چگونه مبلمان بخریم

شنبه, 18 فروردین 1397

اگر شما به یک مکان جدید نقل مکان کرده باشید یا از دکوراسیون قدیمی خود خسته شده باشید، خرید یک مبلمان جدید میتواند چهره فضای داخلی خانه شما را به طرز هیجان انگیزی امید بخش جلوه دهد.

با این حال  قبل از انتخاب یک مبلمان، باید نکاتی را برای انتخاب مبلمان مورد نظر خود در نظر بگیرید تا پول خود را هدر ندهید:

 

  1. اندازه فضای خود را در نظر بگیرید

 

با اندازه گیری درست فضای خود و در نظر گرفتن سایز مناسب مبلمان به سراغ خرید آن بروید. اگرچه شاید فکر کنید با اندازه گیری چشمی فضای خانه میتوانید مبلمان مناسب را خریداری کنید ولی امکان دارد با انتخای یک مبلمان کوچک و یا بزرگ اشتباه فاحشی را مرتکب شوید. با اندازه گیری دقیق فضای خود فقط بر روی انتخاب های مناسب متمرکز میشوید و از انتخاب های بیهوده اجتناب میکنید.

 

  1. مدل مورد نظر خود را مشخص کنید

 

در سال های اخیر سبک های مبلمان متنوع تری نسبت به گذشته وجود دارند. مطابق با سبک مورد علاقه شما (مدرن، سنتی، قجری و یا مدل های خاص)، انتخاب های گوناگونی برای شما وجود دارد. وقتی که با حضور در یک فروشگاه مبلمان قصد خرید یک مبل را دارید امکان دارد با چرب زبانی فروشنده برای فروش محصولش، از سبک مورد علاقه خود دست بکشید. بنابراین با یک ایده مشخص به سراغ خرید مبلمان بروید در اینصورت شما قادر خواهید بود که با محدود کردن انتخاب به وسیله ویژگی های مورد علاقه خود، خرید راحت تری داشته باشید.

 

  1. رنگ مورد علاقه خود را در ذهن داشته باشید

 

اگرچه در تئوری، رنگ های روشن و طرح های جذاب انتخابی بینظیر به نظر می آیند اما باید به دنبال طرح ها و رنگ هایی باشید که آزمایش خود را طی سالها پس داده اند. زمانیکه در بازار مبلمان هستید به دنبال انتخاب هایی باشید که در طول چندین سال ماندگاری دارند و نیاز به تعویض آنها نیست (مخصوصا رنگ پارچه آنها). یک رنگ خنثی را به عنوان رنگ اصلی مبلمان خود انتخاب کنید و سپس یک یا دو رنگ مورد علاقه خود را برای تکه های کوچکتری از مبلمان انتخاب کنید تا از آن لذت ببرید. در صورتیکه سلیقه شما تغییر کرد با این روش میتوانید همچنان از انتخاب خود لذت ببرید.

 

  1. سبک زندگی خود را در نظر بگیرید

 

اگر شما صاحب چندین حیوان خانگی و چند فرزند هستید و همیشه به دنبال داشتن یک مبل 3 نفره مخملی به رنگ کرم بوده اید، باید این احتمال را بدهید که آن مبل دوام زیادی در خانه شما نخواهد داشت. مطمئن باشید که مبلی با کیفیت بسیار مناسب انتخاب کرده اید و توجه کنید اگر براساس صرفه جویی مالی، مبلی با کیفیت پایین تر را انتخاب کنید آن مبل زودتر نیاز به تعویض خواهد داشت. به دنبال پارچه هایی باشید که در یک خانه شلوغ دوام بیشتری دارند و به لحاظ رنگی، کمتر کثیف میشوند.

 

  1. به کیفیت توجه کنید

 

اگر به سراغ برخی از فروشگاه های ارزان قیمت بروید احتمالا توجهی به کیفیت نخواهید داشت اما اگر به دنبال مبلمانی هستید که میخواهید برای سال های سال در خانه شما دوام بیشتری داشته باشند باید به کیفیت آن توجه ویژه ای داشته باشید.مبلمان های چوبی از لحاظ اسکلت چوبی به 3 نوع تقسیم میشوند: کلاف های کاملا چوبی، چوب های روکش شده، و چوب های چند لایه .کلاف های کاملا چوب، همانطور که از نامشان پیداست از خلوص صد درصدی چوبی برخوردارند اما شاید قیمت آنها کمی بالا باشد. چوب های روکش شده از هسته ای چند لایه ای که با چوب با کیفیت تری روکش شده اند جلا داده شده اند در حالیکه چوب های چند لایه ای از فشرده سازی براده های چوبی تشکیل شده اند.اگر به دنبال رویه کوبی خاصی از مبلمان هستید کیفیت فنر، مواد پر کننده و ساختار مقاومتی آن را بررسی کنید.

و در نهایت چند نکته:

  • اگر مایل به خرید کاناپه های ۳ نفره هستید، به دنبال کاناپه هایی با 5 پایه که پایه پنجم در وسط کاناپه وجود دارد، بگردید.
  • چوب های سخت از درختان برگ ریز ساخته شده اند در حالیکه چوب های نرم تر از درختانی که میوه مخروطی شکل دارند، بریده میشود. بر اساس یادتان باشد نام چوب ها هیچ ارتباطی به نرمی یا سختی آنها ندارد.
  • اگر مبلمانی جیر جیر میکند، مطمئنا انتخاب خوبی نیست و باید از آن اجتناب شود.
  • اگر مبل به وسیله میخ یا چسب به هم اتصال داده شده، انتخاب مناسبی برای شما نخواهد بود. مبلمان های با کیفیت به وسیله پین چوبی و پیچ به هم متصل شده اند.
  • همیشه قیمت کیفیت را تضمین نمیکند، بنابراین قبل از خرید محصول (بدون در نظر گرفتن قیمت) آن را کاملا بررسی نمایید.

 

مترجم: میثم شایسته

دیگر مقالات

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}