آشنایی با انواع مبلمان پرکاربرد و پرطرفدار خانگی

دوشنبه, 30 فروردین 1400

انواع مبلمان پرکاربرد، امروزه توانسته اند طرفداران زیادی را نیز داشته باشند. هر فردی با توجه به سلیقه خود، از نوع خاصی از مبلمان را در منزل استفاده می‌کند. هریک از انواع مبلمان نیز به توجه به طراحی، مناسب برای استفاده در یک مکان خاص هستند. در کشور ما برخی از این مبلمان، در خانه بیشتر استفاده می‌شوند. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید، تا شما را با انواع مبلمان پرطرفدار ایرانی آشنا کنیم.

حضور مبل راحتی چستر درفهرست انواع مبلمان پرکاربرد

این نوع از مبلمان‌های راحتی، در چندسال اخیر توانسته اند حضور پررنگی را در خانه‌ها و منازل اکثر ایرانیان داشته باشند. البته با رواج زندگی آپارتمانی، این مبل‌ها گزینه مناسبی برای استفاده در آپارتمان‌های کوچک نیستند. ابعاد این مبلمان در مقایسه با سایرمبلمان‌ها بزرگ هستند. این مبلمان در انواع طرح‌ها و با استفاده از پارچه‌های مختلف ساخته می‌شوند. کاناپه‌های راحتی ساخته شده از زیر مجموعه‌های این مبلمان هستند.

انواع مدل‌های مبل چستر و حضور در فهرست انواع مبلمان پرکاربرد

همان طور که در بالا اشاره کردیم، مبل راحتی چستر در میان مبلمان پر طرفدار است. علاوه بر این مبل، انواع دیگر مبل چستر نیز در شمار مبلمان پرهوادار حضور دارند. پشتی این مبل‌ها، ارتفاع کمتری نسبت به مبلمان دیگر دارد و استفاده از آن راحت‌تر است. همچنین طراحی این مبل به گونه‌ای است که وسعت دید استفاده کننده از این مبل، بسیار زیاد است. مجموعه این مزایا موجب شده است مبل چستر در زمره مبلمان پرکاربرد قرار گیرد.

مبل ترک و حضور در فهرست انواع مبلمان پرکاربرد

این مبل‌ها، طراحی بسیار ظریفی دارند. البته باید به این نکته اشاره کرد که مبلمان ترک به تازگی توانسته‌اند در فهرست مبلمان پرطرفدار ایرانی حضور پیدا کنند. این مبل‌ها از استحکام بسیار بالایی دارند. در مواد استفاده شده برای ساخت این مبلمان از فوم‌های مستحکم و چوب‌های بادوام استفاده شده است. این مبلمان، دارای ظاهری شیک و باکلاس هستند. استفاده از این مبلمان، موجب می‌شود زیبایی دکوراسیون شما دوچندان شود.

مبل استیل و حضور در فهرست انواع مبلمان پرکاربرد

این سبک از مبلمان، به خصوص در خانه های مجلل با سالن های بزرگ کاربرد زیادی دارد. این مبل، می‌تواند از چوب درختان مختلفی تهیه شود که مشهورترین آنها شامل موارد زیر هستند:

چوب ماهون
چوب درخت افرا
چوب درخت گیلاس
چوب درخت راش

بر روی بدنه این مبل، حکاکی‌های زیادی را می‌توانید مشاهده کنید. این حکاکی‌ها نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کنند. محل تیکه‌گاه این مبل، از چوب ساخته شده است. باید اشاره کرد این مبل، طرح‌های گوناگونی دارد.
اگر سلیقه شما انتخاب اجناس و مبلمان لوکس است، مبل استیل یکی از بهترین پیشنهادها به شما است. مبلمان سلطنتی، قیمت گران‌تر و وزن سنگین‌تر نسبت به مبلمان راحتی، باز هم هواداران و طرفداران خاص خود را دارند. منبت کاری‌های به کار رفته بر روی بدنه این مبلمان، جلوه‌ی زیبایی را به آنها بخشیده است. همچنین پارچه مورد استفاده برای روکش این مبلمان، نسبت به سایر مبلمان گران‌تر و دارای جنس مرغوب‌تری است.

مبل‌های پته‌دوزی شده و حضور در فهرست انواع مبلمان پرکاربرد

این مبلمان، در رنگ‌های مختلف ساخته می‌شوند. درواقع شما این مبلمان اصیل را در هرخانه‌ای نمی‌توانید پیدا کنید. این مبلمان ساخته دست هنرمندان کرمانی هستند. در ساخت این نوع از مبلمان، از نوعی سوزن‌دوزی سنتی و جذاب استفاده شده است. همه این ویژگی‌ها منجر به تمایز این مبلمان از سایر مبلمان‌ها خواهد شد. همچنین از پارچه پشمی به عنوان روکش برای این مبلمان استفاده شده است. به دلیل استفاده از این پارچه منحصربه فرد، این مبل پته نامگذاری شده است.

