مقایسه ویژگی ها و قیمت مبل استیل ترک و ایرانی

چهارشنبه, 20 بهمن 1400
امروزه مبل استیل ترک از مبل های سبک مدرنی است که طرفداران خاص خود را دارد. به دلیل سبک مدرن و ظرافت خاص به کار رفته در این مدل مبلمان همواره از محبوبیت ویژه ای برخوردار است. مبلمانی که می‌توانید در چیدمان دکوراسیون داخلی منزل استفاده کنید سه مدل است که عبارتند از:
- مبل استیل یا سلطنتی، 
- مبل راحتی و 
- مبل کلاسیک
ما در این مقاله سعی می‌کنیم که مبلمان استیل یا سلطنتی را به شما معرفی کنیم و ویژگی های این مبل زیبا را که در دونوع جنس وجود دارد برای شما بیان کنیم و در اخر به بررسی قیمت مبل استیل ترک بپردازیم. 
مبلمان سلطنتی با مبلمان دیگر متفاوت هستند. این مبلمان از لحاظ مواد سازنده‌ ای که دارند با دیگر مبلمان اختلاف دارند. این مبلمان دارای ارتفاع بلندی هستند که از ویژگی‌ های مهم این مبلمان این است که اشرافی بودن این مبلمان را نشان می دهد. همچنین از ویژگی های منحصر به فردش این است که این مبل ها دارای منبت کاری های بسیار زیبایی هستند که نشان گر تفاوت اصلی این مبلمان با مبلمان دیگر است. 

مقایسه ویژگی های مبلمان استیل ترک و ایرانی


مبلمان استیل یا سلطنتی در دو نوع مبلمان استیل ترک و مبلمان استیل ایرانی در بازار وجود دارند. مقایسه این دو مدل مبلمان تا حدودی سخت است زیرا این دو مبلمان باهم اختلاف زیادی ندارند و همه ی ویژگی های آنها شبيه به هم هستند و تنها در پارچه های آنها این دو مبل باهم اختلاف دارند. 
مبل استیل ترک و همینطور مبلمان استیل ایرانی از لحاظ وزنی که دارند هردو باهم یکسان هستند. هردوی این مبلمان چه از جنس ایرانی باشند وچه از جنس ترک دارای وزن زیادی هستند و دلیل سنگین وزن بودن آنها متریال مورد استفاده در آنها است. 
در مبل استیل ترک و مبلمان استیل ایرانی از بهترین و با کیفیت ترین چوب ها استفاده می شوند که نام این چوب ها عبارتند از : چوب سفید، گردو، راش و بلوط و…. است که دسته‌ها و پایه های این مبل ها را با آنها می‌سازند و این مبلمان را باکیفیت تر می‌ کنند. 

متریال 


بخش های زیادی از مبل های استیل ترک و ایرانی را چوب و پارچه تشکیل می دهد. وجود ابر و فومی که در این نوع مبل ها مورد استفاده قرار گرفته است در مقایسه با مبل های راحتی بسیار کمتر می‌ باشند و درصد چوبی که در مبلمان استیل ترک و ایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد بیشتر است.
مبلمان استیل ترک و ایرانی شامل چوب هایی از جنس راش، چوب سفید، گردو و امثال اینها است  که بر اساس نوع چوب به کار برده شده در مبلمان استیل ترک و ایرانی آنها را قیمت گذاری می‌کنند. مبلمان راحتی را بیشتر با پارچه درست می‌کنند تا احساس راحتی ببشتری داشته باشید اما مبلمان استیل ترک و ایرانی را با چوب بیشتر درست می‌ کنند تا طول عمر بیشتری داشته باشند و دوام و مقاوت زیادی هم داشته باشند. 

