مبل چستر قایقی مناسب استفاده در چه فضاهایی هستند؟

چهارشنبه, 12 خرداد 1400

مبل چستر قایقی، از خانواده مبلمان اسپرت به شمار می‌رود. مبلمان اسپرت شباهت بسیار زیادی با انواع مبلمان راحتی داشته و با تغییرات اندکی در ظاهر و طراحی، هرساله به تولید انبوه می‌رسد. مهم‌ترین و بارزترین ویژگی این نوع از مبلمان، راحتی آنهاست و اشخاص با نشستن بر روی آنها احساس آرامش دارند. این نوع از مبلمان در تاریخ چندصدساله خود، به مرور و با گذشت زمان، جایگاه خود را در منازل مردم پیدا کرده‌اند. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید، تا شما با ویژگی‌های منحصربه فرد این مبلمان بیشتر آشنا کنیم.

انواع مبل چستر و اشاره به ویژگی‌های آنها

مبل چستر قایقی، یکی از انواع مبل چستر است که دارای نشیمنگاه بسیار راحتی هستند. برخی از افراد برای استراحت بر روی این مبل دراز می‌کشند. از انواع مختلف مبل چستر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
مبل چستر استیل
مبل چستر ال
مبل چستر کلاسیک
مبل چستر، مدل قایقی، نسبت به تمامی موارد ذکر شده در بالا، جوان پسندتر بوده و می‌توان گفت طرفداران زیادی دارد. روکش این نوع از مبلمان از پارچه بوده و از چرم در ساخت روکش برای این مبلمان استفاده نخواهد شد.

مبل چستر قایقی، یکی از انواع مبلمان اسپرت

اگر شما در منزل خود از انواع مبلمان کلاسیک و رسمی استفاده می‌کنید، قطعا می‌دانید که این نوع از مبلمان بسیار رسمی و مناسب مجالس خاصی هستند. این نوع از مبلمان در مقایسه با مبلمان اسپرت، راحتی کمتری دارند. مبل چستر نیز دارای راحتی زیادی بوده و ساختار آن به گونه‌ای است که افراد بدون هیچ گونه مشکل و محدودیتی بر روی آن می‌نشینند. برخی از این مبلمان به ‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توان آنها را تغییر کاربری داد و به تخت تبدیل شوند.

شباهت مبل چستر کلاسیک به مبل چستر قایقی

اگر شما مبلمان چستر کلاسیک را از نزدیک مشاهده کرده باشید، متوجه شده‌اید که لمسه کاری‌های موجود بر روی بدنه این مبلمان به مبل چستر، مدل قایقی شباهت زیادی دارد. مبل چستر کلاسیک در ابعادی بزرگ و حجیم ساخته شده و وزن نسبتا سنگینی نیز دارد. مبل چستر، مدل قایقی، در مقایسه با مبل چستر کلاسیک ابعاد کوچک‌تر و وزن کمتری دارد. تمامی این ویژگی‌ها سبب می‌شوند که مبل چستر، مدل قایقی در فضاهای کوچک به خوبی قرار گیرد.

تاریخچه مبل چستر قایقی و ویژگی‌های آن در گذر زمان

پیدایش و ساخت این نوع از مبلمان به حدود 300 سال پیش بازمی‌گردد که در طول زمان تغییر شکل داده و ساختار آنها عوض شده و به شکل امروزی درآمده‌اند. جنس این نوع از مبلمان، بیشتر پارچه‌ای یا کتان است. البته باید اشاره کرد که این نوع از مبلمان، در طرح‌ها و اجناس مختلفی ساخته می‌شوند. با توجه به اینکه این نوع از مبلمان در زمره انواع مبل راحتی قرار می‌گیرند، ارتفاع آنها در طول زمان کوتاه‌تر شده تا آسایش و راحتی بیشتری را برای شخص مصرف کننده به وجود آورند. همچنین با گذشت زمان، این نوع از مبلمان در ابعاد مختلفی و با توجه به سلیقه‌های مختلف ساخته شده‌اند.

