مبل شزلونج برای جلوی تلویزیون مناسب تر است یا مبل راحتی؟

چهارشنبه, 8 اردیبهشت 1400

خمبل شزلونج، یک صندلی بلند است. این صندلی بلند به گونه‌ای طراحی شده است که می‌توان پاها را بر روی آن کشید واستراحت کرد. این مبل برای اولین بار در کشور فرانسه تولید و ابداع شد. شاید بتوان گفت ابداع این مبل راحت، به قرن18 میلادی باز می‌گردد. از این مبل می‌توان در مکان‌ها و فضاهای مختلفی استفاده کرد. برای آشنایی بیشتر با این مبل، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

اولین مبل شزلونج ساخته شده، به چه شکل بود؟

اگر در منابع و اسناد به جا مانده از دوران باستان، بررسی داشته باشیم، متوجه خواهیم شد که اولین نوع از این مبلمان به چه شکل ساخته شد. اولین نوع از این مبلمان، در ظاهر ترکیبی از صندلی و نیمکت داشت. این مبل، در کشور مصر ساخته شد. در آن زمان، برای آراستن و تزیین ظاهر این مبل، از چوب درخت نخل استفاده می‌شد. همچنین در ساخت این مبل، از پوست بدن جانوران نیز استفاده می‌شد.

تغییرات مبل شزلونج در گذر زمان

اگر بخواهیم نمونه‌های اولیه این مبل را بررسی کنیم، این مبلمان از فلز ساخته شده بودند. همچنین لوازم جانبی این مبل، از چرم تهیه شده بودند. از لوله‌های فولادی روکش دار در طراحی منحصربه فرد این مبل استفاده شده بود. در طول گذر زمان و با توجه به ایجاد فرهنگ‌های جدید و پیشرفت علم، تغییرات زیادی در این مبل صورت گرفت. این تغییرات منجر به استفاده از این مبل در فضاهای بیشتری شد.

طراحی جالب و منحصر به فرد مبل شزلونج در عصر حاضر

همان طور که در بالا اشاره کردیم، امروز از مبل شزلونج می‌توان در تمام فضاها استفاده کرد. برخی از افراد برای بیان ویژگی‌های منحصربه فرد این مبل، از لفظ مبل همه کاره استفاده می‌کنند. یکی از تفاوت‌های طراحی‌ این مبل در حال حاضر نسبت به گذشته، استفاده از پایه‌هایی به شکل منحنی برای این مبل است. باید اشاره کرد که این پایه‌ها، قابلیت جابه‌جایی و چرخش نیز دارند. شما می‌توانید از انواع مبل شزلونج در فضای داخل خانه و یا در بیرون از خانه استفاده کنید.

کاربرد مبل شزلونج در دوره ویکتوریا

در این دوره، از این مبل، بیشتر در اتاق خواب نشیمن استفاده می‌شد. در دوره ویکتوریا، مبلمان ارزش و جایگاه بالایی در میان پادشاهان و حاکمان داشت. در این زمان، افرادی که دچار بیماری و یا خستگی شدید بودند، بر روی این مبلمان استراحت می‌کردند. در دوره ویکتوریا، بانوان ویکتوریایی وجود یکی از انواع مبلمان شزلونج را در اتاق موهبت دانسته و آن را رومانتیک و عاشقانه می‌پنداشتند.

کاربرد مبل شزلونج در جلسات روانکاوی فروید و عرصه هالیوود

در دهه 1930، این مبل جایگاه خود را در عرصه سینما پیدا کرد. بسیاری از بازیگران مشهور هالیوود در زمان بازی در فیلم‌هایشان، بر روی یکی از این مبل‌ها می‌نشستند. صحنه‌هایی که در آن از این مبل استفاده شد، مورد استقبال هواداران و سایر بازیگران قرار گرفت. این مبل، در زمان فروید نیز، جایگاه مهمی در جلسات روانکاوی داشت. بیماران فروید، بر روی این مبل می‌نشستند و فروید به عنوان روانشناس به سخنان آنها گوش می‌داد.

طراحی مدرن مبل شزلونج، چگونه است؟

اگر طراحی مدرن این مبل را نمونه‌های پیشین این مبل مقایسه کنید، تغییرات محسوسی را در طراحی نوین این مبل مشاهده خواهید کرد. امروزه، این مبل بدون دسته طراحی می‌شود. از این مبل، می‌توان به عنوان یک صندلی تک نفره در دکوراسیون اتاق نشیمن و یا فضاهای کوچک استفاده کرد. اگر شما مقاله "آیا مبل شزلونج در دکوراسیون مدرن هم کاربرد دارد؟" را مطالعه کرده باشید، با انواع مزایای استفاده از این مبل، در دکوراسیون مدرن نیز آشنا شده‌اید.

