آشنایی با تاریخچه مبل چستر ایتالیایی

چهارشنبه, 6 بهمن 1400
مبل چستر ایتالیایی از جمله مبل های مدرنی است که جدیدا به بازار آمده است. این روزها استفاده از این نوع مبلمان بسیار زیاد شده است و مبل یکی از وسایل مورد نیاز بیشتر خانه ها است  که اگر نباشد نمی‌توان یک دکوراسیون شیک را در منزل داشته باشید و باعث می شود که منزل شما دکوراسیونی ناقص داشته باشد مبل‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از:
- مبلمان کلاسیک و 
- مبلمان راحتی
 که این دو دسته خودش در دسته های دیگری تقسیم بندی می شود که مبل چستر یا چستر فیلد یکی از این انواع مبلمان است. مبل چستر طرفداران زیادی دارد و در تمام دنیا بسیار محبوب شده است.
 این مبلمان در بیشتر مکان ها مورد استفاده قرار می‌گیرد از لابی هتل ها گرفته تا اداره ها و دفاتر خصوصی و منازل گوناگون، این مبلمان مورد توجه افراد زیادی قرار دارد. در این مقاله ما شما را با انواع مبل چستر ایتالیایی آشنا می کنیم تا  مزایا و خصوصیات این مبلمان را بهتر بشناسید. 
مبلمان راحتی برای استراحت کردن و راحتی ساخته و تولید می‌شوند و مبلمان کلاسیک بیشتر به منظور یک آیتم دکوراتیو مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دکوراسیون شما زیبایی و جلوه خاصی می‌دهد .
یکی از انواع مبل‌های راحتی که بسیار زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد مبل چستر است که علاوه بر زیبایی، نرمی خاصی دارد و بسیار راحت می‌باشد. راحتی این مبل آنقدر زیاد است که فرد در زمان استراحت از آن لذت می برد. 

تاریخچه مبل چستر ایتالیایی


این مبل به این دلیل به وجود آمد که فردی بنام آقای ارل به دنبال مبلی بود که زمانی که روی آن می‌نشیند کت و شلوارش چروک نشود و به همین خاطر مبلی سفارش داد که دارای طراحی خاصی بود و طرح آن را به یک صنعتگر محلی داد تا این مبل را بسازد. تا قبل از قرن نوزدهم طراحی این مبل شکل ساده ای داشت ولی در قرن نوزدهم در شکل مبل چستر  ایتالیایی و تمام مبلمان دیگر تغییرات زیادی به وجود آمد و مبل چستر دارای شکلی مدرن تر و لوکس تر شد.
 مبل های چستر ایتالیایی اولیه راحتی زیادی نداشتند ولی بعدها با طرح‌های بسیار زیبا و شیک و راحتی بسیار زیاد ساخته شدند. و این مبلمان انقدر محبوب شد که به خانه های اشراف و ثروتمندان راه پیدا کرد. 

دلیل افزایش محبوبیت مبل چستر


روز به روز مبل چستر در میان مردم رواج پیدا کرد به طوری که  این مبلمان را در کلوپ ها مورد استفاده قرار دادند و موجب شد که افراد ثروتمند به این کلوپ ها بیایند و بر روی آنها بنشیند و به بحث و گفتگو بپزدازند. 
کم کم استفاده از مبل چستر ایتالیایی به قدری زیاد شد که به مطب های پزشکان به خصوص مطب های روانشناسان هم راه پیدا کرد و اولین مبل چستر ی که توسط یک روانکار مورد استفاده قرار گرفت در سال 1800 توسط زیگموند فروید بود. 
زیگموند دنبال راهی بود تا بتواند به بیماران بگوید راحت و بدون استرس و نگرانی مشکلات خود را بیان کند این موجب شد که او مبل چستر ایتالیایی را انتخاب کند تا بیماران خیلی راحت روی آن بنشینند و یا دراز بکشند و با او صحبت کنند. راحت بودن مبل چستر موجب شد که فروید آن را برای بیمارانش مورد استفاده قرار دهد و باعث شد که این مبل خیلی محبوب شود. 

