چیدمان اتاق نشیمن با مبل شزلون زرشکی

يكشنبه, 18 مهر 1400

مبل شزلون زرشکی، یکی از انواع مبلمانی است که با تمامی طرح ها تولید و روانه بازار خواهد شد. این مبل قدمت و اصالتی طولانی داشته و از گذشته تا به حال طرفداران مخصوص خود را دارد. از این مبل در دکوراسیون های مختلف استفاده می شود و این نکته، امتیاز بزرگی برای این مبل و مشتریان پروپاقرص آن است. این مبل، قابلیت استفاده در فضاهای باز همچون کنار استخر را نیز دارد و از این نظر یک مبل چندکاره محسوب می شود. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا شما را بیشتر با ویژگی های کاربردی این مبلمان آشنا کنیم.

تاریخچه ای از مبل شزلون زرشکی

اگر به اولین تصاویری که از این مبل به دست انسان امروزی رسیده است نگاهی بیندازیم، باید به قرن 18 میلادی اشاره کنیم. در آن زمان مبلمانی به این سبک ساخته می شدند. نمونه اولیه این مبل به صورت تلفیقی از ظاهر یک نیمکت و یک صندلی ساخته می شد. از چوب درختان نخل به همراه پوست های خرد شده حیوانات نیز به عنوان پوششی برای این مبل استفاده می شد. برای اولین بار این مبل در کشور مصر طراحی و تولید شد.

ویژگی های ظاهری مبل شزلون

اگرتا به حال به ظاهر انواع مبل شزلون زرشکی توجه کرده باشید، این مبلمان برای نشستن و یا استراحت یک نفر ساخته شده اند. دسته این مبل دارای قوس و برآمدگی است و به صورت کلی این مبل فقط دارای یک دسته است. از یک بالشت و یا کوسن نیز به عنوان وسیله ای برای استراحت بر روی این مبل استفاده می شود. در مقایسه با سایر مبلمان، تیکه گاه این مبل ارتفاع کمتری دارد و نشیمنگاه این مبل بسیار طویل و دراز است. به صورت کلی، این مبل دارای سه ویژگی زیر است:
تیکه گاه کوتاه
نشیمنگاه طویل
داشت یک دسته

شهرت فرانسوی مبلمان شزلون

همان طور که در بالا اشاره کردیم، این مبلمان برای اولین بار توسط مصریان طراحی و تولید شدند. نام مبلمان شزلون برگرفته از یک کلمه فرانسوی است. در زمان ویکتوریایی ها، زنان به این مبلمان علاقه بسیاری داشته و در هنگام بیماری و یا خستگی بر روی آن استراحت می کردند. درآن زمان از این مبل در اتاق نشیمن استفاده می شود. در فرانسه برای اغلب مبلمان نام های زیبا و متقارنی در نظر گرفته می شود، به همین دلیل نیز نام شزلون از فرهنگ لغات فرانسوی گرفته شده است.

استفاده از مبلمان شزلون در دکوراسیون های مختلف

همان طور که در بالا اشاره شد در زمان های گذشته و تا به حال از این مبل در اتاق نشیمن و یا پذیرایی استفاده می شود. علاوه بر این مکان ها، فروید به عنوان یک روانشناس از این مبل برای هیپنوتیزم بیماران استفاده می کرد. بیماران در هنگام درمان بر روی این تخت دراز کشیده و با فروید صحبت می کردند. بعد از دهه 1930 نیز این مبل جایگاه خود را در هالیوود پیدا کرده و در اکثر فیلم ها از این مبل به عنوان یک وسیله مجلل برای نشستن بازیگران استفاده می شد.

