کاربرد مبل چستر دو رنگ در طراحی دکوراسیون

جمعه, 11 تیر 1400

مبل چستر دو رنگ، یکی از انواع مبلمان راحتی و کلاسیک است که در طرح های مختلفی تولید و روانه بازار شده است. انعطاف پذیری، یکی از ویژگی های بارز این مبلمان است که موجب شده از این مبل در همه دکوراسیون ها و سبک ها استفاده شود. استفاده از دو رنگ متضاد برای یک مبلمان، موجب خواهد شد که شما بتوانید از رنگ های مختلفی برای ست کردن با آن مبلمان در دکوراسیون منزلتان استفاده کنید. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا ایده های جذابی را در این زمینه با شما به اشتراک بگذاریم.

تاریخچه کوتاهی از زمان آغاز تولید مبل چستر

مبل چستر را می توان یکی از قدیمی ترین انواع مبلمان دانست که امروزه مورد استفاده مردم قرار می گیرد. شاید بتوان تولید و طراحی اولین مبل چستر را با آغاز قرن 18 میلادی مرتبط دانست. در آن زمان، این نوع از مبلمان به درخواست نجیب زادگان تولید و طراحی می شدند. نجیب زادگان، از تولید کنندگان مبل درخواست داشتند که پارچه مبل مورد نظر آنها پس از مدت ها استفاده، چروک نشده و یکدست باشد. پس از این تقاضا، تولید کنندگان مبل، مبلمان چستر فیلد را تولید و عرضه کردند.

مبل چستر فیلد، مبلی جذاب و لوکس

اگر شما مقاله "هرآنچه باید در مورد مبل چستر بدانید" را خوانده و یا بررسی کرده اید، احتمالا با انواع ویژگی های این مبلمان آشنا شده اید. این نوع از مبلمان، همیشه طرفداران پروپاقرصی داشته است. مبل چستر در تاریخ بلندبالای حضور در صنعت مبلمان هیچ گاه از نظر و توجه مردم، دور نمانده است. این نوع از مبلمان، بسیار لوکس و جذاب بوده و ظاهر زیبای آن، فضای هر خانه ای را زیباتر جلوه خواهد داد. مبل چستر در سبک های گوناگونی تولید می شود که از انواع این سبک ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مبل چستر راحتی
  • مبل چستر کلاسیک
  • مبل چستر مدرن

ویژگی های اصلی و بارز مبلمان چستر

این نوع از مبلمان، دارای چند مشخصه اصلی هستند که آنها را از سایر مبلمان متمایز می کند. اولین ویژگی بازر را لمسه دوزی باید عنوان کرد. لمسه دوزی با دستگاه و با بدون دستگاه بر روی نشیمن و یا دسته های مبل چستر انجام می گیرد و زیبایی این مبلمان را دوچندان می کنند. ویژگی دوم این مبلمان را باید ارتفاع کوتاه پشتی آنها نسبت به سایر مبلمان دانست. در ظاهر این نوع از مبلمان، بدنه چوبی قابل مشاهده ای وجود ندارد.

انواع پارچه های مورد استفاده بر روی مبلمان چستر

بر روی مبلمان چستر، از چرم و پارچه استفاده می شود. اینکه از کدام یک از این موارد استفاده کنید، بستگی به سبک دکوراسیون و سلیقه شما دارد. باید عنوان کرد که اولین مبلمان چستر تولید شده، روکشی از جنس چرم داشتند. از مبل چستر چرم، می توانید در دکوراسیون های روستایی استفاده کنید. در این سبک، استفاده از مبل چستر چرم همخوانی بسیاری با فضای اتاق شما دارد. از انواع پارچه های مورد استفاده برای مبلمان چستر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارچه کتان
  • پارچه نخی
  • پارچه پلی استر

مبل چستر پارچه ای و اشاره به خصوصیات آن

مبل چستر دو رنگ پارچه ای، در مقایسه با مبل چستر چرمی، دارای راحتی بیشتری است. لمسه دوزی در این نوع از مبلمان به جهت راحتی بیشتر در قسمت پشتی مبل انجام می گیرد. اگر در اتاق پذیرایی خود، میهمانی ها و محافل دوستانه و صمیمی زیادی را برگزار می کنید، استفاده از این مبل را به شما پیشنهاد می کنیم. شما می توانید با استفاده از این مبلمان، یک دکوراسیون مدرن را در اتاق پذیرایی منزلتان به وجود آورید.