طراحی ظاهری مبل چسترایتالیایی


مبل چستر شکل و ظاهری متفاوت از سایر مبلمان دارد. این مبل دارای دسته های پهن تکیه گاه گسترده و نشیمنگاه پهن و لبه های گردی است که بیرون زده و دارای ارتفاع کمی است. 
یکی از ویژگی هایی که مبل چستر ایتالیایی را زیباتر و متفاوت کرده است این است که دارای لمسه دوزی های زیبایی ست که به شکل لوزی روی این مبل دوخت شده است و بعضی از این لوزی ها به صورت منظم در کنار هم با نگین های درخشان یا دکمه های زیبایی به کار رفته است و زیبایی این مبل را دو چندان کرده است. 
لمسه دوزی در این مبلمان موجب شده است که این مبلمان بیشتر زیبا شود و مورد علاقه بسیاری از افراد قرار بگیرند. 

جنس مبل چستر ایتالیایی 


در سال‌های گذشته جنس مبلمان چستر چرمی بود اما اکنون این مبلمان را از جنس چرمی ساخته و در کنار آن از پارچه های ابریشمی و مخمل و انواع جنس های جیر و کتان هم استفاده می کنند و این مبلمان زیبا را تولید می کنند.



مزایا و معایب مبل چستر ایتالیایی


مبلمان چستر مانند سایر مبلمان دارای مزایا و معایبی است که در اینجا برای شما توضیح خواهیم داد .

از مزایای مبلمان چستر می‌توانیم موارد زیرا را نام ببریم. 


1. یکی از مزیت های این مبلمان داشتن ظاهر شکیل آنهاست. 
2. دومین مزیت مبلمان چستر هماهنگ شذن این مبلمان با اکثر دکوراسیون هاست.
3. این مبلمان دارای طول عمر بالایی است که بسیار مقاوم و مستحکم هست.
4. این مبلمان دارای تنوع رنگ بالایی هست و هر شخصی می‌تواند بر طبق سلیقه خود این مبلمان را انتخاب کنند. 
5. از مزیت‌های مهم و ویژه این مبلمان این است که به دلیل خاصیت ارگونومی این مبل، برای تمامی افرادی که دچار عارضه هایی مانند کمر درد و.. هستند این مبلمان بسیار مفید و راحت می‌باشند. این مبلمان طبی است و استفاده از آن به هیچ وجه به کمر فرد آسیب نمی‌رساند و برای استراحت کردن بسیار راحت و مناسب می‌باشد. 

معایب مبل چستر ایتالیایی


درست است که مبل چستر ایتالیایی دارای مزایای بسیاری است که در موارد فوق برای شما ذکر کردیم اما دارای معایبی  نیزهست که در اینجا ذکر خواهیم کرد. برخی معایب مبل چستر ایتالیایی عبارتند از:
1. اولین جنبه  منفی که مبل های چستر ایتالیایی دارند هزینه بالای این مبلمان است که شاید هر کسی در توانش نباشد که این مبلمان را خریداری کند.
2. یکی دیگر از معایب این مبلمان  بازو ها و دسته های پهن آنهاست که احتمال دارد هر شخصی آن را مورد پسند قرار ندهد.
3. این مبل دارای رویه کوبی سفت و محکمی است که نسبت به مبلمان دیگر سفت تر هستند و از لطافت آنها کم کرده است 

ابعاد مبل چستر ایتالیایی


مبل های چستر دارای ابعادی بزرگی هستند بنابراین می‌بایست این مبلمان را در منازلی که دارای متراژ بیشتر و بزرگتری هستند مورد استفاده قرار دهید. در نتیجه این مبلمان برای مکان های کوچک و آپارتمانی مناسب نیستند و فضای زیادی را اشغال می‌کنند و شما نمی‌توانید این مبلمان را برای استفاده در دکوراسیونی شیک و هماهنگ ست کنید زیرا بزرگ هستند و نمی‌توان در کنارش از اکسسوری های دیگری استفاده کرد و فضای شما بیهوده گرفته می شود و موجب شلوغی می‌شود. 

