انواع پارچه ی مبل کلاسیک

سه شنبه, 5 اسفند 1399

انواع پارچه مبل کلاسیک چیست؟ به دنبال خرید پارچه برای مبل جدید خود هستید؟ آیا می خواهید پارچه مبل کلاسیک خود را عوض کنید؟ به دنبال سفارش مبل جدیدی هستید و می خواهید برای آن پارچه بخرید؟
می خواهید بدانید انواع پارچه مورد استفاده برای مبل کلاسیک چیست و سوالات بسیاری پیرامون این مسئله در ذهن شما وجود دارد؟ ما به همه سوالات شما پاسخ می دهیم.
کافیست این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا به همه سوالات ذهنی شما پاسخ داده شود و بتوانید بهترین پارچه مبل را بر اساس نیازی که دارید تهیه کنید.
یکی از روش های تشخیص پارچه خوب برای مبل کلاسیک این است که ابتدا آن را بشویید تا ببینید نسبت به شستشو چه واکنشی از خود نشان میدهند. انتخاب انواع پارچه مبل کلاسیک دارای اهمیت بسیار زیادی است.
زمانی که شما برای انتخاب پارچه می روید باید اطلاعات جامع و کاملی را در این زمینه داشته باشید تا با توجه به آن بتوانید بهترین خرید خود را انجام دهید. قطعا قبل از خرید به فروشگاه ها و مغازه های بسیاری سر زده اید و برایتان کیفیت پارچه، جنس آن، نوع مواد به کار رفته در آن، قیمت پارچه دارای اهمیت زیادی است. شما با بی شمار پارچه در انواع رنگ و جنس مختلف مواجهه شده اید.

انواع پارچه مبل کلاسیک

• پارچه مبلی مازراتی،
• پارچه مبلی مخملی،
• پارچه مبلی ملیتا،
• پارچه مبلی یزد
• و….

مبلمان یکی از مهم ترین عناصر موجود در طراحی دکوراسیون منزل، محل کار و… هستند. به این دلیل باید بهترین و مناسب ترین پارچه با طرح های مورد استفاده متناسب با محل استفاده در آنها به کار برده شود و برای ساخت آن استفاده گردد. پس بهتر است اگر به دنبال پارچه مبل هستید این مقاله را تا انتها بخوانید.
انواع پارچه مبل کلاسیک دارای گوناگونی های بسیاری می باشد و تعدادشان بسیار زیاد است. اما اگر به طور کلی بخواهیم انواع پارچه مبل کلاسیک را نام ببریم، به دسته بندی زیر میرسیم.
پارچه مورد استفاده برای مبل که از الیاف طبیعی به دست آمده است. مانند : پارچه های نخی، کتان، ابریشم، پنبه ای و….
پارچه مورد استفاده برای مبل کلاسیک و مبل چستر که از الیاف مصنوعی تهیه شده است. مانند: ویسکوز، نایلون، پلی استر و غیره
پارچه مورد استفاده برای مبل کلاسیک و مبل راحتی که از الیاف طبیعی و مصنوعی همزمان تهیه شده به وجود آمده است.

 

انواع پارچه ی مبل کلاسیک

 

چگونگی انتخاب پارچه برای انواع مبل کلاسیک

در این مطلب می خواهیم به بررسی و در عین حال معرفی انواع پارچه مورد استفاده در صنعت مبل سازی بپردازیم و این پارچه ها را از جهات مختلف مورد بررسی قرار دهیم. هر پارچه دارای کیفیت و قیمت های مختلف است و می توانید متناسب با نیازی که دارید آن را انتخاب کنید و مبل خود را با آن بسازید.

پارچه مبل مازراتی برای استفاده در مبل کلاسیک

شاید با شنیدن کلمه مازراتی ابتدا بسیار تعجب کرده باشید و برای یک لحظه فکر کنید که جای اشتباهی آمده اید و این مقاله در ارتباط با انواع ماشین هاست. حق دارید اما باید به شما بگوییم که پارچه مبلی مازراتی یکی از گران ترین و شیک ترین پارچه ها برای ساخت مبل به حساب میاید.
این پارچه دقیقا مانند هم اسم خود، ماشین مازراتی، یکی از لاکچری ترین پارچه ها برای ساخت مبل به حساب میاید. این پارچه امروزه در بین افراد بسیار محبوب شده است و شما می توانید بازه های قیمتی مختلف این پارچه را در نیز با سرچ کردن به دست بیارید و یا از فروشگاه های مختلف بپرسید.
اگر بخواهیم شما را بیشتر با این نوع از پارچه آشنا کنیم باید بگوییم که این پارچه جنسی شبیه به مخمل دارد اما دارای ناهمواری های کمتری نسبت به پارچه مخمل می باشد. پارچه مازراتی با گذشت زمان دچار نوعی سایش و خوردگی می شود که می تواند رطوبت را به خود به طور کامل جذب کند. پارچه مازراتی در سطح خود از انواع دانه های ریز و کوچک به وجود آمده است

