انواع چیدمان مبل ال در دکوراسیون

جمعه, 26 دی 1399

چیدمان مبل ال که یکی از محبوب ترین مبلمان در دنیای مدرن امروز به حساب میاید، به علت شکل خاص خود تنوع بسیار زیادی دارد. قبل از آنکه درباره نحوه قرارگیری این مبلمان در دکوراسیون منزل صحبت کنیم، بهتر است ابتدا با سبک ها مختلف آن آشنا شوید.
مبل ال دارای ساختاری مشابه به حرف انگلیسی L می باشد. همانطور که مشخص است یکی از زوایای تشکیل دهنده این مبل ۹۰ درجه است. در واقع این مبل ها با کنار هم قرار گرفتن یک زاویه نود درجه را تشکیل میدهند.

چیدمان مبل ال در سبک های مختلف

مبل ال دارای سبک های مختلفی است که در بعضی ضلع کوچک به بدنه خود مبل متصل است و گاهی این قسمت از مبل اصلی جدا می شود و در نقش های مختلف با کاربردهای مختلف می تواند ظاهر شود.
مبل ال دارای زیر مجموعه نیز می باشد. یکی از زیرمجموعه های مبل ال، مبل یو شکل می باشد که دارای کاربرد بسیار زیاد و محبوبیت بالا در برای استفاده در منازل مدرن می باشد.
اگر میخواهید دکوراسیون منزل خود را با مبل ال زیباتر جلوه دهید و برای چینش این مبل به دنبال ایده هستید بهتر است این مطلب را تا انتها بخوانید پس از آن تصمیم بگیرید که کدام چینش برای دکوراسیون منزل شما مناسب تر است.

مبل ال با کاناپه دو نفره

مبل ال با کاناپه دو نفره برای منزل های با متراز پایین و کوچک بسیار مناسب می باشد. استفاده از این مبل باعث می شود در استفاده از فضا صرفه جویی شود و باعث اشغال کمترین فضا می شود.
همچنین به دلیل به هم پیوسته بودن مبل میتوانید تعداد نفرات بیشتری را بر روی مبلمان جا دهید.
کافیست این مبل را در هر قسمت از خانه خود که فضا دارید قرار دهید و تمامی اکسسوری های دیگر دکوراسیون را اطراف آن بچینید.
سعی کنید از لوازم همرنگ برای پشت کاناپه استفاده کنید.میتوانید روبروی مبل ال با کاناپه دو نفره یک مبل تک قرار دهید. همچنین استفاده از میز در این ترکیب خیلی پیشنهاد نمی شود.

مبل ال با کاناپه دو نفره به صورت قرینه با یکدیگر

در این حالت نسبت به مدل قبلی نیاز به فضای بیشتری داریم چرا که از دو مبل دو نفره میخواهیم استفاده کنیم. محدودیت فضاهای کوچک همانگونه که می تواند کار طراحی داخلی و دکوراسیون را سخت کند میتواند بسیار خلاقانه پیش رود و ما را با خلاقیت های خاص روبرو کند.
به دلیل اینکه این چیشن فضا بیشتری اشغال میکند باید توجه داشته باشیم که بهتر است از لوازم و اکسسوری های کمتری استفاده شود.
در این حالت تفاوت آنچنانی ندارد که کدام کاناپه در طول فضا و کدام در عرض آن قرار میگیرد. توجه داشته باشید استفاده از دو مبل یک نفره پوینت منفی به حساب میاید و بهتر است از یک مبل دو نفره استفاده شود.
به این صورت که این طراخی در واقع حالت یکنواختی را به فضانیدهد میدهد میتوانید با استفاده از جلو مبلی های بزرگ این مسئله را حل کنید و فضای زیبایی برای قرار گرفتن مبل طراحی کنید.

 

انواع چیدمان مبل ال در دکوراسیون

 

مبل ال با کاناپه سه نفره و قسمت کوچک جدا شونده آن

مبل ال با کاناپه سه نفره که دارای طول زیاد می باشد و بهتر است در قسمتی از اتاق قرار گیرد که در بالا و قسمت طولی اتاق باشد و بخش کوچکتر آن در عرض اتاق قرار گیرد.
به دلیل فضای زیادی که این مبل اشغال می کند استفاده از جلو مبلی را پیشنهاد نمی کنیم. در عوض می توانید از میزهای عسلی کوچک برای قرار دادن روبروی اسن مبل ال استفاده کنید.
استفاده از این مبل با چینشی که ذکر شد باعث میشود فضا شما باز تر به نظر برسد.
در این نوع از دکوراسیون میتوانید به جای استفاده از مبل های تک نفره برای پر کردن فضا از اکسسوری های تزئینی و کاربردی مانند آباژورها و انواع گیاهان زینتی استفاده کنید. فقط سعی کنید فضا را بیش از حد شلوغ نکنید.