مبل‌های پلیمری و حضور در فهرست انواع مبلمان پرکاربرد

این مبل‌ها بر خلاف دیگر مبلمان‌ها، از چوب ساخته نشده‌اند. مواد به کار رفته برای ساخت این مبلمان‌ها، پلیمر مصنوعی است. البته باید به این نکته اشاره کرد که این مبلمان در نگاه اول با مبلمان چوبی تفاوت زیادی ندارند. پس از اتمام مراحل رنگ کاری و پولیش در این مبلمان، ظاهر مشابهی با مبلمان چوبی دارند. تنها تفاوتی را که می‌توان بین این نوع از مبلمان و مبلمان چوبی بیان کرد، تفاوت در وزن است. مبلمان پلیمری وزن بیشتری نسبت به چوبی دارند.

مزایا و معایب استفاده از مبلمان پلیمری

همان طور که در بالا اشاره کردیم، این نوع از مبلمان از چوب ساخته نشده‌اند. با استفاده از این مبلمان می‌توانیم از قطع درختان جنگلی جلوگیری کنیم. از ویژگی‌های منحصربه فرد این مبلمان می‌توان به ضد آب بودن آن اشاره کرد. شما می‌توانید به آسانی این مبلمان را با آب شست‌وشو دهید. به واسطه مواد استفاده شده برای ساخت این مبلمان، قابلیت بازیافت مواد این مبلمان وجود دارد. از معایب این مبلمان می‌توان به وزن سنگین آنها اشاره کرد.

مبلمان کلاسیک و حضور در فهرست انواع مبلمان پرکاربرد

برخی از افراد، علاقه دارند در منزل خود از مبل‌های راحتی و استیل به صورت همزمان استفاده کنند. برای داشتن چنین دکوراسیونی ما به شما مبل کلاسیک را پیشنهاد می‌کنیم. اگر شما مقاله "مبلمان کلاسیک فرانسوی چیست و این مبلمان چه ویژگی‌هایی دارد؟" را بررسی و با خوانده باشید، به صورت مختصر با ویژگی‌های مبل کلاسیک آشنایی پیدا کرده‌اید. در ساخت این مبلمان چوبی، از انواع مختلفی چوب استفاده شده است. برخی از این چوب‌ها شامل موارد زیر هستند:

چوب درخت گردو
چوب توسکا
چوب راش

آشنایی با انواع مبلمان پرکاربرد و پرطرفدار خانگی

انواع مبل کلاسیک و حضور در فهرست انواع مبلمان پرکاربرد

مبلمان کلاسیک در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون ساخته می‌شوند. یکی از این مبلمان پرکاربرد، مبل شزلون است. این مبل برای اولین بار در کشور فرانسه ساخته شد. در ابتدا این مبل، زیرمجموعه مبلمان راحتی بود. ولی بعدها در کنار مبلمان کلاسیک قرار گرفت. این مبل به یک صندلی بلند شباهت دارد. از این مبل به صورت ترکیبی در کنار دیگر مبلمان‌های راحتی استفاده می‌شود. این مبلمان، معمولا دارای رنگ خنثی هستند.

انواع مبلمان راحتی و حضور در فهرست انواع مبلمان پرکاربرد

شاید بتوان گفت این مبلمان، نسبت به سایر مبلمان‌های ذکر شده در این مقاله، هواداران و طرفداران بیشتری داشته باشد. شما می‌توانید در دکوراسیون و چیدمان مبل خانه، از کاناپه‌های 3 نفره مبلمان راحتی در کنار سایر مبلمان خود استفاده کنید. همان طور که از اسم این مبلمان پیداست، ساختار آنان نرم و مناسب برای استراحت است. همچنین برخلاف سایر مبلمان‌ها، دارای قیمت کمتری هستند. با این تفاسیر مبل راحتی، می‌تواند برای هرشخصی با هر سلیقه‌ای مناسب باشد.

مبل تخت خواب شو و حضور در فهرست انواع مبلمان پرکاربرد

از این مبلمان به راحتی می‌توانید در فضاهای کوچک استفاده کنید. از ویژگی‌های این مبل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پایه‌های کوتاه
وزن سبک
نشیمنگاه راحت

با توجه به موارد ذکرشده در بالا، جابه جایی این مبل بسیار راحت تر از سایر مبلمان‌ها است. این مبل دارای دسته‌های پهنی است. این مبلمان در طرح‌های مختلفی وجود دارد. شما برحسب سلیقه و مکان موردنظرتان می‌توانید از مبل‌های تخت‌خوابشو یک نفره و یا تختخوابشو دونفره استفاده کنید.