پارچه مبلی نخی یا پنبه‌ای برای استفاده در مبل کلاسیک

یکی از رایج ترین پارچه های مبلی مورد استفاده برای ساخت مبل، پارچه نخی و یا پنبه ای است. از انواع این پارچه برای ساخت مبل استفاده می شود. این پارچه دارای دوام بسیار بالا و کاربرد بسیار زیاد است.
در واقع این پارچه دارای طرفداران بسیار زیادی است که استفاده از آن را بسیار از لحاظ اقتصادی به صرفه می دانند. نگهداری از پارچه مبل نخی یا پنبه ای بسیار آسان است و کافیست با استفاده از یک پارچه تمیز، مواد شوینده مناسب، آب و یک برس آن را تمیز کنید و لکه های انواع پارچه مبل کلاسیک را از بین ببرید.
این پارچه که جزو پارچه های طبیعی به حساب می آید دارای مقاومت بالا در برابر ساییدگی است و اگر فرزند کوچک در خانه دارید و یا در محل کار خود رفت ‌و آمد زیاد دارید، این مبل ها گزینه بسیار خوبی هستند چرا که به سرعت از بین نمی روند و تا مدت های بسیاری میتوانید از آنها استفاده کنید.
یکی از نقاط ضعف این نوع پارچه این است که به دلیل داشتن الیاف طبیعی خود، اگر در معرض نور خورشید قرار بگیرد، رنگ خود را از دست می دهد و پارچه مبل شما دو رنگ می شود. همچنین این نوع از پارچه به سرعت چروک می شود و میتواند انواع بوهای نامطبوع را به خود جذب کند.

پارچه مبل کتان برای استفاده در مبل کلاسیک

پارچه کتان از دیگر پارچه هاییست که هم کاربرد بسیار زیاد دارد و هم دارای طرفداران زیادی است. این نوع از پارچه مبل کلاسیک مشابه پارچه مبل پنبه ای و نخی است با این اوصاف که بافت آن یکسان است. در این نوع از پارچه مورد استفاده در صنعت مبل سازی، امکان اینکه پارچه چروک بشود بسیار بالاست و پارچه به راحتی میتواند دچار سایش بگردد.
در ادامه باید بگوییم که شستشو آن نیز بسیار دشوار است و اگر پارچه دچار لکه بشود برای از بین بردن آن راه سختی در پیش دارید. باید توجه کنید که اگر انواع حیوان خانگی را دارید، بهتر است از این نوع پارچه برای مبل استفاده نکنید.

پارچه مبل نانو برای استفاده در انواع پارچه مبل کلاسیک

پارچه مبل نانو به عنوان یکی از نوآورانه ترین پارچه ها در صنعت مبل سازی به حساب می آیند. این پارچه ها بسیار نوآورانه هستند و به تازگی وارد بازار شده اند که با توجه به آن دارای محبوبیت بسیار نیز شده اند. این پارچه دارای نکات مثبت بسیاری می باشد که از مهم ترین آنها می توان به ضد حریق بودن، ضد آب بودن، ضد لک بودن، ضد باکتری بودن اشاره کرد. این پارچه ها دارای بافت بسیار نرمی نیز هستند. ظاهر بسیار زیبا و جذابی دارند و انتخاب تعداد زیادی از افراد هستند.

پارچه مبل پشمی برای استفاده در انواع پارچه مبل کلاسیک

این پارچه پشمی یکی از قدیمی ترین انواع پارچه برای مبل سازی می باشد که دارای محبوبیت بسیار زیادی است. این نوع از پارچه به دلیل اینکه در فصل های سرد، انرژی گرمایی را منتقل کند بسیار مناسب است. مخصوصا مردمان در نقاط سردسیر استفاده از این نوع پارچه به عنوان پارچه مبل را به دیگر پارچه ها ترجیح می دهند.
از نکات مثبتی که در ارتباط با این نوع پارچه .وجود دارد می توان به مقاومت بسیار بالایی که در برابر انواع سایش و پارگی و چروک شدگی داشت را نام برد. همچنین بافت لطیفی که دارد و کشسانی بالای آن باعث می شود همیشه جزو پارچه های محبوب به حساب بیاید. استفاده از این پارچه برای افرادی که کودک خردسال دارند، رفت و‌آمدشان زیاد است و یا انواع حیوان خانگی را دارند بسیار مفید است و توصیه می شود.
از معایبی که این پارچه به همراه دارد میتوان سختی تمیز کردن و شستشو آن را نام برد. اگر این پارچه دچار لکه بشود بسیار سخت میتوان آنرا پاک کرد و برای شستشوی آن با چالش های زیادی مواجه می شوید.