مبل ال جدا شونده

از مبل ال جدا شونده میتوانید برای استفاده در تمامی بخش های منزل استفاده کنید. مزیت ویژه این مبل که جداسازی آن می باشد این است که در زمانی که نیاز به فضا بیشتر داشتید می توانید قسمت جدا شونده آن را از مبل جدا کنید و در زمان هایی که نیاز به فضا بیشتری نبود قسمت جدا شونده را به مبل متصل شده باقی بگذارید.
در این نوع چیدمان نیازی به قرار دادن جلو مبلی ندارید و به راحتی می توانید با استفاده از میز عسلی فضا بیشتری برای خود بخرید.
این نوع از چیدمان برای خانه های کوچک بسیار مناسب و پرکاربرد است به گونه ای که در خانه های مجردی حتی میتوان به عنوان تخت خواب از این نوع مبل استفاده کرد و از پرداخت هزینه های اضافی خودداری کرد.

چیدمان مبل ال مربعی

چیدمان مبل ال به صورت مربعی به این شکل می باشد که شما باید یک نقطه را به عنوان مبدا قرار دهید. برای مثال می توانید تلویزیون خانه را به عنوان نقطه مبدا قرار دهید و مبل های ال را به صورت پیوسته در امتداد یکدیگر به صورت مربعی قرار دهید و در واقع تمام این وسایل به صورت مربع دیده می شوند.
میتوانید از میزهای عسلی برای پر کردن فضای خالی تشکیل دهنده دکوراسیون ال استفاده کنید.
همچنین استفاده از فرش های مربعی شکل در وسط مبل ها و بین فضای میل و تلویزیون میتواند شما را در این امر یاری کند و بسیار موثر باشد.

چیدمان مبل ال ساده

برای داشتن دکوراسیون مینیمال و ساده در عین حال شیک و امروزی می توانید از مبل ال در وسط فضا اتاق یا پذیرایی استفاده کنید. این چیدمان احساس صمیمیت و گرما به فضا میدهد.
میتوانید از مبل های تکی در کنار این دکوراسیون استفاده کنید و حتی می توانید خانه خود را با استفاده از مبل ال ساده پارتیشن بندی کنید.
زمانی که حس کردید نیاز به تغییر در دکوراسیون دارید و یا این فرم برای شما خسته کننده شده است می توانید مبل های تکی را حذف کنید و مبل ال ساده را به صورت خطی در داخل فضا اتاق قرار دهید.
در چیدمان مبل ال ساده می توانید علاوه بر استفاده از آباژورها از لوسترهای ساده و چوبی برای زیباتر کردن فضا استافده کنید.
توجه داشته باشید که نورپردازی در هر نوع از چینش و دکوراسیون باعث ایجاد جلوه بسیار ویژه و خاص می شود و زیبایی مبلمان و اکسسوری های منزل شما را بیشتر نشان میدهد.

چیدمان مبل ال به صورت مستطیلی

برای داشتن دکوراسیون مستطیلی با استفاده از مبل ال باید به فضایی که در اختیار دارید توجه ویژه داشته باشید. برای قرار دادن مبل ال به صورت مستطیلی حتما نیاز نیست که در تمام فضا از مبل ال استفاده کنید. میتوانید با خرید یک مبل راحتی و قرار دادن مبلمان ال در بین آن به چینش مستطیلی دست پیدا کنید.
میتوانید یک کاناپه بزرگ در بالا اتاق قرار دهید و سپس مبل ال را در روبرو مبل راحتی قرار دهید. در فضا بین مبل ال و راحتی نیز میتوانید از انواع میزهای عسلی و آباژور های مختلف استفاده کنید تا فضا را برای شما پوشش دهند و زیباتر به نظر برسند.
پیشنهاد دیگری که برای شما داریم قرار دادن دو مبل تکی در امتداد چینش مبل ال می باشد که فضا بسیار مناسبی را برای گفتگو فراهم میکند.
در بین مبل ال و راحتی می توانید از فرش هایی به رنگ و توناژ مبل ال استفاده کنید و یا حتی با قالیچه کوچکی فضا ایجاد شده را پر کنید و باعث زیباتر بنظر رسیدن فضا شوید.

 

انواع چیدمان مبل ال در دکوراسیون

 

چیدمان مبل ال سلطنتی یا کلاسیک

مبل ال سلطنتی و یا به اصطلاح کلاسیک تنها تفاوتی که با مبل ال معمولی دارد این است که مبل ال سلطنتی قابلیت جدا شدن از بدنه مبل را ندارد و به صورت پیوسته می باشد.
در طراحی این مبل امکان جداسازی وجود ندارد. این نوع از مبل ال دارای رواج و محبوبیت کمتری نسبت به مبل ال عادی می باشد.
از صندلی های این مبل نمی شود به صورت تکی استفاد کرد و در استفاده از آن با محدودیت فضا مواجه می شوید.
این مبل ها بسیار شیک می باشند و برای استفاده در اتاق مهمان و پذیرایی انتاب بسیار مناسبی هستند.
او وسایل آنتیک و لوکس میتوانید برای دیزاین و استفاده از این مبل در دکوراسیون منزل خود بهره ببرید.
استفاده از گلدان های طبیعی و گیاهان شیک و ساده در این نوع از دکوراسیون بسیار توصیه میشود و فضا خانه شما را گرم و لوکس نشان میدهند.

