انواع مبل در دکوراسیون ساحلی

شنبه, 2 اسفند 1399

انواع مبل برای سبک های طراحی باید به صورت ویژه ای انتخاب شود. همانطور که در مقاله ی قبل در ارتباط با "استفاده از مبل مدرن در دکوراسیون ساحلی" صحبت کردیم و به دلیل طولانی نشدن مقاله سعی کردیم برای شما مقاله ی دیگری در ادامه مطالب مقاله پیشین تهیه کنیم و شما را با ابعاد مختلف این سبک و باید نباید های آن آشنا کنیم.

باید نبایدهای انواع مبل در دکوراسیون ساحلی

برای اینکه دکوراسیون ساحلی زیبا و اصولی داشته باشید باید مواردی را رعایت کنید و آنها را به بهترین شکل اجرا کنید. در ادامه به شما خواهیم گفت که باید چگونه این اصول را رعایت کنید و از آنها برای طراحی دکوراسیون منزل خود استفاده کنید.

رنگ های به کار رفته در دکوراسیون ساحلی

● بایدها : از چند رنگ محدود برای طراحی و انتخاب انواع مبل در دکوراسیون ساحلی استفاده کنید. بهتر است چند رنگ که با یکدیگر به خوبی مچ می شوند را انتخاب کنید و آنها را با هم ترکیب کنید و یا از آنها برای قسمت های مختلف دکوراسیون ساحلی استفاده کنید. همانطور که میدانید برای طراحی دکوراسیون ساحلی از رنگ های با تناژ سفید استفاده می شود و بهتر است از رنگ های خنثی استفاده کنید.
● نباید ها : سعی کنید از یک تم خاص در طراحی دکوراسیون ساحلی استفاده نکنید، چراکه در انواع طراحی مدرن این روش که استفاده از نوع خاصی از تم است، دیگر جایگاهی ندارد و زیبایی دکوراسیون منزل شما را به خطر میاندازد.

استفاده از اکسسوری در طراحی انواع مبل در دکوراسیون ساحلی

● بایدها : از وسایل و اکسسوری های ساحلی در دکوراسیون منزل استفاده کنید. میتوانید بر روی مبل چستر خود از کوسن های با طرح دریا و موج استفاده کنید. در خانه از تکه های چوب و یا کناف استفاده کنید. به گونه ای طراحی کنید که آرامش ساحل را بتوانید به داخل خانه خود بیاورید
● نباید ها : بهتر است در استفاده از انواع مبل و اکسسوری های متناسب با آن، زیاده روی نکنید. می خواهیم این نکته را به شما تذکر دهیم که زیبایی این سبک به دلیل ساده بودن و مینیمال بودن آن است و اگر بخواهید بیش از اندازه آن را شلوغ کنید دیگر نمی توانید از زیبایی آن بهره ببرید.

استفاده از انواع مبل، چوب و فرش در دکوراسیون ساحلی

● باید ها : از انواع مبل مانند مبل مدرن، مبل کلاسیک، مبل شزلونج می توانید در این سبک استفاده کنید. بهتر است جنس پارچه به کار رفته در انواع مبل ساده باشد. سعی کنید به خانه چوب های بیشتر اضافه کنید. تا جایی که ممکن است. البته هرگز زیاده روی نکنید. از عناصر کمی زمخت تر مانند طناب نیز می توانید بهره ببرید.
در این سبک استفاده زیاد از فرش پیشنهاد نمی شود و بهتر است به استفاده از یک فرش با طرح ساده بسنده کنید.
● نباید ها : حتی الامکان دور استفاده از فرش را خط بکشید. اگر تمایل خیلی زیادی به استفاده از فرش دارید، از یک فرش بسیار کوچک با رنگ خنثی و طرح ساده استفاده کنید.

چگونه قسمت های مختلف خانه را با انواع مبل در دکوراسیون ساحلی دیزاین کنیم؟

دیزاین سالن پذیرایی به سبک دکوراسیون ساحلی

برای طراحی انواع مبل در دکوراسیون داخلی ابتدا باید بدانید چقدر فضا در اختیار دارید و متناسب با آن باید انتخاب کنید که از کدام یک از اکسسوری ها استفاده کنید. در سالن پذیرایی به سبک ساحلی، نور نقش بسیار مهمی ایفا می کند. نور طبیعی یکی از مهم ترین مولفه های این نوع از دیزاین است. اگر در کنار ساحل و یا دریا زندگی می کنید و چشم انداز ساحلی دارید بهتر است در نشمین و پذیرایی از پنجره های بزرگ استفاده کنید تا نور را به بهترین شکل ممکن به داخل خانه هدایت کنند.
با استفاده از رنگ های روشن، انواع آینه ها و رنگ سفید دیوار ها، علاوه بر اینکه مقدار نور بیشتری به خانه وارد می شود، خانه بزرگ تر نیز به نظر می رسد. میتوانید از نورهای مصنوعی برای پذیرایی نیز استفاده کنید.
بهتر است از انواع مبل در دکوراسیون ساحلی بهره ببرید که بتواند با فضای خانه به راحتی تطبیق پیدا کند. همچنین می توانید در کنار انواع مبلی که به کار میبرید از مبل کنفی نیز استفاده کنید.

