تعمیر مبل راحتی بهتر است یا تعویض آن؟

جمعه, 18 فروردین 1402
آیا در خانه تان یک مبل زیبا دارید که سال‌ها پیش از بهترین تولیدی مبل شهرتان خریداری کردید یا یک مبل راحتی قدیمی دارید که نسل‌ها در خانواده تان مورد استفاده قرار گرفته و میراث خانوادگی شما به شمار می‌رود اما نیاز به تعمیر دارد؟ با وجود مبل های جدید و مدرنی که هر روز در سایت های اینترنتی و فروشگاه‌ها می‌بینید مردد مانده اید که تعمیر مبل راحتی قدیمی تان به صرفه تر است یا تعویض آن؟ 
در این مقاله آنچه باید قبل از بازسازی یا تعمیر مبل راحتی بدانید و مزایا و معایب آن را در مقایسه با خرید یک دست مبل راحتی جدید بررسی می‌کنیم تا بتوانید بهترین روش را با توجه به نیازهای خود انتخاب کنید.

مزایا و معایب تعمیر مبل راحتی 


تعمیر مبلمان معمولاً شامل تعویض پارچه و تعمیر فریم و پایه آن است که با سمباده زدن، از بین بردن خراش‌ها، پرداخت مجدد چوب و تعویض پارچه رومبلی انجام می‌شود. 
با تعمیر مبل راحتی شما نمی توانید سبک جدیدی در دکوراسیون خود داشته باشید فقط ظاهر جدیدی به همان مبلمان قدیمی خود می‌دهید.

مزایای تعمیر مبل راحتی


در مقایسه با خرید مبلمان، تعمیر مبل راحتی یک فرآیند پیچیده تر و زمانبر است که به زمان بیشتری نیاز دارد. در تعمیر مبل راحتی از اسکلت مبل برای ساخت یک مبل کاملاً جدید استفاده می‌شود، البته می‌توان آن را به ظاهر اصلی خود بازگرداند اما معمولا همه ترجیح می‌دهند پس از تعمیر، ظاهری متفاوت نسبت به قبل را مشاهده کنند.
اگر به دنبال یک تغییر سریع با هزینه کم در اتاق نشیمن خود هستید، تعمیر مبل راحتی انتخاب مناسبی است که مزایای زیادی دارد.
برخی از این مزایا عبارتند از:
دوام بیشتر: فرآیند تعمیر مبل راحتی شامل سنباده زدن و رنگ زدن کل مبلمان تضمین می‌کند که می‌توانید سال‌ها از آن لذت ببرید.
شخصی‌سازی: بازسازی یک راه عالی برای افزودن ویژگی های کاملاً جدید به مبلمانی است که برای سال‌ها مالک آن بوده‌اید. می‌توانید پارچه ای جدید انتخاب کنید، روی صندلی‌های چندین مدل کوسن یا بالشتک را امتحان کنید، یا مبلمان قدیمی خود را با رنگی کاملاً متفاوت به خانه بیاورید.
تغییر سریع: تعمیر مبلمان نسبت به ساخت یک مبل سفارشی به زمان کمتری نیاز دارد.
مطابق سلیقه خودتان: شما می‌توانید مبل راحتی را همانطور که دوست دارید تعمیر کنید. تغییر ظاهر مبل کاملا طبق سلیقه شما انجام می‌شود.
ارزان: تمیز تعمیر مبل راحتی نسبت به خرید مبلمان جدید هزینه بسیار کمتری برای شما دارد. حتی اگر بازسازی مبلمان را به یک نجار ماهر بسپارید، بازهم دستمزد تعمیر مبل کمتر از خرید یک دست مبل جدید خواهد بود.