کیفیت پارچه‌های به کار رفته در مبل چستر ایتالیایی


در زمان خرید مبل چستر ایتالیایی به کیفیت پارچه و چوب به کار برده شده در این مبلمان توجه کنید و حتما مبلمانی را انتخاب کنید که دارای پارچه ای باشد که بعد از چند بار استفاده شکل اولیه خودشان را حفظ کنند و خراب نشوند. برای اینکه بتوانید مبل چستر ایتالیایی را با بهترین کیفیت چوب و پارچه تهیه کنید ویژگی های پارچه  و چوب مورد استفاده در این مبلمان را از خود فروشنده سوال کنید تا برای شما توضیح دهند که دارای چه متریالی هستند.

انتخاب رنگ مبلمان چستر


برای اینکه بتوانید مبلمان چستر را با رنگهای بسیار زیبا و جذاب خریداری کنید از این مبلمان در یک رنگ یکنواخت استفاده نکنید. به شما توصیه می کنیم که این مبلمان را با دو یا سه رنگ انتخاب کنید تا دکوراسیون شما را جذاب تر کند. 
رنگ یکنواخت به دکوراسیون شما حالت بی روحی می‌دهد بنابراین ترکیب رنگ ها بسیار زیباتر و جذاب تر خواهد بود. 
مبل چستر ایتالیایی را اکثر تولیدکنندگان با پارچه‌هایی که رنگ مات دارند تولید می کنند تا بتوان این مبلمان را در هتل ها و دفاتر و…  مورد استفاده قرار داد. 
همچنین این پارچه‌ها بسیار با کیفیت و دوام بالا هستند، علاوه بر این که ماندگاری بالایی دارند و به راحتی قابل تمیز شدن هستند. 

خرید مبل چستر ایتالیایی


مبل چستر ایتالیایی را می‌توانید از تمام فروشگاه‌های معتبری که در سطح شهرتان قرار دارند خریداری کنید و فقط کافی ست به این فروشگاه‌های معتبر تشریف ببرید و از آنها دیدن کنید یا اگر وقت کافی برای رفتن به فروشگاه ندارید یا تمایل دارید که وارد ترافیک شلوغ شهر نشوید می‌توانید با سفارش اینترنتی و انجام یک خرید بدون دردسر و راحت، این مبلمان زیبا را خریداری کنید. 

جمع بندی


با افزایش قیمت در همه ی اجناس موجود و همچنین مبلمان، خرید مبلمان دارای هزینه های بالایی است و خرید آنها کار راحتی نیست، بنابراین قبل از اینکه اقدام به خرید یک سرویس مبلمان لوکس و جذاب داشته باشید، که بتوانید با دکوراسیون خود هماهنگ کنید می‌بایست خوب همه جوانب را در نظر بگیرید و در انتخاب خود دقت کافی را داشته باشید. زیرا این مبلمان زیادی با تنوع طرح و رنگ بسیار متنوعی در بازار موجود است، پس قبل از خرید مبلمان حتما در مورد آنها مطالعه کنید تا بتوانید انتخابی درست و مناسب داشته باشید.
مبل چستر ایتالیایی هم یکی از این گزینه‌ها است که در این مقاله برای شما مزایا و معایب آن را ذکر کردیم و شما را با این مبلمان زیبا و شیک آشنا کردیم. مبل های چستر هم از نظر ظاهری مورد پسند هستند و هم اینکه طبی هستند و برای سلامت شما مفید هستن، پس به راحتی می توان گفت مبل هایی مناسب و مقرون به صرفه و مفید برای سلامتی شما می باشند.
از مبل های دیگری که علاوه بر راحتی زیبایی خاصی به اتاقنشیمن شما می بخشد مبل شزلون می باشد که با یک چیدمان عالی زیبایی اتاق شما را دوچندان می کند. برای اطلاع از چیدمان اتاق شزلون به مقاله "چیدمان اتاق نشیمن با مبل شزلون زرشکی" رجوع کنید.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}