آشنایی با انواع دکوراسیون مبلمان کلاسیک جدید در خانه

چهارشنبه, 25 فروردین 1400

مبلمان کلاسیک جدید، امروزه توانسته‌اند سبک مخصوص به خود را در زمینه طراحی و دکوراسیون داشته باشند. بر خلاف تفکر اکثر مردم، سبک کلاسیک، همترازبا سبک سنتی نیست. منظور از سبک کلاسیک، یک سبک اصیل و ماندگار است. سبک سنتی، متعلق به فرهنگ و آداب ورسوم مردم یک منطقه است. بین این دو سبک، تفاوت‌های زیادی وجود دارد. در ادامه این مقاله باما همراه باشید، تا شما را با انواع دکوراسیون مبل کلاسیک آشنا کنیم.

تاریخچه هنر و مبلمان کلاسیک

مبلمان کلاسیک جدید، برگرفته از سبک کلاسیک هستند. این سبک متعلق به دوره رنسانس در اروپا است. کشور ایتالیا، یکی از پیشتازان این سبک در دوره و عصر روشنگری در اروپاست. اگر بخواهیم منشا این سبک را بررسی کنیم، باید آن را در دوران روم و یونان باستان جست‌وجو کنیم. معماری و هنر در این دوران، بسیار زیبا و منحصربه‌فرد بود. این سبک، اصالتی اروپایی-باستانی دارد.

جنس و روکش مبلمان کلاسیک جدید

این نوع از مبلمان، این بهترین چوب‌‌های موجود در طبیعت ساخته شده‌اند. در ساحتار این نوع مبلمان، از کلاف مبل استفاده شده است. چوب درخت گردو، چوب بسیارمناسبی برای استفاده در ساختار و بدنه این نوع از مبلمان است. روکش استفاده شده در این مبلمان، معمولا اعلا و مرغوب است. پارچه مخمل، یک پارچه درجه یک است که برای بسیاری از مبلمان کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تزیینات به کار رفته در مبلمان کلاسیک جدید

یکی از ویژگی‌های بارز مبلمان کلاسیک، استفاده از نقوش برجسته در تزیینات ظاهری این مبلمان است. منبت‌کاری‌ها و حکاکی‌های موجود بر روی بدنه ، جز جدایی ناپذیر از تزیینات مبلمان کلاسیک است. برای حک این نقش‌ها، عمدتا از تصاویر گیاهان الهام گرفته شده است. این تزیینات، در هماهنگی با دیگر اجزای دکوراسیون خانه شما، زیبایی کم‌نظیری را به وجود می‌آورند.

ساختار مبلمان کلاسیک جدید

مبلمان کلاسیک، ساختار از اهمیت زیادی برخوردار است. اجزای مبل کلاسیک شامل موارد زیر هستند:
پایه مبل
دسته مبل
تاج مبل
در سایر مبلمان‌های موجود در بازار، کلاف در زیر روکش مبل مخفی می‌شود. اما در مبلمان کلاسیک، کلاف مبل به همراه سایر اجزا، زیبایی مبل را دوچندان می‌کند. تاج مبل، موجب شکوه بخشیدن به ظاهر مبلمان می‌شود و برای مبل کلاسیک، عنصری حذف‌ناشدنی است.

فرم و شکل مبلمان کلاسیک جدید

طرح‌های مدور، شاکله اصلی ظاهر مبلمان کلاسیک را تشکیل می‌دهند. طرح‌های هندسی به صورت مکعب و یا دایره، به صورت خیلی کم در ظاهر و نمای این نوع از مبلمان به کار رفته‌اند. برای چینش این نوع از مبلمان در دکوراسیون خانه و یا محل کار، می‌توانید به راحتی از این نقش‌ها برای هماهنگی با بقیه وسایل و اجسام درون اتاق خود استفاده کنید.

معمولا برای ساخت مبلمان کلاسیک جدید، از چه طیف رنگی استفاده می‌شود؟

همان طور که در بالا اشاره کردیم، این مبلمان با استفاده از چوب ساخته می‌شوند. معمولا برای ساخت این مبلمان، از رنگ قهوه‌ای تیره استفاده می‌شود. بر روی چوب‌های موجود در این مبلمان، از روکش استفاده می‌شود. این روکش‌ها معمولا به صورت طرح دار هستند. این طرح‌ها علاوه بر حفاظت از چوب، باعث زیبایی ظاهر این مبلمان خواهد شد. از دیگر رنگ‌های مورد استفاده، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
طلایی
نقره‌ای
فندقی

دکوراسیون به سبک کلاسیک

همان طور که در بالا اشاره کردیم، سبک مبلمان کلاسیک جدید، یک سبک سنتی نیست. در این سبک، دو عنصر تعادل و ظرافت نمود بسیاری دارند. این سبک اصیل، به هماهنگی و تناسب بسیار بها می‌دهد. با جست‌وجو در تاریخ، سبک‌های مختلف کلاسیک، تفاوت‌های گوناگونی بایکدیگر دارند. همه این سبک‌ها در دو ویژگی رعایت تقارن و اصالت، مشابه هم هستند.

