چطور مبل حصیری را تعمیر کنیم؟

چهارشنبه, 8 دی 1400
اغلب افراد از خرید مبل حصیری واهمه دارند و آن را مبلی بی دوام می پندارند که به نوعی هدر دادن پول است چون گمان می کنند مبل حصیری خیلی زود خراب می شود و زمانی که مبل حصیری نیاز به تعمیر پیدا می کند به جای حل مساله صورت مساله را پاک می کنند و تصمیم به خرید مبل دیگری می گیرند.
نگهداری و مراقبت کردن از مبل حصیری  کار نسبتا راحتی  است زیرا  لازم نیست که  هر روز  این مبلمان  را تمیز کنید، اما درکل سفارش می‌کنیم گاهی اوقات یعنی هفته ای یکبار این مبلمان را گردگیری کنید زیرا شما برای دکوراسیون خانه خود سرمایه گذاری کرده اید، بنابراین برای اینکه در آرامش و راحتی بتوانید از محیط جدید  لذت ببرید و برای اینکه بتوانید مدت زیادی مبلمان حصیری خود را سالم نگه دارید، بهتر است با درست مراقبت کردن از مبلمان حصیری آشنا شوید.
جالب  است بدانید که مبل حصیری به طوری ساخته شده‌ اند که اگر  در فضاهای باز قرار بگیرند بازهم بادوام هستند، در نتیجه با کمترین تعمیر و نگهداری، مبل حصیری ماندگاری دارند.

باید ها و نباید های مراقبت از مبلمان حصیری 


هنگامی که می‌خواهید وسایلی را روی مبلمان حصیری قرار دهید، همیشه از زیر دستی و  زیر لیوانی ، فنجان، بشقاب و … استفاده نمایید و بعد روی مبل قرار دهید، برای زیر بشقاب های گرم و جعبه های پیتزا از پد استفاده کنید تا به مبلمان آسیبی نرسد چون وسایل گرم، سرد یا مرطوب باعث می شوند که سطح کنف و حصیر واکنش نشان  دهند و حلقه های سفید رنگ یا علائم دیگر روی آن درست شود که باعث می شوند مبلمان زشت و کثیف بنظر بیایند. پس بهتر است که از قرار دادن آنها روی مبل خودداری کنید.
باید مراقب باشید که  مواد پلاستیکی، نایلونی یا لاستیکی با سطح چوب  تماس نداشته باشد و از تماس آنها خودداری کنید زیرا مواد به کار رفته در پایه کامپیوترها، ساعت های زنگ دار و سایر وسایل الکترونیکی با گذشت زمان به پرداخت و جلاکاری وسایل کنفی و حصیری  آسیب می ‌رسانند.
گاهی فراموش می‌کنید از زیر دستی برای فنجان داغ یا بطری و… استفاده کنید این هم باعث می شود که حلقه های سفید رنگی روی مبل حصیری شما ایجاد شود. بنابراین برای از بین بردن رطوبت سطح چوب خود راهکارهای خانگی وجود دارد که به چند مورد زیر اشاره می‌کنیم .
- شما می‌توانید حلقه های سفید رنگ را با مالیدن کمی الکل به آرامی پاک کنید. با تبخیر شدن الکل، این امکان وجود دارد که از ناحیه مورد نظر رطوبت از بین برود و پوشش روی سطح کمتر شود.
- با استفاده از  یک سشوار  با درجه حرارت کمتر از 160 درجه و گرمای ملایم و گرم - نه خیلی داغ - امکان این وجود دارد که  رطوبت سطح خارجی را از بین ببریم.
- همینطور می‌توانید حلقه سفید را با استفاده از حرارت متوسط روی پارچه نخی اتو کنید وآن را از بین ببرید. گرما می‌تواند در از بین بردن رطوبت سطح خارجی به شما کمک کند.
- شما می‌توانید از پاک کننده حلقه آب Guardsman، استفاده کنید که می‌توانید این محصولات را به صورت آنلاین  خریداری کنید. این محصولات می‌تواند به شما در تمیز کردن حلقه های سفید رنگ روی مبل کمک کند.

