آشنایی با انواع مبل مدرن

چهارشنبه, 18 فروردین 1400

انواع مبل مدرن، امروزه، برای زندگی آپارتمان نشینی بسیارمناسب است. این سبک از مبلمان، برای ایجاد آرامش در منزل و دوری از هیاهو و دکوراسیون‌های شلوغ تدارک دیده شده است. در نقطه روبه رو، مبلمان کلاسیک ظاهری رسمی دارند و بسیار پرزرق و برق هستند.
امروزه در زندگی شلوغ شهرنشینی، فشار و استرس زیادی به افراد تحمیل می‌شود. به همین دلیل، آرامش در منزل و یا محل کار بسیار اهمیت دارد. از ویژگی های این سبک محبوب و پر طرفدار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

زیبایی
کارآمدی
راحتی

این سه ویژگی ذکرشده دربالا، هرکدام به تنهایی یک مزیت برای هر مبلی محسوب می‌شوند. انواع مبل با سبک مدرن توانسته است این سه ویژگی مثبت را به صورت یکجا برای خدمت به مشتریان ارائه دهد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با یکی از کارآمدترین انواع مبل آشنا کنیم.

واژه مدرن به چه معناست؟

مبل مدرن در زبان فارسی به معنای مبلی ساخته شده به سبک جدید و نو است. اگر بخواهیم این نوع از سبک مبلمان را به دسته‌های مختلف تقسیم بندی کنیم، مقداری کار ما سخت خواهد شد. این نوع مبل در واقع شامل هر نوع مبلی خواهدشد که به تازگی در بین مردم رایج شده باشد.
در حقیقت هر مبلی که بتواند در زمان کمی در بین علایق مردم جای خود را باز کند، می‌تواند لقب مدرن را از آنها دریافت کند. هدف از القاب واژه مدرن به این نوع از مبلمان، سادگی و دوری آنها از بی‌نظمی است. مردم در گذر زمان، از مبل‌های شلوغ و رسمی، به مبلمان راحت و ساده روی آورده‌اند.

طراحی مبلمان مدرن به چه شکل است؟

انواع مبل مدرن، دارای الگویی ساده و یکنواخت است. در طراحی این نوع از مبلمان، پیچیدگی فلسفی خاصی را مشاهده نخواهید کرد. جنبش هنری مینیمال که برای ساخت این نوع از مبلمان، از آن الهام گرفته شده است، پس از جنگ جهانی دوم در آمریکا و غرب به وجود آمد. هدف این هنر در طراحی‌ها و معماری، پرهیز از تزیینات متعدد است. در ادامه می‌توانید برخی از اصول همیشگی و تعریف شده این هنر را در ساخت مبل مشاهده کنید:

سادگی در فرم مبل و چگونگی عملکرد آن
پوشش و استفاده از پارچه بر روی مبل بدون هیچگونه پیچیدگی خاصی

جزییات و نقوش ساده بر روی مبلمان

طراحان این سبک از مبلمان، ترجیح می‌دهند در طراحی رنگ این مبل، ترکیب رنگ خاصی را استفاده نکنند. اگر شما تا به حال، چندین مبل مدرن را مشاهده کرده‌ باشید، احتمالا متوجه شده‌اید که دارای تنوع رنگ کمی هستند. استفاده از چوب نیز در این مبلمان، بسیارکم و محدود است. در مبلمان مدرن، به جای استفاده از چوب، از فلز با رنگ‌های طلایی و نقره‌ای استفاده شده است.

جنس مبلمان مدرن از چیست؟

انواع مبل مدرن، از لحاظ جنس، در زیر مجموعه مبل راحتی و نیمه راحتی قرار می‌گیرد. به واسطه راحتی زیاد این مبلمان، پارچه‌های متعددی در این سبک استفاده شده است. بر خلاف سایر سبک‌های دیگر مبلمان، حتی بر روی دسته‌های مبلمان مدرن نیز از پارچه استفاده شده است.
این مورد را در کمتر مبل مشابهی می‌توان مشاهده کرد. تمام این نکات، برای راحتی وآسایش بیشتر فرد استفاده کننده تدارک دیده شده‌اند. درهنگام خرید این نوع از مبلمان، از کیفیت و مرغوبیت جنس پارچه‌های مورد استفاده قرار گرفته شده در آن اطمینان یابید.
ممکن است به واسطه راحتی زیاد، شما برای تماشای تلویزیون و حتی خواب شبانه، از این نوع مبل استفاده کنید. پس جنس پارچه، نقش مهمی در دوام و طول عمر این سبک از مبلمان دارد.