طراحی منحصربه فرد مبل شزلون زرشکی

طراحی این مبلمان بسیار منحصربه فرد و نو است. طراحی این مبلمان از گذشته تا به امروز تغییراتی داشته و روز به روز به سمت تکامل حرکت کرده است. باید عنوان کرد که نمونه های جدید این مبلمان شکل کلی نمونه های اولیه را حفظ کرده اند. از این مبلمان می توان به عنوان یک صندلی بدون دسته نیز برای استراحت استفاده کرد. نمونه های اولیه این مبلمان دارای برخی از ویژگی های خاص بودند که از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
لوازم چرمی
قاب های فلزی
لوله های فولادی

استفاده از مبل شزلون زرشکی در فضای خارج از منزل

همان طور که در بالا ذکر شد، می توان از مبل شزلون زرشکی در فضاهای بیرون از اتاق و خارج از منزل نیز استفاده کرد. مثلا شما می توانید یک عصر گرم تابستانی را با استراحت بر روی این مبل در کنار یک استخر پر از آب بگذرانید. همچنین می توانید از این مبل در باغ ها و در زیر سایه درختان استفاده کنید. این مبلمان برای استفاده در فضای خارج از خانه طراحی متفاوتی دارند و جنس پایه ها و مواد آنها متفاوت از مصارف خانگی ساخته خواهد شد.

شباهت مبلمان شزلون و لاوست

به عقیده برخی، مبل شزلون زرشکی و لاوست با یک دیگر شباهت های بسیاری دارند. برخلاف نظر آنها، این دو نوع مبلمان از نظر طراحی و کاربرد دارای تفاوت های بسیاری هستند. یکی از تفاوت های بارز این دو نوع مبل، تعبیه دو دسته برای مبلمان لاوست است. مبل شزلون اغلب برای استراحت و دراز کشیدن مورد استفاده قرار می گیرد، در صورتی که این امکان بر روی مبل لاوست وجود ندارد. مبل لاوست دارای ظاهری به صورت حرف اس انگلیسی بوده ولی مبل شزلون دارای ظاهری طویل و کشیده است.

 

چیدمان اتاق نشیمن با مبل شزلون زرشکی

انواع مبل شزلون زرشکی

همان طور که در بالا اشاره شد، مبل شزلون زرشکی در گذر زمان دچار تغییرات زیادی شده اند و امروزه در طرح ها و با رنگ های متنوع و جذابی روانه بازار می شوند. از انواع مبلمان شزلون می توان به موارد زیر اشاره کرد:
مدرن
کلاسیک
سلطنتی
هرکدام از انواع مبلمان ذکر شده در بالا دارای ویژگی های خاص و منحصربه فردی هستند و ویژگی های کاربردی آنها موجب افزایش رضایت مشتریان خواهد شد. در ادامه با انواع ویژگی های هر نوع از مبلمان ذکر شده در بالا بیشتر آشنا خواهیم شد.

ویژگی های سبک مدرن مبلمان شزلون

برای طراحی این نوع از مبلمان، طراحان از سبک خاص و مشخصی پیروی نمی کنند و همین امر موجب افزایش جذابیت این مبلمان خواهد شد. هر فردی و با هر سلیقه و یا نظری ممکن است با دیدن این نوع از مبلمان به وجد آمده و قصد خرید آنها را داشته باشد. مبلمان راحتی، یکی از انواع مبلمان مدرن شزلون هستند که تقریبا می توان گفت در هر مکانی از خانه به واسطه راحتیشان مورد استفاده قرار گیرند. از انواع دیگر مبلمان مدرن می توان به مبلمان اسپرت اشاره کرد که همانند مبلمان راحتی دارای ویژگی های کاربردی بسیاری است.

ویژگی های مبلمان کلاسیک شزلون

این مبلمان همانند سایر مبلمان های کلاسیک موجود در بازار، طرح خاص خود را دارند. بر روی بدنه و چوب این مبلمان از هنر منبت کاری استفاده شده که به همبن جهت زیبایی آنها دوچندان شده است. پارچه های مورد استفاده بر روی این مبلمان، پارچه هایی گران قیمت بوده که از جمله این پارچه ها می توان به پارچه مخمل اشاره کرد. ما به شما پیشنهاد می کنیم در صورت استفاده از دکوراسیون کلاسیک در منزل، از این مبل در کنار سایر مبلمان سلطنتی استفاده کرده و فضا را زیباتر کنید.

