چگونه باید مبل کلاسیک مدرن را در دکوراسیون منزل بچینیم؟

پنجشنبه, 14 اسفند 1399

مبل کلاسیک مدرن به دلیل داشتن مشخصه ها و ویژگی های منحصر به فردی که دارد، باید به گونه ای در دکوراسیون قرار بگیرد که هم زیبایی خود را بتواند به بهترین شکل ممکن نشان دهد و هم در بهترین و کارآمد ترین حالت خود بتواند قرار گیرد.
برای اینکه بدانید باید مبل کلاسیک مدرن را به چه شکلی در دکوراسیون بچینید، نیازمند داشتن دانش و اطلاعات ویژه ای در این زمینه هستید. اما نیاز نیست نگران باشید چرا که ما هر آنچه شما نیاز به دانستن آن دارید را به شما در این مقاله خواهیم گفت.
برای اینکه دکوراسیون منزل خود را بهترین شکل ممکن بچینید باید ابتدا برای خود مشخص کنید که چه سبک از طراحی دکوراسیون را دوست دارید. پس از آن می توانید در آن سبکی که دوست دارید، اطلاعات بیشتری کسب کنید تا بتوانید منزل خود را خلاقانه تر و زیباتر طراحی کنید.
پیشنهاد ما به شما که دغدغه طراحی داخلی منزل خود را دارید و تصمیم گرفته اید از مبل کلاسیک مدرن برای دکوراسیون منزل خود استفاده کنید، این است که این مقاله را تا انتها بخوانید تا به همه سوالاتی که در ذهن دارید پاسخ داده شود.

دکوراسیون کلاسیک چیست و دارای چه ویژگی هایی برای طراحی منزل می باشد؟

به دلیل وجود سلیقه های مختلف برای طراحی دکوراسیون منزل باید به شما ابتدا یک توضیح کلی در رابطه با دکوراسیون کلاسیک بدهیم و پس از آن انواع سبک های مبل کلاسیک مدرن متناسب با آن را برایتان توضیح دهیم.
اگر می خواهید از مبل کلاسیک مدرن در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید به نکاتی که در ادامه برای شما ذکر می کنیم توجه ویژه داشته باشید تا بتوانید هر چه بهتر دکوراسیون منزل خود را بچینید.

به رنگ ها دقت کنید

در این سبک و برای استفاده از مبل کلاسیک مدرن بهتر است از رنگ هایی استفاده کنید که دارای تناژ های روشن هستند. در واقع رنگ های ملایم بهترین رنگ برای استفاده در این دکوراسیون هستند. رنگ های تند و غلیظ باعث می شوند که زیبایی مبل شما آنچنان که باید به نظر نرسد. شما می توانید از انواع رنگ های سفید، نقره ای، شیری، کرمی، طلایی کمرنگ و تمامی رنگ هایی با این طیف استفاده کنید.
البته بعضی از افراد ترجیح میدهند از رنگ های غلیظ و پررنگ استفاده کنند که خب با توجه به این که هرکس برای دکوراسیون منزل خود حق انتخاب دارد و سلیقه اش می تواند بسیار متفاوت با سایر سلیقه های افراد دیگر باشد، می تواند از آن رنگ ها استفاده کند ولی از لحاظ زیبایی شناسی و طراحی دکوراسیون آن زیبایی استاندارد را نخواهد داشت و ممکن است در قسمت های دیگر دکوراسیون به مشکل برخورد.

معماری داخلی دکوراسیون کلاسیک به چه شکل است؟

در این سبک از طراحی داخلی (کلاسیک) استفاده از انواع گچ بری ها بر روی دیوارها و سقف خانه رواج بسیار دارد. معمولا اطراف آینه ها نیز از گچ بری استفاده می شود. در واقع گاهی در ورودی خانه ها از این گچ بری ها استفاده می شود.
در این نوع سبک از دکوراسیون، از درب های با ارتفاع زیاد استفاده می شود. در معماری این سبک از نظم و تقارن در همه بخش ها استفاده می شود. در واقع یکی از خصیصه های معماری داخلی کلاسیک این تقارن و توازن داشتن است.

سقف ها و کفپوش ها در دکوراسیون کلاسیک به چه شکل هستند؟

در دکوراسیون کلاسیک برای پوشاندن کف زمین اط انواع پارکت ها و یا انواع لمینت های چوبی استفاده می شود. امروزه از انواع پارکت ها و لمینت های با طرح چوب نیز استفاده می شود و صرفا نیاز نیست حتما از چوب استفاده شود. ممکن است قسمتی از دیوارها و سقف ها نیز توسط چوب پوشیده شود. چوب های مصنوعی نیز در این زمینه می توانند بسیار موثر واقع شوند. این چوب ها می توانند در سقف با کمی معماری ایرانی اصیل و گچ بری مخلوط شوند و زیبایی سقف را دو چندان کنند.

