چطور با چیدمان انواع مبل ال فضای بیشتری در خانه ایجاد کنیم؟

شنبه, 1 آذر 1399

مبل ال یکی از محبوب ترین مدل های مبلمان است که همگی ما تقریبا با آن آشنایی داریم. چیدمان این مبلمان نیز یکی از مسائلی است که بسیاری از افراد در زمان تغییر دکوراسیون و پس از خرید مبل به دنبال آن هستند.
این مسئله زمانی بیشتر اهمیت پیدا می¬کند که فضای کافی در منزل وجود نداشته باشد و در واقع با محدودیت فضا مواجه هستیم. البته فراموش نکنید که چیدمان مبل در هر اتاق منحصربفرد بوده و روش های زیادی وجود دارند که می توانید از آنها بهره گیرید.

تعریف مبل ال

مبل ال (L Furniture) نوعی از مبلمان راحتی است که ساختار آن مشابه با حرف اِل انگلیسی می¬باشد. به عبارتی زمانی که این مبل ها در کنار یکدیگر قرار می گیرند زاویه 90 درجه با یکدیگر می سازند. مبل ال از سبک های متنوعی برخوردار است، در برخی از آنها قسمت کوچک یا ضلع کوچک تر ال به کاناپه اصلی متصل است و در برخی دیگر، این قسمت قابلیت جدا شدن را داشته و می تواند به یک مبل مجزا تبدیل شود.

تاریخچه مبل ال

تا عصر ویکتوریایی مبل ال که ما امروزه با آن آشنایی داریم وارد منازل نشده بود. این نوع مبلمان در دهه 1950 با سبک مدرن میانه قرن بیستم طراحی شد. طراحان مشهوری چون چارلز و ری ایمز پیشگامان این طراحی ساده و بی نظیر بودند. مبل های تخت خواب شود نیز در این زمان ساخته شدند. این دو طراح معروف از مبل ها به عنوان یک خط بلند از صندلی های مختلف نگاه کردند و استفاده جداگانه از آنها را نا مناسب می دانستند.

چیدمان مبل ال

یکی از مهم ترین چالش هایی که شما پس از خرید این نوع مبلمان با آن مواجه خواهید شد نحوه قرارگیری آن در منزل است. بدون شک نحوه چیدمان مبل ال به اندازه فضا، معماری اتاق و مهمتر از آن به سلیقه شما بستگی دارد. ایده های مختلفی برای چیدمان مبل ال وجود دارند که در ادامه در مورد آنها توضیح خواهیم داد:

چیدمان مبل ال جلوی تلویزیون با مبل ال و دو صندلی

شما می توانید از دو صندلی تکی در کنار مبل جلوی تلویزیون یا شومینه استفاده نموده و یک فضای دنج را برای منزل خود به ارمغان بیاورید. با چیدن دو صندلی تکی فضای اضافی برای نشستن دوستان و مهمانان شما فراهم می آید. علاوه بر این شما می توانید این صندلی ها را در طرح ها و رنگ های مختلفی انتخاب کرده و روح تازه ای به دکوراسیون ببخشید.
در صورتی که قصد دارید مبل ال را در یک گوشه از فضا بچینید، می توانید از یک مبل ال کوچک استفاده نمایید. اگر فضای منزل شما دارای طراحی پلان باز است می توانید از مبل ال و صندلی های تکی کمک بگیرید.

چیدمان ال شکل

با چیدمان ال شکل شما می توانید گزینه های مختلفی را انتخاب کنید. شما می توانید این نوع مبلمان را در کنار دیوار، وسط اتاق یا گوشه آن قرار دهید. با قرار دادن مبل ال در گوشه اتاق می توانید بهترین استفاده را از فضای منزل ببرید. این مدل چون فضای کمی را اشغال می نماید می تواند انتخاب مناسبی برای فضاهای کوچک باشد.
چیدمان مبل ال در کنار دیوار نیز یکی از بهترین ایده ها برای دکوراسیون های اتاق های کوچک است. بدین منظور شما می توانید از دیوار روبروی شومینه، تلویزیون و یا هر نقطه کانونی اتاق استفاده نمایید.
در صورتی که پذیرایی منزل شما بزرگ است، چیدمان مبل ال در وسط اتاق می تواند بهترین گزینه باشد. با این نوع چیدمان می توانید ظاهری بسیار متفاوت به منزل خود ببخشید.

