نکاتی که برای خرید مبل تختخواب شو ارزان باید بدانید

پنجشنبه, 30 اردیبهشت 1400

مبل تختخواب شو ارزان یکی از پرکاربردترین انواع مبلمان است که می توانید از آن در فضاهای مختلف خانه استفاده کنید. گذاشتن یک مبل تختخوابشو در اتاق نشیمن به جای مبل ممکن است یکی از راه های غلبه بر محدودیت فضای منزل باشد که به شما امکان می دهد اگر در یک آپارتمان کوچک زندگی می کنید، هر فضایی را به اتاق مهمان یا حتی اتاق خواب برای خود تبدیل کنید.
اگر بودجه محدودی دارید و به دنبال یک مبل تختخواب شو ارزان می گردید، نکاتی وجود دارد که باید قبل از خرید مبل تختخواب شو برای خانه خود به آن ها توجه کنید.

۱۰ نکته که باید قبل از خرید یک مبل تختخواب شو ارزان و با کیفیت بدانید

فضای خود را در نظر بگیرید

مبل های تختخواب شو، مبلمانی چند منظوره هستند که در صورتی می توانند خرید خوبی برای خانه شما باشند که کاربرد آنها به عنوان مبل راحتی و تختخواب، مناسب فضای منزل شما باشد. هنگام خرید مبل تختخواب شو ارزان باید در نظر بگیرید که آیا فضای کافی برای باز شدن مبل وجود دارد یا خیر. این نکته را هم در نظر بگیرید که پس از باز شدن مبل باید فضای کافی برای رفت و آمد اطراف آن نیز وجود داشته باشد.

ابعاد مبل تختخواب شو

انواع مبل تختخوابشو متنوعی با ابعاد مختلف در بازار وجود دارد. اگر فضای بسیار کمی در اختیار دارید، یک مبل تختخواب شو یک نفره می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد زیرا عرض آنها حدود ۱ متر است و برای خوابیدن یک نفر بسیار مناسب اند.
ابعاد مبل تختخواب شو دو نفره که می تواند یک تخت خواب راحت برای دو نفر را فراهم کند با عرض تقریبی 84 اینچ و پس از باز شدن تختخواب، از پشت تا انتهای تشک، بسته به نوع طراحی قطعه، می تواند به طور بالقوه حدود 90 اینچ طول داشته باشد.

ابعاد تشک

اگر می خواهید یک مبل تختخواب شو ارزان بخرید، باید مدل هایی را انتخاب کنید که عرض تشک کمتری دارند. به طور استاندارد، تشک مبل تختخوابشو می تواند تا 39 اینچ عرض داشته باشد و ابعاد باز شده آن هم می تواند حدود 54 اینچ باشد. طول تشک مبل نیز پس از باز شدن، معمولا تا 85 اینچ است.
هرچه تشک بزرگتری انتخاب کنید، قیمت مبل تختخوابشو هم افزایش پیدا می کند پس اگر بزرگترین سایز را انتخاب کردید، انتظار ارزان بودن آنها را نداشته باشید.
مبل تختخواب شو در سایز بزرگ همان چیزی است که اگر قرار است هر شب از آن استفاده شود، حتی اگر فضای کمی نیز داشته باشید، به آن نیاز دارید. مبل تختخوابشو یک نفره معمولا برای یک فرد بزرگسال، خیلی کوچک و محدود است. بنابراین اگر قرار است هرشب روی مبل تختخواب شو بخوابید، بهتر است کمی بیشترخرج کنید و به جای مبل تختخواب شو ارزان، یک مبل با سایز بزرگ دونفره بخرید.

ابعاد مبل تختخوابشو هنگام نشستن

هنگام خرید مبل تختخواب شو فقط نباید به اندازه آن وقتی که باز می شود، توجه کنید. چون شما در درجه اول قصد خرید یک مبل را دارید نه یک تختخواب. پس ابعاد آن زمانیکه در حالت جمع شده و به عنوان مبل استفاده می شود هم اهمیت زیادی دارد.
ابعاد مبل تختخواب شو یک نفره هنگام نشستن، تقریبا چیزی بین ابعاد یک مبل تک نفره راحتی و یک Love Seat است. بنابراین، برای مکان ها و آپارتمان های کوچکتر، گزینه خوبی است.
توجه داشته باشید که عمق اکثر مبل های تختخواب شو بسته به نوع طراحی بالشتک های پشتی آن متفاوت خواهد بود. پس بهتر است پیش از خرید مبل تختخواب شو ارزان به ابعاد آن در حالت نشسته هم توجه کنید تا برای شما مناسب باشد.

