10 ایده طراحی دکوراسیون مبل ال فیروزه ای در خانه های کوچک

سه شنبه, 16 شهریور 1400

طراحی دکوراسیون مبل ال به ایده های خاصی نیاز دارد. برخی از افراد مبلمان ال خود را به شکل L و برخی دیگر به شکل U قرار می دهند. طراحی هر کدام از این چیدمان ها به فضای خانه شما بستگی دارد. افرادی که دارای اطلاعات نسبتا مفیدی در رابطه با طراحی دکوراسیون هستند، معمولا رنگ فیروزه ای را گزینه مناسبی برای مبلمان می دانند.
مبل ال نوعی جدید از مبلمان است که برای پر کردن گوشه های خانه های کوچک مناسب می باشد. این مبلمان می تواند بهترین گزینه برای طراحی دکوراسیون خانه های کوچک شما باشد زیرا فضای خانه را بزرگتر و آزادانه تر نشان می دهد. مبل ال فیروزه ای از بهترین مدل های ال می باشد که طرفداران خاص خود را دارد. این مبل به راحتی با دکوراسیون منزل شما ست خواهد شد. در این مطلب سعی کرده ایم شما را با طراحی دکوراسیون مبل ال فیروزه ای آشنا کنیم پس در ادامه همراه ما باشید.

مبل ال چیست؟

مبل ال نوعی از مبلمان می باشد. این مدل مبل از نظر ظاهری به حرف انگلیسی L شباهت دارد به همین دلیل به آن مبل ال می گویند و از دو ضلع تشکیل شده است که طول یکی از ضلع ها بزرگتر می باشد.
مبل های ال در کنار هم قرار گرفته و زاویه 90 درجه را ایجاد می کنند. اضلاع این نوع مبلمان به صورت متصل و جدا وجود دارد که در هر صورتی که باشد، نماد L ایجاد خواهد شد. از آنجایی که مبل ال گوشه های 90 درجه دارد، می تواند فضای گرم و صمیمی را برای دورهمی ها و جلسات خانگی به ارمغان آورد.
مبل ال برای خانه های کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که نشیمن منزلتان کوچک است و اهل مهمانی و دورهمی نیز هستید، نقش مبل ال پررنگ تر می شود زیرا این مبل سطح یکپارچه ای دارد. بنابراین می توانید چیدمان آن را طوری قرار دهید که برای نشستن افراد، فضای بیشتری فراهم شود.
مبل ال علاوه بر سرو سامان دادن به خانه های کوچک، برای فضاهای بزرگ نیز مناسب می باشد. مبل ال فیروزه ای از مبل های ال می باشد که می تواند مانند نگینی در مرکز نشیمن خانه های بزرگ شما بدرخشد بنابراین با این نوع مبل می توانید زیبایی دکوراسیون منزل خود را دو چندان کنید.

مبل ال فیروزه ای با چه رنگی ست می شود؟

فیروزه ای از رنگ های سرد محسوب می‌ شود بنابراین در کنار مبل ال فیروزه ای استفاده از رنگ های گرم مانند زرد، نارنجی، خردلی و طلایی زیبایی خاصی را به منزل شما خواهد داد. همچنین استفاده از رنگ فیروزه ای در طراحی دکوراسیون داخلی می تواند دکوراسیون منزل شما را جذاب و سلطنتی نشان دهد.

چیدمان مبل ال فیروزه ای برای سالن های مربع و مستطیل

مبل ال فیروزه ای برای هر نوع فضایی مناسب می باشد و فرقی نمی کند که پلان اتاق نشیمن تان به چه شکلی است زیرا به راحتی می توان آن را با فضای خانه تان مچ کنید اما سعی کنید به رنگ آن توجه کرده سپس آن را با سایر وسایل هماهنگ کنید. در صورتی که فضای خانه شما مربعی و به صورت متمرکز است بهتر است از مبل هایی که دارای دو بال برابر و متقارن هستند، استفاده نمایید.
امروزه بسیاری از سالن های پذیرایی به شکل مستطیل ساخته می شوند. بنابراین نحوه طراحی مبلمان باید به گونه ای باشد تا به بهترین شکل ممکن قرار گرفته شود. برای خانه هایی که به شکل مستطیل و دارای کشیدگی هستند، پیشنهاد می دهیم از مبلمان نامتقارن استفاده کنید. شما می توانید بال های بزرگتر مبلمان را در راستای ضلع بزرگتر قرار دهید تا دکوراسیون منزل شما بهتر نمایان شود.

تغییر ابعاد مبل های ال

بسیاری از انواع مبلمان دارای این قابلیت هستند که به راحتی از هم تفکیک شوند. مبل ال فیروزه ای نیز از مبل های ال می باشد که با رنگ زیبایی خود، طراحی منزل شما را خاص خواهد کرد. مبل های که به راحتی تفکیک می شود این مزیت را دارند که فرم چیدن آن ها را با توجه به فرم اتاقتان تغییر دهید.

چیدمان ترکیبی با مبل ال فیروزه ای

برای طراحی دکوراسیون منزل خود می توانید مبل ال فیروزه ای را با انواع مبلمان نظیر کاناپه تک یا دو نفره، پاف و… ترکیب کنید. اما به ترکیب رنگی توجه داشته باشید تا هماهنگی بهتری ایجاد شود.
فیروزه ای از رنگ های پر زرق و برق و شیک می باشد که آرامش خاصی را برای شما ایجاد می کند. این رنگ می تواند با تمامی طیف های رنگی ترکیب شود اما با رنگ های گرم، ترکیب فوق العاده تری را برای دکوراسیون منزل شما ایجاد می کند.

