بهترین ترفند های تمیز کردن مبل سلطنتی

پنجشنبه, 1 اردیبهشت 1401
تمیز کردن مبل سلطنتی نیاز به توجه ویژه ای دارد. این مبلمان که دارای زیبایی و زرق و برق بسیار چشم گیری هستند، از گذشته تا به امروز نشان دهنده خانه های شیک و مجلل بوده است.
مبل سلطنتی را با نام مبل استیل هم می شناسند و از این مبلمان در خانه های بزرگ و لاکچری استفاده می کنند، این نمونه از مبلمان دارای طرفداران زیادی است و تقریبا می توان گفت یکی از مبل های پرفروش به حساب می آیند. این مبلمان ها از بهترین و باکیفیت ترین چوب ها مانند: چوب راش، چوب گردو، نراد و چوب سفید تولید می شوند. این مبلمان زیبا دارای پایه های بلندی می باشند که دارای طراحی بی نظیری است، پارچه این مبلمان ها بیشتر مخمل می باشد و سنگین هستند.
این مبلمان ها دارای منبت کاری های سلطنتی بسیار زیبایی است که باعث شده است این مبلمان بسیار چشم نواز باشند، این مبلمان ها دارای تشک های دوبل و یک پاره می باشند که این خود باعث افزایش طول عمر مبلمان ها می شود.
وجه تمایز این مبل ها نسبت به مبل های راحتی تاج آن ها می باشد ایم مبل ها با نمونه های مبل استیل فرانسوی، مبل سلطنتی مصری، مبل سلطنتی کلاسیک و... در بازار موجود می باشند از این مبل ها در دکوراسیون های کلاسیک و سلطنتی بسیار استفاده می شود.
برای تمیز کردن مبل سلطنتی در خانه باید در ابتدا مبل را به وسیله جاروبرقی تمیز نماید باید به خوبی تمامی قسمت های مبل را تمیز جاروبرقی بکشید. شما حتی می توانید با استفاده از غلطک، کرک ها و موهای روی مبل ها را از بین ببرید به این صورت که با کشیدن غلطک بر روی مبل ها می توانید تمامی موها و کرک ها را جمع کنید.
همچنین بعد از تمیزی می توانید با استفاده از گلیسیرین و یا پاراین قسمت های چوبی مبلمان را تمیز نماید ولی باید مواظب باشید که پارافین به پارچه مبل های شما آغشته نشود. گلیسیرین و پارافین بر روی قسمت های چوبی مبل های شما یک لایه محافظتی ایجاد می کنند که باعث درخشندگی و تمیزی مبل های سلطنتی شما می شود.
این مبل های سلطنتی به دلیل داشتن منبت کاری در ساختار خود نیاز به توجه بسیاری دارند این منبت کاری ها باید به خوبی تمیز شوند شما حتی می توانید برای تمیز کردن منبت کاری ها از یک قلم موی نرم در سایز 4 و یا  استفاده نماید و گرد و غبارهای موجود در منبت کاری ها را از بین ببرید. در ادامه برخی از روش های تمیز کردن مبل سلطنتی را برای شما توضیح می دهیم.

روش های تمیز کردن مبل سلطنتی


برای تمیز کردن مبل سلطنتی باید از حلال ها استفاده نماید. اکثر مبلمان ها برای شستشو دارای برچسب های هستند که در آن توضیح داده است که چگونه مبلمان را تمیز نمایم پس داشتن این برچسب ها میتواند به شما کمک زیادی نماید.
ولی روش های هم برای تمیز کردن وجود دارد که برخی از آن ها را برای شما توضیح می دهیم:

تمیز کردن به وسیله سرکه و مایع دستشویی


یکی از روش هایی که می‌توانید با آن مبل سلطنتی را تمیز کنید استفاده از سرکه و مایع دستشویی است که برای تمیز کردن آن باید از آب مقطر استفاده نماید چون  لوله کشی به دلیل داشتن املاح معدنی نمی‌تواند مبل سلطنتی را به خوبی تمیز نماید.
بعد از ترکیب کردن سرکه و مایع دستشویی با آب مقطر به وسیله یک دستمال تمیز رنگ روشن شروع به تمیز کردن مبلمان های سلطنتی نماید ولی باید قبل از شروع به کار مبلمان های سلطنتی را جارو بکشید و گرد و غبار ها را از مبلمان پاک نماید.
ترکیب کردن سرکه و مایع دستشویی با آب مقطر این گونه است که باید یک قاشق غذاخوری مایع دستشویی و یک قاشق غذاخوری سرکه را با دو فنجان آب مقطر مخلوط کنید و بعد پارچه را در محلول فرو کنید و به نقاطی از  مبل سلطنتی که دارای لکه است بکشید ولی سعی کنید مبل‌ سلطنتی را زیاد خیس نکنید چون رطوبت به داخل الیاف  می رود و نمی‌توانید به راحتی آن را خشک نمایید و این باعث بد شکل شدن مبل شما می شود.
 سعی کنید در هنگام تمیز کردن مبل، مواد شوینده به قسمت های چوبی مبل نفوذ نکند چون باعث ایجاد ترک و پوسیدگی در چوب می شود اما در صورتی که مواد شوینده به چوب مبلمان  زده شد  بلافاصله آن را خشک نمایید.
در مرحله بعدی یک پارچه میکروفیبر را با آب مقطر خیس نمایید و این پارچه را  روی محلی که با مواد شوینده  لکه گیری شده بکشید تا اثری از مواد شوینده و صابون باقی نماند. در مرحله بعد از یک پارچه میکروفیبر دیگر برای خشک کردن محل لکه استفاده نماید و بعد از خشک کردن کار ما به پایان میرسد.