استفاده از سبک چستر لیورپول برای ساخت مبل چستر قایقی

اگر شما مقاله "هرآنچه باید در مورد مبل چستر بدانید" را خوانده و یا بررسی کرده باشید، با انواع خصوصیات این نوع از مبلمان آشنا شده‌اید. برخی از مبلمان چستر، دکمه‌هایی بر روی جایگاه نشیمن خود دارند. این دکمه‌ها ممکن است برای نشستن برخی از افراد مشکل ساز بوده و باعث آزار آنها شوند. مبل چستر، مدل قایقی دارای ویژگی منحصر به فردی بوده و این دکمه‌ها بر روی نشیمن آن وجود ندارند. به همین دلیل این نوع از مبلمان، به مبل چستر، ساخته شده به سبک لیورپول معروف شده‌اند. به جای این دکمه‌ها، فوم‌های مبل از پشت کشیده شده‌اند. این کار موجب ایجاد فرورفتگی‌هایی بر روی مبل شده است.

استفاده از مبل چستر قایقی در اتاق پذیرایی

این نوع از مبلمان، معمولا برای استفاده در اتاق پذیرایی خانه‌هایی با متراژ کم مورد استفاده قرار می‌گیرد. شاید متراژ این خانه‌ها به 50 یا 60 متر برسد. شما می‌توانید این مبل را همانند سایر مبلمان موجود در خانه به سبک مدرن و یا کلاسیک بچینید. این مورد بستگی به سلیقه و خواست شما دارد. این نوع از مبلمان، در رنگ‌های متنوع در بازار وجود دارد. شما می‌توانید رنگ این مبلمان را متناسب با سایر وسایل موجود در دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید.

انواع ست مبل چستر قایقی و جایگاه آنها در اتاق نشیمن

در هنگام خرید این نوع مبلمان، باید فضا و متراژ اتاق پذیرایی و یا اتاق نشیمن منزل خود را به خاطر داشته باشید. یک ست کامل این مبلمان شامل موارد زیر است:
مبل دو نفره
مبل سه نفره
دو مبل یک نفره
اگر اتاق پذیرایی شما گنجایش یک ست کامل از این مبلمان را نداشته باشد، می‌توانید یک یا دو مبل از ست کامل این مبلمان را خریداری کنید. استفاده از نیم ست، بهترین راهکار برای قرار دادن مبل چستر در فضاهای کوچک است.

چیدمان مبل چستر قایقی در اتاق‌های پذیرایی بسیار کوچک

علاوه بر چیدمان این مبل در فضاهای کوچک، در فضاهای بسیار کوچک نیز این مبلمان کاربرد بسیار زیادی دارند. در چنین‌ فضاهایی، انتخاب یک چیدمان مناسب سخت تر شده و انتخاب‌هاو گزینه‌های محدودتری وجود دارد. در این بین، کاناپه‌های دو یا سه نفره به کمک شما خواهند آمد. استفاده همزمان از این کاناپه‌ها به همراه مبلمان، جلوه زیبایی به فضای کوچک خانه شما خواهد بخشید. شما می‌توانید از انواع کاناپه دو یا سه نفره در این گونه به همراه یک مبل تک نفره و یا دو مبل تک نفره استفاده کنید.

مبل چستر قایقی مناسب استفاده در چه فضاهایی هستند؟

انواع رنگ‌های مبل چستر قایقی موجود در بازار

مبلمان راحتی، معمولا دارای طیف وسیعی از رنگ‌های مختلف بوده و گستردگی رنگ‌ها در این زمینه زیاد است. اگر بخواهیم یکی از مشتری پسندترین رنگ‌ها را در این زمینه به شما معرفی کنیم، رنگ طوسی است. رنگ طوسی، به دلیل ماهیت خنثی خود، معمولا در همه مکان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رنگ به آسانی و سادگی با سایر رنگ‌های موجود در دکوراسیون شما، همخوان و هماهنگ می‌شود. از دیگر رنگ‌های مبل چستر، مدل قایقی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
قرمز
زرشکی
سبز
صورتی

همخوانی رنگ‌ها با مبلمان در ست کامل مبل چستر قایقی

همان طور که در بالا اشاره کردیم، رنگ طوسی یکی از رایج‌ترین رنگ‌ها در انواع مبلمان چستر است. اگر شما نیز به رنگ طوسی علاقه دارید، می‌توانید از مبل‌های دو و یا سه نفره در اتاق پذیرایی و یا نشیمن خود استفاده کنید. همچنین اگر از مبلمان تک نفره چستر نیز در اتاق پذیرایی خود استفاده می‌کنید، می‌توانید از سایر رنگ‌های ذکر شده در بالا مثل قرمز و یا سبز استفاده کنید. تمامی این موارد بستگی به خواست و سلیقه شما دارد. استفاده از کوسن‌هایی متناسب با رنگ مبل مورد نظرتان، موجب می‌شود زیبایی مبلمان و اتاق پذیرایی شما دو برابر شود.

