دکوراسیون خانه با مبلمان کلاسیک

دوشنبه, 28 آذر 1401
دکوراسیون خانه با مبلمان کلاسیک می‌تواند یک گزینه بسیار عالی برای چیدمان منزل باشد. قطعا برای یک بار هم که شده است دکوراسیون داخلی منزل خود را تغییر داده اید و وسایل را جا به جا کرده اید تا یک چیدمان عالی به دست بیاورید. افراد بعد از گذشت مدت زمانی از چیدمان منزل خود خسته می‌شوند و بعد از تغییر چیدمان احساس آرامش بسیار عالی دارند که این آرامش به خاطر تغییر چیدمان است.
مبلمان کلاسیک از سری مبلمان های پرطرفدار است که بیشتر خانواده های ایرانی از آن در منزل خود استفاده می‌کنند نحوه چیدمان مبل کلاسیک به یک سری عوامل بستگی دارد.
در خانه هایی که شومینه مرکز کانونی قرار دارد باید دو مبل تک نفره را در کنار شومینه قرار دهید و کاناپه های سه نفره و دونفره را در کنار دیگر صندلی‌ها و روبروی صندلی مهمان به صورت منظم چیدمان کنید.
از سری  نکاتی که در چیدمان مبل های کلاسیک باید رعایت شود نزدیکی بیش از حد مبلمان و وسایل دیگر به دیوار است وقتی که وسایل  زیاد به دیوار چسبیده باشند زیبایی زیادی ندارند و باعث می‌شود که فضا کوچک تر به نظر بیاید.
هر سبک دکوراسیون داخلی برای چیدمان به دانش و تجربه کافی نیازمند است همان‌گونه که سبک کلاسیک مانند دیگر سبک‌ها نیاز به یک سری اصول و قواعد دارد و شما باید این اصول و قواعد را به خوبی بلد باشید.
مبلمان های کلاسیک دارای منبت کاری های بسیار شیک و ظریفی بر روی دسته و پایه های خود هستند و دارای قیمت بسیار بالایی می‌باشند چون در ساخت این مبل‌ها از چوب های گران قیمت و باکیفیت استفاده شده است.

سبک کلاسیک چیست؟


سبک کلاسیک همان سبک سنتی غرب است که این روزها با کمی خصوصیات معماری هم سو شده است در این سبک عناصری استفاده می‌شود که تعاریف مشخص و مربوط به خود را دارند و مطابق اصول می‌باشند.
این سبک پایبند نظم و تقارن است و آشفتگی و بی نظمی در آن جایی ندارد این سبک دارای اصالت است که زیبایی آن را مشخص می‌کند.
این سبک از طراحی داخلی قرن هجدهم در انگلستان و طراحی داخلی روستایی در سرزمین های دور الهام گرفته است و یک سبک شناخته شده در دنیا به حساب می‌آید و پیروان مخصوص به خود را دارد.

ویژگی های سبک کلاسیک


سبک کلاسیک یک سبک بسیار خاص است که ویژگی های مربوط به خود را دارد ویژگی های سبک کلاسیک برعکس خصوصیات سبک مدرن می‌باشد. در ادامه برخی از ویژگی های سبک کلاسیک را برای شما توضیح می‌دهیم.

نظم در سبک کلاسیک


سبک کلاسیک یک سبک بسیار با نظم و تقابل با تقارن است و هیچ گونه بی نظمی و آشفتگی در این سبک وجود ندارد و می‌توان گفت که این سبک مشابه قواعد و اصول یک مدیر سختگیر است در سبک کلاسیک هر وسیله را باید در جای مخصوص به خود قرار دهید و تقارن باید در دکوراسیون کلاسیک به صورت مرتب انجام شود.

تقارن در سبک کلاسیک


یکی دیگر از ویژگی‌های سبک کلاسیک تقارن است در این سبک معمولا لوازم اکسسوری‌ها و مبلمان به صورت تقارن و جفت در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. این تقارن باعث می‌شود یک نظم خاص در این سبک به وجود بیاید تعادل یکی از شرایط اصلی سبک کلاسیک به حساب می‌آید. شما باید تمامی قسمت‌ها را بر اساس قاعده و تقارن تنظیم کنید. 

تزیینات در سبک کلاسیک


تزیینات در سبک کلاسیک حرف اول را میزنند در این سبک برای تزیینات دیوار‌ها از پنل های دیواری و کاغذهای دیواری مرغوب استفاده می‌شود. برای تزیین دیوارها  معمولاً از چوب های با ارزش و گرانبها استفاده می‌شود و گچ بری هایی که در این سبک استفاده می‌شود معمولاً با دقت و ظرافت انجام می‌شود. کاغذ دیواری هایی که در این سبک استفاده می‌کنید باید دارای  طرح کلاسیک باشند همچنین استفاده کردن از کاغذ دیواری‌ها و یا دیوارکوب های ابریشمی یک گزینه بسیار عالی برای این سبک دکوراسیون می‌باشد.