شباهت طراحی مبل شزلونج و لاوست

مبل لاوست، دارای عرض زیادی است. این مبل با داشتن عرض زیاد، فضای کمی را اشغال می‌کند. این مبل همانند شزلونج، دارای ظرفیت تک نفره‌ یا دو نفره‌ای است. همان طور که در بالا اشاره کردیم، در دوره زنان ویکتوریایی، شزلونج به مبل رمانتیک معروف بود. بر روی مبل لاوست نیز به صورت همزمان دو نفر می‌توانند بنشینند و به صورت صمیمی با یک دیگر معاشرت داشته باشند. انتخاب نام این مبل، نیز برگرفته از طراحی جالب آن است.

انواع مبلمان و چیدمان آنها در جلوی تلویزیون

معمولا تلویزیون خانه در اتاقی قرار می‌گیرد که بیشتر اعضای خانواده در آن رفت‌ وآمد دارند. این اتاق معمولا محل حضور میهمانان، میهمانی‌ها و معاشرت‌های صمیمانه است. در این اتاق باید مبلمانی قرار دهیم که تمام اعضای خانواده و دوستان و میهمانان با نشستن بر روی آنها احساس راحتی داشته باشند. اینکه شما از چه مبلمانی بخواهید در این اتاق استفاده کنید، بستگی به سلیقه و نظرات شخصی شما دارد.

 

مبل شزلونج برای جلوی تلویزیون مناسب تر است یا مبل راحتی؟

انواع مختلف مبلمان برای جلو تلویزیون

همان طور که در بالا اشاره کردیم، شما می‌توانید از انواع مبلمان در قسمت جلوی تلویزیون استفاده کنید. از جمله انواع این مبلمان، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
مبل تختخواب شو
مبل ال
مبل نیمکتی
مبل پایه کوتاه
تمامی موارد ذکر شده در بالا، دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند. درهنگام انتخاب هریک از این مبلمان، باید به نوع دکوراسیون خانه و قسمت جلوی تلویزیون توجه فراوانی داشته باشید.

مبلی که برای جلو تلویزیون استفاده می‌شود، باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

مبلی که در قسمت جلوی تلویزیون استفاده می‌شود، باید خصوصیات زیادی داشته باشد. فردی که بر روی این مبل می‌نشیند، ممکن است ساعت‌ها به تماشای تلویزیون بپردازد. همچنین ممکن است در اخر شب، در هنگام تماشای تلویزیون در اثر خستگی زیاد به خواب رود. این مبل باید دارای نرمی زیاد و راحتی فراوانی باشد. همچنین پارچه و الیاف این مبل باید کیفیت بالایی داشته باشد. داشتن تمامی این ویژگی‌ها، منجر به راحتی فرد تماشاکننده تلویزیون می‌شود.

استفاده از مبل شزلونج در جلوی تلویزیون

استفاده از این مبل در جلوی تلویزیون، می‌تواند یکی از مناسب‌‌ترین گزینه‌ها برای راحتی افراد بیننده تلویزیون باشد. اگر می‌خواهید هنگام تماشای تلویزیون بر روی مبل دراز بکشید از این مبل در جلوی تلویزیون استفاده کنید. استفاده از انواع این مبلمان، با توجه به نوع دکوراسیون خانه شما، می‌تواند زیبایی فضا را دوچندان کند. از انواع این مبلمان، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
دوشس شکسته
رکامیه
روزانه
شزلون مدرن

استفاده از مبل شزلونج رکامیه در جلوی تلویزیون

نام این مبل، از مادام رکامیه الهام گرفته شده است. در زمان‌های گذشته، او بر روی این مبل نشست. یکی از طراحان و چهره بردازان آن زمان، چهره اورا به تصویر کشید. پس از آن اتفاق بود که نام وی بر سر زبان‌ها افتاد و آن مبل با نام وی مشهور شد. این مبل دارای دو دسته است. دو دسته این مبل به صورت قرینه در مکان مناسب خود قرار دارند. فردی که بر روی این مبل می‌نشیند، می‌تواند از این دسته‌ها به عنوان تیکه گاه و یا پشتی استفاده کند.

