اصول چیدمان اتاق نشیمن با مبل شزلون کلاسیک و مدرن

يكشنبه, 12 دی 1400
یکی از انواع مبل‌هایی که در بازار وجود دارد و مورد علاقه بسیاری از افراد است و دارای طرفداران زیادی است، مبل شزلون کلاسیک می باشد. چیدمان اتاق نشیمن با مبل شزلون زرشکی، لوکس و رسمی است. این مبل از قدیم تا اکنون تولید شده است و شامل طرح های بسیاری است که خیلی مناسب برای دکوراسیون های متفاوت می‌باشد که و این  یک امتیاز محسوب می‌شود.
 این مبل قابلیت این را دارد که در فضاهای بازی مثل استخر استفاده شود. شما می‌توانید با خواندن این مقاله با ویژگی‌های و خصوصیات این مبل آشنا شوید تا بتوانید در خرید مبل یک انتخاب درست انجام دهید.

تاریخچه کوتاهی از مبل شزلون


اگر به تاریخچه این مبل یک نگاه کوچک بیندازید می‌توانید تصاویری از این مبل را پیدا کنید که مربوط به قرن 18 میلادی است.  نمونه اولبه این مبل طرح و سبکی شبیه به یک نیمکت داشته است که از چوب درختان نخل ساخته شده است و پوشش آن از پوست حیوانات بوده است.
مبل شزلون کلاسیک اولین بار در کشور مصر ساخته و تولید شده است 

ویژگی‌های ظاهری مبل شزلون کلاسیک زرشکی


مبل شزلون زرشکی از جمله مبلمان هایی است که برای نشستن بسیار راحت است و این مبل برای نشستن یک نفره ساخته شده است.  بارزترین مشخصه این مبل این است که فقط یک دسته دارد و دسته اش دارای قوس و برآمدگی است و همچنین دارای یک کوسن یا بالشت است که برای راحتی بیشتر هنگام نشستن مورد استفاده قرار می‌گیرد.
مبل شزلون کلاسیک برخلاف مبلمان دیگر تیکه گاه کوتاهی دارد که نسبت به مبلمان دیگر ارتفاع کمتری دارد اما  دارای نشیمن گاه طویل و دراز  است. که می توان براحتی روی آن نشست، بنابراين مبل شزلون کلاسیک دارای سه ویژگی خاص است که عبارتند از: 
- تیکه گاه کوتاه
- نشیمن گاه طویل
- داشتن یک دسته

شهرت فرانسوی مبل شزلون کلاسیک


همینطور که در بالا ذکر کردیم مبل شزلون کلاسیک اولین بار در کشور مصر ساخته شد و توسط مصریان طراحی شده بود.  این مبل نام شزلون را از یک لغت فرانسوی گرفته است. در فرانسه برای مبلمان نام های متقارن و زیبایی در نظر می گرفتند که این نام شزلون هم یکی از همین نام ها در فرهنگ لغات فرانسوی است که به این نوع مبل نسبت داده شده است. این مبل در زمان ویکتوریایی ها رایج بود که زنان آن زمان به این مبل علاقه بسیاری داشتند و هنگامی که خسته یا بیمار بودند روی آن استراحت می کردند و این مبل را در اتاق نشیمن مورد استفاده قرار می‌دادند. 

استفاده گوناگون از مبلمان شزلون کلاسیک در دکوراسیون های مختلف


مبل شزلون کلاسیک که از زمان های گذشته و تا به امروز استفاده شده است برای اتاق های نشیمن و پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همینطور در گذشته، فروید که یک روانشناس بود از  این مبل برای هیپنوتیزم  بیمارانش استفاده می کرد تا آنها راحت بر روی این تخت دراز بکشند. فروید با این بیماران به راحتی صحبت می کرد. 
بعد از دهه 1930 مبل شزلون کلاسیک در سینما  و در هالیوود مورد استفاده قرار گرفت. پس از مدتی این به مبل به عنوان وسیله ای مجلل در فیلم‌ ها برای نشستن بازیگران مورد استفاده قرار گرفت. 

