چرا قیمت مبل ترکیه ای بیشتر از مبل های تولید داخل است؟

يكشنبه, 2 خرداد 1400

مبل ترکیه ای بهتر است یا مبل ایرانی؟ اگر قصد خرید مبل را دارید احتمالا این سوال ذهن شما را زیاد درگیر خود کرده است. در این مقاله با ما همراه باشید تا با تفاوت های مبل ایرانی و مبلمان ترکی آشنا شوید.
ابتدا لازم است که بگوییم مبل های ترکیه ای، از مبل های مورد علاقه بسیاری از ما ایرانیان هستند و در خانه بسیاری از ما از یکی از برند های مبل ترکی یافت می شود. به دلیل نزدیک بودن کشور ترکیه به کشورمان سالیانه انواع مختلفی از این نوع مبل به کشور وارد می شود و به دلیل مرغوبیت و کیفیت بالا همه ما ایرانیان این مبل ها را انتخاب اصلی خود قرار می دهیم و می توانیم در بیشتر فروشگاه های مبلمان کشور از انواع مبل های ترکیه ای خرید کنیم.
اما در سال های اخیر به علت نوسانات قیمت ارز، قیمت مبل های ترکیه ای نیز به شدت افزایش یافته و همین مسئله موجب شده که اکثر ما به فکر خرید مبلمان ایرانی بیفتیم که البته تا حدودی به رونق این کسب و کار در داخل کشور هم کمک کرده است.
اما صرفنظر از بالا رفتن قیمت ارز، دلایل دیگری هم وجود دارد که موجب شده قیمت مبل ترکیه ای نسبت به مبل ایرانی بسیار بالاتر باشد. این عوامل از کیفیت جنس چوب و پارچه به کار رفته در مبلمان گرفته تا نحوه طراحی و تولید انواع مبلمان، مواردی هستند که اگر روی آنها شناخت کافی داشته باشید به شما کمک میکند بهترین نوع مبلمان ایرانی را از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار باشد، انتخاب کنید.

دلیل قیمت بالای مبل ترکیه ای نسبت به مبل های تولید داخلی

مبل یکی از لوازم شیک و زیبایی بخش هر خانه ای است و وجود آن در هر خانه ای لازم می باشد؛ اما آنچه که مهم تر است انتخاب نوع مرغوب آن است که دارای بهترین مدل و جنس باشد که در این میان از بهترین مبل ها؛ مبل های ساخت کشور ترکیه است البته مبلمان داخلی کشور نیز از مبلمان مناسب با کیفیت بالایی هستند اما مبل ترکیه ای به مراتب دارای مزیت های بیشتری نسبت به مبلمان داخلی کشور است که این مسئله باعث شده است که قیمت مبل ترکیه ای نسبت به مبل های ایرانی نسبتا بالا باشد حال در زیر چند مورد از این مزایا و ویژگی های مبل ترکیه ای را برای شما توضیح خواهیم داد.

1. کیفیت بالای پارچه های به کار رفته

یکی از ویژگی های مبل ترکیه ای نسبت به مبل های تولید داخل و تمام مبل های جهانی این است که در ساخت آن ها از پارچه هایی با کیفیت بالا و مرغوب استفاده شده است که به راحتی لکه بر نمی دارند و پاره و فرسوده نمی شوند که این مسئله در قیمت این مبلمان تاثیر بسیاری می گذارد.

2. چوب های باکیفیت

از دیگر مزایای مبل ترکیه ای که باعث افزایش قیمت آن نسبت به مبلمان داخلی شده است این است که در انواع مبل ترکیه ای از چوب هایی باکیفیت بالا و مرغوبیت زیاد استفاده شده است.

3. تنوع رنگ و استفاده از رنگ های مناسب و مرغوب

استفاده از رنگ های متنوع و متفاوت در عین سادگی در انواع مبل های ترکیه ای یکی دیگر از دلایل دیگر افزایش قیمت این مبل ها نسبت به مبل های تولید داخلی است که در آن ها از انواع رنگ با کیفیت مرغوب پارچه استفاده شده است.

4. به کار گیری مواد زرینی در آن ها

از دیگر مزیت های مبل های ترکه ای که باعث افزایش قیمت آن ها می شود این است که در ساخت این مبلمان جهت جلوگیری از پوسیدگی چوب موجود در آن ها از مواد زرینی استفاده می شود که این مواد مانع از خرابی و پوسیدگی چوب در این مبل ها شده است. لازم به ذکر است که در بسیاری از مبلمان ایرانی نیز از مواد زرینی استفاده شده است اما قیمت آن ها بسیار بالا است.

5. دارای طراحی و مدل زیبا و شیک

از دیگر مزیت های مبل ترکیه ای که آن را از دیگر مبل های جهانی و از جمله مبل های داخلی کشور متمایز می کند و باعث افزایش قیمت آن ها می شود این است که در تولید آن ها از طرح ها و شکل های زیبا و شیکی استفاده شده است که وقتی آن ها را به منزل خود می آورید ظاهری بسیار زیبا و چشم نواز به منزل شما می دهند.

6. دارای فوم مرغوب

فوم استفاده شده در مبل ترکیه ای بسیار مرغوب و انعطاف پذیر است و بعد از وارد شدن فشار بر روی آن دوباره به حالت اول بر می گردد. شما عزیزان برای اطلاع بیشتر در مورد فوم های به کار رفته در مبل های ترکیه ای می توانید به مقاله ای تحت عنوان "بهتر است از چه نوع فومی در ساخت مبلمان استفاده کنیم" که ما قبلا برای شما ارائه داده ایم؛ مراجعه کنید.

