راهنمای خرید مبل تخت خواب شو

پنجشنبه, 25 دی 1399

 

راهنمای خرید مبل تخت خواب شو

 

خرید مبل تخت خواب شو مناسب شما است یا خیر؟ کدام نوع مبل تخت خواب شو برای اتاق پذیرایی کاربرد دارد؟ اگر می خواهید پاسخ این سوالات را بدانید و قصد خرید مبل تختخواب شو را دارید، این مطلب را تا پایان بخوانید تا جواب همه سوالات خود را به دست آورید.
هر نوع از مبلمان دارای ویژگی های خاص خود می باشند و برای قرار گرفتن در فضایی خاض طراحی و ساخته شده اند.برای مثال استفاده از مبلمان کلاسیک در فضاهای مدرن نامناسب است به همین ترتیب، با وجود اینکه مبل تخت خواب شو دارای ویژگی ها و مزایای منحصر به فرد خود می باشد، هر نوع مبل تختخوابشو را نمی توان در اتاق پذیرایی مورد استفاده قرار داد.

برای خرید مبل تختخواب شو بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

ابتدا هدفتان را از خریدن مبل تخت خواب شو مشخص کنید

اگر قصد خریدن یکی از انواع مبل تخت خواب شو را دارید بهتر است ابتدا تکلیف خود را مشخص کنید و بدانید که به چه علت می خواهید این مبل را تهیه کنید. در واقع بسیار مهم است که هدف خود از خرید مبل تخت خواب شو را بدانید.
بهتر است قبل از آنکه اقدام به خرید مبل تخت خواب شو کنید به سوالات زیر پاسخ دهید تا کمی شناخت بهتری نسبت به خریدی که میخواهید انجام دهید به دست آورید.
1. از مبل تخت خواب شو خود چه توقعاتی دارید؟ انتظار دارید کدام نیاز شما را بیشتر رفع کند؟ آیا بیشتر برای خوابیدن آن را میخواهید استفاده کنید و یا جنبه نشستن برای شما مهم تر است؟ برای خود مشخص کنید که کدام یک از این دو مورد برای شما اولویت است و می خواهید کدام نیازتان را ابتدا رفع کند.
2. مبل تخت خواب شو را برای خود تهیه میکنید؟ یا برای یکی از آشنایان و یا برای دفتر کار؟ آیا در محیطی که میخواهید مبل تخت خواب شو را قرار دهید کودکان رفت و‌امد دارند و یا صرفا برای بزرگسالان است؟ خودتان از آن نگهداری می کنید؟ میخواهید کسی آن را برایتان تمیز و نگهداری کند؟
3. مبل تخت خواب شو را میخواهید به عنوان تخت برای یک نفر استفاده کنید و یا می خواهید دونفره از آن استفاده کنید؟ آیا میدانید که مبل تخت خواب شو دو نفره به اندازه تخت های عادی فضا برای خوابیدن را برای شما فراهم نمی کند؟
4. اگر در خانه حیوانخانگی دارید و میخواهید مبل تخت خواب شو استفاده کنی باید توجه بیشتری به جنس پارچه مبل تخت خواب و داشت باشید. چراکه حیوانات ممکن است آنها را خراش دهند و پارچه را از بین ببرند. ممکن است لازم باشد از روکش برای مبل خود استفاده کنید تا کمتر آسیب ببینید.

5. اگر می خواهید از مبل تختخواب شو به صورت روزانه برای نشستن استفاده کنید و فقط در زمان هایی آن را به تخت تبدیل کنید،باید به ظاهر مبل و انتخاب پارچه مبلی مناسب برای آن بیشتر از راحتی تشک مبل تخت خواب شو، ابعاد تخت در حالت گسترده و نظافت آن توجه کنید. توجه داشته باشید که اگر هدفتان از خرید مبل تخت خواب شو استفاده دائم از آن به عنوان تخت است، جنس مبل، راحتی آن و ساختار تشک و سهولت فرایند باز و بسته شدن آن اهمیت بسیار بالایی دارد.

ویژگی‌های مبل تخت خواب‌ شو

مبل تخت خواب شو به عنوان یکی از زیرمجموعه های مبل راحتی به حساب می آیند که ویژگی های ظاهری ویژه ای دارند.
این مبل دارای ظاهری با پایه کوتاه و نشیمنگاه های بسیار راحت و نرم همچنین دارای دسته های پهن می باشند.
مبل تخت خواب شو معمولا دارای وزن کمی می باشد و به راحتی قابلیت جابجایی دارند.
مبل تخت خواب شو دارای انواع مختلفی می باشد ماننند مبل راحتی، مبل کلاسیک، مبل ال، مبل مدرن و… که هر فرد بنابر سلیقه خود میتواند آن را انتخاب کند.

