مبل نیمه سلطنتی چه ویژگی های دارد؟

جمعه, 26 شهریور 1400

مبل نیمه سلطنتی، جز مبلمان کلاسیک است که اولین نمونه های آن در کشور‌های اروپایی ساخته شد. وِیژگی مبل نیمه سلطنتی به نحوی است که بیشتر در فضاهای کم جا مثل منازل آپارتمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
• این مبل در مقایسه با مبل سلطنتی، ساده‌تر است
• همچنین چوب مورد استفاده در این مبل، از مبل سلطنتی کمتر است
• این مبل در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون وجود دارد.
ظاهر مبل نیمه سلطنتی، برخلاف مبل سلطنتی، اشرافیت کمتری دارد. بر روی این مبل، منبت‌کاری های ظریف و کمی حکاکی شده است. این مبل، به راحتی با انواع مبل مدرن ست می‌شود. پس برای استفاده از آن در چیدمان انواع مبل راحتی، مشکلی نخواهد داشت.
بر روی دسته‌های این مبل نیمه استیل، روکش‌های پارچه‌ای وجود دارد. این ویژگی موجب می‌شود، استفاده از این مبلمان بسیار راحت‌تر شود. ظاهر این مبل نسبت به مبل سلطنتی کوچکتر است و جای را اشغال می‌کند همه این ویژگی‌ها موجب می‌شوند قیمت این مبل نسبت به مبل سلطنتی کمتر باشد.

ویژگی های اصلی مبل نیمه سلطنتی و تفاوت آن با مبل سلطنتی

مبل نیمه سلطنتی یک مدل مبل کلاسیک مناسب آپارتمان های کوچک است. اگر به دکوراسیون سبک کلاسیک علاقه مندید اما خانه شما کم جا است. مبل نیمه سلطنتی بهترین انتخاب برای شماست. مبل نیمه سلطنتی به مبل نیمه استیل یا مبل کلاسیک نیز شناخته می شود.
تفاوت ویژگی های مبل سلطنتی با مبل نیمه سلطنتی عبارتند از:
• در ساخت مبل نیمه سلطنتی از چوب و پارچه کمتری به دلیل سادگی این مبل نسبت به سلطنتی استفاده می شود.
• قیمت مبل نیمه استیل از مبل سلطنتی کمتر است.
• وزن مبل نیمه سلطنتی از مبل سلطنتی کمتر است .
• پارچه مبل نیمه استیل ساده و بدون طرح است یا اینکه فقط در یک قسمت مبل مثل پشتی یا نشیمن دارای یک طرح ساده است.
• چوب به کار رفته در مبل نیمه سلطنتی به رنگ سفید یا قهوه ای است ولی در مبل های سلطنتی چوب را به رنگ طلایی و نقره ای میکنند تا اشرافیت بیشتری داشته باشد.
• طرح های منبت روی چوب در مبل نیمه سلطنتی بسیار کمتر و ظریف تر از مبل های سلطنتی هستند.
• مبل نیمه استیل حجم کمتری دارد
• مبل نیمه سلطنتی مناسب دکوراسیون سبک مدرن و کلاسیک است اما مبل سلطنتی فقط در دکوراسیون کلاسیک استفاده می شود.
• دسته های مبل نیمه سلطنتی روکش پارچه ای دارند به همین خاطر راحت تر از دسته های چوبی مبل های سلطنتی هستند.

جنس چوب‌های مورد استفاده در مبل نیمه سلطنتی

مبل نیمه سلطنتی جز دسته های مبلمان کلاسیک است. این نوع از مبلمان امروزه بیشتر در کشور‌های شرقی تولید می‌شوند. جنس چوب به کار رفته در این نوع از مبلمان، با کیفیت و ماندگار است. چوب درختان مورد استفاده در این نوع از مبلمان، عبارتند از:
• درخت راش
• درخت گردو
• درخت چنار
همین امر موجب می‌شود که قیمت این مبل، نسبت به سایر مبل ها بیشتر باشد. برخی از مبل ها، دارای چوب‌های مصنوعی هستند. چوب‌های مصنوعی موجب کوتاه شدن طول عمر مبل خواهند شد. چوب‌های باکیفیت موجب زیبایی بدنه و شکل ظاهری مبل می باشد و همچنین طول عمر مبل بیشتر خواهد شد.