پوشش کف و سقف در دکوراسیون کلاسیک


سقف در دکوراسیون کلاسیک مسطح و نرم است و معمولاً رنگ شیری کرمی و یا سفید دارد برای اجرای سقف در این سبک از متریال های گچ استفاده می‌کنند چون قابلیت شکل دادن آن بسیار راحت است و تزیینات  زیبا و چشم گیری می‌توان با آن به وجود آورد. در بعضی از مواقع از فوم یا پلاستر به جای گچ استفاده می‌کنند اما گچ دارای جلوه بیشتری نسبت به فوم یا پلاستر است.
در صورتی که به گچ بری علاقه ندارید می‌توانید به جای آن از لوسترهای تزیینی و کفپوش های چوب و سنگ استفاده کنید. معمولاً سنگ‌ها دارای متریال‌های شکیل و لوکس هستند و چوب ظاهری گرم دارد که می‌تواند فضا را بسیار زیبا و دلنشین کند.



چیدمان مبل کلاسیک در اتاق پذیرایی


برخی از افراد بر این باورند که چیدمان مبل کار بسیار آسانی است ولی باید بدانید که مبلمان بر اساس متراژ منزل کار بسیار سختی است و باید با توجه به یکسری موارد و نکات چیدمان را انجام دهید تا فضا را زیاد شلوغ نکند و بتواند زیبایی مبلمان را به خوبی نشان دهد.
یکی از مهمترین نکاتی که در چیدمان مبلمان کلاسیک باید در نظر داشته باشید نقطه کانونی یا همان مرکزی است که  بسیار مورد توجه افراد قرار می‌گیرد.
برخی از افراد معمولاً نقطه کانونی منزل خود را شومینه و برخی دیگر کتابخانه و یا تلویزیون  را نقطه کانونی قرار می‌دهند. بعد از این که نقطه کانونی منزل مشخص شد برای چیدمان باید توجه کنید که مبل بزرگ را باید در یک جای مناسب جای گذاری کنید مثلاً مبل سه نفره را ابتدا در جای مناسب و بعد بقیه تکه های مبل را چیدمان کنید.
در صورتی که بخواهید حالت پذیرایی شما به صورت رسمی باشد باید تقارن آن را هم در نظر بگیرید تقارن باید به این صورت باشد که بزرگترین مبل را مقابل نقطه قانونی قرار دهید و بقیه مبلمان را می‌توانید روبرو آن‌ها قرار دهید و چیدمان کنید.
در صورتی که بخواهید اتاق پذیرایی شما حالت دوستانه تری داشته باشد باید تقارن‌ها را کمتر کنید و در چیدمان کمی بی نظمی به وجود بیاورید مثلا می‌توانید دکوراسیون مبلمان را به صورت خطی و خشک چیدمان نمایید.

نکات مهم درباره ی چیدمان مبل کلاسیک در خانه های با متراژ پایین تر


چیدمان مبلمان کلاسیک در خانه های کوچک نسبت به خانه های بزرگ تر کمی دشوارتر است در خانه های بزرگ تر افراد با محدودیت فضا روبرو نمی باشند ولی در خانه های کوچک تر محدودیت فضا وجود دارد و یکی از عوامل دشوار کننده چیدمان مبل به حساب می‌آید.
 اولین نکته ای که برای چیدمان مبلمان کلاسیک در خانه های کوچک اهمیت دارد این است که باید توجه کنید که مبلمان باید از دیوار فاصله داشته باشد. چون چیدمان مبلمان کلاسیک در صورتی که از دیوار فاصله داشته باشد بسیار شیک تر و زیبا تر دیده می‌شود. مبلمان کلاسیک را در ظرفیت های ۷نفره استفاده نمایید چون باعث می‌شود خانه شما زیاد شلوغ نشود.
بهتر است مبلمان‌ها را به گونه‌ای چیدمان کنید که فضای کافی برای رفت و آمدها وجود داشته باشد و افراد بتوانند به راحتی در کنار این مبلمان‌ها رفت و آمد کنند به این علت فاصله گرفتن مبل‌ها از دیوار بسیار اهمیت دارد و بهتر است که فاصله دیوار و مبل‌ها رعایت شود.
در خانه های کوچک تر باید مبلمان کلاسیک را به شکلی چیدمان کنید که زیبایی خاصی داشته باشد. باید توجه کنید که دکوری های بزرگ را نباید در کنار مبلمان بزرگ سه نفره قرار دهید چون این کار باعث می‌شود که شلوغی یک نقطه بسیار زیاد شود و باعث شود که فضا کوچکتر نشان داده شود.
دکوراسیون خانه با مبلمان کلاسیک بسیار شیک و زیبا دیده می‌شود به شرط آن که نکات گفته شده را در چیدمان رعایت کنید.
معمولا چیدمان خانه های کوچک یک امر بسیار سخت و دشوار است چون فضای کمی برای چیدمان در اختیار دارید و باید به گونه ای خانه را چیدمان کنید که فضای کافی برای رفت و آمد وجود داشته باشد. 

سخن آخر


در متن بالا سعی کردیم توضیحات مفید و مختصری را درباره دکوراسیون خانه با مبلمان کلاسیک برای شما گفتیم. در صورتی که قصد خرید مبلمان کلاسیک را دارید می‌توانید به سایت چوب مراجعه کنید و از این سایت خرید خود را انجام دهید. همچنین می‌توانید از این سایت مبلمان راحتی و یا مبلمان ال را خریداری کنید.
در صورتی که نیاز به آشنایی بیشتر با نحوه چیدمان مبل های کلاسیک دارید می‌توانید به مقاله انواع مبل سلطنتی و نحوه چیدمان آن مراجعه کنید و با نحوه چیدمان آن‌ها آشنا شوید و چیدمان منزل خود را انجام دهید.
برچسب ها:
مبلمان کلاسیک

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}