به کار گیری مبل چستر دو رنگ با استفاده از ترکیب رنگ ها با رنگ سفید

شاید بتوان یکی از جذاب ترین انواع مبلمان را از لحاظ رنگ، مبلمانی به رنگ سیاه و سفید دانست. در واقع استفاده از رنگ سفید در پارچه این مبلمان، موجب می شود که کمتر درگیر انتخاب رنگ شوید و زمان کمتری نیز از شما تلف شود. همچنین شما می توانید از این مبلمان به عنوان نقطه کانونی اتاق پذیراییتان استفاده کنید. شما می توانید در صورت استفاده از رنگ های خنثی، از ترکیب رنگ های گرم در کنار رنگ سفید در مبل چستر استفاده کنید. از انواع این رنگ ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رنگ قرمز
  • رنگ زرد
  • رنگ صورتی

ست کردن مبل چستر دو رنگ با میز ناهار خوری در اتاق نشیمن

شما می توانید مبل چستر کلاسیک را با سرویس و میز ناهار خوری خود در اتاق نشیمن ست کنید. در این قسمت باید توجه کنید که کدام یک از قسمت های مبل را قصد دارید که با میز ناهار خوری ست کنید. بهتر است پایه های مبل چستر کلاسیک را با میز ناهار خوری منزلتان ست کنید. همچنین در صورت وجود منبت کاری بر روی پایه های مبل چستر، می توانید از همان طرح بر روی پارچه صندلی های دور میز ناهار خوری استفاده کنید.

استفاده از کوسن هایی با رنگ متضاد بر روی مبل چستر دو رنگ

اگر سبک دکوراسیون شما مدرن است، استفاده از کوسن هایی با طرح ساده بر روی مبلمان چستر، ایده بسیار خوبی است. معمولا در این گونه از موارد، رنگ کوسن ها را در تضاد با رنگ مبلمان چستر انتخاب می کنند. استفاده از رنگ های متضاد، یکی از اصول چیدمان دکوراسیون است. تضاد رنگ ها موجب می شود که زیبایی خیره کننده ای برای چشما بیننده به وجود آید. مثلا اگر مبل چستر شما با دو رنگ آبی کم رنگ و بژ است، شما باید از رنگ هایی در تضاد با این دو رنگ ذکر شده استفاده کنید.

استفاده از فرش مناسب در کنار مبل چستر دو رنگ سفید و سیاه در یک دکوراسیون زیبا

در واقع می توان فرش را به عنوان عنصری جداناپذیر از خانه های ایرانیان دانست. در حقیقت استفاده از فرش، نماد هویت برای ایرانیان است. علاوه بر فرش، شما می توانید در کنار مبلمان چستر از تابلو فرش هایی زیبا نیز بهره بگیرید. اگر شما از مبلمان چستر با سبک کلاسیک در منزل خود استفاده می کنید، بهتر است از فرش های سنتی در دکوراسیون منزلتان استفاده کنید. اما اگر سبک دکوراسیون خانه شما مدرن است، بهتر است از فرش هایی ساده و بدون طرح در منزلتان استفاده کنید.

 

کاربرد مبل چستر دو رنگ در طراحی دکوراسیون

نحوه استفاده درست و صحیح از فرش برای زیبایی بیشتر دکوراسیون

چیدمان فرش در کنار مبلمان چستر دو رنگ، اصول و نکات ریزی دارد که شاید شما تا به حال آنها را نشینیده باشید. در ابتدا باید عنوان کرد بهتر است فرش را درزیر مبلمان به گونه ای قرار دهید که پایه های همه مبلمان بر روی آن قرار بگیرند. در یک ایده دیگر نیز، برخی از افراد فرش را در وسط قرار داده و هیچ یک از پایه های مبلمان بر روی آنها قرار نخواهد گرفت. از مورد دوم بیشتر در آپارتمان هایی با متراژ کوچک استفاده خواهد شد.