تفاوت سبک مدرن و سبک کلاسیک در چیست؟

همان طور که در بالا اشاره کردیم، مبل مدرن و مبل کلاسیک از جنبه‌های مختلفی تفاوت دارند. اگر شما مقاله "سبک مبل استیل چه تفاوتی با مبل کلاسیک دارد؟" را خوانده و یا بررسی کرده باشید، به تفضیل با خصوصیات و سبک مبل کلاسیک آشنایی پیدا کرده‌اید. درطراحی مبلمان کلاسیک، از تزیینات و نقوش برجسته به صورت ظریف، بسیار استفاده شده است.
در طراحی این نقوش برجسته و زیبا، عمدتا از چوب استفاده شده است. در سبک مبلمان کلاسیک، منبت کاری جلوه زیبایی به ظاهر مبل بخشیده است. در قسمت بالا اشاره کردیم که در مبلمان مدرن از چوب، به صورت محدود استفاده شده است. همچنین استفاده از ظرافت کاری‌ ها و تزیینات در این نوع از مبلمان کم است. در مبلمان مدرن، بیشتر سعی بر استفاده از پارچه‌های جدید با ظاهری ساده است.

وزن و استاندارد‌های مبلمان مدرن

در انواع مبل مدرن، به علت استفاده محدود از تزیینات، وزن مبل کمتر از سایر مبلمان‌ها است. پس اگر شما به دنبال مبل سبک و راحت هستید، استفاده از مبلمان مدرن گزینه خوبی برای شما است. فرم استاندار این مبل، به صورت خودمانی و راحت طراحی شده است.
در طراحی این مبل، به ویژگی سازگاری با محیط‌ها و فضاهای مختلف به خوبی توجه شده‌ است. پس می‌توان گفت این مبل با سلیقه و روحیات قشرعظیمی از مردم سازگار و همخوان است. این مبل با وجود طراحی ساده، می‌تواند جلوه زیبا و خاصی را به دکوراسیون منزل شما ببخشد.
یکی دیگر از ویژگی های خاص و منحصر به فرد این نوع از مبلمان، استفاده از خطوط هندسی ساده در طراحی آن است.

 

آشنایی با انواع مبل مدرن

انواع سبک مبلمان مدرن

در قسمت بالا اشاره کردیم که مبل مدرن، در زیر مجموعه مبل راحتی و نیمه راحتی قرار می‌گیرد. مبل راحتی مدرن در بین ایرانیان، طرفداران و هواداران بسیاری دارد. البته باید به این نکته اذعان کرد که مبل‌های تولیدشده در ایران با الگوگیری از نمونه‌های خارجی ساخته می‌شوند.
در قسمت‌های زیادی از مبلمان راحتی، از پارچه‌های سبک و زیبا استفاده شده است. طراحان این مبل‌ها با استفاده از خلاقیت ، پارچه‌های خوش رنگ را با یکدیگر ترکیب می‌کنند. این ترکیب موجب می‌شود مبلمان مدرن، قابلیت همخوانی با هرنوع دکوراسیونی را داشته باشند.
انواع مبل راحتی مدرن شامل موارد زیر هستند:


مبلمان مدرن ال

مبلمان مدرن چرمی
مبلمان مدرن چوب و پارچه
مبلمان مدرن تختخواب شو


در ادامه قسمت‌های دیگر این مقاله، به معرفی انواع مبل مدرن، خواهیم پرداخت.

مبلمان مدرن ال و ویژگی‌های آن

مبل مدرن به سبک ال، یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده در فضاهای کوچک است. این نوع از مبلمان مدرن، هواداران بسیاری دارد. برای زندگی امروزی و خانه‌های آپارتمانی، این مبل بهترین انتخاب است. این مبل با وجود اشغال حجم کمی از فضای خانه، در قسمت نشیمن، تعداد گنجایش افراد بیشتری را دارد. پیشنهاد می‌کنیم در میهمانی‌های خودمانی و صمیمی، در فضای دنج و دوستانه‌ی خود از این نوع مبلمان استفاده کنید. نحوه چیدمان این مبل، به صورت خالی نگهداشتن مرکز و وسط اتاق و پر کردن گوشه‌های اتاق است. با استفاده از این سبک چیدمان، می‌توانید فضای خانه‌ی خود را بزرگ‌تر نشان دهید. در واقع این چیدمان موجب می‌شود، فضاهای مختلف را از یکدیگر تفکیک کنید.