طراحی منحصر به فرد مبل شزلون زرشکی


طراحی و ظاهر زیبای این مبلمان یعنی مبل شزلون کلاسیک بسیار منحصر به فرد می‌باشد. این مبلمان شکل و ظاهر اولیه  خود را از قدیم حفظ کرده است، اما در دوره های مختلف  دارای تغییراتی  بوده است که این مبل را زیباتر کرده است.
مبل شزلون کلاسیک را می توان مانند یک صندلی بدون دسته برای استراحت کردن استفاده کرد. نمونه های اولیه این مبل دارای ویژگی‌های خاصی است که عبارتند از:
- چارچوب های فلزی 
- لوله های فولادی
- لوازم چرمی 

استفاده از مبل شزلون کلاسیک زرشکی در فضای بیرون از منزل


مبل شزلون کلاسیک زرشکی را می توان در فضاهای  بیرون از منزل ، در فضای باغ و در محیط های باز مورد استفاده قرار بدهیم. شاید شما دوست داشته باشید کنار استخر بشینید و یا در باغ ها و زیر سایه درختان بنشینید، سپس این مبل بسیار راحت می‌تواند به شما احساس راحتی زیادی بدهد. 
مبل شزلون کلاسیک زرشکی غالبا برای استفاده در فضای خارج از منزل طراحی شده است و دارای پایه هایی با جنس مقاوم است که از جنس کاملا متفاوت تری نسبت به مبلمان خانگی است

شباهت مبلمان شزلون کلاسیک و لاوست


گاهی افراد فکر می کنند که مبل شزلون کلاسیک و مبل لاوست به هم شباهت دارند، اما این طور نیست. این دو مبل از نظر طراحی و کاربرد آنها با هم دیگر بسیار متفاوت هستند. 
بزرگترین تفاوت این دو مبل داشتن دو دسته در مبل لاوست است که بر خلاف مبل شزلون است که دارای  تک دسته است.
مبل شزلون اغلب برای دراز کشیدن و استراحت کردن مورد استفاده قرار می‌گیرد اما مبل لاوست این ویژگی را ندارد. یکی دیگر از ویژگی های مبل لاوست این است که شکل و ظاهرش شبیه به حرف اس انگلیسی است اما شکل و ظاهر مبل شزلون کلاسیک طویل و دراز است. 

انواع مبل شزلون زرشکی


در مطالب بالا گفته شد که مبل شزلون با گذشت زمان دچار تغییراتی زیادی شده است. تاکنون این مبل در انواع و طرح های  متنوع و گوناگونی  با زیبایی و جذابیت خاصی وارد بازار شده است. از جمله انواع و طرح های مبل شزلون می توان به موارد زیر اشاره کنیم.
- مبل شزلون مدرن
- کلاسیک 
- سلطنتی
هر کدام از این مبلمان دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که مشتریان عزیز با استفاده از آنها می‌توانند به راحتی ویژگی‌های منحصر به فرد این مبلمان را احساس کنند و از استفاده از آنها لذت ببرند. 

ویژگی های سبک مدرن مبلمان شزلون


طراحان برای طراحی این مبل یعنی مبل شزلون سبک خاص و مشخصی را به کار نمی‌برند به همین خاطر است که هر فردی با هر سلیقه ای که باشد هنگامی که این مبل را ببنید ممکن است که از این مبل خوشش بیاید و قصد خرید این مبل را بکند، زیرا این مبل جذابیت زیادی دارد و در هر مکانی از خانه به خاطر راحتی این مبل می توان از آن استفاده کرد. از دیگر انواع مبلمان مدرن می‌توان به مبلمان اسپرت اشاره کرد که مانند مبل شزلون هم راحتی است و هم دارای ویژگی های کاربردی می‌باشد. 

ویژگی های مبلمان کلاسیک شزلون


مبلمان  کلاسیک  شزلون مانند دیگر مبلمان کلاسیک دارای طرح‌ های خاصی است. بدنه آنها منبت کاری های زیبایی دارد که موجب شده زیبایی این مبل دو چندان شود. پارچه‌ای که رویه این مبلمان را پوشش می دهد از پارچه های بسیار گران قیمت است که می‌توان به يکي از انواع این پارچه ها یعنی پارچه مخمل اشاره کنیم. 
اگر قصد دارید که فضای منزل خود را کلاسیک جلوه بدهید پیشنهاد می دهیم که این مبلمان را در کنار مبلمان سلطنتی استفاده کنید تا منزلی کلاسیک و مدرن داشته باشید. 