چیدمان حلقوی

بهترین انتخاب برای دورهمی های خانوادگی و دوستانه، چیدمان حلقوی مبل ال است. از این ایده هم می توانید برای فضای داخلی استفاده کنید و هم فضای بیرونی منزل. ترکیب مبل ال به همراه چندین صندلی، مبل راحتی، کاناپه یا لاوست یک چیدمان حلقوی بی نظیری برای شما فراهم خواهد آورد. اگر شما می خواهید از این فضا برای گفتگو و صحبت استفاده کنید بهتر است که کاناپه را دقیقا روبروی مبل ال قرار دهید تا همه بتوانند یکدیگر را ببینند.

چیدمان یو شکل

علت نامگذاری مبل یو شکل شباهت آن به حرف یو انگلیسی است. مدل این مبلمان دقیقا مشابه با مبل ال است اما واحد پایه مبل در دو طرف آن قرار می گیرد. چیدمان مبل یو شکل نیز برای فضاهای بزرگ مناسب است. با چیدمان مبل یو شکل شما می توانید به راحتی در کنار یکدیگر نشسته و به استراحت بپردازید. همچنین فضای کافی برای نشستن تمامی افراد فراهم می آید.

چیدمان ال به صورت جدا

اکثر افراد گمان می کنند که مبل ال تنها به صورت L شکل چیده می شود و نمی توان با آن مدل دیگری را ترتیب داد. اما در واقع اینگونه نبوده و شما می توانید با جدا کردن آنها شکل جدیدی به دکوراسیون بدهید. اگر فضای منزل شما کوچک است می توانید مبل ال را به صورت جدا بچینید. همه کاره و تطبیق پذیر بودن مبل ال یکی از بزرگترین مزیت های آن به شمار می رود زیرا می توانید با تکه های مختلف مبل چیدمان متنوعی ایجاد کنید.

 

چطور با چیدمان انواع مبل ال فضای بیشتری در خانه ایجاد کنیم؟

 

مزایای خرید مبل ال

به دلیل مزایای متعدد مبل ال، تقاضا و رضایت مشتریان نسبت به خرید آن روزافزون بوده و بسیار مورد توجه قرار گرفته است:
• مبل ال در مقایسه با سایر مبل های دیگر فضای کمتری را در منزل اشغال می کند.
• این نوع مبلمان با هر سبکی از دکوراسیون منازل هماهنگی دارد.
• مبل ال فضایی گرم و صمیمی را برای دورهمی های خانوادگی پدید می آورد.
• مبل ال کاربرد گسترده ای هم برای منازل کوچک و هم خانه های بزرگ دارد.
• با برداشتن کوسن ها، فضا برای خوابیدن و استراحت افراد فراهم می آید.
• مبل ال در انواع سبک ها و در مدل ها و پارچه های مختلف تولید می شود.
• فرم های مبلمان ال بسیار متنوع و گسترده می باشد.
• از آنجایی که زمان صرف شده و میزان پارچه و چوب برای ساخت مبل ال نسبت به سایر مبلمان های دیگر کمتر است، قیمت آن نیز مناسب تر می باشد.

چیدمان مبل ال و سلطنتی

یکی از سوالاتی که عمدتا در ارتباط با چیدمان مبلمان پیش می آید، چیدمان مبل ال و سلطنتی در کنار یکدیگر است. مبل های سلطنتی و راحتی عموما در مدل های هفت نفره و نه نفره در بازار موجود هستند. نوع هفت نفره معمولا وجه اشتراک میان این دو نوع بوده و شما می توانید با کمی خلاقیت این دو نوع مبلمان را به شکلی زیبا در کنار یکدیگر بچینید.

چیدمان مبل سلطنتی و مبل راحتی ال در کنار یکدیگر

برای اینکه افراد هنگام صحبت کردن بتوانند یکدیگر را به خوبی ببینند یا به اصطلاح چشم در چشم شوند می توانید مبل ها را روبروی هم قرار دهید. شما می توانید مبل راحتی ال را در گوشه اتاق و دقیقا روبروی مبلمان سلطنتی بچینید. بهتر است که مبل ال در نقطه پایینی اتاق قرار داده شود، جایی که امکان مشاهده تلویزیون راحت تر باشد. و از آنجایی که برای مهمانی های رسمی مبل سلطنتی ترجیح داده می شود آن را باید در قیمت بالای اتاق قرار دهید.