معایب تعمیر مبل راحتی


اگرچه تعمیر مبل راحتی مزایای زیادی دارد، اما معایبی نیز وجود دارد که ممکن است موجب شود بهترین انتخاب برای شما نباشد. برخی از معایبی که باید قبل از تعمیر مبلمان در نظر بگیرید، عبارتند از:
نتیجه نهایی به اندازه کافی رضایتبخش نیست: گاهی اوقات مبلمان شما آنچنان فرسوده و رنگ و رو رفته شده که هرچقدر هم آن را تعمیر کنید ظاهر مناسبی پیدا نخواهد کرد و قابل استفاده نخواهد بود.
قطعات مورد نیاز برای تعمیر مبل راحتی به سختی پیدا می‌شوند: اگر مبلمان شما عتیقه یا خیلی قدیمی باشد، پیدا کردن قطعات مناسب برای تعمیر آن بسیار مشکل خواهد بود.
نیاز به پیدا کردن تعمیر کار مجرب دارد: بازسازی مبلمان با کیفیت بالا نیاز به پیدا کردن تعمیرکار متخصص مسلط به تکنیک های پیشرفته دارد که ممکن است به راحتی در دسترس نباشد.
تعمیر مبل راحتی هزینه های اضافی در بر دارد: گاهی اوقات تعمیر مبل راحتی به علت فرسودگی و آسیب دیدگی زیاد، بیشتر از انتظار شما هزینه بر می‌دارد و برای بازگرداندن آن به حالت اولیه به پرداخت هزینه ای بیش از یک تعمیر سریع نیاز دارید.

چه زمانی مبل راحتی را تعمیر کنیم؟


اگر بخواهید تصمیم بگیرید که  آیا باید مبلمان راحتی خود را تعمیر کنید یا به فکر خرید مبل راحتی شیک و جدید باشید بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید:

ظاهر مبل راحتی


ترميم مبل و خرید مبل جدید، نتايج كاملاً متفاوتي را به همراه دارد. بعد از تعمیر، ظاهر اصلی مبل حفظ می‌شود اما هنگام خرید مبل می‌توانید مدل های جدید و مدرن را سفارش دهید که کاملا فضای خانه تان را به روز می‌کند. هر دو گزینه از نظر ظاهری جذاب هستند و گزینه ای که انتخاب می‌کنید کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد. 

قابلیت تعمیر آسان


ترمیم با تعمیر مبل راحتی کار ساده ای نیست حتما باید به دست افراد باتجربه انجام شود، تا از تکنیک های پیشرفته ای مانند ترمیج فریم مبل، سمباده زنی و تعویض پارچه مبل استفاده کنند و ظاهر مبل را به زیبایی تغییر دهند. 

هزینه تعمیر مبل راحتی


قبل از اینکه تصمیم به تعمیر مبل راحتی بگیرید حتما هزینه آن را از یک متخصص بپرسید. گاهی اوقات، تعمیر یک دست مبلمان به میزان قابل توجهی مقرون به صرفه تر از خرید یک دست مبل جدید خواهد بود. اما در برخی موارد هزینه‌ها واقعا دور از انتظار هستند و ممکن است خرید مبل جدید برای شما به صرفه تر باشد.

دوام و ماندگاری مبل راحتی


اگرچه تعمیر مبلمان سریعتر و مقرون به صرفه تر است، اما ممکن است برای مبلمان تعمیری در مدن زمان کوتاهی از بین برود و قابل استفاده نباشد. 
اینکه آیا مایل به سرمایه گذاری برای خرید یک مبل جدید هستید یا خیر بستگی به بودجه شما دارد. اگر تصور می‌کنید تعمیر مبل ممکن است به زودی هزینه دیگری را برای خرید مبل جدید به شما تحمیل کند بهتر است به جای بازسازی مبل به فکر خرید یک دست مبل راحتی ارزان و شیک باشید.



تعویض پارچه مبل راحتی به صرفه تر است یا خرید مبل جدید؟


هنگامی که مبل راحتی مورد علاقه شما به شدت فرسوده می‌شود عجیب نیست که به فکر تعمیر مبل راحتی یا خرید مبلمان جدید بیفتید. هر دو گزینه مزایا و معایب خود را دارند و بهترین گزینه باید نیازهای شما را برطرف کنر بنابراین به موقعیت شخصی شما بستگی دارد. 
اگر بین خید مبل جدید یا تعمیر مبل راحتی تردید دارید، راهنمای ما به شما کمک می‌کند که تصمیم درستی بگیرید. 

