برای خرید انواع مبل تک نفره به چه نکاتی توجه کنیم؟

يكشنبه, 26 بهمن 1399

انواع مبل تک نفره به رنگ ها و طرح های مختلف تولید و ساخته شده اند که می توان هر یک از آن ها را به عنوان عناصر دکوراسیون در کنار سرویس مبلمان و میز و صندلی تهیه کرد و در قسمت های مختلف یک خانه مانند پذیرایی، اتاق خواب، اتاق های،اتاق مخصوص تلویزیون، اتاق ناهار خوری، در کنار میز آرایش، در کنار میز تلفن، در هتل ها، در شرکت ها، اتاق های انتظار و حتی در ادارات مورد استفاده قرار داد. حال در این مقاله در مورد هر یک از آن ها و نکاتی که لازم است برای خرید آن ها در نظر بگیریم و چگونگی انتخاب آن ها با شما بحث خواهیم کرد.

مبل چیست و به چند دسته تقسیم می شود؟

مبل به وسیله ای گفته می شود که در ادارات و خانه ها برای نشستن و استراحت کردن از آن استفاده می شود و در سایز های مختلف از جمله یک نفره، دو نفره و سه نفره ساخته می شوند که ساختار آن ها معمولا از چوب یا فلز بوده و با چرم یا پارچه و یا ترکیب این دو پوشیده شده اند و به دو دسته کلی مبل های کلاسیک و مبل های راحتی تقسیم می شوند که انواع مبل تک نفره نیز جزو مبل های راحتی می باشند.

ویژگی های کلی انواع مبل تک نفره

1- استاندارد های لازم را داشته باشد

برای تعیین ویژگی های کلی و استاندارد بودن انواع مبل های تک نفره موارد مختلفی با توجه به سلیقه های مختلف وجود دارد که شامل استاندارد بودن از لحاظ ارتفاع، ابعاد، و همچنین جنس آن ها است بنابراین به هنگام خرید این گونه از مبل ها لازم است که با یک نفر که در زمینه طراحی مبل کار می کند مشورت کنید.

2- ارگونومیک باشد

منظور از ارگونومیک بودن مبلمان این است که در طراحی مبل یا صندلی باید حالتی در نظر گرفته شود که شخص بعد از حداقل نیم ساعت نشستن بر روی آن احساس کمر درد، خستگی و کوفتگی نکند که این ویژگی باید در انواع مبل های تک نفره نیز رعایت شود زیرا چنانچه این ویژگی در یک مبل یا صندلی رعایت نشود باعث صدمه به ستون فقراتخواهد شد که درمان آن سخت و شاید امکان ناپذیر باشد.

انواع مبل های تک نفره

در بازار5 طرح کلی از مبل های تک نفره وجود دارد که در انواع مختلف ساخته می شوند و در زیر آن ها شرح خواهیم داد.

1- طرح کلاسیک

یکی از قدیمی ترین و با اصالت ترین انواع مبل های تک نفره طرح کلاسیک است که به دلیل چرم بسیار ضخیم و بادوام از دیگر مبل ها متفاوت بوده و تمایز یافته است. از سبک مبل های کلاسیک در بازار طرح های مختلفی موجود است که در همه آن ها مواد و متریال مرغوبی به کار رفته است.

2- طرح پاف دار

در مبل هایی با طرح پاف دار که معمولا برای مطالعه استفاده می شوند و در انواع مبل تک نفره مورد استفاده قرار می گیرند این امکان فراهم شده است که شخص پاهای خود را روی قسمت های جدایی که پاف نامیده می شوند قرار دهد تا به هنگام مطالعه احساس راحتی کند. از خصوصیات منحصر به فرد این نوع مبل ها این است که شخص می تواند متناسب با قد خود صندلی را تنظیم کند و برخی از مدل های این طرح دارای موتوری برای تنظیم خود کار ارتفاع پاف هستند.

3- طرح های دایره ای شکل

مبل های تک نفره دایره ای شکل که معمولا برای مطالعه مورد استفاده قرار می گیرند طرح بسیار ساده ای دارند ولی با این حال با هر مدل دکوراسیون هماهنگی و همخوانی دارند و دارای طرح های متنوع و فراوان هستند که هر یک از ما می توانیم متناسب با سبک دکوراسیون منزلمان یکی از آن ها را انتخاب نماییم ولی باید این نکته را در نظر داشته باشید که این نوع از مبل ها برای نشستن طولانی مناسب نیستند زیرا ممکن است باعث صدمه به ستون فقرات یا کمر درد شوند.