استفاده از مبل ال به عنوان مبل تختخواب شو

خبر خوب برای افرادی که لم دادن و خوابیدن جلو تلویزیون را دوست دارند. باید بگوییم که استفاده از مبل ال می تواند رویای آنچه در سر دارید را به واقعیت تبدیل کند.
می توانید در اتاق نشیمن خود یک تخت خواب بسیار مناسب داشته باشید و با راحتی و آرامش به تماشای تلویزیون بپردازید و برنامه مورد علاقه خود را تماشا کنید.
برای اینکه از مبل ال به عنوان تخت خواب استفاده کنید میتوانید از مبل پاف نیز در دکوراسیون خود استفاده کنید و از آن به عنوان جا پایی و یا فضا بیشتر برای استراحت کردن استفاده کنید.
از این مبل ال تخت خواب شو میتوانید در اتاق مطالعه نیز استفاده کنید.
ترکیب مبل پاف و مبل ال تخت خواب شو برای شما میتواند فضای بسیار راحت و آرامی فراهم کند تا پس از روزهای پرکار بر روی آن استراحت کنید و خستگی تان را از بین ببرید.
از مبل پاف قرار گرفته در کنار مبل ال نیز میتوان به عنوان میز نیز استفاده کرد و وسایل پذیرایی را نیز بر رو آن قرار داد. به طور کلی میتوانید از این ترکیب استفاده های بسیار کنید.

استفاده از مبل ال به صورت های مختلف و متفاوت در دکوراسیون

برای چینش مبل ال به صورت متفاوت با موارد بالا که ذکر شد می توانید از انواع اکسسوری های جانبی استفاده کنید.
توجه داشته باشید که استفاده از مبل پاف تنها یکی از موارد ایجاد خلاقیت و جلوه بیشتر دادن به دکوراسیون داخلی با مبل ال است.
شما میتوانید با استفاده از انواع کوسن ها و شال های مختلف ایجاد تنوع و تغییر در دکوراسیون منزل خود کنید.

دکوراسیون مبل ال به صورت نامتوازن

در چیدمان مبل ال قاعده خاصی وجود ندارد و دست شما برای انجام خلاقیت و تنوع باز است. شما میتوانید هر طور و به هرگونه ای که دوست دارید مبلمان ال خود را در فضا خانه بچینید حتی اگر بسیار طراحی و چینش نامتعارفی باشد.
برای مثال می توانید با استفاده از یک مبل یا صندلی تک نفره بین مبل ال خود یک دیزاین منحصر به فرد انجام دهید و به طور کل نما خانه خود را تغییر دهید.
استفاده از مبل پاف یا صندلی های چوبی همچنین قرار دادن چند صندلی مهمان به صورت بی قاعده نیز میتواند دیزاین بی نظیر و خاصی را برای شما رقم بزند.
به راحتی میتوایند در تمامی دکوراسیون های مختلف از مبل ال استفاده کنید و آن را با انواع دیگر مبلمان ترکیب کنید.توجه داشته باشید که همواره قرار دادن چند اکسسوری طبیعی مانند گیاهان با گلدان های مینیمال می تواند زیبایی دکوراسیون و مبلمان شما را چندین برابر کند.
کافیست خلاق باشید و فضا را مطابق آنچه دوست دارید دیزاین کنید و از زندگی در خانه رویایی خود لذت ببرید.

در خانه های با متراژ پایین و کوچک بهتر است چه نوع دکوراسیونی استفاده کنیم؟

در خانه های با متراژ پایین بهتر است نکاتی را رعایت کنیم تا خانه دارای فضا بیشتر به نظر برسد.یکی از نکته های مهم این است که باید به فاصله مبل از دیوار اتاق دقت بسیار کنیم بدین صورت که هرچقدر مبل به دیوار نزدیک تر باشد خانه بزرگتر به چشم میاید و بهتر است در این حالت از فضای پشت مبل ها برای دکوراسیون استفاده نکنیم، چرا که تمام نما دکوراسیون را میگیرد.
باید به نکته دیگری توجه کنید و آن در یک توناژ بودن و همخوانی رنگ دیوار و وسایل با مبلمان شماست. بهتر است تمرکز را بر یک قسمت از دکوراسیون بیشتر از قسمت دیگر بگذاریم چرا که وجود رنگ های متنوع تمرکز حواس بر رو مبلمان را میگیرد و برای افراد بنظر جذاب نمیاید.

برچسب ها:
چیدمان مبل ال

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}