جنس تشک مبل تختخواب شو

جنس تشک مبل، روی عملکرد آن تاثیر گذاراست پس قبل از خرید مبل تختخواب شو، نیازهای خود را در نظر بگیرید. به این مسئله فکر کنید که در درجه اول قرار است از مبل تختخواب شو ارزان به عنوان تختخواب استفاده کنید یا مبل.
اگر قصد دارید از آن به عنوان تختخواب استفاده کنید، باید به نوع تشک آن بیشتر دقت کنید. تنوع تشک ها نسبت به سالهای قبل بسیار بیشتر شده که یافتن نوع تشک دلخواه را برای شما آسان می کند.
برای اینکه بهتر تصمیم بگیرید، چند نمونه از متداولترین انواع تشک مبل تختخوابشو را با هم بررسی می کنیم:
• ژل فوم:
تشک ژل فوم حین خوابیدن حسی مطبوعی ایجاد می کند. کاملا محکم است و می توان برای استفاده روزمره روی آن حساب کرد.
• تشک طبی:
این تشک ها برای افرادی که کمر درد دارند، ایده آل است چون فشار وارده به کمر حین خوابیدن به حداقل می رسانند. اما با خوابیدن روی آنها نسبت به فوم ژل بیشتر احساس گرما می کنید.
• تشک پلی اورتان:
یک تشک فومی ارزان قیمت و دارای چگالی بالا است که برای خرید مبل تختخواب شو ارزان گزینه مناسبی است.
• تشک بادی یا هیبریدی:
تشک بادی یا تشک هیبریدی، خواب راحت تری را برای شما ایجاد کند، اما ممکن است به تعمیر و نگهداری اضافی (با استفاده از پمپ هوا) نیاز داشته باشد.
• تشک لاتکس:
تشک لاتکس، استحکام مناسبی دارد و از مواد سازگار با محیط زیست ساخته شده که کمی گرانتر از تشک های معمولی است.

کاربرد مبل تختخوابشو

گاهی اوقات فضای کافی در اختیار دارید و می خواهید چندین مبل تختخوابشو را در یک فضا قرار بدهید. در این شرایط هنگام خرید مبل، باید به کاربرد مبل توجه کنید. آیا فقط قصد دارید در مواقع ضروری و به عنوان تخت مهمان این مبل ها را هر چند وقت یکبار باز کنید یا قرار است هر شب از آن ها به عنوان تختخواب چندین نفر استفاده کنید.
هر چند این نوع مبلمان، تنوع بسیار زیادی دارد اما معمولا مبل تختخواب شو ارزان برای کاربردهای مداوم و طولانی مدت مناسب نیست. همچنین نمی توان بیش از حد ظرفیت شان، روی آنها حساب کرد. مثلا مبل تختخواب شو در اندازه های بزرگ به راحتی می تواند سه نفر را در خود جای دهد اما بهتر است به طور مداوم از آن برای سه نفر استفاده نشود، چون تشک، فنرها و اهرم های آن آسیب می بیند.

 

نکاتی که برای خرید مبل تختخواب شو ارزان باید بدانید

نوع مبل تختخواب شو

خرید مبل تختخواب شو یک سرمایه گذاری طولانی مدت است پس باید به نوع مبلی که می خرید هم توجه کنید.
• مبل فوتون:
مبل فوتون در صورتیکه نوع بدون تاشو آن را انتخاب کنید جزو مبل های تختخواب شو ارزان به شمار می آید. اما مبل فوتون تاشو که بخشی از قسمت های مبل از آن بیرون کشیده می شود تا حدودی گران است.
• مبل تختخواب شو ملکه:
این نوع مبل، جزو مبل های مدرن شناخته می شود که راحتی بیشتری به همراه دارد و برای تولید آن از مواد مستحکم تر، طراحی بدون شیب، استفاده از کمترین تعداد میله ها، فنرها و پایه های خارجی استفاده شده است.
• کاناپه:
کاناپه های تختخواب شو، با کیفیت بالاتری نسبت به کاناپه های معمولی تولید می شوند و معمولاً مکانیسم داخلی بهتری دارند که باز و بسته شدن آن را آسان تر می کند، اما قبل از خرید، در صورت امکان چندین بار آن را در فروشگاه امتحان کنید چون این نوع مبل های تختخواب شو با اینکه ارزان تر هستند اما ممکن است آنطور که انتظار دارید کار نکنند.
• مبل های تختخواب شو تکه ای:
قبل از اینکه یک مبل تختخوابشو تکه ای را انتخاب کنید، باید به ابعاد تشکی که پس از باز شدن مبل تشک، ایجاد می شود دقت کنید و تعمیر و نگهداری آن را نیز در نظر بگیرید.
• مبل تختخواب شو راحتی:
مبل های تختخوابشو راحتی به نحوی طراحی می شوند که بتوانید به راحتی روی آن بخوابید و در عین حال برای نشستن از آن استفاده کنید. نوع تشک و کیفیت قطعات به کار رفته در تولید این مبل اهمیت زیادی دارد چون شما قرار است هر روز از آن، هم به عنوان مبل و هم به عنوان تختخواب استفاده کنید.

