چگونه یک میز تلویزیون برای خانه خود انتخاب کنیم

يكشنبه, 26 فروردین 1397

با توجه به اینکه شما قصد خرید یک میز تلویزیون را دارید، باید توجه کنید که همزمان با تغییر ظاهر تلویزیون ها، تغییر به سزایی در شکل و سبک میز های تلوزیونی نیز به وجود آمد. اما هنوز هم شما نیاز دارید تا میز تلویزیون مناسبی برای دستگاه خود بیابید تا بتواند پایه ای محکم، مقاوم و زیبا برای آن باشد.

در اینجا نکاتی را برای انتخاب مناسب میز تلویزیون بیان می کنیم:

 

  1. سایز میز تلویزیون

 

 

انتخاب مناسب سایز اهمیت فراوانی دارد چرا که باید پایه ای محکم و مقاوم در زیر تلویزیون باشد و از افتادن آن جلوگیری کند. مطمئن شوید که اندازه میز تلویزیون از اندازه تلویزیون بزرگتر است. این عامل باعث میشود تا تلویزیون کمتر لرزش داشته باشد. نکته دیگری که باید در ذهن داشته باشید این است که میز تلویزیون باید تحمل وزن آن را داشته باشد. توصیه می شود قبل از خرید میز تلویزیون کتابچه راهنمای سازنده را برای بررسی وزن قابل تحملش چک کنید، ضمنا میز تلویزیون ها نباید باعث آسیب به کودکان شوند.

 

  1. اندازه فضا

 

 

حتما باید اندازه فضایی را که برای میز تلویزیون در نظر میگیرید، قبل از خرید میز، مدنظر قرار دهید. اگر فضایی در خانه، که تلویزیون در آن وجود دارد، بزرگ باشد، یک میز تلویزیون کوچک برای آن مناسب نخواهد بود و آن میز در فضا گم خواهد شد. در طرف اگر میز تلویزیون بزرگ باشد فضایی که برای قرار گیری آن نیاز هست هم باید وسیع و دلباز باشد.

 

  1. گنجه ها و کشو های نگهداری وسایل 

 

چقدر فضا برای نگهداری وسایل اضافی خود نیاز دارید؟جواب این سوال قطعا بستگی به اندازه وسایل شما دارد. آیا تجهیزات اضافی صوتی و تصویری مانند بلندگوها را در کنار تلویزیون خود دارید؟ شاید هم کالکشنی از سی دی ها و دی وی دی ها را در کنار تلویزیون خود دارید که نیاز به نگهداری دارد. امکان دارد بخواهید همه اینها را در یک مکانی که تلویزیون قرار دارد جا بدهید. اگر فضای میز تلویزیون این اجازه را به شما نمی دهد، شما باید میزهای اضافی برای آن تهیه کنید.

 

  1. جنس میز تلویزیون 

 

انتخاب جنس میز تلویزیون بستگی به علاقه شخصی شما دارد و باید توجه داشت که تنوع بی نظیری در این زمینه وجود دارد. میزهای تلویزیون چوبی سنتی ترین نوع این نوع میزها هستند اما چوب های چند لایه صیقلی، بیشترین تعداد این نوع میز ها را به خود اختصاص داده اند. توجه کنید که چوب های چند لا، بسیار قوی تر از چوبهای معمولی برای تحمل وزن تلویزیون هستند. شما همچنین میزهای تلویزیونی از جنس شیشه، آلومینیوم و پلاستیک های مدرن نیز پیدا خواهید کرد. در بیشتر آنها شیشه های حرارت دیده استفاده شده اند و از این جهت اگر بچه های کوچک در خانه دارید، شاید علاقه به میزهای چوبی بیشتر باشد چرا که میزهایی که شیشه در آنها استفاده شده، می تواند با برخورد کودکان با آنها شکسته شوند و خرده شیشه های آن، باعث آسیب به کودکان شود. پس بهتر است اگر بچه های کوچک در خانه دارید از میز های غیر شیشه ای در خانه استفاده کنید.

 

  1. سبک و مدرن

 

انتخاب سبک و مدل میز تلویزیون بستگی به سلیقه شما دارد. می توانید میزی را انتخاب کنید که به دکوراسیون فعلی شما بسیار شبیه باشد. همچنین می توانید میز های مدرن تری را با توجه به سبک تلویزیون خود انتخاب کنید اما توجه داشته باشید که سبک آن میز تلوزیون باید با سبک چند تکه از وسایل خانه هم همخوانی داشته باشد. شما میتوانید میز تلویزیون خود را به سبک سنتی یا مدرن انتخاب کنید. برخی ویژگی های دیگر این میز ها عبارتند از: فضای نگهداری تجهیزات صوتی و تصویری، پایه گرداننده و قفسه های قابل تنظیم.

 

مترجم: میثم شایسته

دیگر مقالات:

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}