طراحی دکوراسیون بالکن با انواع مبل مدرن

دوشنبه, 4 اسفند 1399

انواع مبلمان مدرن و دکوراسیون مناسب برای بالکن چیست؟ آیا شما هم با این سوال در ذهن خود مواجه شده اید؟ باید بگوییم که در ایام گذشته بالکن را بیشتر به عنوان فضایی خارج از خانه برای نگهداری و قرار دادن وسایلی که خیلی به آن نیاز نداشتند استفاده می کردند. امروزه اما افراد به دید دیگری نسبت به بالکن نگاه می کنند.
به دلیل اینکه خانه ها کوچک شده است و زندگی در آپارتمان ها با فضای بسته، می تواند افراد را خسته و افسرده کند، افراد به رویکرد استفاده از بالکن و استفاده بهینه از آن روی آورده اند. می توانیم از فضای بالکن و تراس برای بهبود روحیه خود و فضای بیرونی دارای نشاط بیشتر استفاده کنیم.
در این مقاله سعی داریم به شما روش های استفاده از انواع مبلمان مدرن برای دکوراسیون بالکن را آموزش دهیم. پس اگر دغدغه داشتن بالکنی زیبا را دارید و می خواهید از فضای بالکن خود بهترین بهره را ببرید و بهترین استفاده را بکنید، به شما پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

چگونه با استفاده از انواع مبلمان مدرن بالکن زیباتری داشته باشیم؟

برای آنکه بتوانید بالکن زیباتری داشته باشید، باید به هر آنچه در دسترس شماست توجه بیشتری نشان دهید تا با استفاده از امکاناتی که دارید بتوانید نهایت خلاقیت خود را به خرج دهید و با طراحی انواع مبلمان مدرن بتوانید بالکن رویایی خود را بسازید.
افرادی که به دنبال فضای خلوت و خصوصی برای خود در منزلشان هستند بیشتر تمایل به داشتن یک محیط دنج و خصوصی در منزل هستند و چه فضایی بهتر از بالکن؟!

در بالکن شما میتوانید از انواع مبلمان مدرن مانند مبل راحتی، مبل کنفی و تخت های مختلف و صندلی های مخصوص استفاده کنید. در انواع مبلمان مدرن به کار رفته برای دکوراسیون منزل یک میز چوبی میتواند انتخاب خیلی مناسبی باشد.
می توانید بر روی صندلی ها بنشینید و از میز به عنوان میز کار و یا میز قهوه خوری استفاده کنید. به همراه خانواده خود بعد از ظهرها به بالکن بروید و یک فنجان چای میل کنید.

افراد دارای سلیقه های مختلف هستند که این مسئله باعث می شود هر کدام اکسسوری های خاصی را برای دیزاین بالکن استفاده کنند. می خواهیم به شما نشان دهیم که داشتن یک فضای خصوصی و آرامش بخش شامل بخش عمده ای از سلیقه و انتخاب شماست که تاثیر بسیار زیادی بر روی محیط دارد.

در فضای بالکن می توانید انواع پرنده ها و حیوانات خانگی را نیز نگهداری کنید. البته باید به نوع و گونه ی آنها توجه بسیار ویژه داشته باشید. نگهداری از پرنده ها در قفس زمانی که در بالکن هستید روش مناسبی است. می توانید آنها را در کنار گل ها و گیاهان قرار دهید. بهتر است توجه کنید که حضور پرندگان در بالکن نیاز به توجه ویژه دارد، چرا که ممکن است به هر دلیلی در قفس آنها باز شوند و پرندگان از قفس فرار کنند.
می توانید از انواع باربیکیوها و کباب پزها در بالکن خانه خود استفاده کنید. در روزهایی که دلتان کمی تفریح بیشتر می خواهد، می توانید به بالکن بروید و کمی برای خود کباب درست کنید.

 

طراحی دکوراسیون بالکن با انواع مبل مدرن

 

برای طراحی انواع مبلمان مدرن و دکوراسیون بالکن باید چه مراحلی را طی کنیم؟

در طراحی انواع مبلمان مدرن و دکوراسیون بالکن باید ابتدا بدانیم که به چند نفر قرار است از این فضا استفاده ببرند؟ تعداد اعضای خانه چند نفر است؟ این فضا قرار است چه نیازهایی را رفع کند و برای بهبود آن می توانیم از چه مواردی استفاده کنیم؟ آیا این وسایل را در خانه داریم و یا باید آنها را از بیرون تهیه کنیم و بخریم؟ چه مقدار بودجه داریم که بشود صرف خرید وسایل و اکسسوری های جدید کرد؟
ابتدا باید به همه این سوالات پاسخ دهیم تا بتوانیم بهترین تصمیم را بگیریم و با انتخاب درست به سمت طراحی خلاقانه بالکن خود برویم.
همچنین می توانیم از سایر اعضای خانواده خود مشورت بگیریم و نیاز آنها را نیز در بگیریم تا فضایی مطابق با میل همه اعضای خانواده طراحی شود.