استفاده از مبل شزلونج روزانه در جلوی تلویزیون

این مدل از مبلمان شزلونج، امروز در بین افراد مختلف شناخته شده تر است. این مدل از مبلمان شزلونج، دارای پشتی بلند و بزرگ است. باید اشاره کرد که قسمتی که پاهای شخص بر روی آن قرار می‌گیرند، کوتاه‌تر ساخته شده است. فردی که بر روی مبل استراحت می‌کند، می‌تواند بدون دغدغه و نگرانی برای افتادن از روی این مبل، بر روی آن دراز بکشد و به تماشای تلویزیون بپردازد. استفاده از این مبل در قرن 19 میلادی در کشور فرانسه رواج یافت.

استفاده از مبل شزلونج دوشس شکسته در جلوی تلویزیون

شاید در ابتدا با شنیدن نام این مبل، کمی تعجب کنید. این مبل از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است. این مبل دارای انعطاف پذیری فوق العاده‌ای برای استفاده در هر فضایی است. مبل دوشس شکسته می‌تواند به دو و یا سه قسمت تبدیل شود. قسمت‌های مختلف این مبل به آسانی از یکدیگر جدا می‌شوند. شما می‌توانید از قسمت‌های جدا شده به صورت تک در جلوی تلویزیون نیز استفاده کنید.

استفاده از شزلونج مدرن در جلوی تلویزیون

این مدل از مبل شزلونج مدرن، شباهت زیادی به مبلمان مدرن و راحتی دارند. طراحی ساده و جذاب این نوع از مبلمان شزلونج، موجب می‌شود استفاده از آنها در هر دکوراسیونی ممکن باشد. این نوع از مبلمان شزلونج، دارای یک پشتی هستند. این پشتی در یک قسمت از اضلاع مبل قرار گرفته و به عنوان تیکه گاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در طراحی این مبلمان، از به کار بردن تزیینات زیاد خودداری شده است.

استفاده از انواع مبل راحتی در جلوی تلویزیون

اگر شما فضای کمی را در جلوی تلویزیون در اختیار دارید، استفاده از مبل راحتی، بهترین گزینه برای شماست. شما می‌توانید برای زیبایی بیشتر، این مبلمان را با دکور تلویزیون هماهنگ کنید. مبلمان راحتی، با طراحی مدرن خود، به آسانی با تمام دکوراسیون‌ها هماهنگ می‌شوند. همچنین در صورتی که از نحوه چیدمان این مبلمان ناراضی باشید، باتوجه به وزن سبک آنها، به راحتی می‌توانید مکان و چیدمان آن را تغییر دهید. راحتی و نرمی این نوع از مبلمان، امتیاز ویژه‌ای برای استفاده از آنها در مقابل تلویزیون است.

معایب و مزایای استفاده از سایر مبلمان در جلوی تلویزیون

همان طور که در بالا اشاره کردیم، شما می‌توانید علاوه بر مبل شزلونج از انواع دیگر مبلمان نیز در جلوی تلویزیون در خانه استفاده کنید. مثلا استفاده از مبلمان پایه کوتاه، برای دید بیشتر بیننده نسبت به تلویزیون مناسب است. این مبل دارای نشیمن پهن و راحتی است. استفاده از مبل سلطنتی نیز در جلوی تلویزیون، گزینه مناسبی است. البته باید اشاره کرد که قیمت این مبل، نسبت به سایر مبلمان گران تر است. همچنین اگر تلویزیون در اتاق خانه شما در یک گوشه قرار دارد، استفاده از مبل ال گزینه مناسب و راحتی است.

جمع بندی

اینکه شما از چه نوع مبلی در جلوی تلویزیون منزل خود استفاده کنید، بستگی به نظر و سلیقه شما دارد. هر کدام از این مبلمان با توجه به خصوصیات و مزایای آنها، می‌توانند برای گروهی از افراد مناسب باشند. انتخاب مبل مناسب، بستگی به مقدار هزینه شما برای خرید مبلمان نیزدارد. با در نظر گرفتن تمامی این موارد، می‌توانید یک مبل راحت و مناسب را برای جلوی تلویزیون در خانه انتخاب کنید. برای آشنایی بیشتر با انواع این مبلمان، می‌توانید به فروشگاه‌ اینترنتی چوب و مبلمان مراجعه کنید. با خرید از این فروشگاه‌ها، از خدمات پس از فروش آنها نیز بهره مند شوید.

برچسب ها:
مبل شزلونج

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}