راهنمای خرید ست های ناهارخوری

دوشنبه, 20 فروردین 1397

ست های ناهارخوری چشم گیر ترین نقطه هر خانه است.

برای افتخار کردن به رسمی ترین و وسیع ترین فضای خانه، نیاز به یک نگاه متفاوت به ست ناهارخوری است. این ست نمادی از دوستی، محبت و مهمان نوازی است. برای انتخاب بهترین ست نیاز به پاسخ به برخی سوال ها برای محدود کردن انتخاب خود است.

از این رو در اینجا 5 سوال اصلی وجود دارند که قبل از رفتن به فروشگاه باید به آنها پاسخ دهید.

 

  1. آیا من در سبک مورد علاقه ام گیر افتاده ام؟

 

انواع میزهای پذیرایی، از گونه های ارزان (یعنی کمتر از هزینه پذیرایی دو نفر) تا مدل های گران قیمت صدها دلاری در بازار دکوراسیون و صنایع چوبی وجود دارند.

اگر نسبت به سلیقه خود به دکوراسیون اطمینان دارید، می توانید یک مدل گران قیمت را خریداری کنید تا برای ده های آینده در خانه شما باشد. اگر واقعاً مطمئن نیستید که سبک مورد علاقه شما چیست، میز هایی با قیمت های ارزان تر انتخاب خود را داشته باشید که مدل ساده ای دارند و برای بسیاری از افراد قابل قبول هستند.

بدون در نظر گرفتن گران یا ارزان قیمت بودن میز، سعی کنید مدل هایی را انتخاب کنید تا برای فروش در بازار دست دوم، یا اهدای آن به افراد دیگر (در صورت نخواستن آن میز) مناسب باشد. از انتخاب میز های کم کیفیت (شکننده و با ساختار ضعیف) به دلیل اقتصادی بودن، اجتناب کنید.

در فروشگاه صنایع چوبی از لمس این میز ها هراسی به دل راه ندهید. رویه آنها را بلند کنید، پایه های میز را چک کنید، گوشه های میز را به سمت پایین فشار دهید و اتصالات میز را بررسی کنید تا از معایب احتمالی آگاه شوید. اگر قسمتی سست بود، اتصالات محکم نبودند و یا میز جیر جیر می کرد از خرید آن منصرف شوید.

 

  1. لمس چه نوع میزی مرا راضی می کند؟

 

بفرمایید بگویید؟ منظورمان این است که بفرمایید میز ناهار خوری، میز کاری، میز بازی و ... باید از چه ماده ای ساخته شده باشد تا شما را راضی نگه دارد؟ دمای پایین میز های شیشه ای و مرمری را دوست دارید یا گرمای میز های چوبی را؟ اگر جوابتان میز های چوبی است باید بگویید میز های مسطح و رنگ شده را ترجیح می دهید یا میز هایی با چوب های طبیعی و بدون رنگ که خط و خش بافت چوب در آنها پیداست؟

در زمان انتخاب اجازه دهید حس لامسه شما به همان میزان حس بینایی شما در انتخاب محصول در گیر باشد. در نهایت در خاطر داشته باشید که این یک کالای دکوراسیون خانگی است که شما مرتبا از آن استفاده می کنید.

 

  1. من چه سبک هایی را می پسندم؟

 

از طریق ورق زدن مجلات دکوراسیون، کتاب های طراحی دکوراسیون و بررسی سایت های اینترنت، سبک ست ناهارخوری مورد نظر خود را پیدا کنید. انتخاب های خود را نشانه گذاری کنید. به احتمال فراوان به دنبال سر هم کردن تکه های مختلف ست ناهار خوری خو از لحاظ رنگ، جنس و اندازه با یکدیگر هستید.

در این مواقع گاهی متوجه می شوید که معیار های انتخابی یک میز با یک صندلی ناهارخوری برابر اند.

مثلا:

  • پایه اصلی
  • دایره ای
  • براق بودن
  • صندلی های مدرن

یا شاید

  • چوب تیره
  • بلند و باریک
  • ساده
  • سبک تصاویر مجله با صندلی های متفاوت

این آغاز کار انتخاب شماست. از ورقه های یادداشت خود استفاده کنید و زمانی که برای خرید به بازار میروید و یا سایت های آن لاین را چک می کنید از آن استفاده کنید.

 

  1. من میز چند نفری نیاز دارم؟

 

به چند صندلی برای نشستن دور میز احتیاج دارید؟ غالبا آنها با مراحل زندگی مشخص می شوند. وقتی جوانتر هستید، فضای منزل شما کم است و در بیشتر مراسم های دورهمی به خانه پدر و مادر خود می روید تا افراد بیشتری دور هم باشند.

برای بیشتر خانه های مجردی و زوج های جوان، یک میز مربعی کوچک تقریبا تمام نیاز شما برای یک شام کوچک و یا دعوت از ۲ دوست کافی خواهد بود. مثلا یک کوچک ۷۵ در ۷۵ سانتی متری در یک آپارتمان نقلی مناسب خواهد بود.

برای خانواده ها و زوج هایی که مهمانی های زیادی می گیرند، یک میز ناهارخوری مستطیلی با حداقل ۱۲۵ سانتی متر طول و ۷۵ سانتی متر عرض نیاز می باشد. این میز کمی فضا را اشغال می کند و در گوشه های میز فقط یک نفر می تواند بشیند، اما برای قرار دادن ظروف مناسب خواهد بود. اگر دور میز بخواهند تعداد بیشتری هم قرار بگیرند، فضای کافی برایش وجود خواهد داشت.

 

  1. چقدر زمان برای نگهداری و مراقبت از میز مورد نیاز است؟

 

 نگهداری کم

اگر نمی توانید فراتر از یک دستمال کشیدن ساده برای آن وقت بگذارید از میز هایی ضد آب و ضد لک مانند لمینیت و شیشه استفاده کنید.

نگهداری متوسط

چوب های سخت و سازگار مانند افرا، سرو و بلوط نیازمند نگهداری  بیشتری هستند. قسمت هایی که مایعات بروی آن می ریزد، بلافاصله  نیاز به اسپری چوب دارند. کشیدن واکس های فصلی از الزامات فصلی برای نگهداری این میز ها می باشد و از ترک خوردگی و شکست میز جلوگیری می کند.

نگهداری بالا

روکش های چوبی بسیار شکننده و حساس هستند، بنابراین به توصیه های فروشنده (مخصوصا نحوه واکس زدن و پلییش کردن به میز) دقت کنید. استفاده از پارچه های رو میزی برای میهمانی ها و غذا های داغ هم راهکار مناسبی است.

 

مترجم: میثم شایسته

دیگر مقالات:

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}