استفاده از انواع مبلمان مدرن و پارکت برای طراحی دکوراسیون بالکن

شما می توانید با استفاده از انواع مبلمان مدرن، میز ناهار خوری، تخت های چوبی دکوراسیون بالکن خود را طراحی کنید. استفاده از پارکت ها و کف پوش ها میتواند برای کف بالکن بسیار مناسب و کارآمد باشد.
معمولا کف بالکن ها با موزاییک پوشانده شده اند که تغییر آنها به پارکت و کفپوش بسیار به چشم میاید و باعث زیبایی دوچندان بالکن می گردد.
استفاده از کاشی های طراحی شده با طرح های خاص و چوبی باعث جذاب تر شدن کف بالکن می شود. انواع مبلمان مدرن و چوبی، میز ناهار خوری کوچک با صندلی های چوبی می تواند محیط بالکن شما را به فضایی دوستانه و صمیمی تبدیل کند.
نکته ای که باید به آن توجه کنید ابعاد و اندازه ی بالکن شما می باشد، باید به گونه ای انواع مبلمان مدرن در دکوراسیون خود را انتخاب کنید که همه فضای بالکن شما را اشغال نکند.

استفاده از انواع گیاهان و گل ها در دکوراسیون بالکن

بسیاری از افراد به قرار دادن گل و گیاه در بالکن خانه بسیار علاقه کند هستند، اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید باید بدانید که استفاده از گیاهان و گل ها در دکوراسیون بالکن انتخاب بسیار عالی و جذابی است اما کار آسانی نیز نیست. به این دلیل که این گیاهان به مراقبت و نگهداری نیاز دارند.

باید به آنها رسیدگی کنید. در فصل های خیلی سرد و خیلی گرم باید از آنها به گونه ای مراقبت کنید که در زمستان از سرما یخ نزنند و در تابستان از گرمای زیاد تلف نشوند. در واقع بهتر است در زمستان روی آنها را با پلاستیک و کاورهای مخصوص بپوشانید و در تابستان با استفاده از انواع وسایل سرمایشی مانند پنکه های کوچک، دمای هوا را برایشان تنظیم کنید. همیشه یک دماسنج در بالکن برای آنها قرار بدهید تا از دمای دقیق هوایی که گیاهان در آن قرار دارند مطمئن شوید.
استفاده از گل ها و گیاهان در دکوراسیون بالکن، به میزان کم نیز می تواند بسیار تاثیر گذار باشد و فضا بالکن را شاداب کند. شما می توانید از انواع گیاهان و گل هایی مانند پیچک و رونده استفاده کنید. این کار باعث می شود در فضا بسیار صرفه جویی کنید.
می توانید از درختان کاج و بامبو نیز استفاده کنید. به طور کل میتوان از درخت ها و گل ها به عنوان یک دیوار و یا پارابن در خانه و بالکن نیز استفاده کرد.

استفاده از رنگ در انواع مبلمان مدرن و دکوراسیون بالکن

استفاده از رنگ های شاد در دکوراسیون بالکن و مبلمان مدرن یکی از راه های زیباسازی محیط به حساب می آید. می توانید از رنگ های متناسب با گل ها و گیاهان استفاده کنید. باید رنگ هایی را انتخاب کنید که به شما انرژی بدهند و انرژی تحلیل رفته شما را جبران کنند.

بهتر است از انواع رنگ های گرم برای دکوراسیون بالکن استفاده کنید.
این رنگ ها به دلیل داشتن تناژ گرم خود باعث می شوند شما انرژی بیشتری به دست بیاورید. رنگ گرم استرس و خستگی روز شما را از بین می برد.

استفاده از چمن های مصنوعی برای طراحی دکوراسیون بالکن

یکی از روش های زیباسازی در دکوراسیون استفاده از چمن مصنوعی می باشد. این روش مخصوصا مناسب خانواده های می باشد که دارای کودک هستند. می توانید از این چمن مصنوعی برای قسمت های مختلف خانه نیز استفاده کنید.
می توانید در زیر انواع مبلمان مدرن، چمن مصنوعی را پهن کرده و از آن استفاده کنید. قبل از خرید انواع مبلمان مدرن باید به ابعاد و متراژ جایی که می خواهید از آن استفاده کنید، دقت کنید. همچنین به تراکم چمن مصنوعی قبل از خرید بسیار دقت کنید.
باید توجه داشته باشید که ارتفاع چمن مصنوعی خیلی زیاد نباشد. به دلیل اینکه زمان راه رفتن در بالکن برای شما مشکل ایجاد می کند. علاوه بر آن، تمیز کردن چمن مصنوعی با ارتفاع زیاد، بسیار سخت است.
یکی از مواردی که در استفاده از چمن مصنوعی اهمیت بسیار دارد و جزو مزایای چمن مصنوعی به حساب میاید، این است که به نوع خاصی از زیرسازی و نصب نیاز ندارد و شما می توانید به راحتی و در هر زمانی از آن استفاده کنید و آن را در بالکن و یا هر جای دیگر خانه خود به کار ببرید.

