نکات طلایی برای خرید و چیدمان مبل ال صورتی

شنبه, 25 دی 1400
در این مقاله درباره مبل ال صورتی و نحوه چیدمان آن را به طور مختصر و مفید برای شما شرح می دهیم، پس تا آخر این مقاله با ما باشید تا بتوانید تحولی در چیدمان منزل خود ایجاد کنید.

معرفی انواع مبل ال صورتی


یکی از انواع مبلمان که بسیار شیک و زیبا بوده و مناسب منازل کوچک و مستطیل شکل است، مبل ال صورتی است. این مبلمان زیبا بسیار گزینه  خوب و مناسبی  برای مکان‌های هستند که دوست دارید فضای کمی را اشغال کنند و جای زیادی را نگیرید که بتوانید در این مکان از وسایل تزئینی دیگر برای داشتن یک دکوراسیون زیباتر استفاده کنید. 
این مبلمان یعنی مبل ال صورتی کوچک، راحت، و بسیار کاربردی می‌باشد. اگر این مبلمان زیبا برای شما جذاب شدند بهتر است که تا اخر این مطلب با ما همراه باشید. تا بتوانید برای منزل خود یک مبلمان زیبا را انتخاب کنید. 

مدل های گوناگون چیدمان مبل ال صورتی


اگر تمایل دارید که مبل ال صورتی خود را با پرده و فرش ست کنید بهتر است که رنگ پرده وفرش روشن باشد زیرا موجب می‌شود که فضای مستطیل شکل منزل شما را  بزرگتر نشان دهد.  

چیدمان مبل ال  صورتی در پذیرایی


مبلمان ال در طرح ورنگ تنوع زیادی تولید می شود. شما می‌توانید هر مدلی از مبلمان ال را برای خود انتخاب کنید. اما اگر تمایل به رنگ صورتی و مبل ال صورتی دارید می‌توانید مبل ال صورتی را برای منزل خود انتخاب کنید. 
اگر فضای منزل شما کمی کوچک است و به شکل مستطیلی است مبل ال صورتی که دسته های آنها به شکل میز و یا باکس هستند را انتخاب کنید تا به صورت ال مانند آنها را در کنج دیوار قرار دهید تا دکوراسیون منزل شما را زیبا کند. در این صورت لازم نیست که میز عسلی داشته باشید و دکور شما یکپارچه و هماهنگ می‌شود.  
مبل ال صورتی بهترین گزینه برای منازل آپارتمان های کوچک هستند. این مبلمان با هرجنس و متریالی که تولید شوند بسیار نرم و راحتی هستند. این مبلمان دارای قسمتی هستند که دراز و راحت اند و از ان می‌توانید مانند یک تختخواب استفاده کنید و در موقع رفع خستگی به راحتی روی آن دراز بکشید و استراحت کنید. 
این مبلمان یعنی مبلمان ال صورتی را برای سوییت ها و منازلی با متراژ کم هم مورد استفاده قرار می دهند و به همین دلیل اینکه تقریبا هر دو کاربردی هستند و برای این منازل با فضای محدود مناسب هستند و به افراد یک خانواده کمک می‌کند که فضای منزلشان بازتر شود. 

ویژگی های منحصر به فرد مبل ال صورتی


یکی از ویژگی‌های مبل ال صورتی این است که قابلیت انعطاف پذیری دارد. این مبلمان به چند صورت تولید می‌شود مانند یک تکه، دو تکه، و سه تکه. این انعطاف پذیری خیلی مهم است و هر فردی می تواند طبق مکان خود و سليقه خود دکوراسیون منزل خود را تنظیم کند و دکوراسیون را طوری بچیند که مناسب فضای منزلش باشد. بنابراین برای داشتن دکوراسیونی مدرن و چیدمان امروزی مبل ال صورتی را انتخاب کنید زیرا  در چیدمان این مبلمان به راحتی می توانید دکوراسیون خود را اجرا کنید.  

تنوع رنگ در مبل ال صورتی


مبل ال صورتی را می‌توانید با رنگ های متنوع و زیبایی خریداری کنید اگر مبلمانی با رنگ صورتی و طرحی ساده را انتخاب می‌کنید می ‌توانید کوین ها و اکسسوری های دیگر را متناسب با این رنگ انتخاب کنید و دکوراسیون منزل خود به کار ببرید.
 مبل ال صورتی را می‌توانید با بیشتر رنگ ها ست کنید زیرا این رنگ با بیشتر رنگ های دیگر هماهنگ می شود و همین طور می‌توانید دکوراسیون منزل خود را فانتزی کنید وتنوع رنگ در دکوراسیون منزل خود داشته باشید .