مزایا و معایب خرید مبلمان جدید


خرید مبلمان جدید مثل تعمیر مبل راحتی جنبه های مثبت و منفی زیادی دارد. در ادامه چند دلیل قانع کننده که موجب می‌شود تصمیم بگیرید مبل قدیمی را با یک دست مبل راحتی جدید تعویض کنید، را بررسی می‌کنیم: 

مزیت 1: مبلمان جدید رضایت شما را فورا جلب می‌کند


هیچ چیز سریعتر از افزودن یک مبلمان جدید فضای خانه شما را تغییر نمی دهد. اگر اتاق نشیمن تان قدیمی به نظر می‌رسد، خرید مبل راحتی شیک و جدید می‌تواند رنگ و بوی تازه ای به آن بدهد. انواع مبلمان با طرح های مدرن و پارچه های مخملی نرم علاوه بر اینکه باعث می‌شود احساس راحتی کنید تغییر قابل توجهی در اتاق نشیمن شما ایجاد می‌کند. اگر روی خرید یک دست مبلمان شیک تر مثل مبل شزلونج یا مبل لاوسیت چرم سرمایه گذاری کنید نیز می‌توانید فضایی کاملا متفاوت را تجربه کنید. 

مزیت 2: هزینه مبلمان جدید ارزان کمتر از تعمیر مبل راحتی است


شاید تعجب کنید اما اگر خرید خود را مستقیما از تولیدی های مبل انجام دهید می‌توانید مطمئن باشید که قیمت مبل راحتی جدید برای شما ارزان تر از تعمیر مبل راحتی قدیمی دربیاید. حتی اگر مجبور شوید کمی بیشتر برای خرید مبل راحتی هزینه کنید، سرمایه گذاری مطمئنی انجام دادید زیرا می‌توانید مدت طولانی تری از مبل جدید خود استفاده کنید. 
اکثر مبل هایی که تعمیر می‌شوند پس از مدت کوتاهی مجددا نیاز به تعمیر پیدا می‌کنند یا دیگر قابل استفاده نخواهد بود. بنابراین شما هزینه تعمیر مبل را دور ریخته اید و مجبورید مجددا برای خرید یک دست مبل جدید هزینه کنید. 

معایب 1: مبل جدید ممکن است به خوبی با فضای شما هماهنگ نشود


پیدا کردن مبلمانی که احساس کنید متعلق به خانه شما است، کار ساده ای نیست. یک مبل یا صندلی جدید ممکن است در فروشگاه عالی به نظر برسد اما در خانه شما کاملاً ناهماهنگ باشد. اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که قبلاً یک دست مبل عالی پیدا کردید که کاملا با فضای اتاق نشیمن شما هماهنگ است، با تعمیر مبل راحتی می‌توانید مطمئن باشید که هماهنگی دکوراسیون شما حفظ خواهد شد.

معایب 2: ممکن است مجبور شوید وقت و هزینه بیشتری برای خرید مبل جدید صرف کنید


اگرچه تعمیر مبل راحتی ممکن است یک یا دو هفته طول بکشد، اما نباید انتظار داشته باشید که خرید مبلمان جدید نیز کمتر از این زمان ببرد. بعلاوه، شا باید ساعت‌ها وقت بگذارید و در سایت های اینترنتی یا فروشگاه های حضوری به دنبال مدل مبلی باشید که با نیاز و سلیقه شما همخوانی داشته باشد. بعلاوه گاهی اوقات شما مبل جدید را با یک پارچه خاص سفارش می‌دهید که مونتاژ آن چندین روز زمان می‌برد و درنتیجه باید به اندازه زمان تعمیر مبل منتظر رسیدن مبلمان جدیدتان باشید.

