۱۴ راه برای بزرگتر نشان دادن اتاق نشیمن

شنبه, 18 فروردین 1397

اتاق نشیمن نقطه مرکزی یک خانه می باشد و فضای مناسبی برای فعالیت های متنوعی مانند لم دادن و تلویزیون نگاه کردن تا پذیرایی از میهمانان را فراهم می آورد.

بنابراین تعجبی ندارد که مردم زمان زیادی برای فراهم ساختن فضای بیشتر در اتاق نشیمن خود صرف می کنند و شانس خود را برای دکوراسیونی با فضای بیشتر امتحان می کنند. آنچه می خواهیم به شما نشان دهیم راه های ساده ای برای افزایش فضا به جای از بین بردن و تکه تکه کردن فضا می باشد. شما می توانید با ترفندهایی ساده در پی این هدف باشید.

  1. استفاده از کاغذ دیواری ها و آیینه ها

 

برای اتاق نشیمن های کوچک، مخصوصا آنهایی که به نور طبیعی دسترسی ندارند، کمی حالت ترس از فضای بسته به وجود می آید. با این حال هنوز هم راهی برای بزرگتر جلوه دادن آنها وجود دارد. یک نقطه مرکزی را انتخاب کنید. یک کاغذ دیواری با رنگ های روشن و جذاب را انتخاب کنید و یک آیینه بزرگ در مقابل بزرگترین پنجره آویزان کنید. در چنین حالتی آیینه نقش یک پنجره اضافی را بازی می کند و تصویر بی نظیری را منعکس می کند.

 

  1. با معماری و نقشه خانه خود کنار بیایید

 

محدودیت فضایی در اتاق نشیمن می تواند باعث چشم پوشی شما از شانس های بی نظیر طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی شود. برای مثال گوشه ها و فاصله بین دیوارها که بدون استفاده مانده اند می توانند با نیمکت های پله ای و میز های کاری و میز های عسلی پوشانده شوند. همزمان می توان سقف های گچبری شده را با لوستر های مدرن تزیین کرد.

بهترین ترفند برای بزرگتر نشان دادن اتاق های پذیرایی کوچک معطوف کردن توجه دیگران به سقف هاست و به همین دلیل آویزان کردن آثار هنری هم راه حل بسیار مناسبی می باشد. به علاوه پنجره های خود را با پرده های بلند و زیبا تزیین کنید تا بتوانند اهمیت خود را در فضای خانه بیشتر نشان دهند.

 

  1. نگاهی سازمان یافته به مبلمان و دکوراسیون داشته باشید

 

یکی از بزرگترین اشتباهات در دکوراسیون در فضاهای کوچک انتخاب مبلمان ناسازگار می باشد. اجزا بزرگتر مبلمان فضای زیادی را اشغال می کنند و آنها حتی در مرتب ترین فضا ها هم، درهم ریختگی بصری در دید ما ایجاد می کنند.

تلاش کنید تا آنها را با مبلمان سازگارتری که برای اهداف مختلفی می تواند استفاده شود، جایگزین کنید. برای مثال، مبل راحتی سایز بزرگ را فراموش کنید و به جای آن 2 مبل عثمانی کوچک را جایگزینش کنید. مبل عثمانی و مبل راحتی کوچک باعث باز شدن و بامزه شدن فضا دکوراسیون می شوند. در ضمن میتوان آنها را رد صورت نیاز به فضای اضافی جا به جا نمود.

 

  1. رنگ مناسبی را انتخاب کنید

 

انتخاب طرح و رنگ می تواند تاثیر چشم گیری در کوچک یا بزرگ جلوه دادن فضاهای کوچک داشته باشد. بسیاری از مردم با انتخاب رنگ های تیره و جیغ مبلمان بدون در نظر گرفتن سازگاری با محیط خانه خود، اشتباه فاحشی را مرتکب می شوند. اتاق های نشیمن کوچ با رنگ های مات و خنثی مخصوصا تونالیتیه رنگ های لیمویی، استخوانی و یا آبی آسمانی مناسب تر به نظر می رسند.

 

  1. گوشه ها را پر کنید

 

این ایده خلاف هدف ما به نظر می رسد ولی پر کردن یک گوشه از اتاق می تواند باعث افزایش فضا از دید ما شود. مبلمان هایی که از شمال تکه های سرتاسری بزرگتری هستند، فضای بیشتری را اشغال می کند و از این رو می توانند نفرات بیشتری را نسبت به مبل های راحتی معمولی در خود جا دهند. با این روش دیگر اتاق نشیمن شلوغ و نامرتب به نظر نمی رسند.

توصیه دیگری که سودمند به نظر میرسد این است که از تکه های مدرن با خطوط صاف و ساده به جای مبلمان دارای منحنی و پر زرق و برق، استفاده کنید.

 

  1. از سقف های بلند نهایت استفاده را ببرید

 

سقف بلند برای نشیمن های کوچک یک نعمت است. درست است که نمی توانید صندلی دیگری را اضافه کنید اما شما همیشه می توانید اشیاء بلند را به صورت افقی در قرار  دهید تا توجه به سقف جلب شود. این امر باعث بزرگتر نشان دادن فضا با استفاده از نور و حجیم بودن میشود که با هیچ روش دیگری به دست نخواهد آمد.

برای مثال، ما پیشنهاد می کنیم که از قفسه های آویزان، کارهای هنری، و آباژورهای خلاقانه استفاده کنید. از سوی دیگر، ستون های چوبی عمودی انتخاب هوشمندانه ای برای ایجاد فضای روستایی در دکوراسیون یک اتاق نشیمن کوچک می باشد.