نظافت منظم مبلمان کنفی و حصیری


برای اینکه بتوانید خیلی راحت مبلمان کنفی را تمیز کنید می‌توانید از یک پارچه مرطوب استفاده کنید وخیلی راحت آنها را تمیز کنید. 
بعد از اینکه پارچه مرطوب را برروی آنها کشیدید با یک پارچه خشک، رطوبت باقی مانده را  بگیرید و آنها را خشک کنید. بهتر است که از پارچه نخی استفاده کنید، چون الیاف مصنوعی امکان به وجود آوردن خراش‌های سطحی بروی آنها را دارند.
همچنین اگر مبل حصیری را با یک پارچه 100٪ نخی که کمی رطوبت دارد و به کمی مایع ظرف ‌شویی آغشته شده پاک کنید، بسیار تمیز خواهد شد ، اما باید مطمئن شوید که باقیمانده مواد شوینده روی مبل باقی نماند و کاملا از روی مبل کنفی پاک شده باشد و بعد با یک پارچه خشک و تمیز آن‌ها را خشک نمایید. 
در حال حاضر بیشتر پرداخت‌ها به صورتی طراحی شده ‌اند که درخشش کمتری دارند و جلایی ندارند. درنتيجه، برای اینکه مبلمان حصیری شما پرداخت زیبایی داشته باشد، سفارش می کنیم به منظور مراقبت  و نگهداری از مبلمان کنفی از پرداخت و واکس های حاوی سیلیکون استفاده نکنید و به طور کامل از آنها پرهیز کنید. این مواد در شکاف های کنف جمع می شوند، پرداخت‌ها را  کثیف و آلوده می کنند وشکل ظاهر اولیه مبلمان را  به طور کلی را از بین می برند.

حفاظت از مبلمان حصیری در برابر نور خورشید و رطوبت


برای مراقب از مبل حصیری خود باید آنها را از شومینه و منافذ گرمایشی و سرمایشی دور نگه دارید. همچنين مبل حصیری را باید برای در فضای باز قرار دهید زیرا این مبلمان برای قرار گرفتن در فضای باز طراحی شده‌ است و اغلب نسبت به رطوبت و نور خورشید تا حدوی مقاومت دارد، ولی  اگر مایل هستید که با مراقبت از مبلمان کنفی و حصیری، طول عمر آنها را افزایش دهید، بهتر است آنها از رطوبت و نور مستقیم خورشید  دور نگه دارید و آنها را حفظ کنید .

تعمیر مبلمان حصیری


اگر قصد دارید که مبلمان حصیری را که به خاطر قرار گرفتن در فضای باز، دچار فرسودگی و کهنگی شده است تعمیر کنید شما می توانید با استفاده از لکه گیر یا لاک مخصوص، ظاهر بهتری به آنها بدهید.
 این کار با هزینه کمتری امکان پذیر است و با استفاده از بعضی از چیزهایی که احتمالاً در خانه دارید و می‌توانید از آنها استفاده کنید  موثر است.
مثلا می توانید، مخلوط سرکه و اکسید آهن را مورد استفاده قرار دهید و حتی مقداری چای برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب به آن اضافه کنید تا مبلمان را دوباره بازیابی کنید. 
قبل از اینکه این روش ها را بکار بگیرید ، مطمن شوید که آیا  مبلمان شما گارانتی دارد یا خیر. زیرا زمانی که از این مواد شیمیایی استفاده کنید و مبلمان زیاد تغییر می کند و دیگرضمانت نامه شما اعتباری ندارد.

