چرا مبل راحتی پایه چوبی بخریم؟

جمعه, 11 تیر 1400

مبل راحتی پایه چوبی، یکی از انواع مدل های مختلف مبلمان راحتی است که طول عمر و دوام بیشتری دارد. به همین دلیل می توان این نوع از مبلمان را در زمره انواع مبلمان پر طرفدار دانست. امروزه و با توجه به شرایط اقتصادی، مردم ترجیح می دهند از مبلمانی استفاده کنند که طول عمر و کیفیت بالاتری داشته باشد. به همین دلیل این نوع از مبلمان، مشتریان بسیاری دارند. پایه های چوبی مبلمان در طرح ها و کیفیت های متفاوتی در بازار یافت می شوند. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا شما را با انواع این پایه ها بیشتر آشنا کنیم.

مزایای استفاده از مبل راحتی

اگر شما مقاله "صفر تا صد خرید مبل راحتی: چه مبل راحتی را بخرم؟" را خوانده باشد، با انواع ویژگی های این مبلمان و مزایای استفاده از آنها آشنا شده اید. همان طور که از اسم این مبلمان پیداست، مبلمان راحتی برای آرامش و استراحت بیشتر تولید و در بازار مبلمان عرضه خواهند شد. این نوع از مبلمان، ظاهر ساده ای دارند، اما می توان گفت که باید زیبایی این مبلمان را در ظاهر ساده آنها جست و جو کرد. از این مبلمان معمولا در دکوراسیون های مدرن استفاده می شودد.

انواع پایه های مبلمان و تفاوت آنها از لحاظ جنس

در دنیای مبلمان، مبل ها دارای پایه هایی با جنس های متفاوت هستند. هر کدام از این پایه ها دارای کیفیت و طول عمر متفاوتی است. البته باید به این نکته اشاره کرد که هر مبل با توجه به مواد به کار رفته برای ساخت و تولیدش، برای آن از پایه ای با جنس متفاوت استفاده خواهد شد. این پایه ها، از لحاظ سایز و ارتفاع نیز با یک دیگر متفاوت هستند. از انواع مختلف این پایه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پلاستیکی
  • چوبی
  • فلزی

شرایط انتخاب یک پایه مبلمان با استحکام زیاد

همان طور که در بالا اشاره کردیم، پایه ها در همه زمینه ها با هم متفاوت هستند. برای انتخاب یک پایه مبل که دوام زیادی داشته باشد به چه نکاتی باید توجه کرد؟ شکل ظاهری مبلمان، یکی از مواردی است که در هنگام انتخاب پایه مبل، باید به آن توجه بسیاری نمود. یک پایه مستحکم چوبی، باید این توانایی را داشته باشد که بتواند وزن سنگین یک مبل را تا سالها تحمل کند. علاوه بر وزن مبلمان، باید وزن اشخاصی که بر روی مبل می نشینند را نیز به وزن مبل اضافه کرد.

انتخاب رنگ پایه مبل راحتی در هنگام خرید توسط مشتری

آیا می توان رنگ درخواستی مشتری را برای پایه مبل اعمال کرد؟ این سوال اکثر مشتریان مبل راحتی پایه چوبی است. بیشتر افراد امروزه با استفاده از رنگ ها، جلوه زیبایی را به دکوراسیون منزل خود می بخشند. برخی از افراد رنگ پایه های مبل را با کوسن های موجود بر روی مبلمان و یا با پرده های اتاق پذیرایی ست می کنند. به همین دلیل آنها ترجیح می دهند رنگ پایه مبل را به سلیقه خود انتخاب کنند تا دکوراسیون زیباتری داشته باشند. شما می توانید در هنگام خرید این تقاضا را از فروشنده داشته باشد.

ظاهر مبل راحتی پایه چوبی و ابعاد آن

این پایه ها، معمولا به شکل مستطیل هستند. در واقع تولیدکنندگان مبل، قسمتی از چوب را برش داده و آن را با ظرافت کاری های جذاب در قسمت پایین مبلمان قرار می دهند. البته در انواع مبلمان راحتی، از پابه هایی که سطحی صاف و مسطح دارند استفاده خواهد شد. وجود این پایه ها موجب ایجاد راحتی و آسایش بیشتر برای افرادی که از مبلمان استفاده می کنند خواهند شد. البته استفاده از این پایه ها، در زیبایی بیشتر مبلمان نیز تاثیر گذار است.