طراحی آشپزخانه به سبک دکوراسیون ساحلی

آشپزخانه یکی از مهم ترین بخش های هر خانه ای به حساب میاید. بنابراین بهتر است از انواع مبلی در آن استفاده کنید که الهام گرفته از دریا و ساحل باشد و طراوت آشپزی در کنار ساحل را به شما یادآوری کند.
می توانید از انواع جزیره ها در آشپز خانه خود استفاده کنید که هم بتواند حد فاصلی بین پذیرایی ایجاد کند و هم به شما فضای کمی خصوصی تر بدهد تا بتوانید به راحتی در آن آشپزی کنید.
انواع مبل مورد استفاده در آشپزخانه باید به گونه ای باشد که نیازهای شما را کاملا تامین کند. میز و صندلی و انواع مبل به کار گرفته شده در آشپزخانه، نباید بسیار بزرگ و نباید بسیار کوچک باشد، مهم ترین خصوصیات این مبلمان اندازه صحیح آنها می باشد. بهتر است رنگی که برای انواع مبل در آشپزخانه انتخاب میکنید سفید و یا به طور کلی روشن باشد.
برای دیزاین اشپزخانه میتوانیم به شما پیشنهاد کنیم که از انواع چوب مندرس استفاده کنید تا زیبایی هر چه بیشتری به فضای آن بدهید.
می توانید از لوستر ها در شب برای روشنایی آشپزخانه خود بهره ببرید. اگر آشپزخانه دارای پنجره است بهتر است از پرده برای آن استفاده نکنید و یا اگر تمایل به استفاده از پرده دارید باید بگوییم که می توانید از پرده های بسیار نازک و با رنگ روشن استفاده نمایید.

دیزاین سالن غذاخوری در دکوراسیون ساحلی

برای دیزاین سالن ناهار خوری در دکوراسیون ساحلی می توانید از انواع چوب سفید استفاده کنید. انواع مبل سفید با ترکیب چوبی، می تواند زیبایی منحصر به فردی را به سالن غذاخوری شما بدهد. در این راستا می توانید از انواع تابلوها و قاب های با عکس دریا و موج استفاده کنید. بر روی میز می توانید از انواع شمع های با اسانس دریا و عودهای ساحلی استفاده کنید.

دیزاین اتاق خواب با انواع مبل در دکوراسیون ساحلی

اتاق خواب با طراحی دکوراسیون ساحلی باید به شما آرامش فوق العاده زیادی را بدهد و شما را از تمامی استرس های روزانه دور کند. در دیزاین اتاق خواب به سبک ساحلی معمولا از انواع مبل با رنگ های روشن استفاده می کنند. رنگ های سفید و آبی پر کاربرد ترین رنگ ها در طراحی دکوراسیون هستند.

دیزاین سرویس بهداشتی و حمام در دکوراسیون ساحلی

برای طراحی سرویس بهداشتی و حمام بهتر است بگوییم استفاده از یک وان را هرگز فراموش نکنید. اگر حمام شما پنجره دارد بهتر است وان را کار پنجره قرار دهید و اطراف آن را با انواع شمع ها با اسانس های دریایی پر کنید.
توجه داشته باشید که میتوانید از انواع صدف ها، گوش ماهی ها در کنار وان و بر روی سینک دستشویی استفاده کنید.
بوگیرهای با اسانس دریا را نیز فراموش نکنید.

دیزاین فضای بیرون از خانه توسط انواع مبل در دکوراسیون ساحلی

یکی از مهم ترین دیزاین هایی که برای ایجاد آرامش بیشتر مورد نیاز است، طراحی فضای بیرون از خانه و در واقع فضای باز مانند حیاط و بالکن و یا حیاط پشتی می باشد.
یک سالن غذاخوری بیرونی، یک مکان مطالعه بیرونی و یا هر آنچه شما را از فضای سر بسته جدا می کند، می تواند در ایجاد آرامش برای شما بسیار مهم باشد همچنین در دکوراسیون ساحلی نیز نقش بسیار مهمی دارد.
برای طراحی فضای بیرون از خانه باید به این دقت کنید که شما نیاز به یک سقف دارید تا از تابش مستقیم خورشید و برف و باران در امان باشید. در واقع یک سقف یا سایبان نقش مهمی برای شما ایفا می کند.
برای دیزاین سالن غذاخوری بیرون از خانه می توانید از انواع پنکه های سقفی استفاده کنید و اطراف خود را با انواع گل و گیاهان مختلف بپوشانید. حضور یک پنکه سقفی به شما کمک میکند تا در روزهای گرم تابستان بتوانید با آسودگی خاطر در فضای باز استراحت کنید. بهتر است از انواع مبل قابل شستشو نیز برای فضای بیرون استفاده کنید.