برای تعمیر مبلمان حصیری می‌توانید از روش های زیر استفاده کنید


تعمیر اساسی مبملان حصیری زیاد سخت نیست ، شما می توانید با بکارگیری نی های ساده به منظور انجام تعمیرات بزرگتر استفاده نمایید!
اگر بتوانید از مبلمان حصیری درست استفاده کنید و آنها را همیشه تمیز کرده و از آنها به  خوبی مراقبت کنید، این مبلمان در فرم اصلی خود باقی خواهد ماند.
 اگر دسته مبلمان حصیری دچار مشکل شده است و قصد دارید آن را تعمیر  کنید، ابتدا جای دست مبل را بررسی کنید و همینطور همه مبل حصیری خود را بررسی کنید تا هر قطعه ای را که بیرون زده است، را مشخص کنید و آن را تعمیر کنید. 
این کار را در یک محیطی که نور کافی دارد و روشن است انجام دهید.
شما با استفاده از چند نی ساده می توانید مبل خود را تعمیر کنید و با کشیدن رشته ها به هم ، آنها را با دقت به الگوی حصیری در بیارید و به خم وصل کنید، سپس با کمک چسب قطعات چسبیده شده را برای چند ثانیه نگه دارید تا بتوانید آنها را به صندلی بچسبانید.
این کار را برای هر رشته به طور مرتب تکرار کنید و چسب  را به مدت 30 دقیقه  نگه دارید تا خشک شود.
زمانی که همه قسمت های سست را به هم چسباندید، چند دقیقه آن را نگه دارید تا چسب کاملا خشک شود.
تا نیم ساعت، مبلمان را لمس نکنید  تا چسب کاملا خشک شود و نگه داشته شود.
برای اینکه  نتیجه بهتری کسب کنید ، در این زمان مبلمان را در در یک اتاق خنک و خشک نگهداری کنید تا کاملا چسب خشک شود .

چگونه از مبلمان حصیری مراقبت کنیم؟


برای نگهداری و محافظت کردن از مبل حصیری که در فضای باز قرار می ‌گیرند و در برابر رطوبت و نور خورشید هستند بهتر است که از روکش های مخصوصی استفاده کنید تا به آنها آسیبی وارد نشود.
برای اینکه خراش روی مبلمان حصیری ایجاد نشود بهتر است موقع درازکشیدن روی مبل کفش های خود را از پا خارج کنید و با کفش روی مبل دراز نکشید زیرا تزئینات و لبه های زبر یا تیز کفش روی مبل حصیری باعث  ایجاد خراش می‌شود .
برای تعمیر و نو کردن ظاهر مبلمان حصیری می‌توانید محلول نو کردن مبلمان حصیری خود را آماده کنید. طرز تهیه این محلول بدین شرح است.
- ابتدا، یک ظرف شیشه ای بردارید و آن را تا نصف شیشه از سرکه پر کنید.
- سپس مقداری پارچه پشمی ضخیم را به قطعات کوچک تقسیم کنید وبرش بزنید و داخل سرکه بیندازید. 
- درب ظرف را محکم ببنید و بگذارید شب تا صبح بماند.
- صبح یک محلول سرکه / اکسید آهن برای رنگ آمیزی و نو کردن مبلمان خواهید داشت.
- سپس محلول را با نسبت مساوی آب رقیق کنید.  
- اگر ظرف تا نیمه پر از سرکه بود، به اندازه همان آب به آن اضافه کنید تا ظرف پر شود.
- اول در ناحیه ای مبل که زیاد به چشم نمی‌آید ، مثلا در قسمت پایه ها، محلول را امتحان کنید تا مطمئن شوید نتیجه ی مطلوبی دارد.
-   بعد از اینکه مطمئن شدید که محلول مورد اطمینان و قابل استفاده است آن را روی همان نوع حصیری که می خواهید نو شود، انجام دهید، سپس کمی صبر کنید تا محلول روی حصیر خشک شود.
- بعد از خشک شدن باید اثر آن را بررسی کنید.
- اگر از اثر محلول راضی بودید می‌توانید محلول را به آرامی به تمام حصیرهای مبل خود بمالید.
- شما در پایان کار یک مبل حصیری نو خواهید داشت.
پس همانطور که می بینید مراقبت و تعمیر مبل حصیری چندان هم که به نظر می رسد کار دشواری نیست. با کمی مراقبت های اولیه و تعمیرات جزئی می توانید مبلمانی سبک، زیبا و راحت برای استفاده در مجالس غیر رسمی و یا در حیاط یا فضای باز باغ داشته باشید.

برچسب ها:
تعمیر مبل حصیری

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}