تمیز کردن به وسیله جوش شیرین


روش دیگری که به وسیله آن می توانیم مبل سلطنتی را تمیز کنید استفاده از جوش شیرین است که یک مواد  بسیار عالی برای تمیز کردن مبل صنعتی از بین بردن لکه ها می باشد. جوش شیرین دارای قدرت پاک کنندگی بسیار عالی است و همچنین برای از بین بردن بوی نامطبوع مبلمان هم بسیار کاربردی می باشد.
لکه در برابر جوش شیرین بسیار سست می باشد و به راحتی از روی مبلمان پاک نمی شود.  برای درست کردن محلول جوش شیرین از یک دوم آب و یک دوم جوش‌ شیرین استفاده کنید جوش شیرین را باید بعد از ترکیب  با آب حدود ۲۰ دقیقه بر روی لکه بگذارید. 
 شما حتی می‌توانید جوش شیرین را بدون استفاده از آب و به صورت خشک بر روی مبل سلطنتی خود قرار بدهید در هر دو صورت چه به صورت  ترکیب با آب و چه به صورت خشک این محلول باعث از بین رفتن لکه می شود و باید حتما آن را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی مبل سلطنتی خود قرار دهید بعد از گذشت ۲۰ دقیقه می توانید از جاروبرقی برای پاک کردن جوش‌شیرین خشک و خیس استفاده نمایید. معمولا بعد از گذشت ۲۰ دقیقه جوش شیرین جذب لکه می‌شود و بعد از گذشته آن می توانید مشاهده کنید که لکه به وسیله جوش شیرین از بین رفته است.

تمیز کردن مبل های سلطنتی با بخارشوی


شما می توانید برای شستشوی مبل های سلطنتی خود از بخار شوی استفاده نماید که یکی از آسان ترین روش ها برای شستشوی مبل ها به حساب می آید.
در ابتدا باید مخزن دستگاه را پر نماید و به وسیله محلول پاک کننده که بر پایه آب است آن را پر کنید و به وسیله دستگاه محلول را بر روی مبل خود پخش کنید برای از بین بردن کف های اضافی می توانید مکنده دستگاه را روشن کنید و کف اضافی را از بین ببرید. و بعد دستگاه را روی قسمت های مختلف مبل حرکت دهید تا به خوبی تمیز شود برای آسیب ندیدن بافت مبل باید دستگاه را بر روی حالت ضعیف قرار دهید.

جوش شیرین  و سرکه


یکی دیگر از روش های تمیز کردن مبل سلطنتی ترکیب جوش شیرین و سرکه است این ترکیب بی نظیر باعث تمیز شدن سریع لکه ها می شود و یک ترکیب بسیار قوی به حساب می آید. در ابتدا باید این دو را با یک دیگر ترکیب کنید و بگذارید تا با یک دیگر واکنش نشان دهند و بعد محلول را روی مبل های استیل بگذارید تا یک شبانه روز بر روی مبل شما باق بماند و بعد آن را به وسیله یک دستمال مرطوب و جارو تمیز نماید. شما حتی برای از بین بردن لکه برخی از مبلمان های سلطنتی  که استیل هستند از محصول سرکه و جوش شیرین استفاده نماید.

تمیز کردن مبل با شامپو تمیز کننده مبل


شامپو تمیز کننده مبل  یکی دیگر از چیزهای است که مبل شما را به خوبی تمیز می کند به این صورت که مقداری شامپو و آب گرم را با یک دیگر ترکیب نماید تا محلول به خوبی کف نماید و بعد از آن یک اسفنج تمیز را در کف به وجود آمده فرو نماید و بعد آب اضافی آن را بگیرید و روی مبل سلطنتی خود بکشید و اجازه بدهید تا حدود 30 تا 40 دقیقه این کف روی مبل باقی بماند تا آلودگی ها از روی مبل از بین بروند و بعد به وسیله یک پارچه تمیز کف های روی مبل را از بین ببرید.

جمع بندی


تمیز کردن مبلمان سلطنتی دارای اهمیت زیادی است  که باید از حلال ها استفاده نماید. باید توجه کنید حتما قبل از تمیز کردن مبل را به خوبی با جاروبرقی تمیز نماید. سعی کنید در هنگام استفاده از مواد شوینده برای تمیز کردن مبل  بافت مبل را خیس نکنید چون حالت اولیه خود را از دست می دهد و حتما بعد از تمیز کردن مبل آن را با یک دستمال تمیز خشک نماید.
این مبلمان به دلیل داشتن منبت کاری بر روی سطح چوب خود دارای اهمیت زیادی برای تمیز کردن است. این مبل ها به دلیل داشتن چوب زیاد در بدنه خود بسیار سنگین و گران قیمت هستند و همچنین از طول عمر بالای برخوردار می باشند پس به این علت باید آن را به خوبی تمیز نماید. اگر نیاز به اطلاعات بیشتری درباره این نمونه مبل نیاز دارید بهتر است حتما مقاله مبل استیل و کلاسیک را مطالعه نماید تا راهنمایی های لازم را دریافت کنید.
اگر به تازگی قصد خرید مبل سلطنتی را دارید می توانید به سایت چوب مراجعه نماید و از این سایت خرید نماید شما حتی می توانید با خواندن مقاله چرا قیمت مبل های سلطنتی در سایت های فروش اینترنتی ارزان تر است را مطالعه نماید و متوجه شوید که چرا بهتر است از سایت های فروش هم چون سایت چوب لوازم چوبی خود را خریداری نماید.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}