قیمت مبل تختخواب شو

قیمت مبل تختخواب شو تا حدود زیادی به اندازه و جنس قطعات آن بستگی دارد. اگر به دنبال خرید مبل تختخواب شو ارزان هستید باید نوع تک نفره و کوچکترین ابعاد آن را سفارش دهید. هرچقدر امکانات در نظر گرفته شده در مبل بیشتر باشد هم مزایای استفاده از مبل تختخواب شو بیشتر می شود و هم قیمت آن بالاتر می رود. مطمئنا قیمت مبل تختخواب شو برقی بسیار بالاتر از مبل کاناپه ای است.

راحتی

مبل تختخواب شو راحتی، متداول ترین و اغلب کم هزینه ترین نوع این مبلمان هستند، اما ممکن است نرم بودن تشک آنها برای برخی افراد که عادت دارند روی سطح سفت و صاف بخوابند، آزاد دهنده باشد. برخی از مبل های تختخواب شو مجهز به تشک های فنری، فومی یا بادی هستند که می توانند راحتی شما را حین استراحت کردن روی آن، افزایش دهند.

فریم مبل تختخواب شو

انواع مبل تختخواب شو با فریم های مختلفی از جنس چوب یا فلز ساخته می شوند. معمولا بهتر است به جای فریم های ساخته شده از چوب سخت و خشک مبل هایی با فریم فلزی را انتخاب کنید که در اثر باز و بسته کردن مداوم آسیب کمتر می بینند.

چگونه مبل تختخوابشو را باز و بسته کنیم؟

برای باز کردن یک مبل تختخواب شو به طور معمول باید با برداشتن کوسن ها از روی صندلی مبل شروع کنید.
معمولا زیر مبل، یک دستگیره دیده می شود، برخی از مبل های تختخواب شو دارای اهرم هایی هستند که اجزا مختلف را در جای خود نگه می دارند، در این مرحله باید آنها را آزاد کنید.
سپس دسته را بگیرید و به سمت بالا و بیرون بکشید، پایه های پشتیبان تخت را به سمت زمین هدایت کنید.
در نهایت، قسمت جلوی تخت را بکشید تا تشک کاملاً کشیده شود. سپس می توانید تخت را مرتب کنید تا برای خواب آماده شود.
برای بستن مبل تختخوابشو نیز به سادگی این مراحل را برعکس انجام دهید. انتهای تخت را بگیرید و آن را جمع کنید و تشک را از وسط تا کنید.
فریم تختخواب را به سمت بالا بلند کنید، سپس آن را با زاویه به پایین فشار دهید تا دوباره در اطراف مبل فرو رود.
هنگامی که فریم در جای خود قرار گرفت، آن را فشار دهید تا صاف شود، سپس آن را دوباره در محل خود محکم کنید.
پس از انجام این کار، می توانید کوسن های مبل را روی آن قرار داده و به صورت عادی از مبل استفاده کنید.

مبل های تختخواب شو چه مدت دوام می آورند؟

اگر مبل تختخواب شو با کیفیتی خریداری کنید معمولا بین هفت تا 15 سال دوام خواهد آورد. این زمان، بسته به نوع ساخت و نحوه استفاده از آن متفاوت خواهد بود. به طور کلی، می توانید انتظار داشته باشید که یک مبل تختخوابشو ارزان که با کیفیت قابل قبولی ساخته شده، مدت زمانی مشابهی، دوام داشته باشد، اما این امر به نحوه استفاده از آن نیز بستگی دارد.
اگر در بیشتر مواقع از مبل تختخواب شو به عنوان کاناپه استفاده می شود، ماندگاری آن بیشتر از زمانی است که به طور منظم از آن به عنوان تختخواب استفاده می کنید.
اگر تشک مبل تختخوابشو در حال فرسوده شدن است می توانید آن را تعویض کنید تا نیازی به جایگزین کردن کل قطعات گران قیمت آن نداشته باشید.

آیا می توانم روی تشک مبل تختخوابشو ملحفه یا پتو اضافه بگذارم؟

هنگام جمع کردن مبل تختخوابشو، می توانید در صورت تمایل، ملحفه یا پتو را روی تشک بگذارید. این کار، قابلیت تا شدن تخت را تحت تأثیر قرار نمی دهد، و اگر قرار است چندین روز متوالی از تخت استفاده شود، اغلب کار شما را راحت می کند، زیرا مجبور نیستید تشک را هر شب مرتب کنید. با این حال، اگر مدت طولانی قرار نیست که از تشک استفاده کنید، بهتر است ملحفه ها را بردارید.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}