۶ اشتباه فاحش در خرید مبلمان پاسیو و فضای باز

يكشنبه, 26 فروردین 1397

 

یکی از نشانه های اصلی تابستان شب های دلنشین در کنار شب نشینی با خانواده و خوابیدن در فضای باز است اما قبل از اینکه خود را مانند راهبه ها در فصول سرد سال در خانه حبس کنید، باید توجه داشته باشید که تابستان بهترین زمان برای خرید یک دست مبلمان پاسیو و فضای باز می باشد تا از آن در طول این فصل لذت ببرید. همانطور که در اواخر بهار قیمت های مبلمان فضای باز افزایش می یابد در اوایل پاییز شما میتوانید مبلمان های فضای باز را با قیمت های کمتری خریداری کنید. چه به دنبال خرید مبلمان در فضای سبز خانه خود و چه به دنبال نشیمن گاهی در کنار استخر برای آفتاب گرفتن باشید، باید توجه داشته باشید که خرید مبلمان پاسیو بدون در نظر گرفتن موارد مرتبط می تواند منجر به یک خرید اشتباه شود. از این رو به شما توصیه میکنیم از اشتباهات زیر اجتناب کنید تا با خیال راحت یک دست مبلمان فضای باز برای خانه خود تهیه کنید.

 

  1. فراموش کردن اندازه گیری فضا

 

 

لازم نیست بیش از اندازه در این مورد تاکید کنیم که قبل از رفتن به فروشگاه و یا خرید آنلاین باید فضای خود را اندازه گیری کنید. شاید فکر کنید که می توانید به صورت چشمی فضای خود را به درستی اندازه گیری کنید اما باید توجه کنید که هیچ جایگزینی برای اندازه گیری دقیق با متر وجود ندارد. به علاوه نه تنها یادداشت کردن این اندازه ها الزامیست بلکه پیشنهاد می شود که ناحیه ای که می خواهید در آن مبلمان را قرار دهید را با نوارهای رنگی مشخص کنید و شکل قرار گیری مبلمان مورد نظر خود را در روی آن علامت گذاری کنید. با این روش می توانید فضای باز یا بسته شدن در پاسیو (مانند درهای فرانسوی) و یا ابعاد میز ناهارخوری فضای باز را، قبل از خرید به درستی تعیین کنید. جویس مینز (Joyce means) یکی از طراحان دکوراسیون شهر واشنگتن می گوید: ² بسیار سخت است که حجم فضایی را که یک دست مبلمان فضای باز برای حیاط و یا یک ویلا مناسب است را پیدا کرد و شما باید فضا و اندازه قطعات آن دست مبلمان را در کنار فضای رفت و آمد در ذهن خود تصور کنید.

 

  1. توجه بیش از اندازه به ظواهر و عدم توجه به جنس کیفیت

 

 

وقتی می خواهید یک پاسیو جذاب را که در آن مبلمان های شیکی قرار دارند، دکور کنید، شاید معطوف به رنگ های جیغ شوید. اما اگر به کیفیت، ساخت، و یا جنس آن توجه نکنید شاید پول خود را دور بیاندازید. (البته این موضوع برای مبلمان داخلی هم صحیح میباشد اما باید به عواملی که بدنه مبلمان پاسیو در معرض آنها قرار میگیرد توجه کنید. شما که نمیخواهید پول خود را صرف مبلمانی بکنید که به سرعت آسیب میبیند؟)

چگونه میدانید که چه نوع مبلمانی دوام بیشتری دارد؟، زمان بیشتری در برابر رطوبت مقاومت میکند؟، و یا اینکه چه جنسی در برابر خورشید پوسیده و رنگ و رو رفته نمیشود؟ برای یافتن جواب این سوال ها تحقیق کنید و ترسی از سوال کردن از فروشنده ها نداشته باشید و در کنارش از یادداشت برداری غافل نشوید چرا که خرید مبلمان پاسیو و فضای باز به دانش و آگاهی نیاز دارد. برای مثال مبل های کنفی و حصیری به طور سنتی برای فضای باز ساخته شده اند ولی باید توجه داشت که تمیز کردن مدلهای کنفی که با مواد رزینی ساختگی، درست شده اند، راحت تر می باشد. ضمنا توجه کنید که بدنه های آهنی و آلومینیومی در برابر رطوبت مقاومت میکنند اما فلز های دیگر تاب تحمل این شرایط در فضای باز را ندارند.