ویژگی های مبل شزلون بریسی


شاید تا الان نام مبل بریس را نشنیده باشید. منظور از مبل بریس مدل شکسته است که دارای دو طرح به نام های ترکیبی و قایق دوشیزه می‌باشد. هرکدام از این مدل ها طرح‌ های خاصی دارند. مثلا مبلی که دارای مدل قایق دوشیزه است شامل لبه هایی است که در بعضی از قسمت‌ های آن لبه ها پایین تر و در بعضی قسمت های مبل لبه ها در سطح بالاتری قرار دارند و ظاهر مبل شبیه به قایق شده است. 

مبل شزلون زرشکی رگمییر


این مدل مبلمان دارای سبک های خاص و جذابی می باشند زیرا ظاهر و بدنه‌ ی این مبلمان شبیه  موج دریا می‌باشد و هنگامی که به این مبلمان نگاه می کنید امواج دریا برای شما تداعی می شود. 
این مدل مبلمان به دلیل شکل ظاهری اش می‌تواند در رده ی مبلمان سلطنتی شزلون قرار بگیرد. اما با مبلمان سلطنتی تفاوت زیادی دارد که از مهم‌ترین تفاوت میان این دو مبل یعنی مبل سلطنتی و مبل شزلون  می‌توان به بالشتک‌های مبل شزلون اشاره کرد. 

چیدمان مبل شزلون زرشکی و استفاده از وسایل مناسب در کنار مبل شزلون زرشکی در چیدمان منزل


برای چیدمان منزل و استفاده از مبل شزلون زرشکی باید دقت کافی در انتخاب وسایلی که می خواهید با این مبل استفاده کنید داشته باشید. شما می‌توانید با گذاشتن کوسن‌هایی با رنگ های ملایم و زیبا روی این مبلمان زرشکی، این مبلمان و فضای منزل را زیباتر کنید. 
البته خیلی بهتر است که اگر فضای منزل شما کوچک است از این مبل استفاده نکنید، زیرا موجب می‌شود که منزل شما کوچک تر بنظر برسد. این مبلمان برای فضای زیاد جالب تر به نظر می رسد. استفاده از یک میز عسلی در جلوی این مبلمان باعث می شود که چیدمان شما زیباتر شود. 

استفاده از مبل شزلون کلاسیک زرشکی در اتاق نشیمن


اگر شما تمایل به خرید مبل شزلون کلاسیک زرشکی دارید و قصد دارید که آن را در اتاق خواب یا اتاق نشیمن مورد استفاده قرار دهید می‌بایست به نکاتی توجه کنید که یکی از این نکات مرکز اتاق است. یعنی بهتر است مبل شزلون کلاسیک زرشکی را در مرکز اتاق قرار دهید و همینطور از نور پردازی اتاق استفاده کنید که موجب زیباتر شدن اتاق نشیمن شما می‌شود.
 همین طور می‌توان از این مبلمان به صورت دوتایی در مرکز اتاق استفاده کنید تا باعث نظم دراتاق شود. به علاوه می ‌توان از این مبل در مکان ‌های زیر در منزل خود استفاده نمود.
- نزدیک کتابخانه
- به عنوان نقطه کانونی
- یا کنار پنجره

جمع بندی


از انواع مبلمان که بسیار شیک، راحتی و تجملاتی است می‌توان به مبلمان شزلون کلاسیک زرشکی اشاره کرد که دارای جذابیت خاصی است و می‌تواند خواسته های اکثر مشتریان را برآورده کند. می‌توانید این مبلمان زیبا را از فروشگاه های اینترنتی با انواع رنگ ها و طرح های متنوع تهیه کنید. 
مدل تک دسته مبل شزلون طرح موج دار که تداعی کننده حس خوب دراز کشیدن در ساحل دریاست می تواند یک حسی رویایی به سالن محل کار یا منزل شما بدهد.
امیدوارم از خواندن مطلب مفید این مقاله لذت برده باشید. حال اگر با خواندن این مقاله به چیدمان اتاق نشیمن با مبل شزلون زرشکی علاقه مند شده اید لطفا از مقاله ما درمورد چیدمان اتاق نشیمن با مبل شزلون زرشکی  در این صفحه دیدن کنید.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}