چگونه از مبلمان کنفی و حصیری مراقبت کنیم؟

چهارشنبه, 22 بهمن 1399

مراقبت از مبلمان کنفی و حصیری نسبتا آسان است چون مجبور نیستید هر روز مبلمان خودتان را تمیز کنید، اما به طور کلی توصیه می‌کنیم حداقل هفته ای یکبار آن‌ها را گردگیری کنید. به هرحال شما روی دکوراسیون منزل خود سرمایه گذاری کرده اید، پس برای اینکه در آرامش بتوانید از محیط جدید خود لذت ببرید و برای مدت طولانی آنها را سالم نگه دارید، بهتر است با نحوه مراقبت از مبل کنفی و حصیری آشنا شوید.
خبر خوب این است که مبلمان کنفی و حصیری به گونه‌ای ساخته شده‌اند که حتی با قرار گرفتن در فضاهای باز بادوام باشند. بنابراین، با حداقل تعمیر و نگهداری، مبلمان کنفی و حصیری شما به صورت یک شاهکار ماندگار باقی می‌‎ماند. در ادامه مواردی را ذکر کردیم که باید درباره نحوه مراقبت از مبلمان کنفی و حصیری بدانید.

نظافت منظم مبلمان کنفی و حصیری

برای تمیز کردن و مراقبت از مبلمان کنفی می توانید آن را به راحتی با پارچه مرطوب تمیز کنید. سپس با یک پارچه خشک، رطوبت باقی مانده را خشک کنید. از پارچه نخی استفاده کنید، زیرا الیاف مصنوعی ممکن است خراش‌های سطحی ایجاد ‌کنند.
البته اگر مبلمان کنفی و حصیری را با یک پارچه 100٪ نخی که کمی با آب مرطوب شده و به کمی مایع ظرف‌شویی آغشته شده، تمیز کردید، مطمئن شوید که باقیمانده مواد شوینده را حتماً از روی مبل کنفی پاک کرده و سپس با یک پارچه خشک و تمیز آن‌ها را خشک کنید.
امروزه اکثر پرداخت‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که درخشش کمی داشته و جلایی نداشته باشد. بنابراین، برای اینکه مبلمان کنفی و حصیری شما پرداخت زیبایی داشته باشد، توصیه می کنیم برای مراقبت از مبلمان کنفی از به کار بردن پرداخت و واکس های حاوی سیلیکون پرهیز کنید. این محصولات در شکافهای کنف جمع می شوند، پرداخت شما را آلوده می کنند و ظاهر کلی مبلمان را از بین می برند.

باید ها و نباید های مراقبت از مبلمان کنفی و حصیری

قرار دادن وسایل رو مبل کنفی و حصیری

همیشه زیر لیوان ، فنجان، بشقاب و ... که می خواهید روی مبل قرار دهید، از زیردستی استفاده کنید و زیر بشقاب های گرم و جعبه های پیتزا از پد استفاده کنید.
از آنجاییکه وسایل گرم، سرد یا مرطوب با سطح کنف و حصیر واکنش نشان می دهند و حلقه های سفید رنگ یا علائم دیگر ایجاد می کنند، بهتر از قرار دادن آنها روی مبل خودداری کنید.
از تماس مواد پلاستیکی، نایلونی یا لاستیکی با سطح چوب خودداری کنید. این مواد شامل پایه کامپیوترها، ساعت های زنگ دار و سایر وسایل الکترونیکی است. این مواد با گذشت زمان به پرداخت و جلاکاری وسایل کنفی و حصیری شما آسیب می‌زند.
آن حلقه سفید آزار دهنده: وای! شما فراموش کرده اید که از زیردستی استفاده کنید ... یا کودکتان یک ظرف داغ را روی سطح میز قرار داده است. لکه‌های آب یا حلقه های سفید نتیجه رطوبت حاصل از انتقال لیوان یا بطری به سطح خارجی پوشش مبلمان است. برای از بین بردن رطوبت سطح چوب خود راهکارهای خانگی زیر را انجام دهید.
حلقه سفید را با مالیدن کمی الکل به آرامی پاک کنید. با تبخیر الکل، ممکن است از ناحیه موردنظر رطوبت از بین برود و پوشش روی سطح کاهش یابد.
استفاده از سشوار با استفاده از حرارت کمتر از 160 درجه. گرمای ملایم و گرم - نه گرم - ممکن است در از بین بردن رطوبت سطح خارجی کمک کند
حلقه سفید را با استفاده از حرارت متوسط روی پارچه نخی اتو کنید. گرما ممکن است در از بین بردن رطوبت سطح خارجی کمک کند.
سعی کنید از پاک کننده حلقه آب Guardsman، استفاده کنید که به صورت آنلاین می‌توانید آن را خریداری کنید، این محصول طرفداران زیادی دارد.