 

انواع مبل در دکوراسیون ساحلی

 

تفاوت دکوراسیون ساحلی با دکوراسیون همپتون در چیست؟ چرا افراد این دو سبک را با یکدیگر اشتباه می گیرند؟

دکوراسیون ساحلی به طور معمول با دکوراسیون همپتون اشتباه گرفته می شود. این دو سبک به یکدیگر شباهت بسیاری دارند و دارای نقاط مشترک هستند ولی در عین حال با یکدیگر تفاوت هایی نیز دارند. بهتر است بدانیم تفاوت این دو سبک با یکدیگر چیست و چرا با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند.

استفاده از انواع گل ها و گیاهان

در دکوراسیون همپتون برای طراحی دکوراسیون داخلی از انواع گل ها و گیاهان زینتی استفاده می گردد به این صورت که استفاده از انواع گل رز سفید و گل زنبق بسیار رایج است و کاربرد بسیار دارد. در این سبک به گل آرایی پرداخته می شود. در دکوراسیون ساحلی به جای استفاده از گل ها، بیشتر از انواع گیاهان استفاده می شود.
برای مثال گلدان های زینتی چوبی یا سفالی که در آنها انواع گیاهان را میتوان قرار داد و باعث زیبایی هر چه بیشتر محیط کرد. در دکوراسیون ساحلی نیت ما پر نشاط جلوه دادن محیط است. به گونه ای که تمام تلاش خود را می کنیم تا شاهد تغییرات مثبت و پیش رونده ی جریان زندگی در خانه باشیم.
دکوراسیون همپتون نیز ممکن است همچنین هدفی را داشته باشد اما ترجیح داده می شود در آن از گل ها به جای گیاهان استفاده بگردد.

استفاده از انواع رنگ ها

به طور کل برای نشان دادن سبک های دریایی استفاده از انواع رنگ های مرتبط با دریا و ساحل استفاده می شود. تفاوتی که در دکوراسیون ساحلی و همپتون وجود دارد، نحوه ی نمایش این رنگ هاست. در دکوراسیون همپتون سعی می شود رنگ ها بیشتر به سمت تاریکی بروند. یعنی با توجه به استفاده از رنگ های روشن، تناژ تاریک داشته باشند.
در این بین استفاده از اکسسوری هایی که گرایش به رنگ های غیر روشن دارند نیز دیده می شود. در این سبک ها می خواهیم رنگ ها را به صورت برجسته نیز نمایش دهیم تا تمامی اکسسوری ها و وسایل و انواع مبل به کار رفته در این سبک ها، دارای حجم به چشم بیاید.

نحوه ی نمایش بافت ها

برای نشان دادن بافت ساحلی و دکوراسیون مرتبط با آن بهتر است از المان هایی استفاده کنیم که دارای بافت نسبتا خشن و برجسته هستند. برای مثال انواع کناف ها و چوب ها و هر آنچه بتواند فضای دریایی را بازسازی کند برای استفاده در دکوراسیون ساحلی بسیار کارآمد است.
اگر بخواهیم تفاوت این سبک با سبک همپتون را بررسی کنیم باید بگوییم که در سبک همپتون، دیگر به دنبال نمایش بافت های سخت نیستیم، بلکه می خواهیم با استفاده از رنگ های تاریک، سطوح را به صورت صیقلی و صاف نمایش دهیم.
در واقع رنگ های به کار رفته در این دو سبک به یکدیگر شباهت بسیار دارند اما هر کدام در شرایط خاصی به کار میروند و تاکید بر زوایای متفاوت با زاویه یکدیگر دارند.

الگوهای به کار رفته در طراحی دکوراسیون همپتون و ساحلی

الگوهای به کار رفته در طراحی دکوراسیون ساحلی و همپتون با یکدیگر دارای تفاوت هایی هستند. این تفاوت ها ناشی از نوع انعطاف پذیری و ظرفیت جابجایی و جایگزینی اشیا و اکسسوری ها در این دو دکوراسیون می باشد.
در دکوراسیون ساحلی شما میتوانید به راحتی وسایل و اکسسوری ها را متناسب با جایگاهیی که دارند تغییر دهید و در اصل دکوراسیون تغییر خاصی به وجود نخواهد آمد در صورتی که در دکوراسیون همپتون شما به راحتی اجازه تغییر دادن اشیا را ندارید و باید به تمامی قسمت های دکوراسیون توجه ویژه ای داشته باشید.
در دکوراسیون همپتون ظرافت بیشتری نسبت به دکوراسیون ساحلی دیده می شود.

جمع بندی

با توجه به تمام توضیحاتی که در رابطه با انواع مبل در دکوراسیون ساحلی و انواع دیزاین در این سبک داده شد. الان نوبت شماست که تصمیم بگیرید که آیا می خواهید از این سبک برای طراحی منزل خود استفاده کنید یا خیر.
شما اکنون تمام اطلاعات مورد نیاز را در اختیار دارید و وقت آن است که تصمیم بگیرید و هر چه سریع تر برای خرید وسایل و اکسسوری های مورد نیاز این سبک اقدام کنید و زیبایی و آرامش را به منزل خود دعوت کنید.

برچسب ها:
انواع مبل

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}