پایه‌های مبلمان چستر قایقی به چه طریقی موجب برپا نگه داشتن مبل خواهند شد؟

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این مبلمان، شکل ظاهری و نحوه ایستادن پایه‌های آنهاست. این نوع از مبلمان، دارای 4 پایه هستند. ضخامت این پایه‌ها بسیار کم بوده و باریک هستند. این پایه‌ها به صورت اریب در کنار هم قرار گرفته و در قسمت زیر نشیمن مبل جای دارند. این پایه‌ها، بسته به رنگ پارچه مبل، در دو رنگ سفید و یا قهوه‌ای تولید می‌شوند. نحوه جای گیری این پایه‌ها، ظاهر و نمای مبل را مدرن و امروزی کرده است. این پایه‌ها، از استحکام خوبی نیز برخوردارند.

مبلمان چستر قایقی، معمولا با چه قیمت‌هایی در بازار یافت می‌شوند؟

مبل چستر قایقی، در مقایسه با سایر مبلمان چستر، قیمت کمتر و ارزان تری دارند. در ساخت این مبلمان، در مقایسه با سایر مبل‌های چستر، چوب و پارچه کمتری مورد استفاده قرار گرفته است. تمامی این موارد موجب می‌شود که مبلمان چستر قایقی دارای قیمت مناسب تری نسبت به سایر مبلمان باشند. البته باید دقت کرد که برای خرید ست کامل این مبلمان، هزینه بیشتری را باید صرف کرد. واضح است که هرچه تعداد مبلمان انتخابی مشتری بیشتر شود، هزینه متحمل شده توسط افراد نیز بیشتر خواهد شد.

مبلمان چستر قایقی، برای چه افرادی مناسب هستند؟

این نوع از مبلمان، به دلیل مصرف چوب و پارچه کمتر در آنها، دارای وزن سبک تری هستند. وزن سبک تر به افراد اجازه می‌دهد که این نوع از مبلمان را به آسانی جابه جا کنند. بسیاری از زوج‌های جوان که به تازگی صاحب خانه‌ای با متراژ پایین شده‌اند از این مبلمان بیشتر استفاده می‌کنند. در اسباب کشی‌ها نیز این مبلمان، به آسانی جابه جا شده و آسیب نمی‌بینند. همچنین هزینه و قیمت کمتر این مبلمان، موجب می‌شود زوج‌های جوان ترغیب شوند که از این نوع مبلمان بیشتر در منازل خود استفاده کنند.

معایب انواع مبلمان چستر قایقی

مبل چستر قایقی، در کنار تمام خصوصیات خوبی که در این مقاله برای آن ذکر شد، دارای معایب و کاستی‌هایی نیز می‌باشند. این مبلمان در مقایسه با کاناپه‌ها از لطافت کمتری برخوردار هستند. در رویه کوبی این نوع از مبلمان، فوم به اسکلت مبل وصل شده است، به همین دلیل نشیمنگاه آن در مقایسه با کاناپه‌ها کمی سفت تر است. همچنین این نوع از مبلمان در مقایسه با انواع مبل راحتی، قیمت بیشتری دارند و ممکن است برخی از افراد توانایی خرید این مبلمان را نداشته باشند.

جمع بندی

امروزه تنوع انواع مبلمان موجود در بازار بسیار زیاد بوده و مشتری به راحتی می‌تواند مبلمان دلخواه و مناسب خود را از بین مدل‌های موجود در بازار بیابد. مبل چستر قایقی، یکی از انواع مبلمان پرطرفدار در بازار بوده و زیبایی و راحتی را برای خانه شما به ارمغان می‌آورد. برای خرید این نوع مبلمان، می‌توانید به فروشگاه‌های اینترنتی مبلمان رجوع کرده و از انواع مدل‌های جذاب این مبلمان بازدید به عمل آورید.

برچسب ها:
مبل چستر قایقی

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}