راهنمای انتخاب بهترین پارچه برای مبل ال

چهارشنبه, 18 فروردین 1400

پارچه مبل ال، نخستین قسمت از ظاهر مبل است، که افراد متوجه آن می‌شوند. یک پارچه خوب، موجب افزایش طول عمر مبل خواهد شد. اگر این پارچه، زیبا باشد، جلوه‌ی خاصی را به ظاهر مبل شما خواهد بخشید. هر مبل باتوجه به مکان و نوع استفاده از آن، پارچه مخصوص به خود را دارد.
اگر شما به یکی از مراکز فروش پارچه مبل ال مراجعه کنید، با انواع پارچه‌های تولید داخل و یا خارج مواجهه خواهید شد. بنا به سلیقه و همچنین هزینه این اجناس، می‌توانید بهترین پارچه را برای محافظت از مبل خود انتخاب کنید.
در این مقاله، قصد داریم شما را با انواع این پارچه‌ها آشنا کنیم. اگر به دنبال یافتن نکات کاربردی در خرید پارچه برای مبلمان خود هستید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

توجه به تراکم پارچه

تراکم، یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای پارچه مبل ال است. اگر تراکم پارچه کم باشد، ممکن است با هر عاملی، تخریب شود. تراکم پارچه، در سه مورد زیر باید ممکن است دچار پارگی و یا خراشیدگی شود:

قرارگرفتن اجسام سنگین بر روی مبل
نشست و برخاست‌های متعدد
کشیده شدن اجسام تیز بر روی مبل

بچه‌ها، از مبل به عنوان وسیله‌ای برای بازی و سرگرمی استفاده می‌کنند. آنها اکثر اوقات ممکن است بر روی آن به بالا و پایین بپرند. استفاده از یک پارچه با تراکم بالا، در اینگونه موارد بسیار ضروری است. پارچه متراکم شما، باید بتواند در صورت ریختن نوشیدنی بر روی مبل، آن را جذب خود کند. این پارچه نباید اجازه نفوذ نوشیدنی به سطح اصلی مبلمان را بدهد.

آیا پارچه های کشی، برای استفاده بر روی مبلمان مناسب هستند؟

پارچه مبل ال، باید ویژگی های مثبت زیادی داشته باشد. در کنار این ویژگی‌های مثبت، برخی از ویژگی‌ها را نیز نباید داشته باشد. یکی از این ویژگی‌ها، انعطاف زیاد است. اگر شما در هنگام خرید، با پارچه‌ای مواجهه شدید که بسیار منعطف بود، بهتر است از خرید آن اجتناب کنید. این پارچه، ممکن است در اثر نشست و برخاست‌های زیاد، شکل و فرم آن دگرگون شود. در اثر استفاده مکرر از این پارچه، خاصیت کشسانی آن از بین می‌رود. در این حالت، پارچه دیگر زیبایی و جلوه اولیه خود را نخواهد داشت. پارچه‌هایی با خاصیت کشسانی کمتر و استحکام بیشتر، برای استفاده بر روی مبل ال و یا هر مبل دیگری مناسبترند.

بهتر است رنگ پارچه‌های مورد استفاده بر روی مبلمان چه رنگی باشد؟

رنگ‌های مورد استفاده برای پارچه مبل ال، باید دارای ویژگی‌های خاصی باشند. انتخاب رنگ پارچه، بستگی به سلیفه فردی هر شخص دارد. این رنگ با توجه به دکوراسیون منزل انتخاب خواهدشد. اما در انتخاب رنگ این پارچه‌ها، بهتر است به برخی از نکات توجه کرده و آنها را رعایت کنید.
برای انتخاب پارچه برای مبل ال، از رنگ‌هایی استفاده کنید که مدت زمان بیشتری طول بکشد تا کثیف ‌شوند. همان طور که در بالا اشاره کردیم ممکن است بر اثر ریختن چای و یا هر نوشیدنی دیگری، این پارچه‌ها کثیف شوند. البته این رنگ‌ها باید با فضای اطراف خود همگون و سازگار باشند. برای مثال، رنگ کاراملی، رنگی مناسب برای پارچه مورد استفاده شده بر روی مبلمان است.
اگر شما علاقه‌ای به رنگ‌های تیره ندارید، می‌توانید از رنگ‌های خنثی با توجه به چیدمان دکوراسیون خود استفاده کنید.