مبل راحتی گرد در کنار مبل سلطنتی

مبل های راحتی گرد برای دورهمی های دوستانه گزینه بسیار مناسبی بوده و می توانید آنها را در نزدیکی تلویزیون یا شومینه قرار دهید. در فضای خالی که کنار مبل راحتی گرد وجود دارد می توانید مبلمان سلطنتی خود را بچینید. در صورت زیاد بودن تعداد افراد شما همچنین می توانید مبل راحتی را به صورت نیم دایره و روبروی مبل های سلطنتی قرار دهید.

چیدمان مبل سلطنتی و راحتی به صورت خطی

چیدمان مبل سلطنتی و راحتی به صورت خطی برای مهمانی های رسمی مناسب بوده و برای این کار می توانید مبل سلطنتی را در بالای اتاق و مبل های راحتی را در همان امتداد مبل سلطنتی به صورت خطی بچینید. برای جلوه بخشیدن به فضا و زیبا تر نمودن آن می توانید در پشت این مبل ها که به صورت ردیفی قرار گرفته اند از یک پرده بلند سلطنتی استفاده نمایید.

چیدمان مبل ال باکس دار

یکی از طرح های متفاوت و خاص مبل ال که در طرح ها و رنگ های مختلفی طراحی می شود، مبل ال باکس دار است. باکس موجود در این نوع به عنوان میز یا دکوری مورد استفاده قرار می گیرد. در این نوع مبلمان نیازی به استفاده از انواع میز جلو مبلی نبوده و از این رو کاربری آن افزایش می یابد. وزن سبک مبل ال باکس دار نیز یکی از ویژگی های منحصربفرد آن بوده و سبب می شود که به راحتی آن را جابجا نمود.
از مبل ال باکس دار می توان هم برای فضاهای کوچک و هم بزرگ استفاده نمود. برخی از مدل های این نوع مبلمان دارای باکس های مستقل بوده و شما می توانید با جدا کردن و جایگزین نمودن تشک و کوسن ها، ظاهر مبلمان خود را کلا تغییر دهید. همچنین می توانید پس از مدتی استفاده، تشک و کوسن های جدید برای آن استفاده کنید.
تفکیک فضا در یک پذیرایی بزرگ یکی دیگر از کاربردهای مبل ال باکس دار است. شما می توانید با به کار بردن این مبلمان، سالن پذیرایی را به دو بخش تقسیم کنید. برای این کار مبل ال را رو به فضای نشیمن و پشت به فضای ثانویه بچینید.

چگونه مبل ال مناسب را برای منزل خود انتخاب کنیم؟

برای اینکه با راحتی بتوانید مبل ال مناسب منزل خود را انتخاب کنید بهتر است که موارد زیر را هنگام خرید در نظر بگیرید:
- از آنجایی که نمی توان تکه های مبل ال را همیشه از هم جدا کرد و بی نظمی در فضای منزل ایجاد کرد پس بهتر است هنگام خرید فضای اتاق نشیمن را به خوبی در نظر بگیرید.
- قبل از خرید بهتر است که به سبک دکوراسیون اتاق نشیمن خود توجه داشته باشید. شما باید نوعی از مبلمان ال را انتخاب کنید که با رنگ و ترکیب فضای مورد نظر شما هماهنگی داشته باشد.
- برای پر کردن فضاهای خالی پس از چیدن مبل ال می توانید از المان هایی استفاده کنید که با طرح و رنگ مبلمان شما هماهنگی داشته باشند. مثلا می توانید از گیاهان یا درختچه های بلند برای تزیین این فضاهای خالی استفاده نمایید.
- از آنجایی که مبل ال شکل دارای کمی انحنا است می توانید سایر المان ها در دکوراسیون را نیز بر این اساس انتخاب کنید.
برای خرید انواع طرح های جدید مبل ال می توانید علاوه بر خرید حضوری از فروشگاه های اینترنتی و انواع مدل ها با رنگ ها، طرح ها و قیمت های مختلف دیدن کنید. شما می توانید بودجه خود را متناسب با نوع مبلمان و اندازه آن تنظیم کرده و اقدام به خرید نمایید. توجه داشته باشید که فروشگاه های اینترنتی به دلیل عرضه مستقیم کالا از کارخانه بستر مناسبی برای خرید به شمار می روند و علاوه بر این نیازی نیست که وقت ارزشمند خود را برای خرید حضوری صرف کنید.

برچسب ها:
مبل ال

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}