استفاده از نور کافی برای زیباتر جلوه کردن مبل چستر دو رنگ

اگر شما از نور کافی در اتاق پذیرایی و یا نشیمن خود استفاده کنید، به طور کلی جلوه دکوراسیون شما بسیار زیبا خواهد شد. نور مورد استفاده می تواند از طریق لامپ های خانگی تامین شده و یا از طریق نور طبیعی خورشید حاصل شود. در یک دکوراسیون زیبا، نور پردازی باید به صورت متعادل بوده و به همه بخش ها نور کافی و یکسانی برسد. از انواع نور پردازی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نورپردازی تاکیدی
  • نور پردازی کاری
  • نور پردازی عمومی

ست کردن مبل چستر دو رنگ با پرده ای مناسب

استفاده از یک پرده زیبا و شیک، موجب لوکس و زیبا شدن هر دکوراسیونی خواهد شد. برای سبک های مختلف دکوراسیون در کنار انواع مبلمان از پرده هایی با طرح های مختلف استفاده خواهد شد. در واقع شما باید بتوانید فضایی یکدست را با استفاده ازپرده و مبلمان به وجود آورید. شما می توانید رنگ پرده را با رنگ کوسن های روی مبل چستر به یک صورت انتخاب کنید.

استفاده از میز مناسب در کنار مبل چستر دو رنگ

هر دکوراسیونی بدون استفاده از جلو مبلی، ناقص بوده و جلوه زیبایی ندارد. شما می توانید در دکوراسیون مدرن به همراه مبل چستر، از جدیدترین انواع جلو میزی ها استفاده کنید. استفاده از میزهایی که قفسه هایی برای قرار دادن وسایل دارند، یکی از مناسب ترین میزها برای هر دکوراسیونی است. جلو میزی مورد نظر شما، بهتر است با بدنه مبل چستر دکوراسیونتان هماهنگ و همخوان باشد. استفاده از یک جلو میزی شیشه ای، انتخاب بسیار جذابی است.

استفاده از رنگ سفید برای پرده ها، راهی آسان و کارگشا برای همه دکوراسیون ها

ممکن است برخی از افراد در انتخاب رنگ برای سایر وسایل موجود در دکوراسیونشان تردید داشته باشند. در این گونه مواقع، استفاده از رنگ سفید بسیار کارگشا است. رنگ سفید تقریبا با تمامی رنگ ها همخوانی و مطابقت دارد. پرده سفید در کنار هر رنگ و یا هر نوع مبلی زیبا جلوه داده می شود. البته در این بین استفاده از پرده هایی به رنگ سفید و طرح دار بسیار جالب بوده و خالی از لطف نیست. مبل چستربا دو رنگ سفید و سبز، مبل نوین و جذابی برای استفاده در دکوراسیون شماست.

قیمت انواع مبل چستر دو رنگ به سبک راحتی

مبل راحتی چستر با دو رنگ با توجه به مواد به کار رفته در آن متفاوت است. البته باید اشاره کرد که انواع مبلمان راحتی در مقایسه با مبلمان استیل و سلطنتی، قیمت های مناسب تری داشته و بسیاری از افراد با بودجه های متوسط نیز می توانند این مبلمان را به خانه های خود بیاورند. مبل چستر نیز خود، به دسته های متعددی تقسیم بندی خواهد شد که در ادامه به چند نوع از آنها اشاره خواهیم کرد. هر کدام از این مبلمان دارای قیمت های متفاوتی می باشند:

  • مبل چستر ویداس
  • مبل چستر کویین
  • مبل چستر ویونا

جمع بندی

استفاده از مبل چستر دو رنگ در دکوراسیون های مدرن و یا کلاسیک، موجب می شود زیبایی دکوراسیون شما دوچندان شود. قطعا به کار بردن هریک از نکات ارائه شده بالا موجب خواهد شد که زیبایی های بصری چیدمان و دکوراسیون منزل شما افزایش یابد. شما می توانید برای خرید انواع مبلمان چستر، به فروشگاه های اینترنتی مراجعه کنید. در این فروشگاه ها انواع مبلمان با رنگ های متنوع وجود دارند. با خرید اینترنتی مبلمان در زمان شیوع ویروس کرونا، خرید مطمئن و ایمنی داشته باشید.

برچسب ها:
مبل چستر دو رنگ

نظر خود را بنویسید

* {{ errors[0] }}