مبل پایه فلزی بهتره یا چوبی

پنجشنبه, 1 اردیبهشت 1401
یکی از مهمترین نکاتی که باید هنگام خرید مبل در نظر بگیریم پایه آن است. در بازار انواعی از مبلمان با پایه های مختلف تولید شده اند که دو نوع فلزی و چوبی از اصلی ترین آنها هستند. 
پایه های مبلمان چوبی بسیار زیبا و شکیل هستند، می توان با اطمینان گفت زیباترین مبل ها دارای پایه های چوبی هستند ولی با این وجود مبلمان ها دارای پایه های فلزی برای افرادی که علاقه زیادی به سبک های مدرن و جدید دارند یک گزینه مناسب است و همه چیز به سلیقه افراد بستگی دارد.

مقایسه مبل پایه فلزی و پایه چوبی


برخی از انواع مبلمان دارای پایه های فلزی می باشند از این رو شما باید دقت نماید که جنس فلزی که در پایه های مبل استفاده شده، جنس خوبی است یا خیر. معمولا فلزات دارای تنوع بیشتری نسبت به چوب هستند و تقریبا قیمت بسیار مقرون به صرفه تری هم دارند، این پایه های فلزی بسیار مدرن و امروزی هستند و تقریبا بیشتر مبلمان های جدید پایه های فلزی دارند.
مبل های که دارای پایه های فلزی هستند معمولا استحکام بالاتری نسبت به  پایه چوبی دارند  و به راحتی می توانید به هر دلیلی پایه های آن ها را تعویض نماید، این پایه ها نسبت به پایه چوبی بسیار پرطرفدار تر می باشند.
مبل های که دارای پایه های چوبی هستند بسیار محکم می باشند و تقریبا استحکام زیادی دارند، و در مدل و رنگ و کیفیت بسیار زیادی تولید می شوند شما باید هنگامی که می خواهید مبل پایه چوبی خریداری کنید به کاربرد و کیفیت این محصولات اهمیت زیادی بدهید.

قیمت مبل پایه فلزی و چوبی


مبل های پایه فلزی نسبت به پایه های چوبی از استحکام بیشتری برخوردار هستند و ظاهری بسیار مدرن به منزل شما می بخشند. این نمونه از مبلمان ها با طرح پایه های مینیمال و ظریف ساخته شده و از تجملات به دور است. ترکیب چوب، پارچه و فلز در دکوراسیون های داخلی یک ترکیب بسیار امروزی و مدرن است که می تواند بافت های متریال را به خوبی به شما نشان بدهد. مبلمان های پایه فلزی را می توانید با میز عسلی فلزی ست نماید. 
قیمت مبلمان های که پایه های آن ها از جنس چوب و یا فلز است معمولا به نوع فلز و یا چوبی بستگی دارد که در ساخت پایه ها و بدنه مبلمان استفاده شده است پس هر چه کیفیت چوب و فلز بالاتر باشد معمولا قیمت بیشتری هم خواهد داشت.



ویژگی های مبلمان پایه فلزی و پایه چوبی


مبلمان های امروزی دارای تنوع بالای هستند که بیشتر این مبلمان ها یا دارای پایه فلزی هستند و یا پایه چوبی که هر یک از ان ها دارای ویژگی های و کاربردی است.

پایه مبل فلزی


پایه مبل های که فلزی هستند معمولا از ورق آهن می باشند ولی آلومینیوم به خاطر استحکام و دوام بالایی که دارد می تواند یک جایگزین خوب به جای پایه آهنی باشد و معمولا به شکل های لوله ای و استوانه ای طراحی می شود.
در هنگام انتخاب مبل شکل ظاهری ، ابعاد، نوع پایه بسیار اهمیت دارند. یکی دیگر از نکاتی که در هنگام مبلمان باید در نظر بگیرید توان مبل است که یکی از مواردی است که باید حتما در نظر بگیرید.
رنگ پایه های مبل فلزی معمولا به رنگ های نقره ای و طلایی می باشد شما اگر مبلمان مورد نظر خود را از سایت چوب خریداری نماید می توانید مطابق سلیقه خود پایه های مبلمان را تغییر بدهید. برخی از افراد می خواهند که مبلمان های خود را تعمیر نمایند و پایه های فلزی جدید و امروزی را جایگزین پایه های قدیمی می کنند که زیبایی خاصی را به مبلمان آن ها داده می شود. برخی از مبلمان ها هستند که دارای پایه های فلزی هستند که آن ها را برای شما توضیح می دهیم:

مبل تخت خواب شو چستر یگانه


این نمونه از مبلمان حالت تخت خوابی دارد و در ست ۸ نفره تولید می‌شود و پایه‌های این مبل  از فلز آبکاری فورتیک تهیه شده که دارای مقاومت بسیار بالایی است همچنین در نشیمنگاه این مبل از اسفنج 30 کیلویی ویژه استفاده شده است.

مبل راحتی پایه فلزی گلاره


این مبلمان دارای دوخت بسیار زیبای است و دارای دو کاناپه و دو مبل یم نفره است. در این مبل از فلز آبکاری فورتیک استفاده شده است این فلز یکی از بهترین و با کیفیت ترین فلز های است که برای پایه های مبل استفاده می شود و از استحکام بالای برخوردار می باشد.

مبل چستر سفید کوشا


این مبلمان در ست 8 نفره تولید می شود و دوختی بسیار زیبا دارد این مبل دارای پایه های فلزی است که پایه های آن بسیار باکیفیت است و از چوب روس در بدنه آن استفاده شده است.