چگونه می‌توان بهترین جنس پارچه مبل ال را تشخیص داد؟

هرفردی ممکن است برای تشخیص جنس پارچه مناسب، راهکار مخصوص به خود را داشته باشد. یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای تشخیص جنس پارچه مبل ال، استفاده از دستان و ناخن‎‌ها است. این راهکار برای پارچه‌هایی با جنس مخمل مناسب است.
در این روش، ابتدا دست خود را بر روی پارچه بکشید. اگر پارچه مورد نظر شما با کیفیت باشد، پرز‌های پارچه از آن جدا نخواهند شد. اگر پارچه بی کیفیت بوده و جنس مناسبی نداشته باشد، پرز‌ها به دستان شما خواهند چسبید. پارچه‌های بی کیفیت ممکن است پس از استفاده کوتاه مدت، ساییده می‌شوند.
ساییدگی باعث می‌شود، پارچه مورد نظر شما، زیبایی و جلوه روز اول خرید را نداشته باشد. همچنین اگر شما قصد داشته باشید، پارچه را شست‌وشو دهید، قطعا با مشکل روبه رو خواهید شد.

راهکار دوم برای تشخیص جنس پارچه مبل ال

یکی دیگر از راهکار‌های معمول برای تشخیص جنس پارچه مبل ال، قراردادن پارچه مورد نظرشما در کنار سایر پارچه‌ها است. شما در هنگام خرید، می‌توانید پارچه مورد نظر را در زیر نور قرار دهید. این کار موجب می‌شود بتوانید تشخیص قطعی‌تری در رابطه با کیفیت و جنس پارچه بدهید.
در کشور‌های پیشرفته از روشی نوین و با دقت بالا برای تشخیص دوام و کیفیت پارچه استفاده می‌شود. نام این روش دابل رابز است. در این روش از دستگاه استفاده می‌شود. دستگاه می‌تواند دوام و کیفیت پارچه را به راحتی به وسیله لباس افراد اندازه‌گیری کند.
در واقع لباس‌ها در چند مرحله بر روی پارچه کشیده می‌شوند. سپس دستگاه وارد کار شده و میزان مقاومت و شکل ظاهری پارچه را بررسی می‌کند. اگر پارچه مبل ال، بتواند در 15هزاربار تکرار، مقاومت خود را حفظ کند و ظاهر خود را از دست ندهد، می‌توان آن را پارچه‌ای باکیفیت نامید.

 

راهنمای انتخاب بهترین پارچه برای مبل ال

انواع پارچه‌های رومبلی

در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با انواع پارچه مبل ال آشنا کنیم. باید به این نکته اشاره کرد که تعداد این پارچه‌ها و تنوع آن‌ها بسیار زیاد است. به همین خاطر در این مقاله به معرفی و بررسی چند نوع خاص پارچه خواهیم پرداخت. از جمله این پارچه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
پارچه نخی یا پنبه‌ای
پارچه کتان یا سانتوک
پارچه مخمل
پارچه نانو
پارچه پشمی
هر کدام از این پارچه‌ها دارای طرح‌ها و کیفیت و دوام متفاوتی هستند. اگر شما مقاله "طراحی دکوراسیون منزل با مبل ال" را بررسی کرده و یا خوانده باشید، با پارچه متناسب برای این نوع از مبلمان آشنا شده‌اید.

پارچه نخی

این پارچه مبل ال، بسیار رایج و مورد استفاده افراد با سلیقه‌های مختلف است. این پارچه از جنس الیاف طبیعی است. کیفیت و طول عمر این نوع از پارچه، بسیار زیاد است. از قراردادن این نوع پارچه در برابر نورخورشید پرهیز کنید.
این پارچه اگر در برابر نور خورشید، به صورت مداوم قرار گیرد، کیفیت خود را از دست خواهد داد. اگر از این پارچه برای مبلمان خود استفاده می‌کنید، بهتر است مبلمان را در کنار پنجره و یا در جلوی نور خورشید قرار ندهید. شست‌وشوی این نوع پارچه، بسیار آسان و راحت است. یکی از ویژگی‌های این پارچه، داشتن تنوع و طرح‌های بسیار برای استفاده‌ی انواع گوناگون مبلمان است.

پارچه کتان

این پارچه مبل ال، به مانند پارچه نخی از الیاف طبیعی ساخته شده است. ظاهر این پارچه، نسب به سایر پارچه‌ها، دارای حالت افتادگی است. شاید در ابتدا فکر کنید به خاطر این حالت شل و افتادگی، این پارچه از استحکام کمی برخوردار است.
این پارچه دارای استحکام عالی است. کیفیت این پارچه در مقایسه با سایر پارچه‌های موجود در بازار بسیار خوب است. پس با خیال راحت از این پارچه بر روی مبلمان خود استفاده کنید. البته اگر در خانه کودک کم سن و سال دارید، بهتر است از این پارچه بر روی مبلمان خود استفاده نکنید. این پارچه، ممکن است به دلیل بازی کودکان بر روی آن پاره و فرسوده شود.