اکسسوری ها و وسایل مورد استفاده در دکوراسیون به سبک کلاسیک

در دکوراسیون خانه به سبک کلاسیک، از وسایل و عناصر بسیاری می‌توانید استفاده کنید. از جمله این مواد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
انواع ستون‌هاو نیم ستون‌ها
مجسمه‌های برنزی
پنجره‌های بلند
اگرشما مقاله "طراحی مبل کلاسیک وچستر، مناسب چه نوع دکوراسیونی است؟" بررسی و یا خوانده باشید، به صورت مختصر با دکوراسیون مبل کلاسیک آشنایی دارید. رنگ‌های مورد استفاده در این دکوراسیون، اغلب به صورت روشن و خنثی هستند.

نورپردازی در اتاق نشیمن برای دکوراسیون مبلمان کلاسیک جدید

برای استفاده از هر نوع دکوراسیونی در خانه، نورپردازی یک اصل مهم و انکار ناپذیر است. اگر در دکوراسیون داخلی منزل شما، نور به اندازه کافی وجود داشته باشد، قطعا در دید بیننده تغییراتی را ایجاد خواهد کرد. این تغییر به صورت غیر مستقیم اعمال خواهد شد. همچنین استفاده از فرش‌هایی متناسب با اندازه اتاق، موجب می‌شود فضای اتاق نشیمن خانه شما بزرگ‌تر از حد معمول توسط بیننده تصور شود.

برای ساخت یک اتاق با دکوراسیون مبلمان کلاسیک جدید، چگونه باید عمل کنیم؟

امروزه طرفداران مبلمان کلاسیک، بیشتر از گذشته هستند. آنان باید برای داشتن یک دکوراسیون کلاسیک خاص در خانه خود موارد زیادی را رعایت کنند. این نوع از مبلمان برای داشتن جلوه‌ای عالی، نیازمند وسایل مکمل هستند. انتخاب این وسایل مکمل، بستگی به سلیقه شخصی افراد دارد. برخی از افراد استفاده از کوسن‌ها را ترجیح می‌دهند. برخی دیگر نیز استفاده از آثار هنری را مطابق میل خود می‌دانند.

 

آشنایی با انواع دکوراسیون مبلمان کلاسیک جدید در خانه

چطور یک دکوراسیون زیبا با مبل کلاسیک خلق کنیم؟

از دیگر مواد و مصالح به‌کار رفته در دکوراسیون مبلمان کلاسیک، می‌توان به استفاده از سنگ مرمر در نمای این دکوراسیون اشاره کرد. این سنگ نمادی از اصالت و احساس است. برای استفاده در شومینه نیز، چوب بلوط کاربرد زیادی در این دکوراسیون دارد. این چوب، گرمای زیادی را تولید می‌کند. استفاده از گچ‌کاری با طرح‌های زیبا بر روی دیوار، زیبایی این دکوراسیون را دوچندان می‌کند.

نقطه کانونی در دکوراسیون مبلمان کلاسیک جدید

اگر مقالات پیشین در زمینه انواع مبلمان کلاسیک را بررسی کرده باشید، احتمالا با مفهوم نقطه کانونی آشنایی دارید. همان طور که از نام این مفهوم پیدا است، این نقطه از اتاق، در دید بینندگان و میهمانان، می‌توانید زیبایی اتاق را دو برابر کند و چشم‌ها را به خود خیره کند. انتخاب این نقطه نیز بستگی به سلیقه افراد و متراژ اتاق نشیمن شما دارد. ممکن است یک پیانو بزرگ، برای انتخاب نقطه کانونی شما مناسب باشد.

نورپردازی در دکوراسیون به سبک کلاسیک

در دکوراسیون مبلمان کلاسیک، از نورپردازی ثابت پرهیز کنید. اگر این نورپردازی فقط در محل نشستن شما باشد، از زیبایی و جلوه دکوراسیون شما می‌کاهد. سعی کنید از نورپردازی‌های گسترده در اتاق نشیمن خود استفاده کنید. در این دکوراسیون، نیازی به استفاده از لوستر‌های گران قیمت و بزرگ ندارید. استفاده از چراغ‌هایی با نور متعادل برای روشنایی اتاق نشیمن شما کافی است.

فرش مناسب برای استفاده در دکوراسیون مبلمان کلاسیک جدید

استفاده از فرش مناسب در کوراسیون مبلمان کلاسیک، امری مهم و ضروری است. برای زیبایی و داشتن جلوه‌ای بهتر، سعی کنید پایه‌های مبلمان را بر روی فرش قرار دهید. این امر علاوه بر زیبایی، موجب استحکام بیشتر مبلمان خواهد شد. اندازه فرش باید متناسب با تعداد مبل‌های شما باشد. سعی کنید اندازه فرش از تعداد ‌آنها بیشتر نباشد. رنگ فرش را با رنگ مبل‌ها ست کنید.