انواع مبلمان نیمه سلطنتی برای دکوراسیون منزل

با توجه به بالا بودن تنوع مبلمان، انواع دسته‌بندی‌های مختلفی برای آن وجود دارد که براساس شکل و ظاهر، مواد ساخته شده از آن، ارتفاع و پهنای نشیمن صندلی‌ها و نوع پارچه و طرح به کار برده شده در آن به اسم‌های مختلفی وجود دارند. ولی به طور کلی در ایران مبلمان در سه نوع :راحتی و استیل و نیمه استیل پر فروش ترهستند.

مزایای مبلمان نیمه‌سلطنتی

فضای کمتری را نسبت به مبلمان سلطنتی اشغال می‌کند.
وزن سبک تری دارند و برای افرادی که اسباب‌کشی می‌کنند مناسبتر است.
می‌تواند برای خانه‌های با اندازه‌های مختلف مناسب باشد
قیمت این نوع مبلمان نسبت به مبلمان سلطنتی ارزانتر و مناسبتر است.

معایب مبلمان نیمه‌سلطنتی

• مبل نیمه سلطنتی به اندازه مبل راحتی راحت و نرم نیست.
• به دلیل استفاده از پارچه و چوب مرغوب در آن ها قیمتی بالاتر از مبل راحتی دارند.
• اگر خانه ایی دارید که وسایل آن متناسب با سبک کلاسیک نیست، برای خرید مبلمان کلاسیک (نیمه سلطنتی) مجبور به خرید وسایلی متناسب با این سبک هستید در نتیجه هزینه‌ بیشتری را باید صرف کنید.

 

مبل نیمه سلطنتی چه ویژگی های دارد؟

 

چند نکته برای خرید و استفاده از مبلمان نیمه‌سلطنتی در دکوراسیون

1- قبل از خرید مبل نیمه سلطنتی به سبک دکوراسیون خانه خود توجه کنید تا مبلمان شما با وسایل دیگر منزلتان مانند پرده، لوسترو... همخوانی داشته باشد.
2- قبل از خرید مبل، توجه کنید که اگر هنگام نشستن روی مبل صدای ایجاد شد، یعنی کیفیت بدنه‌ی مبلمان و چوب استفاده شده در آن کیفیت پایینی دارد. و همچنین به منبت‌کاری‌های دسته و تاج مبل دقت کنید تا ترک ،شکستگی و رنگ پریدگی نداشته باشد.
3- به مواردی مانند؛ جایی که قرار است مبلمان استفاده شود، میزان هزینه و بودجه‌ای که می خواهید صرف کنید، رنگ مناسب برای فضای منزل شما و.. در هنگام تصمیم برای خرید مبلمان نیمه استیل باید توجه کنید.
4- . در هنگام خرید مبلمان نیمه سلطنتی باید توجه کنید پارچه‌ استفاده شده در این نوع مبلمان است؛ به درزهای دوخت و کیفیت توجه کنید و اگر پارچه‌ی مخمل در مبلمان استفاده شده است با دست کشیدن بر روی آن در یک جهت و خلاف آن پرزهای پارچه باید به راحتی به حالت قبلی برگردد.

مبل نیمه سلطنتی ترک

یکی از بهترین انواع مبل نیمه استیل، ساخته ترک‌ها و کشور ترکیه است. این مبل با استفاده از پارچه‌های طرح دار و زیبا آراسته شده است. دوام و ماندگاری این نوع از مبلماننیمه سلطنتی، آن را از سایر مبل‌های ساخته شده توسط کشور‌های دیگر متمایز کرده است. این مبل دارای وقار خاصی است.
با وجود سنگینی، طول عمر زیادی دارد. اگر قصد خرید مبل نیمه سلطنتی را دارید، مبل ترک یک پیشنهاد عالی برای شماست.