اندازه های مختلف مبل تخت خواب شو

همچنین این مبل ها دارای اندازه های متفاوتی نیز هستند. انواع مبل تک نفره و تخت خواب شو دارای عرض ۸۰ و طول ۱۰۰سانتی متر می باشد. اگر میخواهید به عنوان تخت دونفره از این مبل استفاده کنید باید از انواع عرض ۱۴۰ سانتی متر آن استفاده کنید.
اگر به دنبال مبل دو نفره ولی تخت مناسب یک نفر می گردد باید از عرض ۱۰۰ سانتی متری آن استفاده کنید. نوع دیگر مبل تخت خواب شو وجود دارد که به عنوان مبل برای ۳ نفر قابل استفاده است و تنها دو نفر میتوانند از تخت آن استفاده کنند. این مبل سه نفره دارای عرض ۱۶۰ می باشد.

 

راهنمای خرید مبل تخت خواب شو

 

مزایای مبل تخت خواب شو

امروزه افراد بسیار زیادی در خانه های با متراژ کم و کوچک زندگی می کنند. به دلایل بسیاری مانند افزایش سرسام آور هزینه های مسکن و مدرنیته و زندگی در شهرهای شلوغ افراد خانه های با متراژ پایین را ترجیح می دهند.
در این خانه ها نمیتوان از مبلمان سلطنتی و بزرگ استفاده کرد چرا که تمام فضا موجود را اشغال میکنند همچنین در تعداد زیادی از خانه ها قابلیت استفاده از تخت در اتاق خواب وجود ندارد به همین دلیل نیاز به یافتن راه مناسب تری برای حل این مسئله وجود دارد.
راه حل موجود استفاده از مبل تخت خواب شو می باشد. این مبل ها با کارکرد دو عنوانی خود میتوانند مشکلات بسیاری را رفع کنند و علاوه بر آن به صرفه جویی در فضا بپردازند.

صرفه جویی در فضا با استفاده از مبل تخت خواب شو

اگر خانه و یا اتاق کوچکی دارید و یا تنها یک اتاق خواب دارید باید به شما بگوییم که از مبل تخت خواب شو نهایت استفاده را ببرید چرا که بهترین راه برای شما می باشد.

قابلیت استفاده از مبل تخت خواب شو برای فضاهای مختلف

یکی از ویژگی های مثبت مبل تخت خواب شو این است که میتوانید آن را در هر فضا و مکانی قرار دهید. اگر شما هم جزو افرادی هستید که به دلیل مشغله کاری بالای خود شب را در دفتر کار خود میخوابید، استفاده از مبل تخت خواب شو یکی از بهترین تصمیم هایی ست که می توانید برای آسایش و راحتی خود بگیرید.

قیمت ارزان و مناسب مبل تخت خواب شو

با توجه به اینکه هزینه خرید تخت خواب نسبت به مبل تخت خواب شو کمتر است میتوانید با خرید این مبل همزمان با یک تیر دو هدف را زده باشید و هزینه مناسب پرداخت شده را نسبت به هزینه های زیادی که برای خرید مبل و تخت خواب به صورت جدا وجود دارد را پس انداز کنید.

استفاده از اصول پزشکی و طبی برای ساخت مبل تخت خواب شو

تشک های مبل تخت خواب شو معمولا به صورت طبی طراحی و ساخته می شوند و از اصول ارگونومیک پیروی می کنند. در واقع این تشک ها بر اساس استانداردها ساخته می شوند و باعث جلوگیری از انواع بیماری های ستون فقرات و دردهای کمر می شوند.

دارای باکس در زیر خود هستند

مبل تخت خواب شو به طور معمول دارای کشوهایی در پایین خود هستند. وجود این کشوها و باکس ها باعث می شود شما بتوانید وسایل خواب خود مانند پتو و بالش و... را به راحتی در آن قرار دهید و هنگام استفاده راحت تر در دسترستان قرار بگیرند.

جابجایی آسان و راحت انواع مبل تخت خواب شو

یکی از ویژگی های بسیار جالب مبل تخت خواب شو این است که به راحتی میتوان آنها را جابجا کرد. اگر مهمان داشته باشید و یا بخواهید تغییری در دکوراسیون منزل خود ایجاد کنید می توانید به راحتی و با سرعت فراوان آنها را جابجا کنید. توجه داشته باشید که استفاده از مبل تخت خواب شو محدود به اتاق خواب نمی شود و به راحتی میتوان آن را در تمام قسمت های خانه مورد استفاده قرار داد و در مکان های مختلفی از جمله خانه، اداره، مغازه و…. از آن استفاده کرد.

وزن بسیار سبک مبل تخت خواب شو 

یکی از ویژگی های مبل تخت خواب شو وزن بسیار سبک آن است که باعث جابجایی راحت آن نیز می شود و میتواندد برای افرادی که مستاجر هستند بسیار انتخاب مناسبی باشد.

مبل تخت خواب شو دارای تشک قابل تعویض می باشد

تشک اکثر مبل های تخت خواب شو ارای قابلیت تعویض است و این باعث می شود که اگر به هر دلیلی نخواستید از آن استفاده کنید، تشک ها را تعویض کنید و به رنگ و مدل مورد علاقه خود در بیاورید.

