10 ایده برای چیدمان مبل ال جلوی تلویزیون

دوشنبه, 24 خرداد 1400

مبل ال جلوی تلویزیون، فضای راحتی را برای شما ایجاد خواهد کرد تا بتوانید ساعت ها به تماشای تلویزیون بنشینید. مبل ال، از جمله مبلمانی است که نسبت به سایر مبلمان، قیمت ارزان تری دارد. همچنین این مبلمان، در چگونگی چیدمانشان دارای انعطاف زیادی بوده و زیبایی را برای دکوراسیون منزل شما به ارمغان خواهند آورد. اشغال کم فضا، یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد این مبلمان است. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با ایده های مختلف برای چینش مبل ال آشنا کنیم.

ویژگی های مبل ال جلوی تلویزیون

اگر شما مقاله "10 دلیل برای خرید مبل ال" را بررسی کرده و یا خوانده باشید، با انواع ویژگی های این مبلمان آشنا شده اید. این نوع از مبلمان، در زمره مبلمان راحتی بوده و با نشستن بر روی آن، احساس راحتی و آرامش خواهید کرد. همان طور که در بالا اشاره شد، این مبلمان فضای کمی را اشغال کرده و فضای خالی بسیاری را در اختیار شما قرار خواهد داد تا سایر وسایل را در اتاق نشیمن و یا پذیرایی منزل خود بچینید. این مبل، یکی از مناسب ترین گزینه ها برای استفاده در جلوی تلویزیون است. از ویژگی های مبل ال، می توان به موارد زیر اشاره کرد:
نشیمنگاه راحت
قیمت مناسب
جدا کردن قسمت های مختلف خانه از یکدیگر

استفاده از کاناپه مبل ال در جلوی تلویزیون

اگر متراژ اتاق نشیمن شما کوچک است و تلویزیون نیز در همین اتاق قرار دارد، استفاده از کاناپه مبل ال را به شما پیشنهاد می کنیم. این کاناپه، با حجم عظیم خود، برای افراد بیشتری، مکانی برای نشستن و تماشای تلویزیون فراهم می کند. شما می توانید به جای استفاده از چند مبل در جلوی تلویزیون، با استفاده از این کاناپه، از فضا استفاده بیشتر کنید. این کاناپه ها در طرح های مختلفی وجود داشته و زیبایی اتاق شما را دوچندان می کنند.

تلویزیون را چگونه در فضای اتاق قرار دهیم، تا چیدمان بهتری داشته باشیم؟

در این مقاله، مبحث اصلی سخن ما چگونگی قرار دادن انواع مبلمان ال نسبت به تلویزیون است. اما بهتر است این نکته را نیز توضیح دهیم که اگر تلویزیون را به شکل مناسبی در اتاق قرار دهیم، کار ما برای چینش مبلمان ال نیز راحت تر خواهد شد. اگر تلویزیون را در راستای کشیدگی اتاق نشیمن خود قرار دهید، نحوه چیدمان مبل نیز راحت تر خواهد بود. همچنین ذکر این نکته لازم است که باید ابعاد صفحه نمایش تلویزیون خود را در نظر گرفته تا نزدیکی زیاد مبلمان به تلویزیون، موجب ضعف بینایی افراد نشود.

چگونه مبل ال جلوی تلویزیون را زیباتر جلوه دهیم؟

اگر شما از انواع مبل ال مثل کاناپه در قسمت جلوی مبل تلویزیون منزل خود استفاده کنید، می توانید با استفاده از روش های ساده جلوه آنها را زیباتر کنید. یکی از این روش ها، استفاده از کوسن هایی با رنگ متضاد بر روی مبلمان ال است. شما می توانید با استفاده از تعداد محدودی کوسن، راحتی بیشتری را برای خود و میهمانانتان فراهم آورید. کاناپه های مورد استفاده در جلوی تلویزیون، قابلیت تبدیل به تخت خواب داشته و هر زمان که اراده کنید، می توانید بر روی آن استراحت کنید.