زیبایی، مهم ترین ویژگی انواع مبل راحتی پایه چوبی

بدنه چوبی مبلمان، مشتریان را به خود جذب می کند و اغلب مشتریان صنعت مبلمان، ترجیح می دهند که از مبلمانی با بدنه چوبی در دکوراسیون منزلشان داشته باشند. همان طور که در بالا اشاره شد، پایه های مبلمان راحتی که از جنس چوب باشند، در طرح های مختلفی در بازار یافت خواهند شد. شما می توانید در هنگام خرید، از بین مدل های مختلف پایه های چوبی با ظرافت کاری های زیبا، یکی را به دلخواه انتخاب کنید.

استفاده از زیرپایه مبلی مناسب مبل راحتی پایه چوبی و ویژگی های آن

در برخی از دکوراسیون ها از فرش در کنار انواع مبلمان استفاده می شود. فرش به گونه ای در این دکوراسیون ها قرار می گیرد که پایه های چوبی مبلمان بر روی آن قرار گرفته و ممکن است در طول زمان این پایه ها به فرش زیبای دکوراسیون شما صدمه بزنند. برای جلوگیری از آسیب به فرش، انواع پد در بازار وجود دارد. هر نوع از این پدها، برای جنس پایه ای مخصوص مورد استفاده قرار می گیرند. از انواع این زیر پایه ای ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فومی
  • نمدی
  • ژله ای

جنس پایه های چوبی مبلمان راحتی و استفاه از چوب سفید در این پایه ها

معمولا در مبلمان راحتی پایه چوبی، از هر نوع چوبی که در بدنه مبلمان استفاده می شود، در پایه ها نیز از همان نوع چوب استفاده خواهد شد. در مبلمان راحتی، معمولا از چوب سفید استفاده می شود. این نوع چوب از درخت کاج به دست تولید کنندگان می رسد. استفاده از این چوب در مبلمان راحتی، مورد رضایت مشتریان واقع شده است. البته برخی از مبلمان بر روی بدنه و پایه های خود نقش ها و منبت کاری های زیبایی دارند که باید از چوب درخت گردو برای آنها استفاده کرد. از انواع این مبلمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده از مواد بی کیفیت برای مبل راحتی پایه چوبی

شما ممکن است در طول سال، منزل خود را عوض کرده و اسباب کشی داشته باشید. برخی از افراد نیز ترجیح می دهند که برای یکنواخت نشدن دکوراسیون منزلشان، حداقل یک بار آن را در طول سال تغییر دهند. در این موارد اگر از چوبی با جنس مناسب برای مبلمان راحتی پایه چوبی استفاده نشود، قطعا در هر بار جایه جایی این پایه ها، دچار شکستگی و آسیب خواهند شد و شما مجبور به تعویض این پایه ها هستید.

خرید پایه مبل برای مبل راحتی پایه چوبی در صورت شکستگی و آسیب به پایه

همان طور که در بالا اشاره کردیم، ممکن است برای شما هم این اتفاق افتاده باشد که در حین جابه جایی و یا اسباب کشی، پایه مبلمان شما دچار آسیب شوند و نیاز به تعویض داشته باشند. نکته اول این است که برای خرید پایه جدید و تعویض آن، بهتر است با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید. مورد بعدی که باید به آن اشاره کنیم باید به مراکز بازسازی و تعمیر انواع مبلمان رجوع کنید و در آنجا با افراد متخصص مشورت کنید.