پارچه مخمل

این پارچه مبل ال، یکی از موارد مناسب برای پوشش مبل ال است. بافت این پارچه بسیار زیبا و از سایر پارچه‌ها سفت تر و محکم تر است. جنس این پارچه، همانند دو پارچه ذکر شده در بالا از الیاف طبیعی است. تنوع و گستردگی این پارچه، در دنیای پارچه‌های مبلمان بسیار بالا است.
این پارچه‌ها به دلیل بافت زیبا و جنس عالی، در فهرست پارچه‎‌های گران قیمت قرار گرفته‌اند. اگر شما به دلیل شرایط اقتصادی توانایی تهییه این پارچه برای مبلمان خود ندارید، می‌توانید از سایر پارچه‌ها استفاده کنید. با پیشرفت تکنولوژی، تولیدکنندگان پارچه توانسته‌اند، قیمت پارچه‌های مخمل را پایین بیاورند.
پس بهتر است سری به بازار پارچه‌های متنوع مبلمان بزنید و از شرایط و هزینه‌ها اطلاع پیدا کنید. شاید شما بتوانید صاحب یکی از این پارچه‌های زیبا و بی‌نظیر شوید.

پارچه نانو

پارچه نانو، یک پارچه مبل ال مقاوم است. پیشرفت تکنولوژی موجب ساخت پارچه‌هایی با کیفیت بالاتر از حد معمول برای مصرف کنندگان شده است. این پارچه، برخلاف سایر پارچه‌های ذکر شده در این مقاله، از الیاف مصنوعی ساخته شده است. ویژگی‌های این پارچه را در هیچ پارچه‌ی دیگری نمی‌توان یافت. از جمه این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ضدآب
ضدحریق
ضدباکتری

این پارچه، امروزه توانسته است جایگاه خود را در بین مصرف‌کنندگان پیدا کند.
محبوبیت زیاد این پارچه موجب تولید انبوه آن شده است. این پارچه، به دلیل استفاده از تکنولوژی بالا و صرف زمان زیاد برای تولید، نسبت به بقیه پارچه‌ها گران‌تر است. در هنگام خرید این پارچه، با رعایت دستورات ذکر شده در این مقاله، از کیفیت و جنس آن اطمینان حاصل کنید.

پارچه پشمی

این پارچه مبل ال، در فهرست پارچه‌های گران قیمت قرار دارد. این پارچه برای پوشش مبلمان استفاده شده در مراسم رسمی و میهمانی‌های شیک استفاده می‌شود. استحکام و مقاومت آ‌ن‌ها، درجه بسیار بالایی دارد. یکی از ویژگی‌های مهم این نوع پارچه این است که با وجود استفاده زیاد از آن، چروک نمی‌شود. این پارچه در رنگ‌های گوناگون برای استفاده مصرف‌کنندگان آماده شده است.
در کنار ذکر ویژگی‌های مثبت این پارچه، باید عنوان کرد که شست‌وشوی این پارچه نسبت به پارچه‌های دیگر مشکل است. در صورت استفاده از این پارچه، باید به خوبی از آن مراقبت کنید. البته مقاومت بالای این پارچه موجب می‌شود، به سختی فرسوده و یا پاره شود.

جمع بندی

پارچه مبل ال، می‌تواند ظاهری خوشایند یا ناخوشایند به یک ست مبلمان ببخشد. همان طور که در ابتدای این مقاله ذکر کردیم، انتخاب پارچه برای پوشش مبلمان بستگی به سلیقه و نظر شما دارد.
در دنیای پارچه‌های مبلمان، ده‌ها نوع پارچه با کیفیت‌های گوناگون و طرح بندی های متفاوت وجود دارد. اینکه شما کدام یک را انتخاب کرده و از آن استفاده کنید، بستگی به عوامل زیادی دارد. یکی از این عوامل، شرایط اقتصلدی شماست.
شما می‌توانید با مراجعه به سایت‌ فروشگا‌ه‌های اینترنتی چوب و مبلمان، از انواع مبل ال راحتی، مبل ال پارچه ای، مبل ال چرمی، مبل ال مدرن و غیره دیدن کنید و طبق سلیقه تان بهترین نوع مبل را سفارش دهید.
در این سایت‌ها تنوع و مدل‌های زیادی را می‌توانید مشاهده کنید. با خرید از این سایت‌ها، هم در زمان شما صرفه‌جویی می‌شود و هم از تخفیف‌های خرید اینترنتی بهره‌مند خواهید شد. امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم شما را با دنیای متنوع پارچه‌های مبل، هرچند به صورت مختصر و جزیی آشنا کنیم.

برچسب ها:
پارچه مبل ال

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}