هماهنگ کردن بقیه اجزا اتاق با مبلمان

برای هماهنگ کردن بقیه اجزا اتاق نشیمن، بهتر از قبل برنامه‌ریزی کنید. بر روی یک کاغذ فضای اتاق نشیمن خود را ترسیم کنید. محل قرار گیری مبلمان را مشخص کنید. در هنگام خرید به رنگ مبل‌های خریداری شده بسیار دقت و توجه کنید. رنگی را انتخاب کنید که علاوه بر زیبایی، قابلیت هماهنگی با سایر اجزا اتاق را داشته باشد. انتخاب مبلمان قدم اول و مهمی برای داشتن فضایی زیبا است.

حجم مبلمان کلاسیک جدید باید چگونه باشد؟

حجم مبلمان کلاسیک، بهتر است متناسب با فضای اتاق نشیمن شما باشد. بسته به متراژ اتاق و مربع و یا مستطیل بودن آن، حجم مبلمان خود را انتخاب کنید. سعی کنید مبلمانی را انتخابی کنید که از لحاظ دید بینندگان حجیم نباشند. اگر این مبلمان حجیم باشند و رنگ چوب مورد استفاده آنان تیره باشد، بقیه اجزای اتاق باید دارای رنگی روشن باشند. با این کار از یکنواختی فضا جلوگیری می‌کنید.

فضای دکوراسیون مبلمان کلاسیک جدید

در چیدمان مبلمان کلاسیک، باید از فضاها به خوبی استفاده کنید. در هنگام چیدمان و استفاده از جلومبلی‌ها، فضایی را برای رفت‌وآمد اختصاص دهید. اگر بین محل قرارگیری مبلمان و سایر اجزا فاصله به خوبی رعایت شده باشد، شما مشکلی برای ایجاد فضای عبورومرور نخواهید داشت. این مورد باعث می‌شود بتوانید در میهمانی‌های خانوادگی به راحتی با سایر افراد ارتباط برقرار کنید.

نقش لوازم جانبی در دکوراسیون به سبک کلاسیک

لوازم جانبی بسیاری برای استفاده در کنار مبلمان و زیبایی بیشتر اتاق وجود دارد. این مورد کاملا بستگی به سلیقه و نظر شما دارد. این وسایل را با مبلمان و رنگ اتاق خود هماهنگ کنید. همان طور که در بالا اشاره کردیم، بر روی مبلمان کلاسیک، از منبت‌کاری‌های زیبایی استفاده شده است. می‌توانید از انواع آثار هنری که با الهام ازنقوش گیاهان پدید آمده‌اند استفاده کنید. همچنین استفاده از قفسه‌های کتاب در بالای مبلمان، ایده جالب و زیبایی است.

پوشش اتاق در دکوراسیون مبلمان کلاسیک

پوشش اتاقی که برای چیدمان دکوراسیون کلاسیک از آن استفاده می‌شود، حائز اهمیت است. معمولا اکثر اتاق‌ها دارای رنگی مانند موارد زیر هستند:
سفید
شیری
کرمی
بهتر است برای زیبایی بیشتر در سقف‌ها از گچبری هایی با طرح‌های متنوع استفاده شود. همچنین استفاده از لوستر‌های تزیینی هماهنگ با ست مبلمان اتاق، به زیبایی کار می‌افزاید. در کفپوش نیز استفاده از رنگ‌های گرم متناسب با رنگ مبلمان پیشنهاد می‌شود.

استفاده از کاغذ دیواری در سبک کلاسیک

در سبک چیدمان مبلمان کلاسیک، می‌توان از کاغذ دیواری برای زیبایی بیشتر اتاق استفاده کرد. معمولا کاغذ دیواری‌های استفاده شده در این سبک، الهام گرفته از نقوش گیاهان و گلها هستند. البته این نقش‌ها به سلیقه افراد انتخاب خواهند شد. شما می‌توانید کاغذ دیواری با سبک‌های دیگر نیز برای استفاده در این سبک از دکوراسیون پبدا کنید. سعی کنید از کاغذ دیواری استفاده کنید که دارای نقوش ریز و ظریف باشد.

جمع بندی

شما می‌توانید از سبک کلاسیک در تمام نقاط خانه خود از جمله آشپزخانه و یا سرویس بهداشتی استفاده کنید. انتخاب تمامی موارد ذکر شده در این مقاله، بستگی به نظر و سلیقه شما دارد. این پیشنهادات، در جهت ایجاد یک دکوراسیون زیبا و شیک بود. برای خرید انواع مبلمان کلاسیک، با مراجعه به سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی، علاوه بر خرید، از تخفیف ویژه نیز بهره‌مند شوید.

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}