مبل راحتی وریا


در نشیمن گاه این مبل از اسفنج 30 کیلویی  ویژه استفاده شده است و جنس بدنه داخلی این مبل از بهترین چوب تولید شده است و پایه های این مبب از جنس فلز هستند که این فلزها به رنگ های طلایی و سیلور قابل تغییر می باشند.

پایه مبل چوبی


برخی از مردم بر این باور هستند که زیباترین و شیک ترین مبلمان ها آن های هستند که دارای پایه های چوبی هستند. پایه های چوبی بیشتر در مبلمان های راحتی مورد استفاده قرار می گیرند، بدنه مبلمان های راحتی از هر نوع چوبی که باشد پایه های آن ها هم از آن ساخته می شود مثلا برخی از مبلمان ها از چوب درخت گردو، چوب راش تولید می شوند و برخی دیگر از درخت کاج که تولیدکنندگان از همان  چوب ها برای پایه‌های مبلمان هم استفاده می کنند به این علت که این نوع چوب ها دارای کیفیت بی نظیری هستند و بیشتر مشتریان از این نوع چوب و پایه های مبل رضایت کامل دارند.
 استفاده از نقش ها و منبت کاری ها بر روی پایه های چوبی باعث جذابیت مبلمان می شود پس برخی از تولیدکنندگان برای زیبایی بیشتر مبل های خود  آن را بر پایه ها اجرا کردند و با نقش و نگار هایی که بر روی پایه های چوبی می‌زنند زیبایی زیادی به  مبلمان می دهند.

مبل چستر قایقی پایه چوبی


این نمونه مبل حالت اسپرت دارد و از بهترین چوب در بدنه و پایه های آن استفاده شده است. بر روی این مبل ها از لمسه دوزی استفاده شده است که این مبل را بسیار زیبا و شیک کرده است. این مبل ها برای فضا های کوچک مناسب است. این مبلمان ها در رنگ های متنوع در سایت چوب موجود می باشند. برای آشنایی بیشتر با این مبلمان می توانید به مقاله "مبل چستر قایقی برای چه فضاهایی مناسب است" مراجعه کنید.

معایب و مزایای مبل پایه فلزی و چوبی


مبلمان های که دارای پایه های فلزی و چوبی هستند یک سری مزایا دارند که این مزایا شامل:
کیفیت و مقاومت پایه های فلزی یکی از مزایای استفاده از این پایه ها است اگر پایه های فلزی به خوبی بر روی مبل نصب شوند می‌توانند تا سالیان زیادی برای شما کارکرد داشته باشند. معمولاً برای پایه های فلزی از متریال های همچون: پروفیل های فولادی واستیل و ورق آهن استفاده می کنند که یکی از پر استفاده ترین متریال هایی که برای ساخت پایه های فلزی استفاده می شود همان پروفیل‌های فولادی است این متریال به علت دوام و کیفیت بی نظیری که دارد در بیشتر مبلمان ها استفاده می شود.
پایه های استیل به دلیل قیمت بالای که دارند کمتر در پایه‌های مبلمان از آن استفاده می‌کنند و جایگزین خوبی برای پروفیل‌های فولادی نمی باشند ولی این گونه پایه ها را می توان برای مبلمان هایی که در شهرهای شمالی کشور هستند استفاده کرد به این دلیل  که دوام چوب در برابر رطوبت کمتر می باشد  و شهرهای شمالی دارای رطوبت بالای هستند پس بهتر از از پایه های استیل و فلزی  استفاده کنید.
یکی دیگر از مزایای استفاده از پایه های فلزی ظاهر و جذابیتی است که به مبلمان شما می دهد معمولاً ظاهر و نمای مبلمان چوبی کمی تکراری شده است پایه های فلزی با براقیتی که دارند توجه بسیاری از افرادی را که قصد خرید مبلمان را دارند به خود جلب کردند این پایه های فلزی دارای براقیتی هستند که در دکوراسیون  شما را بسیار خوب نشان می دهند و  به خوبی می درخشند.
مبلمان های فلزی معمولاً دارای پایه های گوناگونی است که برخی از آن ها به صورت استوانه ای و مکعبی و یا ترکیبی از این دو می باشند که بیشتر افرادی که می خواهند خانه هایشان به روز و امروزی باشد از این نمونه پایه ها در مبلمان های خود استفاده می کنند.
 اگر مبلمان هایی با پایه‌های فلزی خریداری کردید سعی کنید پایه های میز تلویزیون و کنسول و میز عسلی های شما هم از پایه‌های فلزی باشند تا بتواند جذابیت و زیبایی منزل و شما را چندین برابر کنند.
یکی دیگر از مزایای استفاده از پایه ها مبل های پایه فلزی قیمت به صرفه آن است مبلمان هایی که دارای پایه های فلزی هستند معمولاً قیمتی بسیار به صرفه  تری دارند.
معمولا از پایه های چوبی بیشتر برای مبل های سلطنتی استفاده می شود پایه های این مبلمان ها دارای کیفیت بسیار بالای است و از بهترین چوب ها ساخته شده است که این پایه ها از جنس چوب گردو، راش و بلوط و ... می باشند.

جمع بندی


در متن بالا سعی کردیم پایه های چوبی و پایه های فلزی را برای شما توضیح دهیم. معمولا مبل های که دارای پایه های فلزی هستند مانند مبل راحتی بسیار امروزی و مدرن هستند و افرادی که می خواهند خانه های آن ها به روز باشد از این نمونه پایه ها در مبلمان های خود استفاده می کنند. اگر قصد خرید مبل دارید حتما به سایت چوب مراجعه نماید و چگونه مبلمان بخریم را مطالعه نماید تا بتوانید یک مبل مناسب برای منزل خود خریداری نماید.
برچسب ها:
مبل پایه فلزی

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}