 

10 ایده طراحی دکوراسیون مبل ال فیروزه ای در خانه های کوچک

تنوع در چیدمان مبل ال کنج

بهترین چیدمان برای گوشه های خالی سالن شما به صورت کنج است یعنی دو ضلع مبل ال را طوری قرار دهید که در گوشه دیوار به یک دیگر برسند. این نوع چیدمان برای سالن های کوچک نیز مناسب می باشد زیرا دسترسی با فضای وسط سالن بیشتر شده و استفاده بیشتری از کناره ها می شود. همچنین می توانید برای پر کردن بقیه قسمت های سالن از صندلی های تک نفره استفاده کنید تا طراحی منحصر به فرد و زیبایی به وجود بیاید.

چیدمان مبل ال شکل به صورت باز یا بسته

هنگامی که بین فضای پذیرایی و اتاق خواب شما دیواری وجود نداشته باشد و شما بخواهید این دو قسمت را از هم جدا کنید، می توانید میز و صندلی را پشت به فضای میز ناهارخوری قرار دهید تا این دو قسمت از یک دیگر تفکیک شوند. بنابراین مبل ال شما می تواند به عنوان دیوار مورد استفاده قرار بگیرد.

چیدمان مبل ال به شکل U و ویژگی های آن

برخی از مدل های مبل ال دارای قطعاتی هستند که به آسانی از یک دیگر جدا می شوند. این قابلیت برای طراحی های متفاوت کمک بسیاری می کند.
گاهی اوقات می توان چیدمان مبل های ال را مانند U را درآورد بنابراین تغییر حالت از ویژگی های این مبلمان می باشد که شما را از یکنواختی خارج می کند. این نوع مبلمان قابل انعطاف پذیرترین مدل های مبل در دنیا شناخته شده اند. بنابراین نورپردازی مناسب و به کارگیری نور طبیعی و مصنوعی تاثیر بسزایی در زیبایی مبل ال فیروزه ای شما دارد.

استفاده از ترکیب رنگ های جذاب

مبل های ال معمولا داری ساختار ساده ای هستند بنابراین باید رنگی را انتخاب نمایید تا از یکنواختی محیط کاسته شود. مبلمان ال دارای رنگ های شاد و متنوعی هستند که از میان انواع آن، مبل ال فیروزه ای ترکیب رنگ جذابی دارد.

مبل ال گرد و چیدمانی حیرت انگیز

مبل ال تنها به صورت کنج و نود درجه وجود ندارد بلکه گاهی اوقات به شکل یک نیم دایره دوست داشتنی وجود دارد. مدل نیم دایره این مبلمان سبب ایجاد فضاهای پرت در قسمت های پشتی مبل می شود بنابراین ممکن است استفاده از این مکان ها امکان پذیر نباشد.
مبلمان ال در دیوارهای منحنی و یا در زیر پنجره های منحنی کاربرد بیشتری دارند. اما در فضاهای کوچک هم مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین در هنگام خرید به نوع چیدمان منزل خود توجه داشته باشید.

طراحی مبل ال فیروزه ای و سلطنتی

گاهی اوقات مبلمان ال و سلطنتی را در کنار هم قرار داده و منظره زیبایی را به وجود می آورند اما باید به این نکته توجه شود که خیلی نزدیک به هم قرار نگیرند.
هنگامی که مبل ال فیروزه ای و سلطنتی را در کنار هم قرار می دهید رنگ مبل سلطنتی باید به گونه ای باشد که هماهنگی بین این دو برقرار شود. لزوما به شبیه هم بودن رنگ ها نیازی نیست اما بهتر است تا حدودی هم خانواده هم باشند تا دکوراسیون منزتان زیباتر شود. رنگ فیروزه ای در کنار رنگ طلایی جلوه خاصی داشته و حس سرزندگی، شادابی و.. را به شما خواهد داد.

برای چیدمان مبل ال هفت نفره باید از چه ترفندی استفاده کنیم؟

چیدمان مبل می تواند متفاوت باشد. در صورتی که از مبل هفت نفره استفاده می کنید، می توانید دو کاناپه سه نفره را در ضلع طویل تر قرار داده و مبل تک نفره را در ضلع کوچکتر بگذارید. این نوع مبلمان بیشتر برای خانه هایی مناسب می باشد که حالت مستطیل شکلی داشته و طول زیادی دارد.
در بسیاری از چیدمان مبل های ال می توانید میز جلو کاناپه ها را مورد استفاده قرار دهید اما استفاده از میز وسط برای چیدمانی که ذکر کردیم مناسب نمی باشد زیرا طول مبلمان شما زیاد می باشد و میز وسط نه تنها منظره زیبایی را ایجاد نمی کند بلکه از تقارن آن می کاهد. بنابراین می توانید میزهای عسلی کوچک را در کنار مبلمان خود قرار داده و از میز عسلی برای این نوع چیدمان هفت نفره استفاده نکنید.

نتیجه گیری

مبل ال فیروزه ای از خوش رنگ ترین مدل های ال می باشد که به راحتی با سایر وسایل منزل ست می شود اما نباید این مبل را در کنار هر رنگی مورد استفاده قرار داد زیرا نه تنها حس شادابی و سرزندگی به شما دست نمی دهد بلکه احساس پوچی و افسردگی در شما ایجاد خواهد شد. این نوع مبلمان دارای چیدمان متفاوتی بوده که در این مقاله به آنها اشاره نمودیم.
برای خرید این مبلمان به دکوراسیون منزل خود توجه کرده و نوع جداشونده یا متصل را خریداری نمایید. سایت چوب و مبلمان دارای جدیدترین انواع مبلمان می باشد که کیفیت بالایی داشته و از قیمت مناسبی برخوردارند. بنابراین برای خرید می توانید از این فروشگاه آنلاین دیدن کرده و مبل انتخابی خود رو خریداری نمایید.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}