10 ایده برای چیدمان مبل ال جلوی تلویزیون

چیدمان مناسب مبل ال جلوی تلویزیون، بستگی به چه نکاتی دارد؟

در این زمینه، یکی از مهم ترین موارد، متراژ اتاق نشیمن شما، خصوصا قسمت جلوی تلویزیون است. برای چیدمان ایده آل مبل ال، باید به بسیاری از نکات توجه داشته باشید. یکی دیگر از این موارد، ایجاد فضایی مناسب برای رقت و آمد و عبور و مرور افراد است. خوشبختانه مبل ال، فضای کمی را اشغال کرده و شما می توانید به راحتی این مورد را اعمال کنید. یکی از بهترین چیدمان ها برای ایجاد این مورد، چیدمان مبل ال در گوشه است که در ادامه به این مورد اشاره خواهیم کرد.

چینش مبل درقسمت کنج دیوار

همان طور که در بالا اشاره کردیم، استفاده از این چینش در اتاق هایی با متراژ پایین به خوبی جواب خواهد داد. اگر مبل را در قسمت گوشه دیوار قرار دهیم، فضای کافی و مناسب برای استفاده از سایر قسمت های اتاق نیز به وجود خواهد آمد. در فضای باقی مانده بر اثر استفاده از این چینش، می توانید از فرشی زیبا برای ست کردن دکوراسیون اتاقتان استفاده کنید. اگر متوجه شدید که باز هم نیاز وسیله ای برای نشستن دارید، می توانید از صندلی های تک نفره نیز در کنار مبلمان ال استفاده کنید.

چینش مبل پشت به دیوار اتاق

این چینش، بهترین راه ممکن برای نشستن بر روی مبلمان ال و تماشای تلویزیون است. در این چینش، تلویزیون درست مقابل چشمان فرد قرار گرفته و به راحتی می تواند از تماشای آن لذت ببرد. در این چینش، یک قسمت از مبلمان به دیوار چسبیده و قسمت دیگر آن، در روبه روی دیوار قرار خواهد گرفت. شما می توانید در این چینش، با استفاده از یک میز متناسب با مبلمان، وسایل خود را بر روی آن قرار دهید.

چینش مبل در وسط اتاق

این چینش، معمولا در اتاق ها و فضاهایی استفاده می شود که متراژ بزرگی دارند. در این گونه فضاها، شما با هیچ گونه محدودیتی روبه رو نیستید و به راحتی می توانید از چیدمان دلخواه خود لذت ببرید. شما می توانید برای استفاده از قسمت پشت مبلمان که در این چینش خالی خواهد ماند، استفاده بهینه ای کنید. می توانید در پشت، کتابخانه ای قرار داده و یا با استفاده از گیاهان طبیعی و مصنوعی، زیبایی فضا را دوچندان کنید. این موضوع بستگی به سلیقه و خلاقیت شما خواهد داشت.

چینش مبل در کنار شومینه

برخی از افراد، در اتاق نشیمن خود به صورت همزمان تلویزیون و شومینه دارند. آنها ممکن است در شک و تردید بوده که از کدام وسیله به عنوان نقطه مرکزی دکوراسیون اتاق خود استفاده کنند. شما می توانید با استفاده از مبلمان ال و زاویه بندی مناسب آن، شومینه و تلویزیون را در کنار هم قرار داده و از هر دو وسیله به عنوان نقطه کانونی اتاق خود استفاده کنید. البته مراقب باشید که نکات ایمنی را در این زمینه رعایت کنید تا گرمای زیاد، آسیبی به تلویزیون نرساند.

چینش مبل در خانه هایی با سقف های شیروانی

در برخی از خانه ها، که از آنها به عنوان ویلا یاد می شود، سقف های شیروانی وجود دارد که فضای اتاق را تنگ و محدود می کنند. این سقف ها به قدری کوتاه بوده که ممکن است برای سر افراد بلند قامت ایجاد مزاحمت کنند. همچنین رفت و آمد نیز در این فضا، قدری مشکل است. در این بین، شما باید خلاق باشید و ازهمین گوشه ها با داشتن سقف هایی سرگیر، نهایت استفاده را ببرید. این فضاها، مکان مناسبی برای چیدمان مبلمان و زیر تلویزیونی ها است.