پارچه مبلی چرم برای استفاده در انواع پارچه مبل کلاسیک

پارچه مبلی چرم یا بهتر است بگوییم چرم، در بین افراد دارای محبوبیت زیادی می باشد. چرم به دو دسته چرم طبیعی و چرم مصنوعی تبدیل می شود. بدیهی است که هر دو این چرم ها دارای معایب و مزایای خاص خود هستند. چرم در واقع به محیط نوعی فضای رسمی را اطلاق می کند و برای استفاده در مبلمان اداری و پذیرایی منزل بسیار انتخاب خوبی می باشد.
بسیاری از افراد استفاده از چرم و مبل چرم را بسیار لاکچری می دانند و اگر بخواهند نشان دهند که جایی رسمی و لاکچری است از چرم استفاده می کنند. یکی از انواع چرم، پارچه میلتا است که به تازگی مورد توجه بسیاری از افراد برای استفاده قرار گرفته است.
از مهم ترین نکات مرتبط با چرم این است که آب توانایی نفوذ به داخل آن را ندارد و در واقع ضد آب است. اما این نوع از پارچه دارای نکات منفی دیگری نیز می باشد که می توان به آسیب پذیری بالای آن اشاره کرد. چرم به راحتی توسط اجسام نوک تیز آسیب می بیند. اگر حیوان خانگی دارید بسیار باید مراقب پنجه های آنها باشید که در داخل چرم فرو نکنند.
مراقبت از چرم نیاز به دقت بسیار بالا دارد. این نوع از پارچه از خود هوا را عبور نمی دهد و باعث می شود حین نشستن به مبل بچسبد. این نوع از پارچه برای انواع مبل مبل کلاسیک دارای طیف رنگی گسترده ای نمی باشد و به چند رنگ خاص محدود می شود پس نمی توان بر روی رنگ آن برای ست شدنش با دکوراسیون خیلی مانور دارد.

پارچه مبل مخمل برای استفاده در انواع پارچه مبل مبل کلاسیک

پارچه مخمل از قدیم الایام نشان دهنده سلطنتی بودن و با ارزش بودن دکوراسیون بوده است. این نوع از پارچه دارای استحکام بالا و ظاهر بسیار ویژه ای می باشد. پارچه مخمل دارای لطافت بسیار خاصی است که توجه افراد را همیشه به خود جلب کرده است.
این نوع از پارچه دارای تنوع رنگی بسیار زیادی است که می توان از آن برای دوخت کوسن نیز استفاده کرد. این پارچه دارای انواعی می باشد از جمله‌: پارچه مخملی کبریتی و پارچه مخملی نانو که هر کدام دارای ویژگی های خاص خود هستند.

پارچه جیر برای استفاده در انواع پارچه مبل کلاسیک

این پارچه دارای دو نوع طبیعی و غیرطبیعی می باشد. نوع طبیعی این پارچه به طور کل از پوست حیوانات تهیه شده و به وجود آمده است. استفاده از پوست گوساله و گوسفند و بز برای این نوع از پارچه بسیار مرسوم است. این پارچه دارای اسم های دیگری نیز می باشد. اسامی مانند چرم جیر، چرم مخمل نما.
اما به طور کل این پارچه با انواع پارچه چرم شباهت های بسیاری نیز دارد. در ارتباط با این پارچه باید بگوییم که به راحتی تمیز نمی شود و تمیز کردن آن در عین حال سخت نیز نمی باشد. پارچه جیر را نباید با آب تمیز کنید و باید آن را با استفاده از اسپری های مخصوص جیر تمیز کنید.

پارچه ریون برای استفاده در انواع پارچه مبل کلاسیک

این پارچه بسیار پارچه متنوعی نسبت به پارچه هایی که در بالا ذکر شد می باشد. این نوع از پارچه بسیار سبک است و دارای قابلیت ارتجاعی و کشسانی نیز می باشد.
این پارچه در برابر سایش بسیار مقاوم است و سریعا حالت ابتدایی و اصلی خود را از دست نمی دهد. از معایب این پارچه می توان به لغزنده بودن آن اشاره کرد که درست شبیه به پارچه ساتن است.
پارچه ریون در برابر رطوبت و چروکیدگی دارای مقاومت بالایی نمی باشد و برای کسانی که با کمی لیزخوردگی مشکل ندارند، انتخاب خوبی میتواند باشد.

پارچه نایلون برای استفاده در انواع پارچه مبل کلاسیک

این نوع از پارچه دارای مقاومت بسیار بالایی می باشد در برابر کشیده شدن و ساییدگی هایی که ممکن است برای هر مبلی اتفاق بیفتد. باید توجه داشته باشید که این مبل رطوبت را به خود جذب نمی کند. این نوع از مبل را نباید در معرض نور آفتاب قرار داد به دلیل اینکه باعث شل شدگی و آسیب الیاف این نوع از پارچه می شود و شکل اولیه خود را از دست می دهد. پس برای قسمت هایی از خانه که آفتاب گیر هستند، گزینه مناسبی نمی باشد.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}