هماهنگ کردن دکوراسیون منزل با مبل ال صورتی


مبل ال صورتی می‌تواند  فضای منزل شما را گرم و صمیمی کند. اگرچه این مبلمان برای منازل کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد اما می‌تواند به افرادی که به این منزل وارد می‌شوند یک احساس دل‌ نشینی بدهند. زمانی که فرد وارد این دکوراسیون می‌شود و این فضا را می ‌بینید  دارای یک حس دل ‌نشین است و محیطی گرم و صمیمی  را احساس می‌کند.  

هماهنگی مبل ال صورتی با رنگ دیوار 


به خاطر اینکه اکثر منازل ایرانی دیوارهای با رنگ خنثی و سفید دارند می‌توان مبل ال صورتی را در این منازل به کار برد زیرا رنگ های خنثی و سفید با اکثر رنگها هماهنگ می‌شود و مشکلی به وجود نمی ‌آورد. 
بنابراین مبل ال صورتی را می ‌توان با رنگ دیوارها هماهنگ کرد و خیلی راحت از آنها استفاده کرد. 
شما می ‌توانید مبل ال صورتی را در منزل با وسایل و اکسسوری های دیگری استفاده کنید اگر مبل ال صورتی را می‌خواهید با پرده های اتاق نشیمن خود ست کنید می‌توانید پرده هایی به رنگ صورتی کم رنگ یا سفید استفاده کنید و همین طور فرش هایی که در زیر این مبلمان قرار می گیرد می‌تواند با هر رنگی باشد زیرا مبل ال صورتی دارای رنگی است که با بیشتر رنگ ها هماهنگ می‌شود.
شما می توانید در کنار این مبلمان مدرن وزیبا اکسسوری های دیگری مانند میز خاطره هم به کار ببرید و  رومیزی که بر روی میز خاطره خود استفاده می ‌کنید رنگی متناسب با مبل ال صورتی انتخاب کنید تا دکوراسیون منزل شما را جذاب تر کند.  

ترکیب رنگ صورتی با سایر رنگ ها در دکوراسیون


رنگ صورتی مانند رنگ قرمز یک رنگ ریسکی است بنابراین شما می‌ توانید از این رنگ درکنار رنگ های دیگر هم استفاده کنید تا زیباتر وجذاب تر شوند. شما می‌توانید مبل ال صورتی را طوری انتخاب کنید که پایه این مبلمان به رنگ دیگری باشد که با رنگ صورتی هماهنگ باشد. مثلا رنگ سفید یا رنگ صورتی کمرنگ زیباست و رنگصورتی پر رنگ در کنار هم بسیار زیبا و جذاب می‌شود. 



مبل ال صورتی از چه جنس پارچه هایی تولید می‌شوند؟ 


پارچه های به کار برده شده در مبل ال صورتی بسیار متنوع هستند و همه  آنها بسیار با کیفیت می ‌باشند. اکثرا در ساخت مبل ال صورتی پارچه هایی که بیشتر مخملی هستند و دارای  کیفیت بالایی  هستند و بدون پرز دهی هستند مورد استفاده قرار می‌ گیرند. به دلیل اینکه مبل ال صورتی دارای پارچه هایی با کیفیت هستند قابل شستشو بوده و شما میت وانید خیلی راحت آنها را تمیز کنید. 

مبل ال صورتی دارای چه نوع چوبی است؟ 


مبل ال صورتی از چوب های بسیار مقاوم و با دوام ساخته می‌شوند که مقاومت بالایی دارند و چندین سال می  ‌توان این مبلمان را استفاده کرد بدون اینکه ابن مبلمان دچار شکستی و فرو رفتگی شوند. از چوب های که تولید کنندگان برای مبل ال صورتی و تمام مبلمان راحتی دیگر استفاده می کنند می توان موارد زیر را نام برد:
- چوب گردو، 
- چوب بلوط، 
- چوب افرا  

چوب گردو


یکی از بهترین و مرغوب ترین چوب های به کار رفته  برای ساخت مبل ال صورتی و همین طور سایر مبلمان راحتی، می‌توان چوب گردو را نام برد که این چوب بسیار با دوام و مقاوم می‌باشد.
این چوب دارای طول عمر بالایی است و یکی از ویژگی های خوبی که دارد این است که با اینکه بسیار محکم وسفت است بسیار راحت برش می خورد و روی آن را می‌توان حکاکی انجام داد.  حکاکی هایی که روی این چوب انجام می‌شود سالها باقی می‌ماند. چوب های گردو انواع گوناگونی دارد که عبارتند از:
- چوب گردو سیاه، 
- چوب گردو برزیلی،
- چوب گردو آمریکایی و 
- چوب گردو کارائیب. 