چینش مبلمان ال جلوی تلویزیون در کنار پنجره

ممکن است در اتاق نشیمن شما پنجره هایی وجود داشته باشد که نور خورشید از طریق آنها به درون اتاق تابیده می شود. بهتر است مبل ال جلوی تلویزیون را در کنار پنجره قرار ندهید. این کار موجب می شود که در طول روز، نور آفتاب مانع بزرگی در برابر تماشای تلویزیون برای شما باشد. البته شما می توانید با استفاده از یک پرده ضخیم و مناسب، مسیر ورود نور به اتاق را پوشش داده و این معضل را بر طرف کنید. از انواع دیگر مبلمان مناسب استفاده در جلوی تلویزیون، می توان به موارد زیر اشاره کرد:
مبل تخت خواب شو
مبل پاف
مبل سلطنتی

چینش مبلمان ال جلوی تلویزیون، با رعایت فاصله مناسب

اگر شما مبل ال را در فاصله ای بسیار نزدیک در جلوی تلویزیون قرار دهید، ممکن است چشمن شما دچار آسیب شده و دچار ضعف در بینایی شوید. همچنین اگر مبل را در فاصله ای دور از تلویزیون قرار دهید، ممکن است نتوانید به راحتی برنامه مورد علاقه خود را دنبال کنید. بنابراین باید فاصله مناسب را رعایت کرده تا از تماشای تلویزیون لذت ببرید. این فاصله مناسب را معمولا افراد در حدود یک متر رعایت خواهند کرد.

چینش ست کامل مبلمان ال در جلوی تلویزیون

اگر فضای خانه شما به صورتی است که گنجایش ست کامل مبلمان ال را دارد، بهتر است فرصت را از دست نداده و آنها را به صورتی زیبا در جلوی تلویزیون اتاق قرار دهید. این ست کامل شامل موارد زیر است:
کاناپه دو نفره
کاناپه سه نفره
دو مبل تک نفره
ابتدا کاناپه ها را با زاویه 90 درجه در اتاق با تلویزیون قرار دهید. سپس می توانید دو مبل تکی را در جلوی تلویزیون قرار دهید. البته موارد ذکر شده، به صورت پیشنهاد بوده و شما می توانید با روش دلخواه خود، مبلمان را در اتاق بچینید.

استفاده از مبلمان ال در جلوی تلویزیون برای افزایش صمیمت در بین اعضا خانواده

باید اشاره کرد که چیدمان مبل ال در جلوی تلویزیون، موجب افزایش صمیمیت در بین اعضای خانواده و میهمانان خواهد شد. چیدمان این مبل به گونه ای است که همه افراد، می توانند به تماشای تلویزیون پرداخته و با یک دیگر گفت و گو کنند. در دنیای مبلمان، به کمتر مبلی می توان اشاره کرد که دارای چنین ویژگی هایی باشد. همچنین، افراد بیشتری از لحاظ تعداد، می توانند با نشستن بر روی این مبلمان، در یک لحظه به تماشای تلویزیون بپردازند.

جمع بندی

امروزه و با توجه شیوع گسترده ویروس کرونا، مردم با تماشای تلویزیون خود را سرگرم می کنند. آنها ساعت ها با تماشای ورزش مورد علاقه و یا فیلم محبوبشان، اوقات فراغت خود را پر می کنند. در این بین، استفاده از مبلی راحت و با هزینه مناسب، برای آنها از اهمیت زیادی دارد. استفاده از مبل ال جلوی تلویزیون، می تواند آنها را از سایر مبلمان در این زمینه بی نیاز کند. با توجه به شیوع ویروس کرونا، برای خرید این نوع از مبلمان، می توانید به فروشگاه های اینترنتی مبلمان رجوع کنید و خرید مطمئنی داشته باشبد.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}