مبلمان چوبی و چرمی

مبلمان چوب و پارچه، یکی از انواع مبل مدرن است. استفاده همزمان چوب و پارچه در این سبک از مبلمان مدرن، ترکیبی منحصربه فرد و زیبا را به وجود آورده است. از این نوع مبلمان مدرن، می‌توان در فضاهای آزاد و باز استفاده کرد. وزن این مبل، به دلیل استفاده همزمان چوب و پارچه، از سایر مبلمان مدرن سنگین‌تر است. مبلمان چرمی، شاید انتخاب بسیاری از خانواده‌ها در خرید مبلمان باشد. چرم مورد استفاده در این مبلمان، به دلیل براق بودن، چشم هر خریداری را به خود جلب می‌کند. از مبل‌های چرم، غالبا در اتاق نشیمن استفاده می‌شود.

مبلمان تخت‌خواب شو

مبل‌های تختخواب‌شو، یکی از زیباترین و منحصربه‌فرد ترین انواع مبل مدرن هستند. اگر فضای منزل شما کوچک است، می‌توانید از این مبل چندکاره استفاده کنید. این مبل در هنگام استراحت و خواب به راحتی تغییر کاربری داده و موجب آسایش و راحتی فرد می‌شود. مبل تخت‌خواب‌شو در هنگام میهمانی و پذیرایی از آنان، جلوه زیبایی را به فضای خانه شما می‌دهد. پس در هر زمان و یا مکانی، می‌توانید به راحتی و با خیال آسوده از این مبل استفاده کنید. این مبل‌ها، معمولا به سه صورت زیر ساخته می‌شوند:

کاناپه دونفره
کاناپه سه نفره
مبل تک نفره

از مبل‌های تک نفره این نوع از مبلمان مدرن، می‌توان به عنوان تخت‌خواب تک نفره استفاده کرد. رنگبندی‌های متنوع و گوناگون، قطعا موجب جلب نظر و سلیقه شما خواهد شد.

تلفیق انواع مبل مدرن و کلاسیک

ترکیب مبل مدرن و کلاسیک، موجب خلق نوع جدیدی از مبلمان می‌شود. مبل راحتی از خانواده مبلمان مدرن و مبل استیل از خانوداه مبلمان کلاسیک در ترکیب با یکدیگر، مبل مدرن کلاسیک را به وجود می‌آورند. مبلمان مدرن کلاسیک، توامان ویژگی های این دو نوع مبل را دارد. ترکیب زیبایی ظاهری مبلمان استیل و راحتی بی نظیر مبلمان مدرن، برای هر فردی جذاب است.
در مبلمان مدرن کلاسیک، از منبت کاری کمتری استفاده شده است. این منبت کاری، نسبت به منبت‌ کاری‌های انجام شده، در مبل استیل کمتر است. در این مبل، ظرافت کاری‌های بسیاری وجود دارد. از این نوع مبلمان، می‌توان در فضاهای رسمی، و یا خانوادگی و دوستانه استفاده کرد.

جمع‌بندی

همان طور در قسمت‌های مختلف این مقاله اشاره کردیم، طراحی ساده و کاربردی مبل مدرن، موجب شده است طرفدران بسیاری را در ایران و جهان داشته باشد. استفاده از رنگ‌های خنثی در این مبلمان، موجب می‌شود تا زودتر با بقیه وسایل خانه همگون شوند.
این مبلمان به راحتی در هر فضایی چیده می‌شوند. پس با خیال راحت و بدون توجه به فضای خانه خود از مدل‌های مختلف این مبلمان بازدید کنید. اگر در خانه فضای کافی برای گنجاندن ست کامل مبلمان مدرن ندارید، نگران نباشید. می‌توانید با توجه به فضای خانه خود، تعدای مبل از فروشگاه‌های اینترنتی تهیه کنید.
برای مشاهده انواع مبل مدرن، می‌توانید از فروشگاه‌ اینترنتی چوب و مبلمان دیدن کنید. در این سایت‌ مبل‌هایی با رنگ‌های گوناگون و کاربردهای مختلف وجود دارد. با خرید اینترنتی، هم از تخفیف ویژه بهرمندمی‌شوید و هم دراستفاده از وقت و زمان خود صرفه‌جویی کنید. امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم، شما را هرچند به صورت جزیی با این سبک جدید مبلمان آشنا کنیم.

برچسب ها:
انواع مبل مدرن

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}