حفاظت از مبل کنفی و حصیری در برابر نور خورشید و رطوبت

مبلمان خود را از شومینه و منافذ گرمایشی و سرمایشی دور نگه دارید. البته مبل حصیری برای قرار گرفتن در فضای باز طراحی شده و معمولا نسبت به رطوبت و نور خورشید تا حدوی مقاوم است. اما اگر می خواهید با مراقبت از مبلمان کنفی و حصیری، طول عمر آن را بیشتر کنید، بهتر است آنها را در برابر رطوبت و نور مستقیم خورشید حفظ کنید.
برای حفاظت از مبل کنفی و حصیری که در فضای باز قرار گرفته در برابر رطوبت و نور خورشید می توانید از روکش های مخصوص استفاده کنید.

جلوگیری از ایجاد خراش روی مبل کنفی و حصیری

توصیه می کنیم با کفش روی مبل دراز نکشید چون تزئینات و لبه های زبر یا تیز کفش روی مبلمان کنفی و حصیری شما خراش ایجاد می‌کند.
به حیوانات خانگی اجازه ندهید که روی مبلمان کنفی و حصیری شما راه بروند یا خراش ایجاد کنند هرچند که ما این حیوانات را دوست داریم اما آنها ممکن است آسیب های سهوی نیز ایجاد ‌کنند.
برای بر طرف کردن خراش ها و فرورفتگی های جزئی می‌توانید از یک ماژیک، لاک کفش یا رنگ مبل استفاده کنید. نگران نباشید، آن را به ناحیه آسیب دیده بمالید و لکه شما کمتر دیده می شود یا به سختی قابل مشاهده است.

 

چگونه از مبلمان کنفی و حصیری مراقبت کنیم؟

 

چگونه بوی مبلمان را از بین ببریم؟

هنگامی که بوی بدی روی پارچه مبلمان کنفی و حصیری جدید شما باقی می‌ماند، ممکن است به راحتی از بین نرود. از بین بردن برخی بوها بسیار دشوار است، البته این امر به میزان متخلخل بودن کنف، نوع پرداخت آن و البته منبع بو بستگی دارد.
بو را با محلول سرکه و آب از روی مبلمان خود پاک کنید. این یک روش قدیمی است که تقریبا همیشه جواب می دهد. مطمئن شوید که محلول شما از نسبت مساوی آب و سرکه سفید ساخته شده است. سپس، یک پارچه تمیز را خیس کنید و سطح آن را پاک کنید.
اگر سرکه موثر نباشد، استفاده از یک تمیز کننده تجاری ممکن است مناسب باشد. بهتر است از پاک کننده هایی استفاده کنید که به طور خاص برای تمیز کردن کنف یا حصیر ساخته شده اند. فقط کمی روی یک پارچه تمیز بریزید و یکبار روی مبلمان بمالید.
برای از بین بردن بوی دود، روغن لیمو را امتحان کنید. برای این بو به یک پاک کننده قوی نیاز دارید. روغن لیمو ابزاری بسیار موثر برای از بین بردن بوی دودهای مختلف است.
با سفید کننده و آب ترفندی انجام دهید. هنگام دست زدن به این محلول حتماً از دستکش محافظ لاستیکی استفاده کنید. از مخلوط آب و سفید کننده با نسبت 10 به 1 استفاده کنید. یک پارچه تمیز را در آن خیس کنید و روی حلقه بکشید. اکنون سطح مبلمان را پاک کرده و بگذارید در معرض هوا خشک شود.

چگونه از سر خوردن مبلمان روی کف چوب جلوگیری کنیم؟

یکی از مشکلاتی که بسیاری از مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند، سر خوردن مبلمان کنفی و حصیری روی کف چوبی، موزاییک یا سنگ است. وقتی مبلمان کنفی و حصیری زیبایی دارید، اغلب باید نگران خطر سرخوردن مبلمان باشید چون ممکن است زمانیکه روی مبل می نشینید، مبل کنفی و حصیری روی کف سر خورده و پایه های آن خراشیده شود.
برای حل این مشکل می توانید از راه حل های زیر استفاده کنید:

پد نمدی

بهتر است برای مراقبت از پایه های مبلمان کنفی و حصیری که با کف تماس دارد، آنها را با پد نمدی بپوشانید. گرچه این یک راه حل رایج است که ممکن است برای مدتی مفید باشد، اما مشکل ساز است زیرا مبلمان همچنان سر می‌خورند

ولکرو

احتمالاً مقرون به صرفه ترین راه حل برای حل این مشکل، گیرهای چسبی یا ترمز مبل است که به راحتی یافت می شوند و ارزان قیمت هستند. این گیرها معمولاً در بسته های 6 تایی عرضه می شوند و برای اینکه آنها را روی مبلمان خود بچسبانید، فقط کافی است محافظ سمت چسب را جدا کنید و آنها را روی مبل خود بچسبانید، در نتیجه یک راه حل نامحسوس و آسان ایجاد می شود.

