راهنمای انتخاب مبلمان ویلایی حصیری برای فضای باز

دوشنبه, 22 دی 1399

مبلمان حصیری همواره یکی از انتخاب‌های اصلی برای فضای باز و طراحی دکوراسیون ویلا ها بوده است. کیفیت ساخت مبلمان حصیری از عوامل مهمی است که باید هنگام انتخاب مدل های مختلف مبل مد نظر داشته باشید تا از دوام و طول عمر آن به خصوص در فضای باز مطمئن باشید.
مزیت خرید و استفاده از مبلمان حصیری در فضای باز و ویلاها در این است که:
• رنگ آن‌ها در اثر آفتاب تغییر نمی‌کند
• با سرد شدن هوا ترک برنمیدارد
• گرد و غبار کمتری را به خود می گیرد
علاوه بر تمام این مزیت‌ها، مبلمان حصیری نیاز به مراقبت و نگهداری خاصی ندارد بلکه اگر از جنس مرغوبی تهیه شده باشد سالیان سال می‌تواند با همان کیفیت اولیه، کارایی خود را حفظ کند.

کدام جنس از مبلمان حصیری در فضای باز دوام بیشتری دارد؟

برخلاف تصور عموم که هنگام خرید مبلمان حصیری و استفاده از آن در فضای باز به دنبال خرید مبلمانی هستند که از حصیر طبیعی تهیه شده باشد باید بگوییم ویژگی های منحصر به فرد و قابل توجهی که مبلمان حصیری ساخته شده از الیاف مصنوعی دارد، بسیار بیشتر از مبلمان حصیری طبیعی است.
مبلمان حصیری مدرن و جدید از الیاف مصنوعی بادوام و مرغوبی تهیه می‌شود که از مقاومت بالایی برخوردارند، به همین علت می توان بدون نگرانی از آنها در فضای باز استفاده کرد. البته نوع مواد به کار رفته برای بافت حصیرهای آن، اهمیت زیادی در کیفیت مبلمان حصیری دارد. به همین علت توصیه می شود که برای خرید مبل حصیری انواعی را انتخاب کنید که از پی وی سی یا پلی وینیل کلراید تهیه نشده باشند چون این ماده پلاستیکی می‌تواند سرطان زا بوده و مشکلاتی را برای سلامتی شما ایجاد کند.
پس برای اینکه یک مبلمان حصیری با کیفیت برای فضای باز ویلای خود خریداری کنید بهتر است الیاف آن از جنس پلی اتیلن تهیه شده باشد. البته اطمینان از اینکه الیاف ساخته شده برای مبلمان حصیری پلی اتیلن است یا خیر نیاز به بررسی تخصصی دارد و اگر فقط از فروشنده اطلاعات مربوط به جنس الیاف را بپرسید شاید آنها همان چیزی که شما به دنبالش هستید را تایید کنند حتی اگر اطلاعاتی درباره آن نداشته باشد.
بنابراین بهتر است هنگام خرید مبلمان حصیری به اسامی تجاری الیاف به کار رفته در ساخت آن توجه کنید. اسامی از جمله Ecolene®, Rehau® و Viro® نشان می‌دهد که مبلمان خریداری شده از جنس پروپیلن است و می‌توان به مرغوبیت آن اطمینان داشت

 دوام و طول عمر مبلمان حصیری در فضای باز چقدر است؟

مبلمان حصیری با کیفیت می‌تواند برای چندین دهه در برابر تغییر رنگ و ترک خوردن در فضای باز مقاومت کند. زمانی که از مبلمان حصیری با جنس پروپیلن در فضای باز استفاده می کنید معمولا دوام و طول عمر آن نسبت به مبلمانی که در فضای بسته استفاده می شود، کاهش پیدا می‌کند. به هر حال این مبلمان در معرض آفتاب و بادوباران قرار گرفته و می تواند دچار افت کیفیت شود.

