پرفروش ترین انواع مبل کلاسیک

سه شنبه, 7 بهمن 1399

انواع مبل کلاسیک امروزه در کشور ما بسیار پرکاربرد هستند. مبلمان کلاسیک گونه ای از مبلمان است که در عین راحتی بودن زیبایی های خاص خود را دارد و توانسته است توجه عده بسیاری را به خود جلب کند. انواع مبل کلاسیک در سبک های مختلف وجود دارد که افراد می توانند از آن ها استفاده کنند.
مبلمان کلاسیک به دلیل زیبایی و راحتی ای که دارد معمولا چیزی بین مبلمان راحتی و سلطنتی است که موجب می شود عده بسیاری تمایل داشته باشند از این نوع مبلمان در اتاق نشیمن خود استفاده کنند. در گذشته مردم از فرش برای نشستن و متکی برای تکیه دادن استفاده می کردند اما با گذشت زمان مبلمان جای خود را به این دو داد به گونه ای که اگر وارد خانه ای شویم و مبلمان نداشته باشد نشستن برای ما دشوار خواهد بود.
در نتیجه مبلمان به یکی از اساسی ترین ابزار منزل و همچنین بخشی از دکوراسیون خانه ها تبدیل شد. انواع مبلمان کلاسیک امروزه جزئی از منازل ایرانی هستند که حذف آن ها غیرممکن است. بنابراین سازندگان مبل با افزایش علاقه مردم به این نوع مبلمان تلاش می کنند که هم بر روی طراحی و هم کیفیت و تنوع این محصولات بسیار کار کنند.

مبلمان راحتی کلاسیک

مبلمان کلاسیک نوعی از مبلمان است که طراحی آن از سنت گرفته شده و تماشای آن بسیار لذت بخش و چشم نواز است. این نوع مبلمان بسیار با شکوه و راحت است و معمولا هویت یک سنت را یادآوری می کنند. برای مثال مبلمان آلمانی، ایتالیایی و یا مصری.
مبلمان کلاسیک معمولا برگرفته از خطوط منحنی بسیار زیاد و طراحی های خاص و ریزه کاری گسترده است که توجه افراد را به خود جلب می کند و می توان ساعت ها در طرح و نقش این مبلمان غرق شد. مبلمان راحتی کلاسیک در گذشته تنها در کشورهای اروپایی تولید می شد اما با گذشت زمان بیشتر کشورهای عربی، آسیای شرقی و خاورمیانه نیز در زمینه تولید این نوع مبلمان فعال هستند.

ویژگی های مبلمان کلاسیک

1. مبلمان کلاسیک یکی از انواع ظریف ترین سبک مبلمان است. منظور از ظرافت در این جا ظرافت در طرح های این نوع مبل است.
2. در این نوع مبلمان معمولا از چوب درختانی مانند راش و گردو استفاده می شود که در واقع بخشی از طبیعت را وارد منزل می کند و محیطی گرم و صمیمی به وجود می آورد.
3. مبلمان کلاسیک با منبت کاری بسیار زیبا در واقع شباهت زیادی به مبلمان سلطنتی دارند و نظر همه افراد را به خود جلب می کنند.
4. کیفیت مبلمان کلاسیک بسیار بالا است و عمر بالایی دارند. این نوع مبلمان هم زیبا و هم راحت هستند و حس بسیار خوبی منتقل می کنند.
5. معمولا در ساخت این نوع مبلمان از چوب مقاوم و یا چوب مصنوعی استفاده می شود. چوب مصنوعی عمر این محصول را بیشتر می کند و پارچه مبلمان کلاسیک باید از جنس مقاوم و خوبی باشد که به راحتی پرزپرز نشود و برای مدت زمان طولانی بتوان از آن استفاده نمود.

انواع مبلمان کلاسیک

مبلمان کلاسیک از نظر جنس و طرح به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند. از نظر جنس مبلمان ممکن است با توجه به نوع چوب که طبیعی باشد و یا مصنوعی و این که از چه درختی استفاده می شود تقسیم می شوند این در حالی است که جنس پارچه نیز در انواع مبل کلاسیک تفاوت ایجاد می کند. اما در حالت کلی برخی از انواع مبل کلاسیک عبارت اند از:

1. مبل کلاسیک مصری

مدل مبل کلاسیک مصری معمولا از پارچه های ساده مخملی به همراه کوسن های طرح دار درست می شود. این نوع مبلمان بسیار راحتی هستند. دسته های مبلمان کلاسیک مصری معمولا از چوب و پارچه بوده و ظاهری سلطنتی دارند. منبت کاری مبلمان مصری معمولا با زیبایی تمام انجام شده و در مواردی طلاکاری روی آن ها انجام می شود.

2. مبل کلاسیک فرانسوی

مبلمان کلاسیک فرانسوی ظاهری بسیار اشرافی و بزرگ دارد. این نوع مبلمان معمولا برای خانه های بزرگ مناسب است. دسته ها و پایه های مبل کلاسیک فرانسوی معمولا از طلا منبت کاری شده اند و ابهت زیادی در منزل دارند.

3. مبل کلاسیک لهستانی

مبل کلاسیک لهستانی یکی از مبل های کلاسیک بسیار پر طرفدار است. این نوع مبلمان ظاهر جمع و جوری دارد و معمولا گزینه خوبی برای خانه های کوچک محسوب می شود. چوب آن معمولا ساده بوده و پارچه های آن طرح دار است. این نوع مبلمان کلاسیک برای افرادی با سلیقه خاص گزینه مناسبی به حساب می آیند.