مبل یاقوت و حضور در فهرست انواع مبلمان پرکاربرد

این نوع از مبلمان، دارای سبک خاصی از طراحی و دارای زیبایی چشم نوازی هستند. این مبلمان جز خانواده مبل سلطنتی است. در طراحی این مبل، طراحان با استفاده از طبیعت و زیبایی‌های موجود در آن، طرح‌های زیبایی را ارائه داده‌اند. این مبلمان دارای مبل‌های تک و کاناپه‌‌های سه نفره هستند. این مبلمان، مشابه سنگ‌های یاقوت ساخته شده‌اند. انواع این مبلمان دررنگ‌های زیر ساخته می‌شوند:

قرمز پررنگ و تیره
آبی کبود
سبز

مبل کوهان شتری

همان طور که از نام این مبل پیداست، این مبل دارای دو انتها و یک قسمت تیکه‌گاه است. ساختار این مبل، شباهت زیادی به کوهان شتر دارد. این مبلمان، از زیرمجموعه مبلمان کلاسیک هستند. اگر بر روی این مبلمان بنشینید و یا استراحت کنید، دارای نشیمنگاه بسیار راحتی هستند. در طراحی این مبل از خطوط منحنی استفاده شده است. بر خلاف سایر مبلمان‌ها از کوسن برای راحتی و زیبایی ظاهر این مبل استفاده نمی‌شود.

ویژگی ‌های مبل ال

این نوع از مبلمان، جز پرطرفدارترین مبلمان مصرفی هستند. با افزایش آپارتمان نشینی و کوچک شدن فضای خانه‌ها، این مبل گزینه مناسبی برای استفاده در اتاق نشیمن است. این مبلمان در انواع مختلفی ساخته می‌شوند. این مبلمان از تکه‌های مختلفی ساخته می‌شوند و شما می‌‌توانید با توجه به سلیقه و نظر خود، این مبلمان را به شکل‌های متفاوت بچینید. در طراحی جدید این مبلمان از کوسن‌هایی در قسمت تیکه‌گاه این مبلمان استفاده شده است.

ویژگی‌های مبل لاوسن

از ویژگی‌های این مبل می‌توان به طراحی ساده آن اشاره کرد. این مبل دارای ساختاری مدرن و امروزی است. دسته‌های این مبل در قسمت پایین قرار دارد و این مورد موجب فراهم آوردن راحتی بیشتری برای شخص می‌شود. استفاده از کوسن‌ها و بالشتک‌های کوچک نیز بر روی این مبل مرسوم و رایج است. اگر سبک دکوراسیون خانه شما مدرن است، می‌توانید از پارچه‌هایی به رنگ مشکی و با جنس کتان برای پوشاندن این مبلمان استفاده کنید.

مبل مصری و استفاده از آن در دکوراسیون خانه

این مبل، از خانواده مبلمان سلطنتی است و جز انواع مبلمان پرکاربرد است. بهتر است قبل از خرید این مبلمان، حجم و فضای خانه خود را در نظر بگیرید. این مبل در رنگ‌های روشن و پر طراوت ساخته می‌شود. بر روی بدنه این مبل مانند سایر مبلمان سلطنتی، منبت کاری‌های زیبا و چشم نوازی وجود دارد. این منبت کاری‌ها بیشتر بر روی تاج و دسته‌های مبل وجود دارند. این مبلمان با وجود هزینه‌ای گران تر، از طول عمر طولانی تری برخوردارند.

مبل کنفی و ویژگی‌های آن

این مبل، در خانواده‌ی مبل راحتی قرار می‌گیرد. برای آشنایی بیشتر با مواد استفاده شده در این مبل باید اشاره کنیم که کنف، ماده‌ای ضخیم تر از پنبه است و بافت آن برجسته و درشت است. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به صورت سالانه خانه خود را عوض می‌کنید و باید اسباب کشی کنید، انتخاب مبل کنفی یکی از بهترین گزینه‌هاست. این مبل جنس فوق‌العاده پایداری دارد و کیفیت خود را برای زمان‌های طولانی حفظ می‌کند.

جمع بندی

در انتخاب یک مبل، شما باید به موارد و گزینه‌های گوناگونی توجه کنید. هر شخصی با توجه به سلیقه و فضای خانه خود، از یک نوع خاص از انواع مبلمان پرکاربرد استفاده می‌کند و طرفدار آن نوع مبل است. البته باید توجه کرد که قیمت‌های انواع مبلمان با توجه به شرایط اقتصادی حاضر، برای بسیاری از افراد مهم و حائز اهمیت است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت‌های اینترنتی، از انواع مبلمان دیدن کرده و با توجه به شرایط خود، بهترین گزینه را برای استفاده در منزل خریداری کنید.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}