ویژگی های مبل شزلون بریسی

شاید تا به حال نام این نوع از مبلمان زیبا به گوش شما نرسیده باشد. باید عنوان کرد منظور از مدل بریسی، مدل شکسته است که خود در دو مدل ترکیبی و قایق دوشیزه طراحی و به بازار عرضه خواهد شد. هر کدام از مدل های ذکر شده دارای ظاهری خاص و منحصر به فرد هستند. مثلا مدل قایق دوشیزه دارای لبه هایی است که در برخی از قسمت ها لبه پایین تر و در برخی دیگر از قسمت ها لبه ها در سطح بالاتری طراحی شده اند. ظاهر کلی مبل به شکل قایق است.

مبل شزلون زرشکی رگمییر

این نوع از مبل شزلون دارای ظاهری جذاب و بسیار زیبا است. اگر شما ظاهر و بدنه این نوع از مبلمان را مشاهده کنید، به یاد موج های دریا خواهید افتاد. فرم کلی این مبلمان بر اساس این امواج تداعی شده است و به همین دلیل تداعی کننده امواج دریا برای بیننده و مشتریان است. این مبل با توجه به خصوصیات ظاهری و شکل کلی در دسته مبلمان شزلون سلطنتی قرار می گیرد. باید اشاره کرد که این مبلمان با مبلمان سلطنتی نیز دارای تفاوت هایی است که از جمله آن می توان به استفاده از بالشتک های کوچک بر روی آن اشاره کرد.

استفاده از وسایل مناسب در کنار مبل شزلون زرشکی در چیدمان منزل

برای داشتن یک دکوراسیون زیبا نیاز به ایده های خلاقانه و دقت کافی خواهید داشت. استفاده از کوسن هایی با رنگ های زیبا و کمی ملایم بر روی مبلمان شزلون با رنگ زرشکی بسیار زیبا خواهد بود. هچنین دقت کنید که اگر فضای کلی خانه شما کوچک است، بهتر است از این مبلمان در منزل استفاده نکنید زیرا استفاده از این مبلمان فضا را از آنچه که وجود دارد کوچکتر جلوه خواهد داد. استفاده از یک میز عسلی در جلوی این مبل پیشنهاد جالبی است.

استفاده از مبل شزلون زرشکی در اتاق نشیمن

اگر شما قصد دارید که مبل شزلون زرشکی را در اتاق خواب و یا اتاق نشیمن قرار دهید، باید اصولی را مدنظر قرار دهید. یکی از این نکات قرار دادن مبل در مرکز اتاق است. استفاده از نور پردازی مناسب و نور طبیعی موجب می شود که فضای کلی اتاق زیباتر جلوه داده شود. همچنین می توانید این مبل را به صورت دوتایی در مرکز اتاق قرار دهید که موجب می شود نظم در اتاق شما حکم فرما شود. این مبل را می توانید در مکان های زیر قرار دهید:
نزدیک کتابخانه
به عنوان نقطه کانونی
کنار پنجره

جمع بندی

مبل شزلون زرشکی، یکی از انواع مبلمان کاربردی و شیک است که می تواند انتظارات و خواسته های شما را برای ایجاد یک دکوراسیون زیبا در خانه برآورده کند. داشتن دو ویژگی راحتی و ظاهری تجملاتی به صورت همزمان، به جذابیت های ظاهری این مبل افزوده است. شما می توانید برای خرید انواع مبل شزلون به فروشگاه های اینترنتی چوب و مبلمان مراجعه کنید. در این فروشگاه ها می توانید انواع مبلمان شزلون را با رنگ ها و طرح های گوناگون مشاهده کنید. در شرایط شیوع ویروس کرونا، استفاده از مزایای خرید اینترنتی بهترین گزینه است.

برچسب ها:
مبل شزلون زرشکی

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}