پرده های مورد استفاده در دکوراسیون کلاسیک

در دکوراسیون کلاسیک یکی از مواردی که میتواند تاثیر بسیار زیادی در محیط داشته باشد پرده ها ی مورد استفاده در پذیرایی است. در این نوع دکوراسیون که از مبل کلاسیک مدرن استفاده می شود، پرده های بلند و مرتفع یکی از مهم ترین مواردی هستند که می توانند باعث زیباتر شدن فضای خانه و بهتر دیده شدن دکوراسیون کلاسیک و مبل کلاسیک مدرن شوند. توجه داشته باشید که استفاده از پرده های بلند برای انواع دیگر مبلمان مانند مبل راحتی، مبل ساحلی، مبل مدرن خیلی مناسب نیست.
با توجه به مطالبی که ذکر شد باید بگوییم که برای داشتن دکوراسیون کلاسیک باید از خانه های با متراژ بالا استفاده کنید. معمولا دکوراسیون کوچک برای دکوراسیون کلاسیک مناسب نمی باشد چرا که نمی تواند زیبایی مبل کلاسیک مدرن را به وضوح نشان دهد.
همانطور که ملاحظه کردید برای طراحی سبک دکوراسیون کلاسیک در منزل احتیاج به یک خانه‌ی تقریباً بزرگ خواهید داشت.
اگر خانه کوچکی دارید و شیفته دکوراسیون و مبل کلاسیک مدرن هستید باید به شما بگوییم که در انتخاب مبل کلاسیک مدرن خود دقت بسیار زیاد کنید. به این صورت که ابعاد و اندازه آن را در کوچکترین حالت ممکن انتخاب کنید تا حداقل فضای ممکن را در خانه اشغال کند و برای وسایل دیگر در خانه فشا به اندازه کافی وجود داشته باشد. این یک نوع انتخاب هوشمندانه است که مختص افراد شیفته مبل کلاسیک مدرن با منزل های کوچک می باشد.
توجه داشته باشید که استفاده از اکسسوری های ویژه و خاص و آنتیک می تواند شما را بیشتر به فضایی که دوست دارید وارد کند و دکوراسیون منزل شما را زیباتر از قبل کند. در واقع این اکسسوری ها هستند که هر چه بیشتر شما را به سمت و سوی فضای دلخواه شما سوق می دهند.

 

چگونه باید مبل کلاسیک مدرن را در دکوراسیون منزل بچینیم؟

 

تعریف مبل کلاسیک مدرن و آنچه جزو ویژگی های آن به حساب میاید

با توجه به اینکه نمی توان به یک تعریف مشخص برای مبل کلاسیک مدرن بسنده کرد باید بگوییم که در واقع تعریف دقیقی از آن وجود ندارد. این سبک با توجه به تغییرات امروزی در حال به روز کردن خود می باشد. در واقع در عین اینکه اصالت خود را حفظ می کند و در تلاش است تا آنچه داشته است را حفظ کند، از پرداختن به مسائل جدید و استفاده از تغییرات جدید غافل نمی باشد. این سبک در راستای سبک مدرنیته در حال تغییر است و می تواند خود را با توجه به شرایط فعلی به روز کند و سازگاری به وجود آورد.
مبل کلاسیک مدرن مانند سبک کلاسیک این ویژگی را دارد که با توجه به اینکه در حال حفظ آنچه از قبل داشته است، می باشد به بهترین نحو ممکن خود را با تغییرات روز تطبیق می دهد. به همین دلیل می باشد که این مبل کلاسیک مدرن در تمامی بازه های زمانی حضور فعال داشته است و همیشه وجود داشته است. در واقع یک مبلی که قدیمی نمی شود و می تواند در همه زمان ها حضور داشته باشد. شاید باید بر روی این باور که مبل کلاسیک مدرن یک مبل دمده و قدیمی است خط بکشیم و دیدگاه خود را نسبت به آن اصلاح کنیم.