4. مبلمان کلاسیک ایتالیایی

یکی از انواع مبل کلاسیک مبل کلاسیک ایتالیایی است. این نوع مبلمان معمولا ظاهر بسیار خوبی داشته و راحت هستند. معمولا نقش و نگارهای مبلمان کلاسیک ایتالیایی با دست انجام می شوند و در مواردی دسته ها طلاکوب می شوند. این نوع مبلمان بسیار زیبا باعث درخشش خانه شما می شوند و در واقع بیشتر این نوع مبلمان مانند اثری هنری در خانه شما خود را نشان می دهند.

5. مبلمان مدرن کلاسیک

یکی از انواع مبلمان کلاسیک مبلمان مبلمان مدرن کلاسیک است. این نوع مبلمان معمولا در طرح های گوناگون وجود داشته و می توانید با سلیقه خود آن ها را انتخاب نمایید. این نوع مبلمان معمولا از طراحی های مدرن استفاده می کنند و بسیار با کیفیت هستند.

 

پرفروش ترین انواع مبل کلاسیک

 

نکات ضروری هنگام خرید انواع مبل کلاسیک

رعایت نکاتی در هنگام خرید مبل کلاسیک ضروری است از جمله این نکات عبارت اند از:
1. هنگام خرید مبلمان به فضایی که برای آن در نظر گرفته اید توجه کنید و مبلمان مناسب را خریداری نمایید.
2. مبلمانی که می خرید در عین زیبایی و متناسب بودن با خواسته شما لازم است راحت باشد.
3. برای صرفه جویی در فضای می توانید از مبلمان کلاسیک لهستانی استفاده کنید.
4. توجه کنید بدنه مبلمان از مصالح با دوام و با کیفیت باشد.
5. اگر فضا برای شما اهمیت زیادی دارد از مبلمان با دسته های بزرگ خریداری نکنید.
6. جنس رویه مبلمان لازم است با کیفیت باشد.
7. رنگ و طراحی مبلمان باید متناسب با دکوراسیون منزل شما باشد.
8. سعی کنید مبلمانی که خریداری می کنید متناسب با نیاز شما باشد زیرا قرار است مدت طولانی از آن استفاده نمایید.
9. حتما مبلمان را از مراکز و فروشگاه های معتبر خریداری کنید.
10. مطمئن شوید مبلمان شما از نظر پارچه و بدنه تضمینی است.

انواع مبلمان کلاسیک از نظر جنس رویه

انواع مبل کلاسیک از نظر رویه معمولا به سه دسته زیر تقسیم می شوند:

1. مبل کلاسیک با رویه ی چرمی

این نوع مبلمان به دلیل استفاده از چرم معمولا چهره ای رسمی دارند. از مزایای چرم در این نوع مبلمان این است که مایعات در ان ها نفوذ نمی کند و به راحتی تمیز می شوند. البته باید مراقب بود اجسام تیز چرم آن ها را پاره نکند. در واقع این نوع مبلمان نیاز به مراقبت دارد.

2. مبل کلاسیک با رویه ی مخمل و جیر

مخمل یکی از پر استفاده ترین رویه ها در مبلمان کلاسیک است. همچنین مبلمان با رویه های جیر نیز پرطرفدار هستند. این نوع مبلمان هیچ وقت از مد نمی افتد و می توان مدت زیادی از آن استفاده کرد. همچنین دوام آن ها بالا است و باعث ایجاد محیطی گرم و صمیمی در منزل شما می شود.

3. مبل کلاسیک با رویه ی ساتن

برخی از مبلمان نیز از رویه ساتنی استفاده می کنند. این نوع رویه از نظر رنگ بسیار متنوع است و برای مبلمان کلاسیک گزینه خوبی است. اما ممکن است به دلیل سطح لغزنده روی آن احساس راحتی نکنید. همچنین در صورتی که لکه روی آن به وجود بیاید به راحتی پاک نمی شود.

4. مبل کلاسیک با رویه ی گلیمی و جاجیم

گلیم ها و جاجیم ها با رنگ های قرمز و نارنجی می توانند زیبایی خاصی در مبلمان ایجاد نمایند. این نوع پارچه ها با بافت ضخیم می توانند دکوراسیون منزل شما را زیباتر کنند. این نوع پارچه در برابر ضربه های بسیار مقاوم و بادوام هستند و طرح های آن ها متناسب با فرهنگ ایران است. معمولا این نوع پارچه ها گران قیمت هستند و ممکن است برای برخی حساسیت زا باشند.

انواع مبل کلاسیک را از کجا بخریم؟

انواع مبل کلاسیک را باید از فروشگاه های معتبری خرید که محصولات آن ها گارانتی داشته باشد. یکی از این فروشگاه ها فروشگاه چوب است که انواع مبلمان درجه یک را به صورت سفارشی در اختیار شما قرار می دهد. همچنین تمامی محصولات این فروشگاه گارانتی بلند مدت دارند.

جمع بندی

یکی از سبک های مبلمان مبل کلاسیک است. این نوع مبلمان در انواع مختلفی وجود دارند. مبلمان کلاسیک خصوصیاتی ما بین مبلمان سلطنتی و راحتی دارند و از این رو بیشتر خانواده ها سعی می کنند از آن ها در منزل خود استفاده نمایند.
مبلمان کلاسیک انواع مختلفی مانند مبل کلاسیک ایتالیایی، مبل کلاسیک فرانسوی، مبل کلاسیک لهستانی، مبل کلاسیک راحتی و مدرن و ... دارند. هر کدام از این نوع مبلمان ویژگی های خاص خود را دارند که می توانند با توجه به نیاز شما مورد استفاده قرار بگیرند. همچنین این نوع مبلمان از نظر رویه انواع مختلفی دارند. در رویه مبلمان کلاسیک از پارچه های چرمی، سات، جیر و گلیم، مخمل و ... استفاده می شود.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}