چه زمانی خرید مبل راحتی جدید برای من مناسب تر از تعمیر است؟


وقتی نوبت به تصمیم گیری در مورد تعمیر مبل راحتی یا خرید مبلمان جدید می‌رسد، بهتر است گزینه های زیر را ارزیابی کنید تا به شما در انتخاب درست کمک کند. 

ظاهر مبل راحتی


تعمیر مبل راحتی و خرید مبلمان جدید هر دو بسته به سلیقه شخصی شما می‌توانند از نظر ظاهری در اتاق نشیمن تان جذاب به نظر برسند. تعمیر مبل در صورتیکه عاشق ظاهر مبل قدیمی تان هستید می‌تواند گزینه بهتری باشد، اما یک مبل راحتی جدید که با سلیقه شما مطابقت داشته باشد، نیز می‌تواند دکوراسیون شما را به روز و مدرن کند. 

سفارشی سازی 


گاهی اوقات تعمیر مبل راحتی به شما آزادی عمل بیشتری می‌دهد تا تصمیم بگیرید که می‌خواهید ظاهر مبل تان چگونه باشد، شما فرصتی عالی دارید تا پارچه رومبلی قدیمی را با پارچه جدیدی جایگزین کنید. اما به هر حال شما محدود به همان سبک مبلمان قدیمی هستید و نمی توانید به طور کامل فریم یا پایه های آن را تغییر دهید. 
در عوض، هنگام خرید یک دست مبل راحتی کاملا آزادید که هر سبکی را انتخاب کنید. انواع مبل راحتی ال، ۷ نفره، ۹ نفره، چستر یا شزلونج در مبل فروشی های آنلاین یا فروشگاه های حضوری موجود است که امکان تغییر و تحول دکوراسیون منزل تان را راحت تر می‌کند.

ماندگاری مبلمان 


برخی از انواع مبلمان قدیمی پس از تعمیر می‌توانند به همان اندازه مبل جدید بادوام باشند، البته دوام و ماندگاری آنها به نحوه ساخت و متریال به کار رفته در ساخت آنها و همچنین نحوه نگهداری از مبل بستگی دارد. اما به هرحال، مبل قدیمی چندین سال کار کرده و احتمال اینکه بتواند به اندازه یک دست مبل جدید برای شما دوام بیاورد، کم است. بنابراین اگر می‌خواهید یک سرمایه گذاری بلند مدت انجام دهید بهتر است به فکر خرید مبل راحتی ارزان و جدید باشید.

تعمیر و نگهداری 


بسیاری از انواع مبلمان قدیمی نسبت به مبل مدرن به مراقبت و نگهداری بیشتری نیاز دارند زیرا فرسوده تر هستند. برای نگهداری مبلمان تعمیر شده باید احتیاط بیشتری به خرج دهید. آنها را آرامتر جاروبرقی بکشید یا برای تمیز کردن آنها از پارچه های ظریف تر استفاده کنید. همچنین ممکن است پس از مدت کوتاهی مجبور شوید مجددا آنها را برای تعمیر مجدد به نجاری بفرستید. در حالیکه برای مبلمان جدید چنین احتیاط هایی لازم نیست و نگهداری از آنها راحت تر است. 

قیمت تعمیر مبل راحتی در مقایسه با خرید مبل جدید


برخلاف تصور عموم، تفاوت زیادی بین قیمت تعمیر مبل راحتی و قیمت مبل راحتی جدید وجود ندارد. با توجه به اینکه در سایت های معتبری مثل سایت چوب می‌توانید انواع مبل راحتی را به طور مستقیم از کارخانه سفارش دهید، هزینه خرید مبل جدید واقعا مقرون به صرفه شده است. بعلاوه برخی از فروشگاه‌ها امکان خرید اقساطی مبلمان جدید را نیز به شما پیشنهاد می‌دهند. بنابراین اگر بودجه شما برای خرید نقدی کافی نباشد می‌توانید از شرایط خرید مبل قسطی استفاده کنید.
برچسب ها:
تعمیر مبل راحتی

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}