چوب افرا


چوب افرا چوبی است که بسیار سخت است و در طبیعت به عنوان سخت ترین نوع چوب شناخته شده است که در ساخت مبل ال صورتی هم به کار برده می شود. این چوب دارای کیفیت درجه یک و ممتازی است که بیشتر تولید کنندگان مبلمان از این چوب محکم و مقاوم استفاده می کنند.
 این چوب در مقابل ضربه بسیار محکم و مقاوم است و تولید کنندگان علاوه بر تولید مبلمان از این چوب برای ساخت کمد ودیگر دکور های چوبی استفاده می کنند.

چوب بلوط


یکی دیگر از چوبهایی که برای تولید مبلمان راحتی و همچنین مبل ال صورتی مورد استفاده قرار می‌گیرد چوب بلوط است. چوب بلوط بخاطر استقامت بالا ومقاومت زیادش بهترین کیفیت را دارد. 
این چوب سالها طول می‌ کشد تا دچار پوسیدگی شود و سایش و اصطحلاک بالایی دارد و به همین جهت در مبل ال صورتی و یا بعضی دیگر مبل ها مورد استفاده قرار می‌ گیرد.
 همچنین از چوب بلوط برای ساخت دیگر لوازم چوبی مانند : کمد، میز ناهارخوری، صندلی و… از این نوع چوب استفاده می شود.
چوب بلوط دو دسته است که عبارتند از:
- چوب بلوط قرمز و 
- چوب بلوط سفید
که هردو دسته ی این چوب ها بسیار مقاوم می‌ باشند. چوب بلوط دارای رنگ روشنی است که بسیار زیبا است و زیبایی منزل شما را دوچندان می کند. 

چیدمان ترکیبی مبل ال صورتی


یگی از چیدمان ها و ترکیب رنگ های فوق العاده زیبای مبل ال صورتی ترکیب رنگی از صورت پر رنگ یا سرخابی و صورتی کم رنگ هست. 
از این رو مثلا می توان در یک ست 7 نفره مبل ال صورتی، دو مبل تکی را به رنگ صورتی پر زنگ یا همان سرخابی سفارش داد و مابقی ست به رنگ صورتی کم رنگ باشد و یا برعکس می توان قیمت اعظم مبل را با رنگ صورتی پر رنگ و مبل های تک نفره را به رنگ صورتی کم رنگ گرفت. البته به شما توصیه می کنیم که مبل های بزرگتر را به رنگ صورتی کم رنگ انتخاب کنید زیرا رنگ تند سرخابی بعد از مدتی به شما احساس یکنواختی می دهد و چندان چشم نواز نیست، درحالی که مبل ال صورتی به رنگ صورتی کم رنگ با درصدی از رنگ سرخابی فضای شما را روح بخشیده و آرامش را به خانه شما می آورد، ضمن آنکه درصد کم رنگ سرخابی به کار رفته در آن این مبل را از حالت یکنواختی در می آورد. اخیرا این ترکیب رنگ مبل ال صورتی بسیار رایج شده  است و به وفور در فروشگاه های فروش مبل می بینید، با این حال اگر طرفدار سادگی هستید می توانید ست مبل ال صورتییک دست کم رنگ را انتخاب نموده و بعد کوس های مورد استفاده با این مبلمان را از رنگ تندتری که با صورتی همخوانی دارد مثلا گلبهی یا رنگ سرخابی انتخاب کنید.
پس اگر حس می کنید دکوراسیون منزل شما یکنواخت و تکراری شده یکبار مبل صورتی را امتحان کنید، مطمنا پشیمان نخواهید شد.

جمع بندی


مبل ال صورتی را می‌توانید از فروشگاه‌های معتبر چوب خریداری کنید. شما می ‌توانید مبل ال صورتی را به دو صورت سفارش دهید. 
اگر تمایل دارید که به بازار بروید و فرصت کافی برای دیدن این نوع مبلمان را دارید می‌توانید با رفتن به این فروشگاه ها این مبلمان را خریداری کنید. اما اگر مشغله‌ی کاری زیادی دارید و فرصت کافی برای رفتن به این فروشگاه‌ها را ندارید می‌ توانید به صورت اینترنتی از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر چوب این مبلمان زیبا را خریداری کنید. 
همچنین مقاله 10 ایده طراحی دکوراسیون مبل ال فیروزه ای در خانه های کوچک را مطالعه کنید تا ایده های بیشتری در مورد چیدمان منزل خود با رنگ های کمتر رایج بگیرید.
برچسب ها:
مبل ال صورتی

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}