‌شوند و دوست دارند که رنگ مبل خود را تغییر دهند در این صورت شما می توانید کار رنگ کردن مبل استیل خود را به یک افراد متخصص بسپارید و یا حتی می توانید خودتان دست به کار شوید. 



نکات مهم برای نگهداری و استفاده از براق کننده مبل استیل


مبل استیل که از چوب ساخته شده است و روی بدنه و تاج و دسته آن منبت کاری شده است یک گزینه مناسب برای افرادی است که به تزیین خانه علاقه زیادی دارند. ولی با این وجود  مبل استیل به مراقبت زیادی دارد چون در صورتی که مبل های استیل به خوبی نگهداری نشوند ممکن است دچار قارچ شوند. برخی از نکات که برای نگهداری و تمیز کردن این مبل ها باید بدانید:

مبل استیل را باید در جای خشک قرار دهید


رطوبت باعث ایجاد قارچ در مبل می شود پس سعی کنید مبلمان های خود را در جای که نور آفتاب داشته باشد و به آن قسمت می تابد قرار دهید. بهتر است در هنگام خرید این مبل ها از مبل های که دارای جنس چوب راش ایرانی و یا چوب گردو هستند خریداری کنید چون این چوب ها دارای کیفیت هستند و گزینه مناسبی برای این نوع مبلمان به حساب می آیند.

لکه های روی بدنه مبل استیل را فورا پاک نماید سپس از براق کننده استفاده کنید


بعضی از مواقع هنگام نوشیدن لیوان آب ممکن است قطره ای از آن به صورت اتفاقی بر روی بدنه مبل و یا میز بیفتد در این صورت سعی کنید فورا آن را پاک نماید تا لکه آن بر روی میز و بدنه مبل باقی نماند. ولی در صورتی که لکه بر روی آن باقی ماند می توانید به راحتی با مخلوط کردن خمیر دندان و جوش شیرین و یا کمی خاکستر و روغن خوراکی با یک پارچه تمیز لکه را از بین ببرید و مبل را برق بیندازید. برای اینکه مبل شما خراب و زشت نشود و زیبایی خود را از دست ندهد بهتر است در لحظه ای که لکه ای بر روی آن افتاد آن را تمیز کنید تا بعدا دچار دردسر نشوید.

مبل استیل را مرتب تمیز کنید


این نمونه مبلمان باید حداقل هفته ای یک بار به وسیله اسپری سطح آن ها تمیز شود، بعد از اسپری کردن می توانید با یک دستمال تمیز برای پاک کردن مبل اقدام نماید و بگذارید تا مبل خشک شود. همچنین می توانید برای مبلمان های خود کاور ضد آب و ضد گرد و غبار تهیه نماید تا باعث زیبایی مبلمان شما و همچنین باعث افزایش طول عمر و ماندگاری آن هم شوند.
مبل استیل را می توانید با یک پارچه به خوبی تمیز کرد ولی برخی از قسمت های آن مانند منبت کاری های آن را نمی توان با پارچه تمیز کرد برای تمیز کردن این قسمت ها بهتر است از یک مسواک و یا برس کوچک استفاده نماید.

هنگام جا به جایی مبل مواظب باشید


هنگامی که می خواهید مبل استیل را حرکت دهید مواظب باشید که بدنه و لایه چوب دچار آسیب و خراش نشود. کشیدن یکی از پایه های مبل می تواند باعث آسیب دین چهار چوب آن شود پس هنگام جا به جایی مواظب باشید.

از چای برای تمیز کردن و به عنوان براق کننده مبل استیل استفاده کنید


شما می توانید باقی مانده چای که مصرف کرده اید را نگه دارید و از آن برای تمیز کردن مبل استیل استفاده نماید. به این صورت که شما با یک پارچه نرم که آغشته به چای است را بر روی بدنه استیل این مبل ها به آرامی بکشید و سطح مبل را مالش دهید تا مبل شما براق تر شود. ولی باید مواظب باشید که چای به پارچه مبل نرسد به این علت که پارچه رنگ چای را به خود می گیرد. 

روش های مختلف استفاده از براق کننده مبل استیل


یکی از روش های که برای تمیز کردن مبل استیل بسیار کاربردی است استفاده از سرکه و مایع دستشویی است که با مخلوط کردن این مواد با آب مقطر می توانید مبل های استیل خود را برق بیندازید.
یکی دیگر از روش های که می توانید به وسیله آن مبل خود را برق بیندازید دستمال میکروفایبر و کمی مایع دستشویی استفاده نماید. با این دو موارد ساده می توانید در خانه مبل های استیل خود را برق بیندازد. به این صورت که در ابتدا باید مبل را با جاروبرقی تمیز نماید و گرد و خاک روی آن را از بین ببرید و بعد از اینکه گرد و خاک از روی مبل ها پاک شد به وسیله پنبه ای آن را خیس نماید و چند قطره مایع بر روی آن بریزید و بعد دستمال را که کمی نمناک است را به قسمت های چوبی مبل بکشید  و بعد از تمیز کردن به وسیله یک دستمال دیگر سریع مبل را خشک نماید. 

جمع بندی


در متن بالا تمامی اطلاعات مورد نیاز راجب مبل استیل را که لازم است بدانید را توضیح دادیم. در صورتی که می خواهید اطلاعات بیشتری را درباره مبل استیل و تمیز کردن آن به دست بیاورید بهتر است حتما بهترین ترفند تمیز کردن مبل سلطنتی را مطالعه نماید. همچنین می توانید برای اینکه ویژگی های این مبل را بدانید می توانید به مبل استیل و کلاسیک سری بزنید و آن را مطالعه کنید و اطلاعات خود را بالا ببرید.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}