4- صندلی مطالعه مخصوص کودکان

این مدل از انواع مبل های تک نفره همان گونه که از نام آن مشخص است برای مطالعه کودکان مورد استفاده قرار می در رنگ ها و طرح های متفاوت عرضه می شود. همچنین نمونه های بالشتی و کوسن دار نمونه های بسیار مناسبی برای کودکان هستند که معمولا از چوب گردو با چرم ایتالیای و به صورت دست ساز تولید می شوند.

5- مبل های طرح دار

همان گونه که قبلا نیز اشاره کردیم طرح ها و مدل های مختلفی از صندلی ها و مبل های تک نفره در بازار موجود است و به شکل های گوناگون مانند شکل کرگدن وجود دارند از این رو می توان گفت که طراحان مبل تک نفره؛ علاوه بر راحتی مبل ها زیبایی و هنر آفرینی را در تولید مبل ها نیز در نظر می گیرند.

 

برای خرید انواع مبل تک نفره به چه نکاتی توجه کنیم؟

 

معیار های انتخاب انواع مبل های تک نفره

1- خصوصیات فضای خود را در نظر بگیرید

قبل از خرید انواع مبل های تک نفره باید خصوصیات ظاهری خود مانند قد، وزن و.. را در نظر بگیریم تا پس از خرید آن دچار پشیمانی نشویم برای مثال اگر دارای قد بلندی هستیم باید مبلی خرید کنیم که پشتی آن بلند بوده و عمیق و عریض باشد تا به مهره های کمر و ستون فقرات ما آسیب وارد نشود و در حقیقت معیار اصلی برای خرید مبل راحتی ما به هنگام نشستن بر روی آن خواهد بود.

2- همخوانی با دکوراسیون کلی منزل خود را در نظر بگیرید

از دیگر معیار های خرید انواع مبل های تک نفره این است که با فضای کلی دکوراسیون منزل ما از نظر سبک، رنگ و طرح همخوانی داشته باشند زیرا چنانچه مبلی انتخاب کنیم که با دکوراسیون منزلمان همخوانی نداشته باشد فضای داخلی اتاق ها بی نظم و به هم ریخته به نظر می رسد. بهتر است که مبل های تک نفره با مبلمان اصلی فاصله داشته باشند و در کنار آن ها قرار نگیرند تا فضای بهتری در اتاق ها ایجاد شود که بهترین مکان برای انواع مبل های تک نفره اتاق مطالع و اتاق کار است.

3- به شرکت ها، و مواد اولیه آن ها توجه کنید

از دیگر معیار های مورد توجه در انتخاب انواع مبل های تک نفره شرکت های تولید کننده ارائه دهنده و مواد اولیه این مبل ها است و لازم است بدانید که آیا از شرکتی که می خواهید از آن خرید کنید برای تولید و ارائه محصولات خود از مواد با کیفیت بالا و اولیه یا از موادی با کیفیت پایین و دسته دوم استفاده می کند که مرغوبیت چوب استفاده شده و روکش هایی که در این مبل ها استفاده می شوند بر میزان کیفیت محصول تاثیر فراوان دارند.

4- شکل و اندازه مبل ها را در نظر بگیرید.

به هنگام خرید مبل به خصوص مبل های تک نفره اندازه و شکل اتاقی که می خواهید مبل را در آن قرار دهید را در نظر بگیرید و متناسب با آن را خرید داری کنید.

5- کاربرد را در نظر بگیرید

از دیگر معیار های خرید مبل در نظر گرفتن کاربرد آن است برای مثال اگر قصد دارید مبلی بخرید که برای تماشای تلویزیون از آن استفاده شود بهترین گزینه مبلی است که به صورت L شکل یا U شکل باشد زیرا همه افراد خانوداه می توانند از آن ها استفاده کرده و دور هم شمع شده و فضای صمیمی را ایجاد نمایند.

6- بدنه مبل را در نظر بگیرید.

انتخاب مبل با بدنه مقاوم و محکم نیز از معیار های انتخاب مبل به شمار می رود و مبل هایی با قاب های چوبی بهترین جنس برای بدنه مبل ها می باشد.زیرا نسبت به بدنه فلزی سبک تر بوده و جا به جایی آن راحت تر است.

7- به رنگ پارچه مبل ها توجه کنید.