ارتفاع و ابعاد مبلمان استیل


مبلمان استیل ترک و ایرانی که با نام مبلمان سلطنتی هم معروف می‌ باشند ، به همین خاطر تشریفاتی بودن آنها و اینکه این مبلمان مخصوص سبک زندگی های پر زرق و برق و تجملاتی هستند مبلمان سلطنتی نامیده شده اند.
این مبلمان ویژگی های زیادی دارند که آنها را خاص کرده اند مانند ارتفاع زیاد آنها و اندازه ابعاد بزرگ آنها. به همین دلیل قیمت مبل استیل هم از نوع ترک وهم ایرانی بسیار گران تر هستند. 
اگر شما منزلی کوچک دارید. استفاده از مبل های استیل در چیدمان منزلتان درست نیست. مبل های استیل ارتفاع بیشتری دارند و فضای بیشتری را در منزل می‌گیرند، بنابراین مناسب منازل آپارتمانی یا کوچک نیستند.  اما اگر منزلی بزرگ دارید و تمایل دارید که یک زندگی سلطنتی و تشریفاتی داشته باشید بهتر است که از مبل های سلطنتی استفاده کنید و می توانید این مبلمان را  در دو نوع ترک یا ایرانی خریداری کنید.

 ویژگی های مبل استیل ترک


 در ساخت مبل استیل ترک از چوبی بنام سرخدار هم استفاده می کنند. این چوب ها  مقاومت بسیار بالایی دارند دارای وزن سنگینی هستند. استفاده از چوب هایی سرخدار باعث افزایش وزن مبلمان استیل ترک می‌‌شود . 
از انواع دیگری از چوب ها می‌ توان به  چوب روسی  اشاره کرد که در ایران هم موجود هستند و تولید کنندگان مبل آنها را استفاده می کنند و همین طور چوب های دیگری بنام :
- چوب فندوق
- چوب گیلاس و 
- چوب شمشاد 
وجود دارند که به منظور تولید مبلمان استیل آنها را مورد استفاده قرار می‌دهند. 

فوم به کار رفته برای ساخت مبل استیل


تولید کنندگان مبلمان  از فوم های مختلفی در مبلمان استفاده می کنند، اما فومی که در مبل استیل ترک و ایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد فوم سرد، است که از بهترین انواع فوم ها هستند که با طرح ها وسبک های مختلف به کار برده می شوند.  فوم های سرد در دمای بسیار پایینی درست می شوند و در مجاورت حرارت به صورت مستقیم قرار گرفته نمی‌ شوند. 
 این فوم ها  طول عمر زیادی دارند و همچنین خاصیت ارتجاع پذیری دارند تا اشخاصی که روی این مبلمان می‌ نشیند احساس آرامش و راحتی داشته باشند. 

پارچه مورد استفاده بر روی مبل استیل ترک 


سازندگان مبل برای هر مبلی از یک نوع پارچه استفاده می‌کنند. این تنوع در پارچه ها موجب می‌شود که زیبایی مبلمان دوچندان شود و با ظاهر وشکل آنها هماهنگ شوند. 
مبل استیل ترک و ایرانی را با پارچه‌هایی تولید می‌کنند که این پارچه ها بسیار لوکس و شیک هستند، و حالت زرق و برقی دارند.
این پارچه ها بیشتر به رنگهای نقره‌ای و طلایی هستند و جنس های مختلفی دارند که ما به بعضی از این پارچه ها اشاره می کنیم مانند:
- شانل
- کریستال
- جیر
این پارچه ها بسیار شیک و باکیفیت هستند و دارای مقاومت بسیاری هستند و به سادگی فرسوده نمی ‌شوند این پارچه ها تا سالیان زیادی مقاومت دارند.



متریال به کار رفته در مبل استیل ترک و ایرانی 


همان طور که در بالا ذکر کردیم تمام متریال مورد استفاده در مبلمان استیل ترک و ایرانی با بهترین کیفیت و دوام هستند این متریال شامل چوب، پارچه و فوم های هستند که در این مبلمان استفاده می‌شوند.

منبت کاری بر روی مبلمان استیل ترک و ایرانی 


در مطالب بالا ذکر کردیم که ، یکی از  تفاوت های مهم مبلمان استیل با سایر مبلمان،  این است که این مبلمان دارای  منبت کاری های زیبا بر روی بخش های مختلف شان هستند . این بخش ها، شامل موارد زیر هستند:
- تاج
- دسته
- پایه
منبت کاری هایی که روی مبلمان استیل ترک و ایرانی طراحی می‌ شوند اکثرا دارای طرح های بسیار زیبایی  هستند و با ظرافت خاصی انجام می شوند . یکی از انواع طرح هایی که روی این مبلمان انجام می شود، طرح گل و گیاهان است که موجب می شود به  مبلمان استیل لطافت و طرافت خاصی بدهد. با ایجاد این منبت کاری ها قیمت مبل استیل ترک افزایش می یابد. 