7. خدمات پس از فروش

از مزیت های مبل ترکیه ای که باعث افزایش قیمت آن شده است دارای ضمانت دراز مدت است که در این زمان در صورت هر گونه مشکل که مرتبط با ساخت مبل باشد شما عزیزان می توانید محصول خریدار شده را به فروشگاه مربوطه برده و تعمیر یا تعویض کنید.
.از دیگر ویژگی های مبل ترکیه ای می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• هنگام نشستن جیر جیر نمی کنند.
• پایه‌های آن لق نمی زند.
• روی سطح آن ها ناهمواری نیست و یکنواخت هستند.
• پایه‌ ها و دسته‌ها شکستگی آن ها مرغوب بوده و شکستگی ندارند.
• نقش های های روی تاج و دسته آن ها هم خوانی دارند.
• در مبل های گلدار ترکیه ای؛ گل‌های روی تاج به درستی قرینه شده اند.
• فوم استفاده شده در آن ها بسیار مرغوب و انعطاف پذیر است و بعد از وارد شدن فشار بر روی آن دوباره به حالت اول بر می گردد.
• پارچه استفاده شده از نوع مخمل بوده و مقاوم باشد.
• پارچه کش نیاید و پرز پرز نشود و دارای ضمانت باشد.

چرا قیمت مبل ترکیه ای بیشتر از مبل های تولید داخل است؟

مواردی از بهترین نوع و برند های مبل ترکیه ای واردتی به ایران

مبل های ترکه ای که امروزه طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا پیدا کرده اند و به کشور مختلفی از جمله کشور ما ایران وارد می شود دارای انواع و برند های زیادی هستند که در زیر چند مورد را نام می بریم.

1. مبل ترکیه ای چندتکه

مبل ترکیه ای چند تکه که شامل مبل ال شکل، U شکل و دایره ای شکل است از برند های معتبری از جمله موارد زیر از ترکیه وارد ایران می شود:

• مبل های اِل ENZA HOME
• مبل های اِل استقبال ISTIKBAL
• مبل های اِل بلونا BELLONA
• مبل های اِل مدالایف MODA LIF

2. مبل ترکیه ای تخت خواب شو

مبل های تخت خواب شو نیز از مدل های مبل ترکیه ای هستند که برای خان های آپارتمانی کاربرد زیادی دارند زیرا دارای سایز های کوچک و متناسب با آپارتمان ها هستند و شامل برند های زیر هستند:

• مبل های تخت خواب شو ENZA HOME
• مبل تخت خواب شو استقبال ISTIKBAL
• مبل تخت خواب شو بلونا BELLONA
• مبل تخت خواب شو مدالایف MODA LIFE

3. مبل های راحتی ترکیه ای

یکی دیگر از انواع مبل ترکیه ای مبل های راحتی است که این نوع از مبل نیز وارد کشور ما می شود و با قیمت بیشتر از مبل های ساخت داخلی به فروش می رسد این مبل ها نیز در برند های مختلف در فروشگاه های ایران یافت می شوند که چند مورد از آن ها را در زیر نام می بریم.
• مبل تخت راحتی مدالایف MODA LIFE
• مبل ترکیه ای لاکچری

تفاوت مبل ایرانی و مبل های ترکیه ای وارده به ایران

مبل های ایرانی و ترکی در مواردی با هم تفاوت دارند که این مسئله باعث تفاوت در خدمت آن ها شده است. چند مورد از این تفاوت ها را در زیر بیان می کنیم
• سبک طراحی مبلمان ایرانی و ترکیه ای با هم متفاوت بوده و مبل ترکیه ای در طرح های متنوع تر و زیبا تری تولید می شود.
• از دیگر تفاوت های مبل ساخت ایران و مبل تریه ای در منبت کاری آن ها است که در مبل های ترک هم پشت و رو منبت کاری است و هم پایه های آن اما این مورد برای تمام مبل های ایران صدق نمی کند.
• متریال اصلی مبل در انواع میل های ایرانی و مبل ترکیه ای نیز یکی از تفاوت های این دو است که در مبل های ایرانی از پوشش رنگی پلی استر استفاده شده است اما در پوشش مبل ترکیه ای از پوشش پلی اورتان استفاده شده است.
• تفاوت در نوع چوب راش مبل ایرانی و مبل ترکیه ای نیز همواره وجود داشته است که در این میان چوب های راش مورد استفاده در مبل ترکیه ای به مراتب مرغوب تر از چوب راش موجود در مبل ایرانی است.

جمع بندی

با توجه به تفاوت هایی که درباره انواع مبلمان ترکیه ای و مبل ایرانی برشمردیم شاید این تصور ایجاد شود که مبل های ایرانی دارای جنس بی کیفیت و دوام پایینی هستند اما در حقیقت اینطور نیست. طی سال های اخیر صنعت چوب و مبلمان ایران پیشرفت های بسیار چشمگیری داشته و در حال حاضر انواع مبلمان در داخل کشور با بهترین کیفیت و قیمت بسیار مناسب تولید می شوند.
اگر می خواهید یک خرید مقرون به صرفه و با دوام را تجربه کنید، فقط کافی است انواع مختلف مبمان را در فروشگاه اینترنتی چوب و مبلمان بررسی کرده و با توجه به بودجه ای که در اختیار دارید یک خرید مطمئن و اقتصادی را انجام دهید.

برچسب ها:
مبل ترکیه ای

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}