با این حال خرید مبلمان حصیری برای فضای باز در ویلاها بهترین گزینه است چون مقاومت خوبی در برابر رطوبت دارد و نسبت به سایر انواع مبلمان که از چوب ساخته می‌شوند، کمتر دچار آسیب‌دیدگی در اثر عوامل طبیعی می‌شود. بنابراین اگر به دنبال خرید مبلمان با کیفیت برای ویلای خود به خصوص در فضای باز می‌گردید، انتخاب مبلمان حصیری کاملاً منطقی و مقرون به صرفه است.

 

راهنمای انتخاب مبلمان ویلایی حصیری برای فضای باز

 

چه نوع مبلمان حصیری برای فضای باز و ویلاها مناسب نیست؟

به طور کلی انواع مبلمان حصیری که در آنها از قاب های فلزی و استیل استفاده می‌شود نباید در فضای باز مورد استفاده قرار گیرند چون فلزات در اثر عوامل طبیعی مثل باد و باران یا تابش خورشید دچار زنگ زدگی می شوند و همین امر موجب از بین رفتن مبلمان به مرور زمان خواهد شد. حتی انواع مبلمان استیل که دارای پوشش های پودری با لایه های محافظتی مخصوص هستند نیز با قرار گرفتن در معرض آفتاب و باد و باران به تدریج دچار خراشیدگی شده و در نهایت زنگ می‌زنند و همین امر موجب افت کیفیت آنها خواهد شد. مشکل اصلی این است که با زنگ زدن فلز، کیفیت چهارچوب مبلمان حصیری افت پیدا می‌کند و ممکن است در اثر استفاده مداوم حتی بشکند.
اما اگر هنگام خرید مبلمان حصیری با قاب های آلومینیومی فروشنده به شما اطمینان بدهد که آلومینیوم زنگ نمی زند این ادعا درصد درست است چون درست است که آلومینیوم نیز مانند سایر فلزات زمانی که در برابر عوامل مختلفی قرار بگیرد مثل استیل یا آهن اکسید شده و زنگ میزند اما آلومینیوم زنگ زده رنگی مشابه با رنگ خود آلومینیوم دارد و به همین علت است که مبلمان حصیری آلومینیومی، ظاهر خود را برای مدت های طولانی حفظ می‌کند.
بنابراین خرید مبلمان حصیری با فریم آلومینیومی که در مقابل زنگ زدگی نیز مقاومت باشد، بهترین گزینه برای فضای باز است که می‌توانید بدون نگرانی درباره افت کیفیت آن برای چندین سال طولانی از آن به راحتی استفاده کنید.

 

راهنمای انتخاب مبلمان ویلایی حصیری برای فضای باز

 

چطور بهترین سبک طراحی مبلمان حصیری را برای ویلا و فضای باز خود انتخاب کنیم؟

طراحی مبلمان حصیری تنوع بسیار زیادی دارد شما میتوانید مبلمان حصیری ارزان و مقرون به صرفه ای را با طراحی بسیار شیک و مدرن خریداری کنید و فضای باز ویلای خود را با آن را تزیین نمایید. بافت مبلمان حصیری نسبت سایر انواع مبلمان کمی متفاوت است. به همین علت، برای ست کردن وسایل جانبی به اکسسوری هایی که اطراف آن قرار می‌گیرد نیز باید دقت کافی را به خرج بدهید. رنگ پارچه های بکار رفته برای طراحی پشتی و نشیمنگاه مبلمان حصیری، اهمیت بسیار زیادی در طراحی دکوراسیون فضای باز ویلای شما دارد.
معمولاً طرح ها و رنگ های کلاسیکی مثل کرم و فیلی برای مبلمان حصیری استفاده می‌شود با این حال در طرح‌های مدرن، رنگ های متنوع و حتی فانتزی نیز برای طراحی مبلمان حصیری به کار رفته تا دست شما برای انتخاب این نوع مبلمان کاملاً باز باشد.