 

راهنمای خرید مبل تخت خواب شو


عوامل موثر بر رو کیفیت مبل تخت خواب شو

به نوع تشک به کار رفته و زیر آن دقت کنید

استفاده از تشک های فلزی در ایام گذشته بسیار رایج بود. بدین صورت که زیر تشک مبل را فنر فلزی قرار میدادند که علاوه بر نداشتن فاکتورهای سلامتی و طبی، باعث میشد احساس راحتی نیز بر رو آن نداشته باشید.
امروزه استفاده از انواع مبل های تخت خواب شو با تکنولوژی استفاده از مموری فوم یا فوم هوشمند مرسوم شده است.
در جدیدترین نوع ساخت و طراحی این مبل ها و تشک هایشان باید به تشک های هیبریدی یا ایر نیز اشاره کرد.
در فناوری به کار رفته در این تشک ها مقداری هوا بین فنرهای تشک و سطح بیرونی آن تزریق شده تا آن را ضخیم تر کند و با تولید صدا کمتر و کیفیت بیشتر به مشتریان خدمات ارائه کنند.

جنس بدنه مبل

برای خرید مبل تخت خواب شو بهتر است به جنس به کار رفته در بدنه آن توجه کرد. زیرا جنس آن وزنش را مشخص میکند و به دلیل باز کردن و بستن مدام آن بهتر است از جنسی استفاده شود که قابلیت تحمل وزن بالاتری را داشته باشد و مقاوم تر باشد. برای مثال بدنه فلزی بهتر از بدنه فلزی می باشد.

به سایز مبل تخت خواب شو توجه کنید

یکی از عوامل خیلی مهم برای خرید مبل تخت خواب شو توجه به سایز آن است. یک اشتباه در انتخاب صحیح و دقیق آن باعث میشود وقت، پول، و آسایش روان خود در خواب و بیداری را از دست بدهید.
اندازه مورد نظر خود برای خرید مبل تخت خواب شو را انتخاب کنید و ببینید آیا برای شما و فضایی که مدنظر دارید مناسب است یا خیر؟ قبل اقدام به خرید حضوری و یا سفارش آنلاین حتما ابعاد دقیق فضا و اتاقی مه میخواهید مبل تخت خواب شو را در آن قرار دهید اندازه گیری دقیق کنید و جایی یادداشت نمایید.
سپس اقدام به بررسی انواع محصول کنید و آن را خریداری کنید.
مبل های تخت خواب شو دارای خواب تک نفره و دو نفره هستند که می توان نهایتا تا سه نفر بر رو مبل آن بنشینند.

اگر مبل تخت خواب شو دونفره میخرید بیشتر به همه چیز دقت کنید

برای خرید مبل تخت خواب شو دست دوم باید دقت تان را بسیار بیشتر از پیش کنید. قبل از خرید حتما پایه ها و فنر و پشتی ها را با دقت تمام بررسی کنید. بهتر است بر رو میل بنشینید تا ببینید آیا رو آن راحت هستید و فنرها تحمل وزن شما را دارند یا خیر. 

به سلامت خود و خانه خود بیندیشید

ممکن است هنگام خرید به پایه های مبل دقت نداشته باشید. باید بدانید که اگر خانه شما دارای کف پوش است ممکن است اگر پایه مبل فلزی و تیز باشد پارکت و کف پوش خانه شما را آسیب بزند و سوراخ کند. اگر مبل تخت خواب شو دارای بدنه چوبی است باید حواستان به صیقل و سوهان کشیده شدن چوب باشد.
اگر چوب مبل تخت خواب شو به خوبی صیقل نخورده باشد و دارای لبه های تیز باشد میتواند برای سلامتی شما مضر باشد و باعث بشود تیزی چوب در دستتان برود و به شما آسیب وارد کند. این تیزی ها حتی می توانند لباس های شما را نیز نخ کش کنند و آنها را از بین ببرند. پس با توجه هر چه بیشتر نسبت به خرید مبل تخت خواب شو بپردازید.

اکسسوری های مبل تخت خواب شو را بررسی کنید

اکسسوری های مورد استفاده قرار گرفته در میل تخت خواب شو اعم از کوسن ها، شال و تشک ها هستند. کوسن ها بسیار به چشم میایند و بهتر است دارای دوخت زیبا و با کیفیت باشند. همچنین زمانی که میخواهید به آنها تکیه دهید باید نرم و راحت نیز باشند. بهتر است به همه این موارد دقت کنید.
پارچه به کار رفته برای دوخت کوسن ها و رنگ بندی آنها از موارد بسیار مهم برای زیباتر به نظر رسیدن مبل تخت خواب شو شما میباشد. همچنین جنس کوسن ها را بررسی کنید تا ببینید از انواعی نباشد که زود پاره می شوند و از بین میروند.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}