 

  1. تا جایی که می توانید فضا را روشن کنید.

 

اگر در اتاق نشیمن از نور کافی بهره نمی برید از تور های شفاف تر و نازک تر استفاده کنید. با اینکه پرده های سنگین که از مواد ضخیم و تیره ساخته شده اند، مدرن و کاربردی هستند ولی آنها برای اتاق های کوچک نشیمن، بسیار لوکس هستند که مناسبتی با آن ندارند. در عوض پرده های سبک تر، نور بیشتر و هوای تازه تر را در مکان شما تضمین می کنند. نور های جایگزین مانند نور زمینی و لوستر های جذاب هم پیشنهاد مناسبی برای فضای اتاق نشیمن شماست.

 

  1. توجه دیگران را به شومینه جلب کنید

 

آن کسانی که از شانس داشتن یک شومینه در اتاق پذیرایی خود بهره مند می باشند باید آن را به عنوان نقطه مرکزی اتاق پذیرایی خود در نظر بگیرند و دکوراسیون را طوری بچینند که شومینه به عنوان نقطه مرکزی دیده شود. شومینه می تواند بیش از یک عنصر تزئینی در خانه ها باشد و به عنوان محلی برای دوره همی ها درخانه در نظر گرفته می شود.

تنها چیزی که برای اطراف شومینه نیاز است، صندلی های راحت، نیمکت های خلاقانه و یا یک مبل عثمانی جذاب است. طبیعت گرم و دلنشین آنها باعث توصیه بسیاری از طراحان به صاحبان خانه ها می شود. به خصوص در زمانی که نیاز به فضای بیشتر و پنهان کردن تجمع دکوراسیون در اتاق نشیمن را دارید.

 

  1. شما همیشه نیاز به مبل 3 نفره ندارید

 

همانطور که قبلا گفته شد، در فضای اتاق نشیمن کوچک، باید از قرار دادن مبل 3 نفره اجتناب کرد. سوال اینجاست که آیا با قرار دادن یک دست مبل عثمانی و یا یک جفت مبل تک نفره فضای اتاق نشیمن بازتر نخواهد شد؟ به علاوه جا دادن افراد بیشتر تنها با چند چهارچایه و پاف کوچک امکان پذیر خواهد بود.

 

10.وسایل دارای فضای مخفی کننده

 

 

در بسیار از موارد اتاق های نشیمن کوچک بخشی از یک خانه کوچک هستند که صاحبان این خانه ها را از قربانی کردن فضا به سبک دکوراسیون مورد علاقه خود، محروم می کند. اما این بدین معنی نیست که شما از جلوه دادن مبلمان خود دست بکشید . تنها لازم است تا قطعاتی را انتخاب کنید که به شدت کاربردی هستند و می توانند انبوه وسایل شخصی شما را پنهان کنند.

بنابراین، ما کابینت ها توکار، قفسه های خلاقانه کنار هم، و یا دراورهای مخفی را پیشنهاد می کنیم. هرچه قدر بیشتر این کار را خلاقانه و جذاب انجام دهید، همان قدر فضای شما بیشتر دل باز به چشم می آید.

 

11.از گل و گیاه استفاده کنید

 

گیاهان قادرند به چشمان ما بقبولانند که فضای بیشتر در اتاق وجود دارد. فقط چند گلدان می تواند چشم انداز اتاق شما را تازه و شاد نشان دهند. مخصوصا زمانی که شما آنها را در گوشه ها و یا پشت اجزای مبلمان قرار داده باشید.

 

12.ستون های عمودی را با جلوه بیشتری نشان دهید

 

معمولا قدرت ستون های عمودی در اتاق هایمان نادیده گرفته می شود. اما واقعیت این است که جلوه بیشتر به ستون های عمودی باعث می شود تا اتاق پذیرایی بزرگتر به نظر برسد. دستیابی به این امر بسیار ساده می باشد. شما فقط به نور کف، گلدان و گیاه های بلند و عمودی مانند بامبو، پرده های بسیار بلند، و یا آیینه های قدی نیاز دارید. در واقع هر عنصر عمودی که در دسترس باشد انتخاب مناسبی برا این منظور خواهد بود.

 

13.از مواد و سطوح شفاف استفاده کنید

 

مواد شفاف بسیار حساس هستند و احتمال آسیب دیدگی آنها بالاست اما با مراقبت و نگهداری منظم می توانید در بزرگتر جلوه دادن اتاق نشیمن خود موفق باشید. صندلی های از جنس شیشه و پلکسی شفاف (مخصوصا صندلی هایی که به دلیل شفافیت می توان پشت آنها از جلویشان دید) برای این منظور بسیار مناسب و زیبا هستند. عناصر دکوری اکریلیک هم بسیار مطابق با این ایده می باشند.

 

14.از مبل های بدون پشتی استفاده کنید

 

جانمایی نشیمن گاه ها در وسط اتاق پذیرایی کوچک مناسب تر از قرارگیری در کنار دیوار می باشند. برای ایجاد یک محیط جذاب برای نشستن، از مبلمان کوچک و بدون پشتی استفاده کنید. این مدل ها فضای بزرگتر و حس بیشتری را برای مهمان های شما فراهم می کنند. به علاوه مبلمان بدون پشتی در فضاهای بزرگتر هم به همان اندازه مناسب به نظر می آیند و می توانند دو مرز بین 2 بخش مجزای نشیمن در اتاق نشیمن باشند.

 

مترجم: میثم شایسته

دیگر مقالات

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}