بهترین نوع پارچه برای مبل نیمه سلطنتی

یکی از مهم ترین بخش‌هایی که در خرید مبل توجه همه را به خود جلب می‌کند، پارچه به‌کار رفته در مبلمان است.
پارچه مبل اگر از کیفیت خوبی نداشته باشد و مقاومت لازم را نداشته باشد، خیلی زود فرسوده می‌شود زیبایی و جلوه مبلمانتان از بین میرود و این امر موجب میشود تا شما دوباره هزینه را متحمل و دست به جیب شوید. به همین‌دلیل در زمان خرید توجه لازم را داشته باشید و با دقت تمام خرید را انجام دهید که بهترین وبا کیفیت ترین پارچه را برای مبلمان خود انتخاب کنید.
به طور کلی پارچه ها از نظر نوع الیاف آن به دو گروه تقسیم می شوند:

۱. پارچه با الیاف طبیعی

الیاف طبیعی مانند: کتان، لینن، پشم، ابریشم، چرم،
کتان ،مقاومت خوبی در برابر سایش، تغییر رنگ و نخ کش شدن دارد. ولی زود لک و چروک می شود.
لینن، زود لک و چروک می شود و شستن آن کار سختی است بنابراین بیشتر برای محیط های رسمی که تردد کمتری دارند، قابل استفاده است.
پشم، مقاوم در برابر تغییر رنگ، نخ کش شدن، چروک و لکه است. اگر به صورت کاملاً طبیعی استفاده شود، در اثر شستشو و تماس با آب حالت کوبیده و نمدی پیدا می کند.
ابریشم، بسیار حساس، شکننده، و درخشان است. تنها برای استفاده رسمی در فضاهایی که تردد بسیار کمی دارند پیشنهاد می شود. لکه بری آن کاری تخصصی است.
چرم ، به راحتی قابل شستشو و تمیز کردن است. مقاوم در برابر سایش، اما در برابر خراشیدگی مقاومت پایینی دارد. با گذشت زمان نرمی و لطافت بیشتری پیدا میکند.

۲. پارچه با الیاف مصنوعی

الیاف مصنوعی مانند: اکریلیک، پلی استر، نایلون، ریون یا ابریشم مصنوعی
اکریلیک؛ الیاف اکریلیک ظاهری شبیه به پشم دارند.مقاوم در برابر ساییدگی، چروک، لک هستند. الیافی نرم و سبک هستند.
پلی استر؛ استحکام زیاد، خاصیت کشسانی مناسب، مقاومت سایشی زیاد، مقاوم در برابر چروک و حرارت، شستشوی راحت، دوده و گرد و خاک بیشتری جذب می کند؛ بنابراین زودتر نیاز به شستشو دارد، اما شستشوی آن راحت و آسان است.
نایلون؛ الیاف آن استحکام زیادی دارد و در برابر سایش و چروک مقاومند. جذب رطوبت بسیار کمی دارند.
ریون یا ابریشم مصنوعی؛ ظاهری ابریشم مانند دارد، گاهی شبیه به کتان یا لینن است. پارچه ای مقاوم هستند.
از آنجایی که پارچه های رومبلی در تماس مستقیم با بدن نیستند و الیاف طبیعی در حالت معمول نسبت به الیاف مصنوعی، دوام بسیار کمتر و مقاومت کم در برابر چروک و رطوبت دارند، نگهداری و شستشوی آنها تبدیل به کاری سخت و هزینه بر خواهد شد. بنابراین اکثر پارچه های موجود در بازار ترکیباتی از الیاف طبیعی و مصنوعی و یا ترکیب الیاف مصنوعی با یکدیگر هستند.

جمع بندی

در این مقاله، سعی کردیم به صورت مختصر شما را با ویژگی‌های مبل نیمه سلطنتی آشنا کنیم. به صورت کلی می‌توان گفت مبل نیمه سلطنتی دارای مزایای بسیاری است. این مبل، با ماهیت مدرن-کلاسیک خود، هم مورد توجه افراد جوان و هم مورد علاقه دوستداران سبک‌های قدیمی است.
شما می‌توانید در فروشگاه اینترنتی چوب از انواع مبل نیمه سلطنتی دیدن کنید. خرید از این فروشگاه‌ موجب صرفه‌جویی در هدر رفت زمان خواهد شد و می توانید خریدی ارزان و با کیفیت داشته باشید.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}