تشک های مبل استیل ترک و ایرانی 


در مبلمان استیل ترک و ایرانی تشک هایی را درست می کنند تا از استحکام بالایی برخوردار باشند. این تشک ها را دوبل می ‌سازند تا مقاومت و دوام بیشتری داشته باشند و تا چندین سال در آنها تغییری به وجود نیاید و نیازی به تعویض نباشد. بنابراین همیشه قبل از خرید مبل استیل به تشک آن توجه کنید. 

قیمت انواع مبل استیل ترک و ایرانی


 با توجه به نکات ذکر شده در بالا، مبلمان استیل ترک و ایرانی دارای قیمت بیشتری نسبت به مبلمان دیگر هستند، زیرا همه ی متریال که از قبیل چوب و پارچه و تشک دوبل و همینطور منبت کاری هایی که با دست انجام شده اند بر قیمت  این مبلمان تاثیر دارد و موجب افزایش قیمت این مبل می ‌شود. 

روش های تمیز کردن مبل 


به منظور تمیز کردن مبلمان استیل استفاده از حلال های پاک کننده  ضروری هستند. با بکارگیری این پاک کننده ها به آسانی می‌توان مبلمان استیل را تمیز کرد. اکثر مبل ها برچسب‌هایی دارند که توضیح داده که چطور مبلمان را شست و شو دهیم . این لیبل ها به منظور تمیز کردن مبل سلطنتی یا استیل هستند و به ما کمک می‌کنند تا بتوانیم آنها را بهتر تمیز کنیم  و شرایط تمیز کردن را در آنها می ‌توانیم مشاهده کنیم..
یکی از انواع راهکارهایی که می توان در تمیز کردن مبل استیل به کار گرفت  سرکه و مایع دستشویی است.
برای این کار  یک سطل آب مقطر را  آماده می ‌کنیم، زیرا  آب لوله کشی مناسب تمیز کردن مبل استیل نیست و توصیه نمی شود،  چون آب لوله کشی شامل املاح معدنی هستند  که موجب می‌ شود عملیات شست و شوی به خوبی انجام نگیرد و مبلمان استیل را تمیز نکنند. 
سپس سه عدد دستمال پارچه‌ای تمیز که رنگ های روشنی دارند را از قبل آماده کنید و مایع دستشویی و سرکه و آب مقطر را باهم مخلوط کنید بعد از مخلوط کردن، این مخلوط را که مانند یک حلال است  به آرامی روی یک قسمت کوچکی از مبل که لک شده است بکشید و آن را امتحان کنید.
 بعد از اینکه مطمئن شدید لک دارد به خوبی تمیز می شود به قسمت‌های دیگر که کثیف هستند بکشید و با دستمال تمیز دیگری آن را خشک کنید و مدتی مبل را استفاده نکنید تا کاملا خشک شود. بعد از اینکه مبل استیل کاملا خشک شد روی  آن را با برس مناسب و نرمی تمیز کنید. 
یکی از روش‌هایی که می توان مبل استیل را تمیز کرد و لکه های آن را از بین برد استفاده از جوش شیرین است. به کمک جوش شیرین لکه های ایجاد شده روی مبلمان استیل به راحتی از بین می ‌روند.
 کافی است که نصف آب و نصف جوش شیرین را باهم مخلوط کنید و به مدت 20 دقیقه روی محل مورد نظر بکشید تا لک ها و کثیفی ایجاد شده از بین برود. همینطور شما می‌توانید جوش شیرین را به صورت خشک روی مبلمان بپاشید زیرا جوش شیرین به صورت خشک هم قابلیت تمیز کنندگی دارد و شما می توانید بعد از چند ساعت آنها را با جاروبرقی تمیز کنید. 
در مقاله " روش های تمیز کردن و براق کردن مبل استیل چوبی" روش های دیگر تمیز کردن مبل چوبی را نیز به شما معرفی کرده ایم.

برچسب ها:
مبل استیل ترک

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}