مبل کلاسیک مدرن به روز شده چه ویژگی هایی دارد؟

مبل کلاسیک مدرن را می توانیم به طور کل ترکیبی از سادگی و پیچیدگی ها بدانیم. این تلفیق در مبل کلاسیک مدرن به وضوح دیده میشود و در واقع اثری هنرمندانه را به وجود می آورد. در این سبک هم میتوان از منبت کاری و طراحی های روی چوب پیچیده استفاده کرد و هم میتوان بر روی قسمت های ساده آن تمرکز کرد. این سبک با هر دو جور در میاید و یکی از ویژگی های اصلی آن است. در واقع خاص بودن در طراحی آن آنقدر به چشم میاید که نمی توان آن را انکار کرد. در ساخت مبل کلاسیک مدرن ظرافت بسیار زیادی به کار میرود. در واقع ریز بینی و جزییات آن است که می تواند از یک مبل اثر هنری خلق کند و آن را به بالاترین درجه زیبایی خود برساند.
1. در مبل کلاسیک مدرن یکی از مهم ترین موارد و عناصر برای طراحی آن، استفاده از کلاف مناسب است. می توانیم به جرات بگوییم که تمامی زیبایی آن به دلیل ریزه کاری ها و طراحی هاییست که بر روی چوب آن انجام گرفته است که باعث القای حس زیبایی و جلال و شکوه بسیار زیاد می شود. همچنین باعث می شود حس کنید که فضا دارای حس باشکوه و گرمی است و میتوانید با آرامش زیاد روز خود را در کنار خانواده و دوستانتان در این فضا بگذرانید.
2. طرح ها و نقش ها یا بهتر است بگوییم منبت کاری هایی که بر روی دسته ها و قسمت هایی از تاج مبل انجام می شود در واقع بخشی از مبل است که شباهت زیادی به مبل استیل و انواع آن دارد. فرقی که مبل کلاسیک مدرن با مبل استیل دارد در این است که در مبل استیل منبت کاری ها و طراحی های چوب بسیار بیشتر از مبل کلاسیک مدرن است. در مبل کلاسیک مدرن این بخش ها کمتر و خلوت تر است. شاید بهتر باشد بگوییم که اندازه آنها نیز کوچکتر است.
3. مبل های کلاسیک با استفاده از چوب های بسیار با کیفیت ساخته می شود و دارای طول عمر زیاد و همچنین فرم پذیری بالایی می باشند. برای ساخت این مبل های کلاسیک میتوان از چوب درخت گردو، راش، نراد و چوب هایی با کیفیت بالا استفاده کرد.
اگر شما به دلیل هزینه ی زیاد خریداری این مبل ها که با چوب بسیار مرغوب ساخته شده اند، تمایل به خرید مبل ارزان تری داشته باشید، باید به شما بگوییم که معمولا هزینه تعمیر مبل از هزینه خرید مبل با کیفیت بیشتر می شود و بهتر است که در ابتدای کار، یک مبل با کیفیت بخرید که بعدها مجبور به پرداخت هزینه های زیاد برای تعمیر مبل های ارزان نباشید.
4. برای نشمین این مبل های کلاسیک اغلب از فوم ها و اسفنج هایی استفاده می شود که دارای تراکم بالا هستند. این نوع از فوم ها خاصیت ارتجاعی نیز دارند. ولی نه آنقدر سفت هستند که نشود روی آنها به راحتی نشست و نه آنقدر نرم که زمان نشستن در آن فرو روید. بهتر است از نوعی فوم استفاده شود که توانایی زیادی در تحمل وزن افراد داشته باشد.
5. نوع پارچه ای که برای ساخت مبل کلاسیک مدرن به کار میرود می تواند از انواع پارچه مبل کلاسیک ساده و بدون طرح باشد تا پارچه های دارای طرح و گلدار، که هر فرد بنا به خواست خود می تواند آنها را انتخاب کند و از آنها برای ساخت مبل خود استفاده نماید

چگونه مبل کلاسیک مدرن را در منزل بچینیم؟

1. در مبل کلاسیک مدرن به دلیل اینکه در آن از انواع چوب های با کیفیت استفاده شده است دارای وزن بسیاری می باشد و به همین دلیل است که نیاز دارید ابتدا طرح چیدمان را به طور کامل در ذهن خود بچینید پس از آن، نقشه چیدمان را بر روی کاغذ بکشید و با توجه به ابعاد مبل و فضایی که در اختیار دارید، تصمیم بگیرید می خواهید این مبلمان را در کجای منزل قرار دهید. این مبل ها دارای وزن زیادی هستند پس بهتر است وزن انها را برای جابجایی نیز در نظر بگیرید.
2. اگر متراژ خانه شما بزرگ است و می خواهید در آن از انواع مبل کلاسیک مدرن استفاده کنید پیشنهاد ما این است که از یک ست کامل مبل کلاسیک مدرن استفاده کنید. در غیر این صورت اگر متراژ خانه شما کوچک است می توانید به جای یک ست کامل از یک نیم ست استفاده کنید. در این حالت مبل شما می تواند زیبایی خود را در فضای بزرگ نشان دهد و برای اینکه بیشتر بتوانید حس بزرگی و شکوه و جلال را به محیط القا کنید، کافیست از اکسسوری هایی استفاده کنید که فضا را به سمت دوران کلاسیک هدایت می کنند. بسیار مهم است که به چه میزان از اکسسوری ها استفاده کنید که نه بیش از حد شلوغ شود و نه بیش از حد خلوت باشد. پس در انتخاب اکسسوری ها و وسایل تزیینی بسیار دقت به خرج دهید.
3. سعی کنید رنگ بندی مبل و سایر وسایل منزل را مدنظر قرار دهید و رنگی را برای دکوراسیون انتخاب کنید که بتوانید بقیه وسایل و اکسسوری ها را با آن مچ کنید و ست زیبایی از آن به وجود بیاورید. در واقع باید تمامی وسایل در عین اینکه رنگ های مختلف دارند در یک تنالیته باشند.

برچسب ها:
مبل کلاسیک مدرن

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}