قیمت مبلمان حصیری به چه عواملی بستگی دارد؟

 

قیمت مبلمان حصیری در فروشگاه های آنلاین و اینترنتی نسبت مغازه های حضوری ارزانتر است. به این علت که در فروشگاههای اینترنتی، مبلمان بدون واسطه و توسط تولید کننده مستقیماً به دست مصرف کننده می رسد به همین علت می توان آن را با قیمت های مقرون به صرفه تری خریداری کرد.
به طور کلی، قیمت مبلمان حصیری به به جنس الیافی که برای بافت حصیر آن به کار رفته و همچنین فریم آن بستگی دارد. البته در بسیاری از فروشگاه هایی که مبلمان ارزان قیمت با کیفیت پایین به فروش می‌رسانند ممکن است مبلمان حصیری از الیاف و فریم هایی تولید شده باشد که دوام چندانی ندارد. بنابراین، بهتر است از خرید مبلمان حصیری با قیمت پایین که از مواد زیر تولید شده خودداری کنید.

الیاف ارزان قیمت

اگر در مبلمانی حصیری، به جای پلی اتیلن از پی وی سی با کیفیت پایین استفاده شود قیمت آن به شدت کاهش پیدا کرده و بسیار ارزان تر از سایر مبلمان های با کیفیت به فروش می‌رسد اما همانطور که پیش از این اشاره کردیم، پی وی سی غیر قابل بازیافت است و جزو مواد سمی به شمار می‌آید که برای سلامت انسان مضر است. پس بهتر است با خرید یک مبلمان باکیفیت ساخته شده از الیاف پلی اتیلن سلامت خودتان را تضمین می کنید.

فریم ارزان قیمت

مبلمان حصیری با فریم های مختلفی از جمله آلومینیومی و استیل در بازار به فروش می‌رسد. در صورتی که فلزات به کار رفته برای فریم مبلمان از کیفیت مناسبی برخوردار نباشند، به مرور زمان زنگ‌زده و خم می‌شوند. در نتیجه مبلمان حصیری کیفیت اولیه خود را از دست داده و دوام چندانی نخواهد داشت.

مزایای مبلمان حصیری

زمانی که برای فضای باز ویلای خودت مبل حصیری خریداری میکنید، به خوبی می توانید از طبیعت موجود در فضای باز ویلای خود بیشترین استفاده را ببرید. از طرف دیگر وادی که برای ساخت مبلمان حصیری به کار می روند کاملاً با محیط باز هم‌خوانی دارند و به مرور زمان رنگ آنها تغییر نمی کند و آفتاب خوردگی نیز موجب نمی‌شود که کیفیت مبل حصیری افت پیدا کند.
بنابراین خرید یک مبلمان حصیری با رنگ جذاب که جلوه خاصی به فضای باز ویلایی شما ببخشد، انتخاب ایده آلی است که مزایای بیشماری از جمله موارد زیر را برای شما به همراه دارد:

دوام بالا

موادی که در ساخت و تولید مبل حصیری مورد استفاده قرار می گیرد بسیار مقاوم و بادوام است و معمولا برای تولید حصیر و بافت مبلمان از چوب بامبو استفاده می شود و روی آنها مقاوم سازی های ویژه ای انجام می گیرد تا برای قرار گرفتن در فضای باز برای مدت طولانی مناسب باشد.
زمانی که الیاف حصیری به فریم بافته می‌شوند، دوام و مقاومت آن افزایش می یابد و می توانید با خیال راحت برای سال های طولانی بدون تغییر شکل از آن ها در فضای باز ویلای خود استفاده کنید.

عدم نیاز به مراقبت و نگهداری خاص

اگر خرید مبل حصیری را از مواد با کیفیت و با دوام انجام بدهید نیاز به هیچ گونه مراقبت خاصی ندارند چون علاوه بر اینکه روی آنها غبار یا گرد و خاک نمی نشیند، لاک الکل به کار رفته روی الیاف حصیری و فریم از زنگ زدن آنها جلوگیری کرده و پوشش مناسبی مقاوم در برابر باد و باران است. البته انواع دیگری از مبل حصیری دست‌ساز از جنس رزین نیز وجود دارد که با همین ویژگی ها و قابلیت ها تولید می شوند و کیفیت بالایی دارند.