 

  1. فراموش کردن موقعیت مکانی

 

 

قبل از خرید مبلمان فضای باز به آب و هوای منطقه سکونت خود توجه کنید و از اینکه چه جنسی از مبلمان در آنجا دوام بیشتری دارد، آگاهی یابید. زندگی در کنار دریا بسیار رویایی است اما هوای مرطوب بر مبلمان تاثیر منفی میگذارد، مخصوصا آن فلز هایی که باران و رطوبت باعث زنگ خوردگی آنها میشود. در مناطق سردتر و مناطقی که سایه درختان در آن پراکنده شده اند باید مراقب صمغ درختان بود. بدترین موقع زمانیست که باید سبزه های سوزنی شکل درخت کاج را از لابه لای مبلمان کنفی و حصیری بیرون کشید. افرادی هم که در جنوب و نواحی گرمتر زندگی می کنند باید توجه داشته باشند که بدنه های آلومینیومی مبلمان ها، گرما را جذب می کنند و با بالا رفتن دمای آنها باعث آسیب به پا و دست می شوند.

 

  1. امتحان کردن

 

حتما شما لذت لم دادن و دراز کشیدن روی کاناپه و تخت خواب را چشیده اید اما چرا این لذت را در فضای باز امتحان نکنید؟

بسیاری از افراد به دلیل گرفتن تخفیف خیلی سریع مبلمان خود را سفارش می دهند و از تست و امتحان کردن آن صرف نظر میکنند، اما این یک اشتباه فاحشی است که باید از آن اجتناب کنید ضمنا اگر از فروشگاه های آنلاین خرید میکنید نظرات دیگر کاربران را درباره جوانب این ست مبلمان بخوانید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

 

  1. عدم توجه به نگهداری

 

 

مبلمان های پاسیو و فضای باز معمولا ارزان نیستند اگر میخواهید هر سال برای خرید یک دست مبلمان فضای باز و پاسیو پول خرج نکنید بهتر است به فکر نگهداری مبلمان باشید. خرید کاورها و روکش های مبلمان فضای باز باعث می شود تا آنها از گزند آسیب های محیطی مانند باران و برف و گرده های گل در بهار در امان باشند. شاید هم نیاز باشد که آنها را در پناهگاه و یا انباری قرار دهید تا بدنه از زنگ زدگی و پوسیدگی رهایی یابد و نشیمنگاه ها، رطوبت و شبنم ها را جذب نکنند تا بوی بد از آنها دور بماند.

 

  1. فراموش کردن سبک زندگی و کارکرد مبلمان

 

 

آیا مهمانی های زیادی در خانه شما برگزار میشود؟ اگر جواب آری است به فکر خرید صندلی های کافی باشید (حتی می توانید یک صندلی راک (Rocking Chair) هم تهیه کنید). آیا زمان زیادی را برای استراحت و مطالعه در سایه درختان در فضای باز صرف میکنید؟ اگر باز هم جواب آری است نیاز به یک چتر فضای باز هم خواهید داشت.

تعداد صندلی های مورد نیاز خود را در نظر بگیرید و اگر کودکان زیادی در خانه شما رفت و آمد می کنند از مدلهای تاشو با نشیمنگاه های اتصال یافته حتما دیدن کنید و اگر همیشه نوشیدنی های خود را در فضای باز میل میکنید نیاز به میزهای عسلی و کناری برای قرار دادن لیوان های خود خواهید داشت. در نهایت فضای خود را با یک قالیچه یک تلویزیون دیواری ، درختان، و گیاهان دور تا دور دکور کنید. امروزه فضای باز هر خانه به عنوان قسمتی از دکوراسیون خانه در نظر گرفته میشود که با توجه بیشتر به این فضا، میتوان خانه ای مدرن تر و شیک تر داشت.

 

مترجم: میثم شایسته

دیگر مقالات:

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}