فرش

اگرچه فرش ها ارزانترین گزینه نیستند، اما به راحتی در جلوگیری از سرخوردن مبلمان جلوگیری کرده و برای مراقبت از مبلمان کنفی و حصیری شما مناسبند. قراردادن مبل کنفی روی مبل با جلوگیری از ایجاد خراش در پایه ها، در طولانی مدت در هزینه شما صرفه جویی می کنند.
علاوه بر این، فرش ها به طراحی اتاق شما شخصیت و نشاط می‌بخشند. به منظور استفاده صحیح از فرش برای جلوگیری از ایجاد خراش، فقط باید مطمئن شوید که فرش کل فضای مبلمان شما را به اضافه چند سانتی متر بیشتر پوشش می‌دهد. برای جلوگیری از سر خوردن فرش، مهم است مطمئن شوید از زیرانداز ضد لغزش در زیر فرش استفاده شده است.

چگونه ظاهر مبلمان حصیری کهنه شده خود را جدید کنید؟

اگر مبلمان حصیری شما به علت قرار گرفتن در فضای باز، دچار فرسودگی و کهنگی شده شاید بتوانید با استفاده از لکه گیر یا لاک مخصوص، ظاهر بهتری به آنها ببخشید. البته این کار را می توان با هزینه کمتری با استفاده از برخی از چیزهایی که احتمالاً در خانه دارید و به همان میزان موثر است انجام دهید.
به عنوان مثال می توانید، از سرکه و اکسید آهن استفاده کنید و حتی مقداری چای برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب. قبل از به کار بردن این روش ها، ایده خوبی است که ببینید مبلمان شما گارانتی دارد یا خیر. چون به احتمال زیاد تغییر مبلمانتان با مواد شیمیایی ضمانت نامه را باطل می‌کند.
اگر از تغییر ظاهر مبلمان خود مطمئن هستید، دو روش زیر می تواند به شما کمک کند:

روش اول: محلول نو کردن مبلمان حصیری خود را آماده کنید

برای شروع، یک ظرف شیشه ای بردارید و آن را تا نیمه با سرکه پر کنید. بهتر است از ظرف دهان گشاد و مقداری پارچه پشمی ضخیم را به قطعات کوچک تقسیم کرده و داخل سرکه بیندازید. درب ظرف را ببنیدید و بگذارید یک شب بماند. صبح یک محلول سرکه / اکسید آهن برای رنگ آمیزی و نو کردن مبلمان خود دارید. اکنون، محلول را با نسبت مساوی آب رقیق کنید. بنابراین اگر ظرف شما تا نیمه پر از سرکه بود، به اندازه نیم دیگر به آن آب را اضافه کنید تا ظرف شما پر شود.
ابتدا در ناحیه ای مبل که زیاد در چشم نیست، مثلا در قسما پایه ها، محلول خود را آزمایش کنید تا مطمئن شوید اثر مطلوبی دارد. مطمئن شوید که محلول خود را روی همان نوع حصیری که می خواهید نو شود، آزمایش کرده اید. کمی صبر کنید تا محلول روی حصیر خشک شود. پس از خشک شدن باید اثر آن را مشاهده کنید. بسته به نتایج اولین تست خود، ممکن است بخواهید محلول را رقیق تر یا غلیظ تر کنید تا رنگ بهتری ایجاد کند. در نهایت اگر نتیجه تست راضی کننده بود، محلول را به آرامی به کل حصیرهای مبل خود بمالید و منتظر داشتن که مبل کاملا نو و جدید شوید.

روش دوم: برای نو شدن مبلمان حصیری خود از چای استفاده کنید

بعضی‌ها با افزودن چای به این محلول، تأثیر بسیار خوبی مشاهده کرده اند. ظاهر مبلمان کمی تیره خواهد شد و کاملا نو به نظر خواهد رسید. پس کمی قبل از شروع رنگ زدن مبل با این محلول، یک قوری چای دم کنید. چای را روی چوب بمالید و بگذارید کاملا خشک شود. اکنون محلول تهیه شده از شب قبل را با برس روی حصیر بمالید. چوب در مقابل چشمان شما نو می شود. اکسید آهن با چای واکنش داده و چوب را به طورموثری به رنگ برنز زیبایی در می آورد.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}