پایدار و ایمن

مبلمان حصیری برای استفاده کودکان در فضای باز مناسب است چون پایداری خوبی روی زمین دارد و به راحتی تعادل خود را از دست نمی دهد. معمولا مبلمان حصیری وزن مناسبی دارد به همین علت حتی بازی و بالا پایین کردن کودکان روی مبل، امکان جابجا شدن آن به طوری که کودکان از روی آن بیفتند، وجود ندارد.

امکان استفاده در فضای داخلی

حتی اگر شما در ابتدا مبلمان حصیری را برای فضای باز ویلای تان خریداری کرده باشید، امکان استفاده از آنها در فضای داخلی نیز وجود دارد. مواد به کار رفته در مبل حصیری بسیار با دوام است و قسمت نشیمنگاه و پشتی آن از موادی تشکیل شده که مثل یک مبل راحتی برای شما در فضای داخل خانه نیز کاربرد خواهد داشت.
از طرف دیگر معمولاً همراه با مبلمان حصیری وسایل جانبی متعددی از جمله قهوه و میزجلومبلی نیز عرضه می شود تا بتوان فضای باز جلوی ویلا را به خوبی با آنها پر کرده و این گزینه های مختلف به شما امکان می‌دهد که فضای داخلی دکوراسیون منزل را نیز به زیبایی بچینید.

 

راهنمای انتخاب مبلمان ویلایی حصیری برای فضای باز

 

معایب مبلمان حصیری

اگر تصمیم گرفته اید برای فضای باز ویلای خود مبل حصیری تهیه کنید بهتر است از معایب آن نیز آگاه باشید. دانستن مزایا و معایب خرید مبل حصیری به شما کمک می‌کند که بهترین انتخاب را داشته باشید. هرچند مزایای خرید مبلمان حصیری بسیار بیشتر از معایب آن است اما با این حال می توان چند مورد زیر را به عنوان اصلی تعیین معایب مبلمان حصیری نام برد:

باز شدن الیاف به هم بافته شده حصیر

احتمال باز شدن الیاف به هم بافته شده حصیری وجود دارد معمولاً در قسمت هایی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند مثل دسته یا پشتی، حصیر های به هم بافته شده از هم باز می شوند که البته امکان ترمیم آنها به راحتی وجود دارد. اگر کیفیت مواد به کار رفته در ساخت مبلمان حصیری مناسب نباشد، امکان دارد حتی پس از چند ماه استفاده الیاف حصیری از همدیگر باز شود.

میزان راحتی نشستن روی مبل حصیری

مبلمان حصیری جزو مبلمان راحتی به شمار نمی‌آید چون مبلمانی که برای فضای باز خریداری می شود باید از مواد مقاوم تری تهیه گردد که دوام و طول عمر بالایی داشته باشد. بنابراین، امکان دارد کوسن‌ها یا بالشتک های به کار رفته برای تولید مبل حصیری، راحتی متریال مورد استفاده در مبلمان راحتی را نداشته باشند. البته همیشه می توانید از کوسن های اضافی برای راحت تر نشستن روی مبلمان حصیری استفاده کنید.

قیمت بالاتر

معمولا قیمت مبلمان حصیری که برای فضای باز خریداری می‌شود، به علت فرایندهای خاصی که روی متریال آن جهت بالا بردن مقاومت و دوام آن انجام می گیرد، نسبت به سایر مبلمان بیشتر است. اگر مبلمان حصیری دست ساز باشد حتی این قیمت می‌تواند به چندین برابر افزایش پیدا کند.

جمع بندی

خرید مبلمان حصیری همیشه با اما و اگرهای زیادی به خصوص برای فضای باز ویلاها همراه بوده است اما در صورتی که مزایا و معایب مطرح شده در این مطلب را به درستی با هم مقایسه کنید و اولویت های خودتان را نیز در نظر بگیرید انتخاب مبل حصیری می تواند گزینه مناسب و ایده آلی برای گذراندن یک روز تابستانی و در فضای باز ویلای شما باشد.

برچسب ها:
مبلمان حصیری

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}