چرا مبل راحتی پایه چوبی بخریم؟

مزایای استفاده از مبل راحتی پایه چوبی

افراد تا قبل از تولید انواع مبلمان، معمولا بر روی زمین می نشستند. با اختراع مبل، کار برای افراد راحت شده است. در حقیقت وقتی شما بر روی یک مبل پایه دار می نشینید، شرایط بهتری برای فیزیک و آناتومی بدن شما فراهم می شود. این مورد خصوصا در افراد سالمند و مسن بیشتر دیده می شود. در واقع آنها دیگر مجبور نیستند که خود را تا سطح زمین پایین بیاورند تا بر روی مبلمان بنشینند. مبلمان راحتی پایه دار، شرایط را برای افرادی که در موارد زیر مشکلاتی دارند، راحت تر کرده است:

  • کمر
  • پا
  • لگن

نظافت و تمیزی مبل، یکی از مزایای استفاده از مبل راحتی پایه چوبی

مبلمانی که در منازل مورد استفاده قرار می گیرند و بدون پایه هستند، معمولا پس از گذشت مدت زمان کوتاهی بر اثر تماس با سطح زمین دچار آلودگی می شوند. در واقع این تماس به پارچه های این مبلمان آسیب زده و از لحاظ اقتصادی نیز هزینه بر هستند. در حقیقت شما مجبور هستید که به طور مداوم پارچه های این نوع از مبلمان را تعویض کرده و یا بشویید. با استفاده از مبلمان راحتی پایه دار، این مشکل رفع شده و ظاهر مبلمان شما در مدت زمان بیشتری آلوده خواهد شد.

ثبات مبل و عدم جابه جایی آن، یکی دیگر از مزایای انتخاب مبل راحتی پایه جوبی

بر روی انواع مبلمان، خصوصا انواع مبل راحتی، ممکن است اشخاص زیادی با وزن های گوناگون بنشینند. همچنین ممکن است بر روی انواع مبلمان راحتی بسیاری از افراد دراز کشیده و یا استراحت کنند. در تمامی این موارد مبل باید ثابت بوده و تکان نخورد. در واقع کوچک ترین نیروها نیز نباید مبلمان را به حرکت درآورند. پایه های چوبی مبلمان باعث به وجود آمدن این ثبات خواهند شد.

طریقه ساخت انواع زیر پایه مبلی برای مبل راحتی پایه چوبی

اگر شما قصد دارید که در شرایط کرونایی از خانه به بیرون نروید، می توانید با استفاده از روشی که در ادامه با شما مطرح خواهیم کرد، زیر پایه مبلی های مستحکم و زیبایی را درست کنید. برای ساخت یک زیرپایه مبلی با دوام، در ابتدا باید تکه هایی از یک پارچه با کیفیت و یا موکتی مستحکم در اختیار داشته باشد. باید توجه کنید که قسمت پایین زیرپایه مبلی ها به چه شکلی هستند و با توجه به همان شکل پارچه و یا موکت را برش بزنید. در ادامه نیز می توانید با استفاده از چسب هایی قوی، پارچه را در قسمت پایین زیر مبلی بچسبانید.

قیمت انواع پایه های مبلمان راحتی

امروزه همان طور که در صنعت مبلمان شاهد تنوع زیاد در طرح های مختلف مبلمان هستیم، به همان تناسب نیز پایه هایی با کیفیت های گونانگون در بازار وجود دارد. این پایه ها برحسب جنس و طرحشان، دارای قیمت های گوناگونی هستند. البته باید عنوان کرد که سایز این پایه ها نیز متفاوت است و بر قیمت آنها نیز تاثیر گذار می باشد. شما می توانید در هنگام خرید و با تعویض پایه ها، پایه هایی با مرغوب خریداری کنید که این پایه ها دارای قیمت های متفاوت و گران تری هستند.

جمع بندی

در این مقاله عنوان شد که انواع مبل راحتی پایه چوبی، استحکام زیادی داشته و برای نظافت و سهولت در استفاده نیز مناسب تر از سایر مبلمان می باشند. شما می توانید برای استفاده از زیرپایه مبلمان، بر حسب سلیقه خود از انواع زیر پایه دست ساز استفاده کرده و یا به سراغغ فروشگاه های تخصصی در این زمینه بروید. شما می توانید برای خرید انواع مبل راحتی پایه چوبی، به فروشگاه های اینترنتی مبلمان رجوع کرده و از این مبلمان در طرح ها و رنگ های مختلف بازدید به عمل آورید.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}