انتخاب مبلی با رنگ پارچه متناسب با دکوراسیون منزل یکی از نکاتی است که تاثیر زیادی در زیبایی فضای داخلی خانه خواهد داشت و لازم است که در انتخاب رنگ و طرح پارچه به کار رفته در مبل و هماهنگی آن با فضای اتاقی که می خواهید مبل را برای آن خرید کنید؛ توجه نمایید.

چیدمان انواع مبل های تک نفره بهتر است به چه شکلی باشد؟

انواع مبل های تک نفره از جمله وسایلی هستند که تقریبا می توان از آن ها در هر نوع چیدمان و سبک دکوراسیونی استفاده کرد که در زیر چند سبک را برای شما مثال خواهیم زد.

1- چیدمان یک مبل تک نفره به همراه یک جفت کاناپه

این نوع چیدمان که بسیار ساده و شیک است برای نشستن تعداد نسبتا زیادی از مهمانان مناسب است که هر مدل از انواع مبل های تک نفره را برای میزبان در نظر گرفته می گیرند و دو کاناپه را برای مهمان ها در رو به روی آن قرار می دهند تا بدین وسیله احساس راحتی و صمیمیت در مهمان ها ایجاد شود. همچنین می توان گفت که این سبک چیدمان برای خانه های بزرگ است زیرا فضای زیادی را در بر می گیرد و رنگ مبل تک نفره می تواند متفاوت از رنگ کاناپه باشد.

2- دو مبل تک نفره و دو کاناپه

در این سبک دو کاناپه که معمولا به شکل L هستند را در کنار هم قرار می دهند و دو مبل تک نفره با اندازه های مختلف را رو به روی آن ها قرار می دهند که یک چیدمان مدرن و بسیار جذاب است و مانند روش بالا فضای زیادی را در بر می گیرد. این سبک نیز بهتر در خانه های بزرگ و یا اتاق های پذیرایی بزرگ استفاده شود.

3- چهار صندلی تک نفره با یک کاناپه

در این سبک می توانید دو جفت صندلی یا مبل دو نفره را با چشدمان U شکل؛ با چهار مبل یک نفره ایجاد کرد که می توان یک جفت از این مبل های تک نفره را برای نشستن و گپ زدن و جفت دیگر را به منظور کتاب خواندن و لم دادن انتخاب کنید.

معرفی انواع مبل تک نفره جدید

در لیست زیر چند مورد از مبل های تک نفره جدید با طرح ها و شکل های متفاوت را به شما معرفی می کنیم.

1- مبل تک نفره مدل پینک

این مبل که یکی از انواع مبل های تک نفره است دارای عرض 82 و ارتفاع 85 سانتی متر است که برای اغلب افراد قابل استفاده می باشد و عمق آن نیز 65 سانتی متر است که به هنگام استفاده از آن احساس راحتی می کنید به علاوه وزن این مبل 8 کیلو گرم است که به راحتی جا به جا می شود و جنس روکش آن از پارچه ها است که برای هر مبل رنگ متفاوتی دارد همچنین جنس بدنه آن کلاف چوب است.

2- مبل تک نفره مدل کاژو

این مبل بسیار زیبا و خوش شکل دارای عرض86، ارتفاع 90 و عمق 85 سانتی متر است که فضای کمی را در بر می گریر و وزن آن نیز 20 کیلو گرم است که وزن نسبتنا سنگینی است علاوه بر این جنس بدنه آن از کلاف چوب است و دارای جنس روکش چرم و پارچه می باشد.

3- مبل تک نفره مدل CH

این مبدل که معمولا در ادارات مورد استفاده قرار می گیرد دارای بدنه ای از جنس چوب است که با روکش چرمی پوشیده شده است. همچنین دارای دسته ای از جنس چوب است که با چرم پوشیده شده و هنگامی که دست خود را بر روی آن قرار می دهید مانند بعضی از مبل ها با روکش پارچه ای لکه ایجاد نمی شود و همیشه تمیز می ماند. علاوه بر این جنس پشتی مبل تک نفره CH نیز مانند بدنه آن از چوب خالص می باشد.

4- مبل تک نفره باغچین مدل راک ژیوا

این مبل تک نفره که بسیار شیک و زیبا است دارای عرض 72، عمق 30 و ارتفاع 87 سانتی متر است که بسیار جمع و جور بوده و دارای وزن 4 کیلو گرم است که بسیار سبک بوده و به راحتی جا به جا می شود. جنس لایه میانی این مبل شیک و منحصر به فرد، از فوم است و با روکشی از پارچه پوشیده شده است .از دیگر ویژگی های این مبل زیبا قابلیت شست و شو آن می باشد.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}