استفاده از نورپردازی برای بهتر دیده شدن و دیزاین انواع مبلمان مدرن و دکوراسیون بالکن

یکی از نکات بسیار مهم در ارتباط با هر نوع دیزاین دکوراسیون ها و طراحی دکوراسیون بالکن، نور پردازی است. نورپردازی می تواند تمامی دکوراسیون شما را تحت تاثیر خود قرار دهد و دارای اهمیت بالایی می باشد. استفاده از انواع آباژورها، چراغ های ال ای دی و نور متمرکز به شما کمک میکند تا فضای بالکن یا هر قسمت دیگر از خانه، بزرگ تر به نظر برسد.

به طور کل بزرگ تر نشان دادن فضا توسط نور امکان پذیر می شود. البته توجه داشته باشید که نورپردازی بالکن باید به گونه ای باشد که در طول روز تا زمان غروب، بیشترین نور طبیعی به آن برسد. در واقع داشتن نور طبیعی مسئله ی بسیار مهمی در طراحی دکوراسیون بالکن به حساب میاید.
باید استفاده ی حداکثری از نور خورشید را داشته باشیم. میتوانید از انواع ریسه ها و چراغ ها برای نورپردازی بالکن نیز استفاده کنید. استفاده از این نورهای مصنوعی باعث میشود در زمستان فضای بالکن شما گرم تر به نظر برسد.
می توانید ریسه ها را بر روی گل ها و گلدان ها نیز قرار دهید.

سبزیجات آپارتمانی پرورش دهید و دکوراسیون بالکن خود را متحول کنید

اگر همیشه دلتان یک مزرعه کوچک و یا باغچه ای می خواسته که در آن بتوانید از محصولات کشاورزی خود استفاده کنید، در آن سبزی بکارید و سبزیجات خود را پرورش دهید، اکنون رویای شما به واقعیت تبدیل شده است. نیازی به داشتن یک زمین کشاورزی بزرگ نیست.

شما می توانید از بالکن خود به عنوان یک مزرعه نقلی و کوچک استفاده کنید و در آن سبزیجات مخصوص خود را بکارید. می توانید از باکس های کوچک استفاده کنید و در هر کدام از آنها سبزی و سبزیجات خود را بکارید و آنها را پرورش دهید. این باکس ها می توانند به عنوان اکسسوری جذابی در دکوراسیون بالکن شما حضور داشته باشند و آن را زیبا کنند.

استفاده از انواع استندها و مبلمان مدرن برای طراحی دکوراسیون بالکن

یکی دیگر از راه های زیباسازی و سر و سامان دادن به دکوراسیون بالکن، استفاده از استند های نردبانی در کنار انواع مبلمان مدرن می باشد. این استندهای تزیینی می توانند محلی برای قرار گیری وسیله های مختلف باشند.
از قرار دادن گلدان ها و گیاهان و باکس های سبزیجات بگیرید تا قرار دادن انواع کتاب ها و مجله ها بر روی آنها.
از این استندهای نردبانی و تزیینی میتوانید برای بالکن هایی که فضای کمی دارند استفاده کنید که بسیار ایده ی کاربردی می باشد.

چگونه از عنصر جداسازی در دکوراسیون بالکن استفاده کنیم؟

اگر می خواهید هر بخش از بالکن را به فضاهای مختلف تقسیم کنید تا برای انجام هر کار فضای مشخص و تعریف شده ای وجود داشته باشد، به شما پیشنهاد می کنیم از گل ها و گیاهان، انواع پارابن ها و قفسه ها استفاده کنید. در این مواقع استفاده از استند نیز بسیار مفید است.
پارابن های چوبی نیز انتخاب بسیار مناسبی برای ایجاد فضاهای مختلف هستند. هم چنین از مبلمان مدرن در ابعاد کوچک نیز می شود برای جداسازی فضای بالکن استفاده کرد.

ارتباط فضای بالکن با فضای داخلی خانه

اگر بالکن منزل شما به منزل شما به طور مستقیم راه دارد، به این صورت که در بالکن به سمت پذیرایی باز می شود، بهتر است بین این دو فضا نقاط اشتراک ایجاد کنیم تا این دو قسمت هرچه بیشتر باهم یکسان شوند.
به این صورت که برای تداوم بخشیدن و یکسان کردن فضای هر دو بخش، می توانید از پارکت یا کف پوش مشابه استفاده کنید. به صورت یکسان با یک طرح و یک رنگ تا انسجام بیشتر این دو محیط با هم را نشان دهد.
این امر باعث زیباتر به نظر رسیدن پذیرایی و بالکن شما می شود و احساس آرامش بیشتری را به فضا اضافه می کند.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}